buizenbart Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Niks over koolstof, teflon en sulfide. Bedoel je koolstof in vrije vorm? Grafiet? En aan wat voor element is die sulfide gebonden? Teflon kan ik me iets bij voorstellen naast EP additieven. EP additief heeft op zichzelf echter weinig te maken met de toevoegingen die jij opsomt, maar je kunt natuurlijk altijd grafiet en een of ander metaalsulfide door een EP olie mengen als je denkt dat de EP additief het alleen niet afkan. Ach, laat ook maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 En als die bij mij in de buurt (Kop NH) niet verkrijgbaar is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Niks over koolstof, teflon en sulfide. Bedoel je koolstof in vrije vorm? Grafiet? En aan wat voor element is die sulfide gebonden? Teflon kan ik me iets bij voorstellen naast EP additieven. EP additief heeft op zichzelf echter weinig te maken met de toevoegingen die jij opsomt, maar je kunt natuurlijk altijd grafiet en een of ander metaalsulfide door een EP olie mengen als je denkt dat de EP additief het alleen niet afkan. Ach, laat ook maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 zo ik heb een halve liter Ami compressor olie besteld voor mijn transrotor Porcino met kremische lager. Een heel stuk goedkoper dan 20 euro transrotorolie van 7 ml!!!!!! Ik ben benieuwd. Kan zo elk jaar lekker de olie vervangen voor een prikkie Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Niks over koolstof, teflon en sulfide. Bedoel je koolstof in vrije vorm? Grafiet? En aan wat voor element is die sulfide gebonden? Teflon kan ik me iets bij voorstellen naast EP additieven. EP additief heeft op zichzelf echter weinig te maken met de toevoegingen die jij opsomt, maar je kunt natuurlijk altijd grafiet en een of ander metaalsulfide door een EP olie mengen als je denkt dat de EP additief het alleen niet afkan. Ach, laat ook maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 zonnebloemolie!~! en anders ATF (automatic transmission fluid) werklijk de beste olie die er is (dus zeker goed genoeg voor draaitafels) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Toch heeft olie best wel invloed op de gelijkloop.... Mijn LP12 was gevuld met een "verkeerde" olie (waarschijnlijk synthetische). De scoop van Haudio gaf een duidelijk onrustig beeld. Na het vervangen van de olie (transrotorolie) stond de scope als een huis (het beeld dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 EP staat voor extreme pressure. Welke toevoegingen een fabrikant gebruikt wordt nooit vermeld. Soms vind je iets als Molybdeendisulfide, Teflon en grafiet als zijnde droge smeerstoffen, die in oli Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Er staat mij echter iets van bij dat sommige additieven in deze olie een hekel hebben aan brons. Zwavelverbindingen. Geven zwavelzuur als er een beetje vocht aanwezig is en als ze door hoge temperatuur ontleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Oja, zwavel. Dat was 'm. Het is ook al 25 jaar terug dat ik metingen aan olie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Oja, zwavel. Dat was 'm.Het is ook al 25 jaar terug dat ik metingen aan olie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Oja, zwavel. Dat was 'm.Het is ook al 25 jaar terug dat ik metingen aan olie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Maar om even on-topic te blijven; voor een draaitafel zal een "normale" synthetische olie toch wel voldoen? Tuurlijk. Ik denk dat de problemen met gelijkloop waar Hans aan refereerde ree Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Maar om even on-topic te blijven; voor een draaitafel zal een "normale" synthetische olie toch wel voldoen? Tuurlijk. Ik denk dat de problemen met gelijkloop waar Hans aan refereerde ree Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Maar om even on-topic te blijven; voor een draaitafel zal een "normale" synthetische olie toch wel voldoen? Tuurlijk. Ik denk dat de problemen met gelijkloop waar Hans aan refereerde ree Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 ja g..dallemachtig kan ik die Ami compressor olie nu wel of niet gebruiken voor mijn transrotor porcino?????????????????????????????????????. Eenduidig antwoord graag, jullie lijken wel ministers! link: http://www.airbrush-services-almere.nl/sho...target=d34.html groet robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 ja g..dallemachtig kan ik die Ami compressor olie nu wel of niet gebruiken voor mijn transrotor porcino?????????????????????????????????????. Eenduidig antwoord graag, jullie lijken wel ministers! link: http://www.airbrush-services-almere.nl/sho...target=d34.html groet robin Die vraag kan alleen met zekerheid worden beantwoord als je weet welke olie dat precies is. Dus niet: "het zal wel goed zijn want het is gelig en doorzichtig", maar een typenummer waar specificaties aanhangen die je ergens kunt opzoeken. Helaas geeft het etiket op dat flesje weinig informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 ja g..dallemachtig kan ik die Ami compressor olie nu wel of niet gebruiken voor mijn transrotor porcino?????????????????????????????????????. Eenduidig antwoord graag, jullie lijken wel ministers! link: http://www.airbrush-services-almere.nl/sho...target=d34.html groet robin Ja hoor eens, tegenwoordig wordt er steeds meer aan je eigen verantwoordelijkheid overgelaten Heb het alleen in mijn Thorens gebruikt en dat werkt goed. Kwam overigens niet uit Almere maar is wel vergelijkbaar denk ik. Gaf die link als voorbeeld waar het b.v. te krijgen is. Zit er bij jou een winkel in de buurt die tekenmaterialen en airbrushmateriaal verkoopt dan zal die het ook wel verkopen. Moet je dus zelf proberen, we zijn benieuwd Een buil kun je er niet aan vallen denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Toch heeft olie best wel invloed op de gelijkloop.... Mijn LP12 was gevuld met een "verkeerde" olie (waarschijnlijk synthetische). De scoop van Haudio gaf een duidelijk onrustig beeld. Na het vervangen van de olie (transrotorolie) stond de scope als een huis (het beeld dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts