ravon Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? Absoluut. Ik stel voor dat we beginnen met groengekleurde CD's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 "Op zoek naar de Heilige Graal" Zo maar een alternatieve betiteling van dit topic BTW, ik vind het een nobel streven om eindelijk eens een poging te wagen om uit de doeken te doen wat sommigen als "waarheid" beschouwen. Ik ben benieuwd of wij met z'n allen een verklaring kunnen vinden voor een aantal "fenomenen" Als we er al eentje vinden ben ik tevreden. Ik geloof nooit dat het wat wordt. Dit soort topics bloeden dood of vervallen in herrie. Pas geleden nog een poging gedaan om 1 fenomeen te vinden, lukte niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Ik ga dus geen kabels (gehoormatig) vergelijken op 'n vreemde set met vreemde muziek in een vreemde omgeving. Waarom niet? Als er verschillen zijn moet je ze ook elders kunnen horen, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Hallo allemaal, Ik ga even een lans breken voor Masterbase. Bij ons op het werk hebben we een doseerapparaat dat ca 50 gr/uur moet doseren. Dat is knap weinig kan ik je zeggen. Dat apparaat staat natuurlijk opgesteld op een stabiel plateau dat niet in contact staat met trillende machines. Volgens opgave van de fabrikant moest het apparaat continue binnen 1% nauwkeurig kunnen doseren. Het besturingssysteem geeft netjes de waarde van de afwijking op een display. Met geen enkele instelling konden we echter onder de 1,5 %, met uitschieters tot 5%, komen. Nou heb ik zelf Masterbase nagemaakt (de ontwikkeling is o.a bij ons bedrijf gedaan) en ik dacht: "als het onder speakers werkt, werkt het ook onder doseringsapparatuur". Mijn Masterbase eronder en: bingo! gemiddelde afwijking van >1,5% naar 0,6%. Baas blij, ik blij. Hoe het werkt weet ik niet, maar dat het werkt weet ik wel. En onder audio spullen doet het volgens mijn oren ook wel wat. Of je het een verbetering vindt, blijft smaak afhankelijk denk ik. Verder heb ik een uitdaging voor de meters onder ons. Stel er is een geluid (sinus o.i.d.) dat op een afstand x midden v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? E Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Hallo allemaal, Ik ga even een lans breken voor Masterbase. Bij ons op het werk hebben we een doseerapparaat .. Ik begrijp de redenatie dus echt niet. Als iets helpt met doseren, dan helpt het ook onder audio? Komt de muziek soms gedoseerder uit de speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Masterbase dempt, dus helpt trillen te voorkomen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? Absoluut. Ik stel voor dat we beginnen met groengekleurde CD's. No problem, maar doen we dat nog voor de kabeltest? Wanneer gaan we die kabelmetingen nou doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Masterbase dempt, dus helpt trillen te voorkomen. Groet, Leobus Masterbase dempt niet, maar isoleert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2006 Author Report Share Posted 16 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Hallo allemaal, Ik ga even een lans breken voor Masterbase. Bij ons op het werk hebben we een doseerapparaat dat ca 50 gr/uur moet doseren. Dat is knap weinig kan ik je zeggen. Dat apparaat staat natuurlijk opgesteld op een stabiel plateau dat niet in contact staat met trillende machines. Volgens opgave van de fabrikant moest het apparaat continue binnen 1% nauwkeurig kunnen doseren. Het besturingssysteem geeft netjes de waarde van de afwijking op een display. Met geen enkele instelling konden we echter onder de 1,5 %, met uitschieters tot 5%, komen. Nou heb ik zelf Masterbase nagemaakt (de ontwikkeling is o.a bij ons bedrijf gedaan) en ik dacht: "als het onder speakers werkt, werkt het ook onder doseringsapparatuur". Mijn Masterbase eronder en: bingo! gemiddelde afwijking van >1,5% naar 0,6%. Baas blij, ik blij. Hoe het werkt weet ik niet, maar dat het werkt weet ik wel. En onder audio spullen doet het volgens mijn oren ook wel wat. Of je het een verbetering vindt, blijft smaak afhankelijk denk ik. Verder heb ik een uitdaging voor de meters onder ons. Stel er is een geluid (sinus o.i.d.) dat op een afstand x midden v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? Absoluut. Ik stel voor dat we beginnen met groengekleurde CD's. Dan heb je wel een hele moeilijke te pakken. Laten we die nog maar even in de ijskast staan. Ik stel voor om met die interlinks te starten. Met als uitgangspositie een set waar duidelijk verschillen waarneembaar zijn. Het maakt mij niets uit waar of wat. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Is het trouwens de bedoeling om de werking van alle Voodoo middeltjes te kunnen verklaren? Absoluut. Ik stel voor dat we beginnen met groengekleurde CD's. No problem, maar doen we dat nog voor de kabeltest? Wanneer gaan we die kabelmetingen nou doen? Kweenie. Vlakbij Remunje tussen afslag Kelpen en Haelen zit mijn vaste aspergeadres. Tis een lange rit voor een paar kilo asperges... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Oh? Nou, dat is nieuw voor mij hoor, dat algemene, behalve dan bij een platenspeler natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2006 Author Report Share Posted 16 mei 2006 Onze huiskamer is groot genoeg voor een vergelijkende sessie met b.v. 10 man. Probleem is dat de Omega's op zolder staan. De rest van de set is geen probleem, dat sjouw ik wel naar beneden. Beneden staan wel 'n paar Piedpipers... Ik weet niet of de heren zich hierin kunnen vinden, anders moeten we een paar andere luidsprekers organiseren. De zolder is eigenlijk maar geschikt voor maximaal 4 man (om goed te kunnen luisteren), of 6 man om redelijk te kunnen luisteren. Wanneer er niet meer gegadigden zijn is dat natuurlijk het mooist. Akoestisch aangepast, geen koelkast, goede stroomvoorziening enz. Om dan nog wat tegen te sputteren, denk ik dat het beter is te starten met luidsprekerkabels. Om verschillen te horen is dat om te beginnen wat makkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Klinkt prima. Nu nog even agenda's trekken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2006 Author Report Share Posted 16 mei 2006 Voor mij op 'n zaterdag in de maand Juni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2006 Author Report Share Posted 16 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Oh? Nou, dat is nieuw voor mij hoor, dat algemene, behalve dan bij een platenspeler natuurlijk. Je bent nooit te oud om te leren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Voor mij op 'n zaterdag in de maand Juni... Moet voor mij ook geen probleem zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Ik heb in mijn luisterkamer maar een hooguit twee luisterplaatsen. Verschillen tussen CD spelers, versterkers, kabels en VTA herken ik in deze settting blindelings. Ik heb er overigens geen zin me daar te vaak mee bezig te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 mei 2006 Report Share Posted 17 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Oh? Nou, dat is nieuw voor mij hoor, dat algemene, behalve dan bij een platenspeler natuurlijk. Je bent nooit te oud om te leren.... Kun je me dan ook misschien nog een verwijzing geven of zo, waar ik die algemene wijsheid kan vinden? Dan kan ik misschien nog meer leren. Wie zijn trouwens "we"? Vertel op Hans, maak me wijzer.. Bij een platenspeler hoor je het direct als die niet stabiel staat, bij een speaker verschillen de meningen al, want de Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 17 mei 2006 Report Share Posted 17 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Oh? Nou, dat is nieuw voor mij hoor, dat algemene, behalve dan bij een platenspeler natuurlijk. Je bent nooit te oud om te leren.... Kun je me dan ook misschien nog een verwijzing geven of zo, waar ik die algemene wijsheid kan vinden? Dan kan ik misschien nog meer leren. Wie zijn trouwens "we"? Vertel op Hans, maak me wijzer.. Bij een platenspeler hoor je het direct als die niet stabiel staat, bij een speaker verschillen de meningen al, want de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 mei 2006 Author Report Share Posted 17 mei 2006 Beste CGM, Over het algemeen gaan we ervan uit dat trillingen slecht zijn voor weergave middels audioapparatuur. Oh? Nou, dat is nieuw voor mij hoor, dat algemene, behalve dan bij een platenspeler natuurlijk. Je bent nooit te oud om te leren.... Kun je me dan ook misschien nog een verwijzing geven of zo, waar ik die algemene wijsheid kan vinden? Dan kan ik misschien nog meer leren. Wie zijn trouwens "we"? Vertel op Hans, maak me wijzer.. Bij een platenspeler hoor je het direct als die niet stabiel staat, bij een speaker verschillen de meningen al, want de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 mei 2006 Author Report Share Posted 17 mei 2006 Voor mij op 'n zaterdag in de maand Juni... Moet voor mij ook geen probleem zijn. Groet, Jacco 3 is al weer afgevallen, blijft over 10 17 en 24.... Voorstel 17 Juni...?? Wanneer de datum bekend is kunnen we verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts