gruiter Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 ik kan niet kiezen (ik denk mijn LP (en natuurlijk CD) collectie die langzaam maar gestaag aan het groeien is; zonder dit zou ik niet mijn set kunnen genieten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Een aardig onderwerp. Eigenlijk een eenvoudige vraag. Dit is m'n favorite onderdeel: Een klein gedeelte van m'n ongeveer 4000 titels. Alle apparatuur is vervangbaar, veel van m'n lp's zijn gewoonweg niet vervangbaar. Plus het op ontdekkings reis gaan in je eigen platenkast. Je komt dingen tegen die je in geen jaren hebt gedraait, en bij het afluisteren snap je niet waarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Op dit moment is dat een lullige namaak Alps stappenschakelaar, die ik gebruik i.p.v. mijn voorversterker. Wauw! En mijn zelfbouw draaitafel... En mijn EL 84 single ended monoblokjes.. (Er is nogal wat veranderd en geknutseld in mijn set de laatste dagen ) P.S. de voorversterker gebruik ik alleen nog als bronkeuzeschakelaar en phonoversterker via de tape-out.... Daar komt nog wat zelfbouw voor in de plaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Een klein gedeelte van m'n ongeveer 4000 titels. Geweldig! Dan heb ik nog een hele lange weg te gaan ....... Ik heb geloof ik ongeveer 250 albums Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik vergat mijn Mission Cyrus One nog bijna: de eerste "echte" versterker die ik 17 jaar geleden kocht (van mijn eerste "echte" salaris ) en die tot op de dag van vandaag probleemloos speelt, nu weliswaar op de werkkamer. Grappig, dit was voor mij ook de eerste versterker die ik kocht (ruim 15 jaar geleden al 2e hands) en hij staat nu ook op mijn werkkamer te spelen tezamen met een Cyrus tuner! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Voor mij is m'n aparte luisterhok de kroon op m'n set. Sinds ik daar muziek draai, kan ik draaien wat ik mooi vind en hoef met niemand rekening te houden. Heerlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Een klein gedeelte van m'n ongeveer 4000 titels. Geweldig! Dan heb ik nog een hele lange weg te gaan ....... Ik heb geloof ik ongeveer 250 albums En je bent echt niet de enige Ik heb er nu misschien 30 die nog goed klinken plus een paar nieuwe. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Een klein gedeelte van m'n ongeveer 4000 titels. Geweldig! Dan heb ik nog een hele lange weg te gaan ....... Ik heb geloof ik ongeveer 250 albums En je bent echt niet de enige Ik heb er nu misschien 30 die nog goed klinken plus een paar nieuwe. Gr Piet. Wauw.... Een kostbaar bezit.. Omdat ik laatst mijn vinylopslag heringericht heb, heb ik mijn LP's ook eens geteld.. Ik geloof dat ik ook op zo'n 250 kwam, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 dat moet mijn zelfbouw rack zijn Na jarenlang gekl* te hebben met allerlei kastjes ben ik zelf aan het hobbyen gegaan. Ideaal, met die draadstangen is alles te verstellen. Dat is wel een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Wauw.... Een kostbaar bezit.. Omdat ik laatst mijn vinylopslag heringericht heb, heb ik mijn LP's ook eens geteld.. Ik geloof dat ik ook op zo'n 250 kwam, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ok,....als we dan toch bezig zijn met onze LP collectie te showen... Hier mijn mini-collectie (hooguit iets van 100 a 105 LP's. Er staan nog 'n paar voor de sier in de woonkamer en er liggen al heel lang nog steeds 2 op m'n werk ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 O.K. nog 1 plaatje.Een 3 laden kastje wat zelfs bezoekers niet te zien krijgen. 1 hint ze zijn allemaal van hetzelfde label. Lijkt wel of je ze allemaal hebt van MFSL. Heb er zelf ook een paar. Zijn zeer mooie opnames. Schitterend. Ben wel een beetje jaloers. Ik ben trouwens het meest trots op mijn platenspeler. En uiteraard op mijn vinylcollectie. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik vergat mijn Mission Cyrus One nog bijna: de eerste "echte" versterker die ik 17 jaar geleden kocht (van mijn eerste "echte" salaris ) en die tot op de dag van vandaag probleemloos speelt, nu weliswaar op de werkkamer. Grappig, dit was voor mij ook de eerste versterker die ik kocht (ruim 15 jaar geleden al 2e hands) en hij staat nu ook op mijn werkkamer te spelen tezamen met een Cyrus tuner! Mijn Mission Cyrus One heeft ook gezelschap van de Cyrus tuner Ik heb best veel mensen gesproken die ooit een Cyrus One (of Two) versterker gekocht hebben, al dan niet met tuner, hebben 'm nimmer weggedaan - net zoals jij en ik. 't Is kennelijk een nogal magisch ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dat is wel een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Lijkt wel of je ze allemaal hebt van MFSL. Dat niet alleen Op een uitzondering na heeft Siep de eerdere nummers (persingen) uit een reeks Tsja, daar kunnen niet veel vinyl addicten tegenop Petje af. Een bijzonder waardevolle collectie. Een zeer gewild label. Alleen vind ik niet alles op dit label mooi, dus zal alleen maar uitgaves aanschaffen die me wel aanspreken. Maar desalniettemin een indrukwekkende collectie. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 [quotePetje af. Een bijzonder waardevolle collectie. Een zeer gewild label. Alleen vind ik niet alles op dit label mooi, dus zal alleen maar uitgaves aanschaffen die me wel aanspreken. Maar desalniettemin een indrukwekkende collectie. Frank. Ik vind ze ook niet allemaal evenmooi, er zitten ook een aantal draken tussen. Maarja, toen ik alle titels had die ik wilde hebben, ben ik maar door blijven zoeken. En kon ze destijds toch voor zeer redelijk prijzen kopen. De enigste die nog ontbreekt is 1 titel uit de UHQR serie. Later bij de 2e MFSL serie (anadisc200) had ik een abbo. Elke nieuwe release werd me automatisch door mobile fidelity toe gestuurd. Machtig mooi, gemiddeld 2 lp's per maand. Nu moet ik bekennen dat de lp's die ze nu uitbrengen me helemaal koud laat. Het heeft niks meer met MFSL te maken. MFSL is slechts een merknaam ,gekocht door Music Direct,en geeft me niet het gevoel van destijds. Vooral de eerste serie lp's, geperst in Japan op JVC super vinyl, is mijn absolute favoriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Volgens mij heb ik er daar ook drie van. Year of the Cat - Al Stewart Crime of the Century - Supertramp Slowhand - Eric Clapton. Klinken ongelooflijk mooi. Al zeg ik het zelf. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Er staan een paar mooie tussen Ome Henk. Ik heb er nog een paar in mijn favorieten staan op Ebay, dus er zullen komende week wel een paar bij komen. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Beetje off topic maar toch even een reactie op MFSL. Mijn ervaring tot dusver is dat de verschillen tussen geremastered en normaal zeer bescheiden of in het geheel niet (althans voor mij) hoorbaar zijn. Heb in het verleden eens de MFSL CD van de Joshua Tree (U2) vergeleken met de normale CD. Kon geen verschillen ontdekken. Ik heb zelf de MFSL LP van Year of the Cat alsook de normale CD versie. Verschillen hier betreffen dezelfde verschillen die ik bij vergelijk van gewone LP's versus gewone CD's hoor. Hetzelfde geldt voor Crime of the Century. Als ik binnenkort mijn bestelde phonotrap binnen heb, zal ik er nog weer eens voor gaan zitten. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 De verschillen zijn er echt. Zelf en keer een "normale" LP van Bozz Scaggs vergeleken met een zelfde, maar dan een half speed geremasterde (geen MFSL) uitvoering. De verschillen waren opmerkelijk. De normale kwam zo nieuw uit de folie, maar kon daar wat mij betreft zo weer in terug. De geremasterde versie liet veel meer rust en diepte horen in de opname. Het verschil was opmerkelijk. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 De verschillen zijn er echt. Zelf en keer een "normale" LP van Bozz Scaggs vergeleken met een zelfde, maar dan een half speed geremasterde (geen MFSL) uitvoering. De verschillen waren opmerkelijk.De normale kwam zo nieuw uit de folie, maar kon daar wat mij betreft zo weer in terug. De geremasterde versie liet veel meer rust en diepte horen in de opname. Het verschil was opmerkelijk. Frank. Idd het verschil is op cd en ook op lp goed te horen. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts