Masselink Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Hallo Allemaal. Ik ben nieuw hier dus wees voorzichting met me. Ik heb een Harman Kardon AVR 340 met op dit moment een 5.1 Jamo e4(nog iets) set. aangevuld met 2 yamaha side speakers. Ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe 7.1 set waar natuurlijk goed geluid uit moet komen. Het enige waar ik aan gebonden ben is de grootte van de speakers. Mijn vriendin wil geen grootte kasten in de kamer. (en het budget is ook niet oneindig, helaas) Ik heb er echt te weinig kaas van gegeten, dus ik vraag om een beetje hulp. Nu weet ik dat smaken verschillen, en dat je moet gaan luisteren, maar ik zou graag een paar opties horen die goed bij mijn receiver kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Hoi, wat belangrijk is, is dat je zelf gaat luisteren. Er zijn tientallen verschillende merken. Kijk voor een klein (het kleinste) model doe daar een lekker subje bij. Vriendin blij, jij blij. Maar horen moet je het toch zelf. Daarbij komt, hoeveel geeld geef je uit aan je nieuwe 7.1 en hoeveel wil je nog uitgeven aan je speakers. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masselink Posted 11 mei 2006 Author Report Share Posted 11 mei 2006 Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ? Ik neem aan dat grotere speakers meer teweeg kunnen brengen dan de kleine. de Bose Acoustimass 16 is bijvoorbeeld wel mooi klein. Ik zelf vind de Bose 301 wel mooi. (wel weer groot). Er is een set van te krijgen, maar daar zit geen SUB bij. Die is wel noodzaaklijk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Hallo Allemaal. Ik ben nieuw hier dus wees voorzichting met me. Als jij niet over Bose begint blijven wij voorzichtig met jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?Ik neem aan dat grotere speakers meer teweeg kunnen brengen dan de kleine. Ik zou alleen letten op de klank en 't rendement van de speakers, om te zien of de versterker de speakers goed kan aansturen. (aangeduid in db's, meestal zo tussen de 83 en 90db. Hoe hoger dat getal, hoe gemakkelijk ze meestal zijn aan te sturen) Wat betreft Bose....je kunt ze gaan beluisteren. Ik vind 't 3x helemaal nix ('Bose' is hier en op de meeste HiFi-forums uit den 'bose' ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Uh oh, hij noemde het verboden B-woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 De kleinere speakerseries van: Monitor Audio (schijnt erg goed te zijn) Visonik (heb zelf ook HK met visonik, is ook erg goed voor het geld) ASW KEF Er zijn vast meer maar dit is een begin. Zelf gaan luisteren en oordelen. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masselink Posted 11 mei 2006 Author Report Share Posted 11 mei 2006 Ik wist het van de Bose......vandaar dat ik het nog even melde. Het ging me meer om de grootte dan om wat anders. Als ik Infinity Beta HCS roep gaan jullie nekharen dan ook overeind staan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 In de Music Emotion stond een paar maanden geleden een hele mooie recensie van speakers van het merk Opera Audio (model Erik geloof ik). Het zijn kleine monitorspeakers die heel goed uit de verf bleken te komen en de prijs lag op 700 euro per stuk als ik het goed heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 je moet zeker eens naar de kleine speakers van xavian gaan luisteren klinken super en zijn klein vind persoonlijk een van de beste kleine speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik vrees dat monitoren te groot zullen zijn (al zou het natuurlijk v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Klein van afmeting, maar klinkt als een grote! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Als het echt klein moet zijn is dit wellicht wat http://www.anthonygallo.co.uk/index.html Vanwege het eenvoudige single breedband speaker en gebrek aan kastkleuring zou dit wel eens beter kunnen klinken dan verwacht. Nadeel blijft wel het relatief hoge wisselfrequentie naar de sub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ja, die gallo's daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heeft iemand ze wel eens gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ga eens langs bij Rikstoet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Het lijken wel van die jaren '70 schemerlampen...brrr, wat lelijk! maarja,...beauty is in the eye of the beholder Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ga eens langs bij Rikstoet Heeft die ze gehoord dan? Snijders heeft ze ook trouwens. Maaruh, ik ga niet zomaar in een zaak luisteren zonder intentie om wat te kopen, vroeg me alleen af of hier lieden waren met ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Mijn vriendin wil geen grootte kasten in de kamer. (en het budget is ook niet oneindig, helaas) Skip dan een hoop speakers en draden door de kamer en kies voor 2 luidsprekers met een mooi 3D-plaatje. Kwestie van onderhandelen, je begint met: (jij) zeg schat, ik heb nou 7 hele mooie speakers gevonden! (zij) ... poeppie dat meen je niet! waar moeten we dan wonen? (jij) in de bioscoop natuurlijk! (zij) ... nee je bekijkt het maar met je 7 speakers daarna heb je vrij spel en kan het budget omhoog als je zegt dat je maar 2 luidsprekers koopt. (beetje lang in de zon gezeten vandaag ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 2 mooie speakers die wat groter zijn geeft meer rust in het interieur dan een groot aantal melkpakjes. Vaak zijn die grotere speakers nog veel mooier afgewerkt ook en kan het een sierraad zijn in je kamer. Kijk maar eens naar bijv. Diapason (als je het budget ervoor hebt en wilt uitgeven). Allerbelangrijkste is natuurlijk dat de klank ook vaak beter is dan de klank die je met melkpakjes haalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik vind deze nieuwe B&W CM1's wel fraai om te zien. (ook in lichter houtfineer verkrijgbaar) Als je deze op 'n mooie stand plaats heb je toch werkelijk iets moois in de kamer. (ok, smaakgebonden) Tot hoever reikt 't budget ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe 7.1 set waar natuurlijk goed geluid uit moet komen. Als het echt surround moet zijn kan je natuurlijk ook voor 2 goede luidsprekers gaan die je aanvult met een redelijke subwoofer en de rest van de speakers echt klein houdt voor bij films. Maar wat is het budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Tot hoever reikt 't budget ? Ach ik lees al traag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik vind deze nieuwe B&W CM1's wel fraai om te zien. (ook in lichter houtfineer verkrijgbaar) Als je deze op 'n mooie stand plaats heb je toch werkelijk iets moois in de kamer. (ok, smaakgebonden) Tot hoever reikt 't budget ? Hoe klinkt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Als ik de prijzen die genoemd worden zo bekijk dan kan ik niets anders dan concluderen dat Visonik een erg interessant merk blijft dat naast scherpe prijzen en een bijzonder goede afwerking ook nog eens levenslange garantie geeft....... Naast de erg goede David serie is ook de Evolution serie in de budgetklasse erg interessant. Ik vind het een ondergewaardeerd merk dat meer aandacht verdient. http://www.visonik.nl/downloads/vprijslijst.pdf Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Hoe klinkt dat? Geen flauw idee, om eerlijk te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts