dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen. Je haalt hier wel gevoel en ratio door mekaar. Het gevoel klopt altijd, je verstand zei je dat het fantastisch moest klinken en je gevoel zei dat er iets niet klopte. Net andersom, daar gaat het dan meteen ook fout bij de heren techneuten, ze verwarren ratio met gevoel of proberen te veel het gevoel te verklaren. (denkend voelen) (om de aloude discussie maar weer eens een nieuwe impuls te geven ) Definitiekwestie lijkt me. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Net andersom, daar gaat het dan meteen ook fout bij de heren techneuten, ze ... Ja, het leven is soms z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen. Je haalt hier wel gevoel en ratio door mekaar. Het gevoel klopt altijd, je verstand zei je dat het fantastisch moest klinken en je gevoel zei dat er iets niet klopte. Net andersom, daar gaat het dan meteen ook fout bij de heren techneuten, ze verwarren ratio met gevoel of proberen te veel het gevoel te verklaren. (denkend voelen) (om de aloude discussie maar weer eens een nieuwe impuls te geven ) Definitiekwestie lijkt me. Groet, Jacco Tja.....uitgeluld ik ben dan he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Een persoonlijke ervaring is hear en nu wel op haar plaats. Ik ben afgestudeerd in Rotterdam voor mijn hbo studie. Op een single ended buizeneindversterker. Een half jaar zwoegen en zweten om 2 modellen in elkaar te "prototypen". Elke dag vanuit Vlissingen naar Rotjeknor. Maar ik was gedreven met een ongekende "drive" en ambitie "ik zou wel eens even een buizenbak in elkaar zetten". Geen overall feedback, dubbele eindtriode (SE), ringkern uitgangstrafo (Bandbreedte 100 kHz), overbemeten voeding met buizen als gelijkrichter en afstuderen bij mijn "held". Hoeveel a priori kennis wil je nog meer, zeg ik achteraf. Welnu, mijn geest overladen en doordrenkt van De Grote Audiodogma's bereikte ik het magische moment dat ik er 2 afhad en kon gaan luisteren. De nacht ervoor geen oog dichtgedaan en trillend van de nicotine en koffie ging dan toch de stekker erin... Ik zal de details besparen, maar ik heb nog nooit zo rotgevoeld na die dag. Tijdens de dag ging het wel en had een euforische stemming. Maar in de trein terug, man man. Ik heb het nog nooit verteld aan iemand. Het was of ik "kwijt was". Hoe kon het zo zijn dat ik het goed vond klinken (dat deed ik echt!) en later een kater kreeg. Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen. Toch is het helemaal goedgekomen, de storende vervorming is er uit gehaald en nog meer kwalijke zaken opgelost. Maar zo zie je, hoe meer werk je ergens aan gehad hebt, hoe moeilijker het wordt om een objectief oordeel te geven. In mijn geval was het probleem relatief groot, en daar ben ik gelukkig mee. Voor hetzelfde geld was het een klein probleem geweest en was ik mijn versterker gaan roemen als "de beste etc etc". Veel van geleerd. Groet, Jacco SCHEMA!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Elke dag vanuit Vlissingen naar Rotjeknor. Daar wordt je ook niet blij van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Een persoonlijke ervaring is hear en nu wel op haar plaats. Ik ben afgestudeerd in Rotterdam voor mijn hbo studie. Op een single ended buizeneindversterker. Een half jaar zwoegen en zweten om 2 modellen in elkaar te "prototypen". Elke dag vanuit Vlissingen naar Rotjeknor. Maar ik was gedreven met een ongekende "drive" en ambitie "ik zou wel eens even een buizenbak in elkaar zetten". Geen overall feedback, dubbele eindtriode (SE), ringkern uitgangstrafo (Bandbreedte 100 kHz), overbemeten voeding met buizen als gelijkrichter en afstuderen bij mijn "held". Hoeveel a priori kennis wil je nog meer, zeg ik achteraf. Welnu, mijn geest overladen en doordrenkt van De Grote Audiodogma's bereikte ik het magische moment dat ik er 2 afhad en kon gaan luisteren. De nacht ervoor geen oog dichtgedaan en trillend van de nicotine en koffie ging dan toch de stekker erin... Ik zal de details besparen, maar ik heb nog nooit zo rotgevoeld na die dag. Tijdens de dag ging het wel en had een euforische stemming. Maar in de trein terug, man man. Ik heb het nog nooit verteld aan iemand. Het was of ik "kwijt was". Hoe kon het zo zijn dat ik het goed vond klinken (dat deed ik echt!) en later een kater kreeg. Er klopte iets niet. Mijn gevoel schreeuwde zo hard dat het fantastisch was dat mijn verstand er niet bovenuit kon komen. Toch is het helemaal goedgekomen, de storende vervorming is er uit gehaald en nog meer kwalijke zaken opgelost. Maar zo zie je, hoe meer werk je ergens aan gehad hebt, hoe moeilijker het wordt om een objectief oordeel te geven. In mijn geval was het probleem relatief groot, en daar ben ik gelukkig mee. Voor hetzelfde geld was het een klein probleem geweest en was ik mijn versterker gaan roemen als "de beste etc etc". Veel van geleerd. Groet, Jacco Hoi Jacco, Van de fouten leer je weer,da's het 'mooie' van fouten maken. Als je erop terug kijkt en je kan erom lachen is het nog mooier,maar het delen van de ervaring en gevoelens erbij is het meest geweldigst voor jezelf en anderen. Het laat niet alleen maar je technische kant zien van jezelf ,maar ook een persoonlijke. Dat waardeer ik en wil ik toch ff hear gezegd hebben. Hulde en waarvoor dank. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Kan iemand aangeven vanaf welk gewicht sprake is van een goede speler? Kan iemand aangeven welk verband / welke verhouding er bestaat tussen het gewicht van een speler en de kwaliteit ervan? Offff.... was dit alles maar een grapje waar ik nu ben ingetrapt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Kan iemand aangeven vanaf welk gewicht sprake is van een goede speler? Kan iemand aangeven welk verband / welke verhouding er bestaat tussen het gewicht van een speler en de kwaliteit ervan? Offff.... was dit alles maar een grapje waar ik nu ben ingetrapt? Probeer het zelf maar uit: leg eens wat (bak)stenen op je speler, en bepaal met hoeveel stenen het verschil maakt. -G Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Kan iemand aangeven vanaf welk gewicht sprake is van een goede speler? Kan iemand aangeven welk verband / welke verhouding er bestaat tussen het gewicht van een speler en de kwaliteit ervan? Offff.... was dit alles maar een grapje waar ik nu ben ingetrapt? Probeer het zelf maar uit: leg eens wat (bak)stenen op je speler, en bepaal met hoeveel stenen het verschil maakt. -G Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Kan iemand aangeven vanaf welk gewicht sprake is van een goede speler?Kan iemand aangeven welk verband / welke verhouding er bestaat tussen het gewicht van een speler en de kwaliteit ervan? Offff.... was dit alles maar een grapje waar ik nu ben ingetrapt? Goeie vragen, maar ik denk dat er gewoon gewichtig gedaan wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Nee.... goedkope speler hebben b.v. geen fatsoenlijke voeding en kast.... bovendien is er overal bespaart op de onderdelen kwaliteit. Daarom zijn ze slechter dan CD-speler met een goede voeding, degelijke trillingvrije kast en top onderdelen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Kan iemand aangeven vanaf welk gewicht sprake is van een goede speler? Kan iemand aangeven welk verband / welke verhouding er bestaat tussen het gewicht van een speler en de kwaliteit ervan? Offff.... was dit alles maar een grapje waar ik nu ben ingetrapt? Probeer het zelf maar uit: leg eens wat (bak)stenen op je speler, en bepaal met hoeveel stenen het verschil maakt. -G Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Nee.... goedkope speler hebben b.v. geen fatsoenlijke voeding en kast.... bovendien is er overal bespaart op de onderdelen kwaliteit. Daarom zijn ze slechter dan CD-speler met een goede voeding, degelijke trillingvrije kast en top onderdelen.... Een goede voeding is nooit weg, maar verder kan ik me weinig geluidswinst voorstellen bij een zware en degelijke kast waarin de trillingen bovendien op een lagere frequentie voorkomen. Dat heb je me in een eerdere discussie ook niet aannemelijk kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 zware luidsprekers klinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Nee.... goedkope speler hebben b.v. geen fatsoenlijke voeding en kast.... bovendien is er overal bespaart op de onderdelen kwaliteit. Daarom zijn ze slechter dan CD-speler met een goede voeding, degelijke trillingvrije kast en top onderdelen.... Maar... maar... Waar staat dan, bijvoorbeeld, een Linn Unidisk 1.1 in dit daglicht beschouwd??? Geen zware voeding, Geen zware kast, Over de prijs van de toegepast SMD onderdeeltjes kan ik me niet uitlaten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Slechte spelers zijn licht, hebben geen vergulde aansluitingen en klinken ook niet... Wat is er mis met de "kreten".... Er staat n.l. niks bij wat niet waar is. Nou, wat dacht je van de kreet "slechte spelers zijn licht".. Heb je wel eens een zware, slechte speler gezien dan...??? Omdat zware spelers nooit slecht zijn, zijn lichte spelers slecht. Nee.... goedkope speler hebben b.v. geen fatsoenlijke voeding en kast.... bovendien is er overal bespaart op de onderdelen kwaliteit. Daarom zijn ze slechter dan CD-speler met een goede voeding, degelijke trillingvrije kast en top onderdelen.... Maar... maar... Waar staat dan, bijvoorbeeld, een Linn Unidisk 1.1 in dit daglicht beschouwd??? Geen zware voeding, Geen zware kast, Over de prijs van de toegepast SMD onderdeeltjes kan ik me niet uitlaten... Ik vind 4,9 kg geen echte lichtgewicht speler.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik vind 4,9 kg geen echte lichtgewicht speler.... Maar het is ook een dvd-, sacd- en mp3-speler, da's maar iets meer dan een kilo per speler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik vind 4,9 kg geen echte lichtgewicht speler.... Maar het is ook een dvd-, sacd- en mp3-speler, da's maar iets meer dan een kilo per speler.. Dat vind ik een mooie Figure-Of-Merit. 1 kg per geboden afspeelfunctie. dvd dolby digital dvd DTS dvd lineair PCM dvd mp2 cd cd upsample 1 cd upsample 2 sacd stereo sacd multikanaals dvd-a Dat is dus 10 kg. Dat betekent ook dat cd spelers zwaarder moeten zijn dan dan sacd spelers. En dat dvd spelers veel zwaarder moeten zijn dan cd spelers. En dat hoerenkasten minstens 10 kg moeten wegen. En dat dvd-a only spelers het lichtst zijn en dus rotzooi... Ga toch krassen! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 zware luidsprekers klinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 Ik vind 4,9 kg geen echte lichtgewicht speler.... Maar het is ook een dvd-, sacd- en mp3-speler, da's maar iets meer dan een kilo per speler.. Dat vind ik een mooie Figure-Of-Merit. 1 kg per geboden afspeelfunctie. Ja, en zo zou ik het denken hear ook verder aan een paard over willen laten, want die heeft een groter hoofd dan de gemiddelde forummer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 zware luidsprekers klinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 zware luidsprekers klinken w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts