Jump to content

BROM OP NETSPANNING?

BLUE TUBE
 Share

Recommended Posts

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je precies doet met dat zilverpapier. Een afscherming maken?

Groet,

Jacco

Er zijn op de prepre 4 aansluitingen twee voor de IN en twee voor de OUT. Ik verbind aan de buitenkant van de prepre met een stukje zilverpapier de -/- polen van de IN en de OUT. Dus gewoon de kabels er in, en de buitenmandel ( alleen -/- polen) omwikkelen met een stuk zilverpapier.

Ik zal even kijken of ik een foto kan maken zodat het misschien duidelijk wordt. Het blijft lastig om situaties op papier te zetten.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je precies doet met dat zilverpapier. Een afscherming maken?

Groet,

Jacco

Er zijn op de prepre 4 aansluitingen twee voor de IN en twee voor de OUT. Ik verbind aan de buitenkant van de prepre met een stukje zilverpapier de -/- polen van de IN en de OUT. Dus gewoon de kabels er in, en de buitenmandel ( alleen -/- polen) omwikkelen met een stuk zilverpapier.

Ik zal even kijken of ik een foto kan maken zodat het misschien duidelijk wordt. Het blijft lastig om situaties op papier te zetten.

Dus je verbindt alle 4 de min-polen (de afscherming) met elkaar middels zilverpapier?

Groet,

Jacco

Dus je verbindt alle 4 de min-polen (de afscherming) met elkaar middels zilverpapier?

Groet,

Jacco

Nee niet alle vier. Je hebt dan de zwart en de rode pluggen. Ik heb het alleen over de pluggen in het zwart en dus de fase polen.

IN __________________OUT

** -/- (zwart)_________** -/- (zwart) Dit dus verbinden met zilverpapier

** + (rood)___________** + (rood) dit dus niet verbinden

Een foto zou meer verduidelijken. Ik heb niet het gevoel dat ik je snap.

Groet,

Jacco

De foto is inmiddels gelukt.

Edited by dekkersj

Een foto zou meer verduidelijken. Ik heb niet het gevoel dat ik je snap.

Groet,

Jacco

ik zal er aan werken.

Greatings

Hank

Wat mij in ieder geval opvalt, is dat de RCA aansluitingen geisoleerd zijn by design. Ik ga er van uit dat ze verder geen sluiting hebben met het chassis.

Eens verder nadenken.

Groet,

Jacco

Dat klopt en ik werk allemaal met afgeschermde interlinks. Blijkbaar werkt het bij mij wanneer ik de massa verdubbel (zilverpapier vehaal), dat ik het ongein wat uit mijn stroomvoorziening kom (gewoon standaard kabel etc) niet verder laat komen en dit in verminderde proportie naar de prepre gaat.

Resulterend; minder brom en geen radio rusland.

http://www.soundscape2.com/era-gold-005-3_LRG.jpg

Je moet je voorstellen dat de beide "L" op de foto zijn verbonden met een stuk zilverpapier.

Wat heb je dan precies met elkaar verbonden? De hete of de koude kant van de RCA plug? De kern of de afscherming?

Misschien een stomme vraag, maar heb je de massa van het chassis van de platenspeler ook met massa verbonden? (dat is die aansluiting rechts van de 24 V DC)

Groet,

Jacco

Wat heb je dan precies met elkaar verbonden? De hete of de koude kant van de RCA plug? De kern of de afscherming?

Misschien een stomme vraag, maar heb je de massa van het chassis van de platenspeler ook met massa verbonden? (dat is die aansluiting rechts van de 24 V DC)

Groet,

Jacco

De afscherming (buitenkant van de RCA connectoren.)

De massa van de platenspeler (standaard kabel van de draaitafel) heb ik verbonden met de prepre aarde (Groene connector)

ik heb zelf geexperimenteerd om de massa van de platenspeler aan te sluiten op de voorversterker, en ook op de prepre met een extra kabel naar de voorversterker.

Beide hadden geen effect.

Andere vraag.

Situatie is dat uit de muur mijn televisie antenne eruit komt. Maar op een 20cm daar vandaan zit mijn stopcontact. Vermoedelijk, weet het helaas niet zeker, gaat het naar elkaar toe en gaat dit verder in 1 buis door. Zou het invloed kunnen hebben met elkaar waardoor het net vervuild raakt??

Ha die Hank,

Misschien ????? Ik ben gewoon hardop aan het nadenken.

De AS interlink heeft aan 1 kant geen massa aansluiting, probeer hier eens een andere interlink, misschien dat dat helpt, omdat als je de massa(afscherming) zelf maakt is het veel beter.

Dus misschien .................

MvG,

Henk

:rolleyes:

En je weet zeker dat je de vier draadjes van je element naar de juiste aansluitingen laat gaan? Radio Moskou is meestal het gevolg van een AM detectie in het circuit. Gelijkrichting van de draaggolf en dan het laagfrequente eruit filteren. Met die extra massa verbinding voorkom je dat dat HF signaal de gevoelige prepre trap ingaat. Die brom duidt volgens mij ook op oppikken van buitenaf.

Ik moet er nog verder over nadenken. Maar ik snap inmiddels hoe je eea hebt aangesloten.

Groet,

Jacco

Volgende test:

Installatie verplaatsen naar de buren en kijken hoe het daar klinkt? Vermoedelijk heb ik daar hetzelfde probleem.

En o ja. Weet je zeker dat de gebruikte interlinks netjes alle vier de aansluitingen hebben. Dus niet aan een kant de afscherming los oid.

Groet,

Jacco

Ha die Hank,

Misschien ????? Ik ben gewoon hardop aan het nadenken.

De AS interlink heeft aan 1 kant geen massa aansluiting, probeer hier eens een andere interlink, misschien dat dat helpt, omdat als je de massa(afscherming) zelf maakt is het veel beter.

Dus misschien .................

MvG,

Henk

:rolleyes:

He Henk,

Dat is reeds uitgeprobeerd met de goedkoopste snoertje die Nederland kan bieden voor 15ct. Helaas was daar het probleem hetzelfde. Ook met zilverpapier er omheen.

En je weet zeker dat je de vier draadjes van je element naar de juiste aansluitingen laat gaan? Radio Moskou is meestal het gevolg van een AM detectie in het circuit. Gelijkrichting van de draaggolf en dan het laagfrequente eruit filteren. Met die extra massa verbinding voorkom je dat dat HF signaal de gevoelige prepre trap ingaat. Die brom duidt volgens mij ook op oppikken van buitenaf.

Ik moet er nog verder over nadenken. Maar ik snap inmiddels hoe je eea hebt aangesloten.

Groet,

Jacco

Het gekke Jacco is dat de installatie naar Sneek is gegaan. Daar werkt alles perfecto. Geen brom en geen radio ontvangsten. Gewoon mijn eigen spullen gebruikt. Alleen hier in mijn eigenhuis is het problemos.

En o ja. Weet je zeker dat de gebruikte interlinks netjes alle vier de aansluitingen hebben. Dus niet aan een kant de afscherming los oid.

Groet,

Jacco

Dit is ook nagekeken en ik heb zelfs 2 andere afgeschermde interlinks gebruikt. Ze zijn allemaal netjes aan 1 kant afgeschermd. Ik heb het ook eens anders om gebruikt, ook daarin geen verandering. Het blijft vreemd dat er geen veranderingen zijn Uberhaupt.

Groet,

Jacco

Het gekke Jacco is dat de installatie naar Sneek is gegaan. Daar werkt alles perfecto. Geen brom en geen radio ontvangsten. Gewoon mijn eigen spullen gebruikt. Alleen hier in mijn eigenhuis is het problemos.

Ja, dat is merkwaardig. Ik denk niet dat het aan je netaansluiting ligt. Ik vind het wel verdacht dat de massa verbindingen van elkaar gescheiden zijn op je prepre. Normaal hoeft dat niet.

Heb je die brom en Radio Moskou (dobre den etc) ook als je die prepre kortsluit aan de ingang? Dus gewoon cinch stekkertjes met een doorverbinding erin.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Dit is ook nagekeken en ik heb zelfs 2 andere afgeschermde interlinks gebruikt. Ze zijn allemaal netjes aan 1 kant afgeschermd. Ik heb het ook eens anders om gebruikt, ook daarin geen verandering. Het blijft vreemd dat er geen veranderingen zijn Uberhaupt.

Waarom zijn ze niet aan twee kanten afgeschermd? Dat zou zo moeten zijn.

Groet,

Jacco

Ja, dat is merkwaardig. Ik denk niet dat het aan je netaansluiting ligt. Ik vind het wel verdacht dat de massa verbindingen van elkaar gescheiden zijn op je prepre. Normaal hoeft dat niet.

Heb je die brom en Radio Moskou (dobre den etc) ook als je die prepre kortsluit aan de ingang? Dus gewoon cinch stekkertjes met een doorverbinding erin.

Groet,

Jacco

Als ik het goed begrijp Jacco, en sorry ik ben een luisteraar en niet echt kundig op het gebied van electronica, dan bedoel je of ik de of ik de koude van RCA plug korgesloten hebt met hete kant van diezelfde RCA??

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik weet absoluut niet wat er dan gebeurt.

Waarom zijn ze niet aan twee kanten afgeschermd? Dat zou zo moeten zijn.

Groet,

Jacco

Afgeschermde kabels hebben twee aarde. Zoals ik begrepen hebt werkt het net zoals een netkabel. Deze hebben 3 draden of meerdere, maar laten vanuit gaan dat er 3 zijn; aarde, fase en 0-draad. De aarde wordt bij de mannetjes stekker en de vrouwtjes stekker verbonden. Maar er zit nog een gevlogten mantel. Deze wordt aan de mannentjes stekker verbonden en niet aan de vrouwtjes stekker. Dus alleen bij de bron waar het vandaan komt wodt deze verbonden. Mijn van den Hul heeft daar een leuke stikker geplaatst met de benaming Ground End. Bij de Ground End is de mantel verbonden met de aarde wat in de kern loopt. De andere kant niet.

Groet,

Jacco

Als ik het goed begrijp Jacco, en sorry ik ben een luisteraar en niet echt kundig op het gebied van electronica, dan bedoel je of ik de of ik de koude van RCA plug korgesloten hebt met hete kant van diezelfde RCA??

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik weet absoluut niet wat er dan gebeurt.

Ja, doe dat maar met de input van de prepre. Dat kan geen kwaad. De koude kant kortsluiten met de hete kant van diezelfde RCA.

Groet,

Jacco