degranulatie Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 hoi, ik hoop hier wat hulp te vinden..... Ik heb een NAD 742 versterker en een philips DVP-720 DVD speler. Wanneer ik de speler analoog aansluit is er niets aan de hand, wanneer ik 'm echter digitaal aansluit komt er een kraak in de rechter-box. Ik heb optische kabel al vervangen door een coaxiale kabel maar dit hielp niet. Andere DVD speler hielp ook niet Zou de D/A converter in de versterker stuk zijn??? (Het geluid uit de rechterbox is met een kraak en een stuk zachter dan de linker..... Ik heb dit eerder gehad maar toen ging het na een tijd over iemand ENIG idee waar dit aan kan liggen, alle hulp is welkom!! Alvast bedankt Pieter Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 Kun je een andere digitale bron regelen? Test daar mee, als het dan nog fout is weet je dat het in de versterker zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 Een of andere koppelcondensator tussen dac en voortrap niet lekker? Gevalletje voor garantie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
degranulatie Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Kun je een andere digitale bron regelen? Test daar mee, als het dan nog fout is weet je dat het in de versterker zit. Ik had een optische kabel en heb deze vervangen door een coaxiale en heb andere DVD speler geprobeerd.... zelfde kraak Link to comment Share on other sites More sharing options...
degranulatie Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Een of andere koppelcondensator tussen dac en voortrap niet lekker? Gevalletje voor garantie? Heb de versterker 2 jaar.... zal eens gaan praten over garantie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Het lijkt mij op een fout in het digitale audio circuit. Vaak is bij dit soort klachten een IC defect. Op NAD zit normaliter twee jaar garantie, dus als hij daar nog binnen valt (of net heel ff daarbuiten) wordt dit soort klachten door NAD zonder kosten hersteld. Succes ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts