Jump to content

Kleine Speakers met groots geluid

Masselink
 Share

Recommended Posts

Tot Eur. 1700 ben ik nu aan het kijken.

Even grof rekenen: 1700 / 7 is ongeveer 250 euro per speaker.

1700 / 3 (stereo + sub) is ongeveer 570 euro per speaker.

Het is mijn overtuiging dat je voor dat geld best een leuk speakersetje kunt kopen. Ook wel voor 250 euro maar dan laat je wel kwaliteit liggen.

Maar ik ben zoals je al had gemerkt geen voorstander van surround. Ik heb best leuke surround-sets gehoord maar it's not my cup of tea. Maar iedereen z'n ding natuurlijk.

Groeten Paul

7 keer (6 gewoon en 1 center) een Visonik David 5001 ix

David_all.jpg

met bijbehorende subwoofer

B20846C384ECA3F2C1256E7A006D5C19_big.jpg

Deze heb ik thuis gehad en deze sub klinkt met muziek echt fenomenaal (want bijzonder strak). Met film blaast hij in ook een strakke partij mee. Het is dat ik een grote kamer heb anders was hij blijven staan. Heb nu de grotere broer staan.

Het uiterlijk van die David vindt ik niet zo bijzonder maar laat je daardoor niet in de luren leggen. Het is een echt metalen hogdrukbox (lees de info op hun site maar eens), veel zwaarder dan je verwacht. Geen kunststof rommel. Klinkt ook veel beter dan je verwacht. Ik heb het gehoord op een NAD receiver en ik stond helemaal versteld van de klank. Het leek net of er een volwaardige stereoset stond te spelen. Wat een power....

Ik wil je niets opdringen hoor, ik vind het alleen wel leuk om mee te denken en te kijken. Daarnaast moet je toch zelf gaan luisteren. ;)

Warfhdale ken ik niet echt maar staat volgens mij niet slecht bekend. Heb het net even bekeken maar dat ziet er ook wel kek uit zeg, en prijstechnisch ook interessant. Lijkt me ook zeker te overwegen. Ik zou wel voor een vloerstaander gaan als frontspeaker. Prijstechnisch kan dat wel bij Wharfdale.

Succes er mee.

Conqubite

Het lijken wel van die jaren '70 schemerlampen...brrr, wat lelijk! :o

maarja,...beauty is in the eye of the beholder :rolleyes:

Beauty en speakers zijn voor mij 2 geheel verschillende dingen.

Geldt trouwens voor alle audio apparatuur.

Mn vriendin daarintegen krijgt van mij een 10.

Ik heb gisteren even geluisterd en gekeken. De infinity Primus HCS viel in de smaak. Aangezien ik de voor speaker graag hoger wil hebben staan, vind ze dat ik net zo goed 2 staanders aan kan schaffen. (de infinity primus 250).

Iemand ervaring ermee ?