Manus Posted 18 mei 2006 Report Share Posted 18 mei 2006 Ik ga eens uitkijken voor een 'mooie' 'rooie' speaker die ook nog goed moet klinken, nog tips? Groetjes AudioBill http://www.avmagazine.com/01/images/f1_lou...oudspeakers.jpg Ook in het rood gemaakt, maar probeer die nu nog maar eens te vinden (2ehands natuurlijk) http://www.iaguk.com/tag/ Overigens weer die voorspelbare zuurpruim reacties hear op een beetje enthousiaste post, typisch. helemaal lelijk, nog lelijker kan haast niet... Nogmaals smaken verschillen Ik vind ze best wel aardig (voor een wat moderner interieur) en ze schijnen ook vrij goed te zijn. Smaken verschillen, omgangsvormen ook. Die F1-speakers vind ik ook wel wat hebben... @Manus: Die auto ('foute' kleur trouwens) is een Ferrari Enzo. Is niet meer nieuw te koop, maar kostte zo'n 9 ton (in euro's). 2e hands is ie zelfs wel eens voor meer verkocht, vanwege de hoge vraag en het kleine (gelimiteerde) aanbod... Negen ton? Oeps, dat bedoel ik nou. Da's toch echt boven mijn budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 mei 2006 Report Share Posted 18 mei 2006 Beetje vergelijkbaar: BMW heeft ooit een waanzinnige sportwagen gebouwd, de M1 (plaatje is klikbaar). Dat ding was snel en goed maar er was geen Arabische bralbaviaan die erin gezien wilde worden, die armzalige M1 had te weinig cilinders. En als je tot twaalf moet kunnen tellen om Ferrari te rijden is een zescilinder BMW een ding voor sukkels. Hier nog zo'n sloeber met maar 6 cilinders, die ook om die reden geflopt is (er was een V12 beloofd... ): Jaguar XJ220 En hij was toch verdomd rap. Die 220 in de type-aanduiding stond voor z'n topsnelheid... in mph... Is daarmee zelfs nog eventjes recordhouder geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 18 mei 2006 Author Report Share Posted 18 mei 2006 We dwalen weer eens af, Nu blijft toch voor mij de vraag, hoe werkt deze speaker nou precies, maar dan wel in normaal Nederlands natuurlijk!? En normaal zet je je setje ertussen in, moet nu de speaker er tussen in staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 mei 2006 Report Share Posted 18 mei 2006 We dwalen weer eens af, Nu blijft toch voor mij de vraag, hoe werkt deze speaker nou precies, maar dan wel in normaal Nederlands natuurlijk!? En normaal zet je je setje ertussen in, moet nu de speaker er tussen in staan? Het lijkt erop dat je alleen een wandcontactdoos en een signaalbron nodig hebt. En die bron kan op zolder staan als je wifi hebt. Hoe het akoestisch werkt weet ik niet, misschien werkt het wel helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 18 mei 2006 Report Share Posted 18 mei 2006 Dit lijkt me typisch een speaker op zn "Bose" waarbij je dus feitelijk naar reflecties zit te luisteren gezien de baffle. De drivers stralen enorm af naar de zijkanten, mij lijkt het troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 De drivers stralen enorm af naar de zijkanten, mij lijkt het troep. ..en zoiets noemen ze nou een vooroordeel Eerst even luisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Zukke grote speakers en dan slechts een frequentie bereik die begint bij 40Hz.... Laaaaaaaaaat maar. Dan kan je net zo goed een simpel monitortje kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Zukke grote speakers en dan slechts een frequentie bereik die begint bij 40Hz.... Laaaaaaaaaat maar. Dan kan je net zo goed een simpel monitortje kopen. hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 helemaal lelijk, nog lelijker kan haast niet... Nouhou, dat moet ik nog zien. Wat dacht je hiervan: Valt ook in de categorie "Meer is beter". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 Absoluut, en dat gaat voor deze nog op ook.... Absolute super speaker!!!!!! Infinity IRS V Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik vind de baffle veel te breed. Kan nooit goed klinken... Groet, Jacco onzin pure speculatie Ik vind ze erniet uitzien daar ben ik gewoon straight in. Maar de klank geen idee kan goed super deluxe klinken maarja ik ben al tevreden heb ik geen ferrari voor nodig zegmaar. Maar om nu zo lekker bijdehand tezijn in de zin van "baffle tebreed kan nooit klinken" vergeet niet dat fabrikanten van dergelijke speakers iets meer scholing hebben gehad mbt bouw en vouw kunsten op speakergebied dan welke boerenpummel hier dan ook. Maakt het dit dan per definitie een super speaker nee zeker niet. Maar ik weet zeker dat ZELFS zo iemand wel doorheeft dat specueleren een koud kunstje is en stoelt op het onvermogen tot logisch nadenken, van diegene die het zegt. SPijt me zeer ik ken je verders niet oid maar dit soort uitspraken kan ik weleens bij mezelf denken "jeeetje wat een simpele gedachtewijze, zonder ze ooit gehoord tehebben" Wilde ik even kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Absoluut, en dat gaat voor deze nog op ook.... Absolute super speaker!!!!!! Infinity IRS V ello arjen is ook van de partij bekijk de foto eens mist een 12" IMG waffert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 ello arjen is ook van de partij bekijk de foto eens mist een 12" IMG waffert Blijven er nog wel 11 over om plezier mee te beleven :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts