Pjotr Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Een elektron zien is ook vrij lastig. Hij is nogal klein en als er een foton tegenaan komt (wat nodig is om 'm uberhaupt zichtbaar te maken), gaat ie er snel vandoor... Boefje... Ja grappig is dat he, elektronen kunnen zich transformeren in fotonen en vv. Is eigenlijk net ziets als met KF en Spido. KF zie nooit op fora maar Spido wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 (...) Bovendien zou dat onregelmatig springen van elektronen ruis veroorzaken. Dat gebeurt wel, maar bij slechte contactovergangen, maar nimmer bij goede geleiders zoals koper, goud, zilver, aluminium. Misschien bij koolstof wel... (...) Beste Jacco, Heeft iemand hear al eens gezien hoe elektronen zich verplaatsen? Doen ze dat wel? [...] Ja. Driftsnelheid. Ofwel mobiliteit x veldsterkte. En bij metalen is die tergend laag, die snelheid. Dat komt omdat het zo crowded is met die dingen. De elektronensoep. Ik zou niet graag een elektron in een metaal willen zijn, je kunt geen kant op! Het zijn er zo ontzettend veel, vandaar die goede geleidbaarheid. Bijna zonder vervoming... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Onlangs las ik over nieuwe hypothesen die een bekend Nederlands natuurkundige (hoogleraar te Delft, daarnaast o.m. dikverdiendend kabelboer en p.u.-elementenpimper) op het gebied van elektrische geleiding had geformuleerd. Beste Spido, Wil je voor ons even aangeven waar je dat gelezen hebt, wat de titel van dat stuk is en wie die hoogleraar is zodat wij dat ook kunnen lezen. Bedankt alvast. zo'n moeilijk raadsel is dit toch niet. hint1: het begint met a.j. hint2: het eindigt op van den hul hint3: waarschijnlijk kun je hier wel wat vinden http://www.vandenhul.com/artpap/artpap.htm m.vr.gr. daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Beste Daffy, Spido had het over een bekend Nederlands natuurkundige, hoogleraar te Delft. Misschien dat de man die jij bedoelt leraar is bovenin de kerktoren van de Nieuwe Kerk te Delft? Iig is die jij aanduidt geen bekend natuurkundige, wel een bekende audiospulletjes verkoper. Normaliter gooit Spido je dood met allerlei referenties zodra hij dat kan, nu zwijgt hij in alle talen. Kortom we zetten Spido's post ook maar in het hoekje fantastie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Beste Daffy, Spido had het over een bekend Nederlands natuurkundige, hoogleraar te Delft. Misschien dat de man die jij bedoelt leraar is bovenin de kerktoren van de Nieuwe Kerk te Delft? Iig is die jij aanduidt geen bekend natuurkundige, wel een bekende audiospulletjes verkoper. Normaliter gooit Spido je dood met allerlei referenties zodra hij dat kan, nu zwijgt hij in alle talen. Kortom we zetten Spido's post ook maar in het hoekje fantastie. Och, misschien is het wel stilte voor de storm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Kortom we zetten Spido's post ook maar in het hoekje fantastie. Ik zou Daffy's advies volgen............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Beste Daffy, Spido had het over een bekend Nederlands natuurkundige, hoogleraar te Delft. Misschien dat de man die jij bedoelt leraar is bovenin de kerktoren van de Nieuwe Kerk te Delft? Iig is die jij aanduidt geen bekend natuurkundige, wel een bekende audiospulletjes verkoper. Normaliter gooit Spido je dood met allerlei referenties zodra hij dat kan, nu zwijgt hij in alle talen. Kortom we zetten Spido's post ook maar in het hoekje fantastie. eigenwijs he. altijd eerst even nadenken als je dit soort uitspraken doet zomaar even een stukje tekst gegoogled dit koste wel 0.13 seconden moeite Als Fysicus en Docent aan de Nederlandse Universiteit startte van den Hul na dertien jaar onderzoek met herstelling van phono elementen. Hij kwam tot de vaststelling dat het soort draad gebruikt voor de spoel een duidelijk hoorbare invloed had op de weergave. grtjzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Tja, er bestaat niet zoiets als "de Nederlandse Universiteit". Graag iets specifieker ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Hallo Pjotr Je zou zelf ook wat moeite kunnen doen lijkt mij. m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Beste Daffy, Waarom zou ik dat doen? Vroeg Spido alleen maar om een referentie, maar ik denk eigenlijk dat Spido zijn aanhaling "Hoogleraar te Delft" meer sarcastisch bedoelde dan dat het enige werkelijke grond heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Onlangs las ik over nieuwe hypothesen die een bekend Nederlands natuurkundige (hoogleraar te Delft, daarnaast o.m. dikverdiendend kabelboer en p.u.-elementenpimper) op het gebied van elektrische geleiding had geformuleerd. Beste Spido, Wil je voor ons even aangeven waar je dat gelezen hebt, wat de titel van dat stuk is en wie die hoogleraar is zodat wij dat ook kunnen lezen. Bedankt alvast. Beste Pjotr, Nee, zoek dat zelf maar uit! (Ik ken de betreffende hooggeleerde heer persoonlijk en weet dat er met hem niet te spotten valt. Maar wat nog belangrijker is: zijn advocaten zijn duurder en beter dan de mijne... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Onlangs las ik over nieuwe hypothesen die een bekend Nederlands natuurkundige (hoogleraar te Delft, daarnaast o.m. dikverdiendend kabelboer en p.u.-elementenpimper) op het gebied van elektrische geleiding had geformuleerd. Beste Spido, Wil je voor ons even aangeven waar je dat gelezen hebt, wat de titel van dat stuk is en wie die hoogleraar is zodat wij dat ook kunnen lezen. Bedankt alvast. Beste Pjotr, Nee, zoek dat zelf maar uit! (Ik ken de betreffende hooggeleerde heer persoonlijk en weet dat er met hem niet te spotten valt. Maar wat nog belangrijker is: zijn advocaten zijn duurder en beter dan de mijne... ) Spido, wat maak je je zorgen? Jij kun toch hoogstens virtueel aansprakelijk worden gesteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Hoogleraren publiceren in peer-reviewed journals en conferenties en zijn dus eenvoudig te quoten. Niet zo moeilijk doen. Of het is stiekem Aart Staartjes van 'Universiteit van Harderwijk' fame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Spido, wat maak je je zorgen? Jij kun toch hoogstens virtueel aansprakelijk worden gesteld? Beste Ravon, Nee, dat ik niet echt besta... daar trapt HIJ niet in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Onlangs las ik over nieuwe hypothesen die een bekend Nederlands natuurkundige (hoogleraar te Delft, daarnaast o.m. dikverdiendend kabelboer en p.u.-elementenpimper) op het gebied van elektrische geleiding had geformuleerd. Beste Spido, Wil je voor ons even aangeven waar je dat gelezen hebt, wat de titel van dat stuk is en wie die hoogleraar is zodat wij dat ook kunnen lezen. Bedankt alvast. Beste Pjotr, Nee, zoek dat zelf maar uit! (Ik ken de betreffende hooggeleerde heer persoonlijk en weet dat er met hem niet te spotten valt. Maar wat nog belangrijker is: zijn advocaten zijn duurder en beter dan de mijne... ) Dat snap ik niet Spido, Wetenschap wordt niet via advocaten bedreven. Een beetje hoogleraar die wat voorstelt, ziet zich graag geciteerd en gerefereerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Beste Pjotr, Bij genoemde hoogleraar is het soms niet helemaal duidelijk of hij bij een bepaalde publicatie wetenschappelijke, pseudo-wetenschappelijke of puur commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Beste Pjotr, Bij genoemde hoogleraar is het soms niet helemaal duidelijk of hij bij een bepaalde publicatie wetenschappelijke, pseudo-wetenschappelijke of puur commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Beste Jacco, Wie zoekt, die vindt. Wie heeft gezocht, die heeft gevonden. Mais pourtant... "Il ne serait pas d'accord avec ce que je dirais, et il se battrait jusqu' Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Beste Jacco, Wie zoekt, die vindt. Wie heeft gezocht, die heeft gevonden. Mais pourtant... "Il ne serait pas d'accord avec ce que je dirais, et il se battrait jusqu' Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Maar ik weet nog steeds niet wie die geleerde is... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Maar ik weet nog steeds niet wie die geleerde is... Groet, Jacco zet 't denkraam dan ook open............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Maar ik weet nog steeds niet wie die geleerde is... Groet, Jacco Mijn (beperkte) zoekmachine vond deze 2 links: Link 1 naar die vreselijke Breem-site Link 2 naar Brochure Ja, dat wijst in de richting van Van den Hul. Maar ik weet niet of dat de geleerde is die bedoeld wordt door spido. De spookgeleerde die op de Nederlandse Universiteit doceer(de?), een virtueel instituut met agressieve advocaten die her en der zomaar ontstaan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Spido, Ben ik koud, lauw of warm bij het volgende: koolstof in plaats van halfgeleiders Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 mei 2006 Report Share Posted 31 mei 2006 Spido, Ben ik koud, lauw of warm bij het volgende: koolstof in plaats van halfgeleiders Groet, Jacco Beste Jacco, Nou en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts