Jump to content

Advertenties met ' mooie verhalen '.

Marc The Hague
 Share

Recommended Posts

Hier Klikken !?

Wat ik mezelf altijd afvraag is waarom mensen die iets willen verkopen de advertentie rooskleuriger maken dan het in werkelijkheid is d.m.v. loze kreten.

bv.:

' Sony Cdp-557esd cd speler Topklasse 18kg '

' Echt zwaargewicht. Maar liefst 18 kg zo stevig als de kluis van de Nederlandsche Bank '.

( Zegt het gewicht van de speler iets over de kwaliteit ervan .. naar mijn mening niet )

' Vergulde analoge uitgangen, vast en variabel '

( Alsof vergulde uitgangen klankmatig beter zijn dan niet vergulde uitgangen. Het enige voordeel dat het biedt is dat er geen oxidatie-vorming kan optreden en dus de connectie met de interlink optimaal blijft )

' Klinkt nog steeds voortreffelijk '

( Voor de duidelijkheid, ook ik heb een Sony CDP-707es gehad. Een waanzinig apparaat trouwens, maar klankmatig zijn deze spelers behoorlijk gedateerd.

We zijn immers zo'n 15 jaar verder en mag wel zeggen dat er klankmatig een hoop gebeurd is in die jaren. )

Maar even voor de duidelijkheid, de Sony in de advertentie is een dijk van een speler die overwoestbaar is en mits in goede staat zijn geld absoluut meer dan waar is waarmee de nieuwe eigenaar veel plezier zal beleven.

Het enige waaraan ik mezelf wel eens erger zijn die loze kreten die absoluut geen toegevoegde waarde hebben.

Groeten, Marc ...

Hier Klikken !?

Wat ik mezelf altijd afvraag is waarom mensen die iets willen verkopen de advertentie rooskleuriger maken dan het in werkelijkheid is d.m.v. loze kreten.

bv.:

' Sony Cdp-557esd cd speler Topklasse 18kg '

' Echt zwaargewicht. Maar liefst 18 kg zo stevig als de kluis van de Nederlandsche Bank '.

( Zegt het gewicht van de speler iets over de kwaliteit ervan .. naar mijn mening niet )

' Vergulde analoge uitgangen, vast en variabel '

( Alsof vergulde uitgangen klankmatig beter zijn dan niet vergulde uitgangen. Het enige voordeel dat het biedt is dat er geen oxidatie-vorming kan optreden en dus de connectie met de interlink optimaal blijft )

' Klinkt nog steeds voortreffelijk '

( Voor de duidelijkheid, ook ik heb een Sony CDP-707es gehad. Een waanzinig apparaat trouwens, maar klankmatig zijn deze spelers behoorlijk gedateerd.

We zijn immers zo'n 15 jaar verder en mag wel zeggen dat er klankmatig een hoop gebeurd is in die jaren. )

Maar even voor de duidelijkheid, de Sony in de advertentie is een dijk van een speler die overwoestbaar is en mits in goede staat zijn geld absoluut meer dan waar is waarmee de nieuwe eigenaar veel plezier zal beleven.

Het enige waaraan ik mezelf wel eens erger zijn die loze kreten die absoluut geen toegevoegde waarde hebben.

Groeten, Marc ...

Waarom vraag je je dat af? Wie verkoopt, prijst zijn waren aan.

Wat verwacht je dan? 'Sony cd-speler, met 18 kg wel erg aan de zware kant en dus lastig te versjouwen, klinkt gedateerd, zit onder de gebruikssporen?'

Wie werkelijk geinteresseerd is, haalt de loze kreten er vanzelf wel uit. ('goedgekeurd door het Zwitsers vitamineninstituut').

Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet...

Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. :confused:

Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet...

Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. :confused:

Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. :P

Als iets zwaar is wil dat niet meteen zeggen dat het beter is.

Het doet me denken aan een stukje dat ik ooit gelezen hab over een fabrikant van wekkers, begin 20e eeuw. Hij was goedkoper dan de concurrentie, kwalitatief net zo goed, maar toch bleven de verkoopresultaten achter bij de verwachtingen. Hij ging bij een adviseur langs en de twee anbevelingen die deze deed waren: een stuk lood in elke wekker stoppen en de prijs twee keer zo hoog maken. Met in weze hetzelfde produkt schoten de verkoopcijfers omhoog omdat de kopers dachten door het gewicht en de prijs een betere wekker te kopen dan die van de concurrerende fabrikanten.

Ik denk dat de bouwkwaliteit meer zegt dan het gewicht zelf. En vaak ook extra gewicht met zich meebrengt als gevolg ervan.

Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...???

:confused:

Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...???

:confused:

Nee, en ook geen slechte lichte, dus.. :unsure:

zware spelers klinken precies eender dan lichte spelers.....

zwarte spelers klinken precies eender dan grijze spelers.....

Ik betwijfel of dit juist is....

volgens mij moet 't zijn: ALS lichte spelers, en ALS grijze spelers :P:D;)

Ik zou 'eender dan' vervangen door 'gelijk aan' of zo. Of 'hetzelfde als'...

Ik zou 'eender dan' vervangen door 'gelijk aan' of zo. Of 'hetzelfde als'...

als je "eender" wil gebruiken, wordt het "eender aan".

De suggesties van Henrie zijn wel de beste trouwens

beste alco,

ik spreek/schrijf Hoeksche Waards.

geen nederlands. ;)

(dwz: alleen rasechte hoeksche waarders mogen mijn taalkundigheid bekritiseren) :P

Ik herinner me rond 1990, wou ik mijn eerste CD speler kopen; het werd een Marantz, naar aanleiding van een recentie in HiFi Choice. Toen ik er mee thuis kwam en het ding uitgepakt en aangesloten had, klonk het voor geen meter (had nog nooit van "inspelen" gehoord B) ). Na 25 jaar vinyl was het een rare gewaarwording, het ding met al die knopjes en programma-geheugens en de hele meuk, dat dan ook nog niet mooi klonk, het gaf zo een "pensioenleeftijdgerechtigde kemelharensloeffen (kameelharenpantoffels)" gevoel. Ding teruggebracht en een bouwpakketje van Philips uit de Electuur besteld. Was zo ongeveer 10x goedkoper :P . Mooi kastje uit de DIY-shop errond (met houten zijpanelen :) ). Nou dit ding klonk toen volgens mij nog slechter dan die Marantz maar de prijs kwaliteit-verhouding was beter (v

Dus moet je niet komen zeveren dat een licht gebouwde speler hetzelfde klinkt als een zware want dat is niet waar.

mvg RastaPhil :D

Dat verzwaren was een hoop werk voor je, dus natuurlijk klinkt het beter daarna.. :P

Dus moet je niet komen zeveren dat een licht gebouwde speler hetzelfde klinkt als een zware want dat is niet waar.

Dat verzwaren was een hoop werk voor je, dus natuurlijk klinkt het beter daarna.. :P

Cock.... je zeurt... :wacko:

Cock.... je zeurt... :wacko:

Heb jij een betere verklaring? :rolleyes:

Een persoonlijke ervaring is hear en nu wel op haar plaats.

Ik ben afgestudeerd in Rotterdam voor mijn hbo studie. Op een single ended buizeneindversterker. Een half jaar zwoegen en zweten om 2 modellen in elkaar te "prototypen". Elke dag vanuit Vlissingen naar Rotjeknor. Maar ik was gedreven met een ongekende "drive" en ambitie "ik zou wel eens even een buizenbak in elkaar zetten". Geen overall feedback, dubbele eindtriode (SE), ringkern uitgangstrafo (Bandbreedte 100 kHz), overbemeten voeding met buizen als gelijkrichter en afstuderen bij mijn "held". Hoeveel a priori kennis wil je nog meer, zeg ik achteraf.

Welnu, mijn geest overladen en doordrenkt van De Grote Audiodogma's bereikte ik het magische moment dat ik er 2 afhad en kon gaan luisteren. De nacht ervoor geen oog dichtgedaan en trillend van de nicotine en koffie ging dan toch de stekker erin...

Ik zal de details besparen, maar ik heb nog nooit zo rotgevoeld na die dag. Tijdens de dag ging het wel en had een euforische stemming. Maar in de trein terug, man man. Ik heb het nog nooit verteld aan iemand. Het was of ik "kwijt was". Hoe kon het zo zijn dat ik het goed vond klinken (dat deed ik echt!) en later een kater kreeg. Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen.

Toch is het helemaal goedgekomen, de storende vervorming is er uit gehaald en nog meer kwalijke zaken opgelost. Maar zo zie je, hoe meer werk je ergens aan gehad hebt, hoe moeilijker het wordt om een objectief oordeel te geven. In mijn geval was het probleem relatief groot, en daar ben ik gelukkig mee. Voor hetzelfde geld was het een klein probleem geweest en was ik mijn versterker gaan roemen als "de beste etc etc". Veel van geleerd.

Groet,

Jacco

Edited by dekkersj

Heel bekend verhaal.. :) Ook leuk als je er al toehoorders bij hebt die vantevoren volgestopt zijn met mooie verhalen, en die je wilt laten delen in het succes.

Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen.

Je haalt hier wel gevoel en ratio door mekaar. Het gevoel klopt altijd, je verstand zei je dat het fantastisch moest klinken en je gevoel zei dat er iets niet klopte. Net andersom, daar gaat het dan meteen ook fout bij de heren techneuten, ze verwarren ratio met gevoel of proberen te veel het gevoel te verklaren. (denkend voelen)

(om de aloude discussie maar weer eens een nieuwe impuls te geven ;) )