CableTalk Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 waarom zo moeilijk doen. Je meet de afstand van bovenkant plateau tot chassis. Vervolgens plateau afnemen en dan met wat cd hoesjes of spelkaarten met daarop het weegschaaltje precies het weeggedeelte op plaathoogte brengen. Klaar. Naaldje altijd in het midden laten zakken. Dit is geen advies die ik zou geven , want elke verkeerde beweging kan krasjes doen ontstaan aan de lageras of bus en de draaitafel heeft daarna weer tijd nodig om in te slijten (glad te worden) en zullen je wow en futter waarden nadelig beinvloeden. huh verklaar je nader??? Krasjes, ik zou niet weten hoe? Ik laat toch de naald gewoon rustig zakken, wegen, naald omhoog klaar is kees. Het weegplateau staat exact even hoog als de plaat. Dus beter kan het niet. En met een shure weger of een andere weger zou je toch ook krasjes krijgen. Volgens mij klinklare onzon Haudio. Hear gaat het om Robin. Haudio geeft het advies om het plateau niet voor dit soort doeleinden eraf te halen. krasjes op het plateau? Of snap ik nu helemaal niet waar het om gaat? Robin Het gaat er om dat het plateau er steeds afhalen niet bevorderlijk is voor de lagerbus en het lager: dat maakt krassen met elkaar tijdens afhalen en terugplaatsen en zorgt daardoor voor versnelde slijtage van het lager. En da's zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 (edited) Dan die zweving. Die hoor ik ook op zeer dure platendraaiers en als ik dan kijk zie je de naaldhouder heen en weer gaan. Gat niet in het midden of zo. Dus een beetje zweving mag, heb ik voor mijzelf geconcludeerd. Maar bij deze plaat was het irritant en het bleek te veel te zijn. Loodrecht plaatsen helpt wel, maar lost niet alles op. Jacco, Nu vind ik deze opname van Sara K. wel heel erg ruimtelijk opgenomen. Op het randje zelfs, waardoor de opname inderdaad wat zweverig klinkt. Zou dit komen door de dmm opname techniek? Dit is de enige opname die ik heb met deze opname techniek. Vergelijken kan ik dus niet. Ik vind hem ook zeer ruimtelijk. Zeker voor een lp. Maar ik vind haar grandioos! Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ik heb die dubbellp vandaag op cd gezet en hear dus. Dat tweede nummer dus. Ik heb het gewicht op mijn gehoor afgesteld en oordeel zelf of de vervorming acceptabel is. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Groet, Jacco Edited 21 mei 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Dan die zweving. Die hoor ik ook op zeer dure platendraaiers en als ik dan kijk zie je de naaldhouder heen en weer gaan. Gat niet in het midden of zo. Dus een beetje zweving mag, heb ik voor mijzelf geconcludeerd. Maar bij deze plaat was het irritant en het bleek te veel te zijn. Loodrecht plaatsen helpt wel, maar lost niet alles op. Jacco, Nu vind ik deze opname van Sara K. wel heel erg ruimtelijk opgenomen. Op het randje zelfs, waardoor de opname inderdaad wat zweverig klinkt. Zou dit komen door de dmm opname techniek? Dit is de enige opname die ik heb met deze opname techniek. Vergelijken kan ik dus niet. Ik vind hem ook zeer ruimtelijk. Zeker voor een lp. Maar ik vind haar grandioos! Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ik heb die dubbellp vandaag op cd gezet en hear dus. Dat tweede nummer dus. Ik heb het gewicht op mijn gehoor afgesteld en oordeel zelf of de vervorming acceptabel is. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Groet, Jacco Ik krijg nog steeds een raar gevoel als iemand gewicht zegt, terwijl hij het helemaal niet meent. Zegt iedereen dat? Nou nog een keer: gewicht is echt iets heel anders! Wie heeft dat erin gekregen? . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 (edited) [...]Nou nog een keer: gewicht is echt iets heel anders! Wie heeft dat erin gekregen? [...] Ik refereer aan dat ding wat achter op mijn arm hangt als contragewicht. Capice? Groet, Jacco PS. Als ik mij niet vergis is de eenheid van gewicht Newton (N). Een weegschaal die kg of gram aangeeft is een contaminatie. Edited 21 mei 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Dan die zweving. Die hoor ik ook op zeer dure platendraaiers en als ik dan kijk zie je de naaldhouder heen en weer gaan. Gat niet in het midden of zo. Dus een beetje zweving mag, heb ik voor mijzelf geconcludeerd. Maar bij deze plaat was het irritant en het bleek te veel te zijn. Loodrecht plaatsen helpt wel, maar lost niet alles op. Jacco, Nu vind ik deze opname van Sara K. wel heel erg ruimtelijk opgenomen. Op het randje zelfs, waardoor de opname inderdaad wat zweverig klinkt. Zou dit komen door de dmm opname techniek? Dit is de enige opname die ik heb met deze opname techniek. Vergelijken kan ik dus niet. DMM is geen opnametechniek, maar een masteringtechniek, waarbij het signaal in een metalen master gesneden wordt in plaats van een kunsstof plaat. BVij het snijdenb vervormt die kunsstof enigszins, wat zich na het snijden hersteld, wat dus een aantasting is van het gesneden signaal. Bij DMM heb je daar geen last van. DMM-platen klinken vor zover ik ze gehoord heb, enorm goed. Ik heb mij wel eens afgevraagd of dat niet op zijn minst voor een belangrijk deel veroorzaakt werd door de extra zorgen die aan de rest van het productieproces besteedt werd Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Hier precies dezelfde ervaring. In het tweede nummer kun je horen dat ze eigenlijk een boosaardige heks is Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Hier precies dezelfde ervaring. In het tweede nummer kun je horen dat ze eigenlijk een boosaardige heks is Heb jij die lp ook? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Hier precies dezelfde ervaring. In het tweede nummer kun je horen dat ze eigenlijk een boosaardige heks is Heb jij die lp ook? Groet, Jacco Ja, DMM uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Hier precies dezelfde ervaring. In het tweede nummer kun je horen dat ze eigenlijk een boosaardige heks is Heb jij die lp ook? Groet, Jacco Ja, DMM uitvoering. Heb jij af en toe ook van die haardvuur-aanvallen? Vooral op plaat 2? Ik wel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Met als enige minpuntje, het tweede liedje. Ook het titelnummer bezorgt me kippenvel. Erg mooi. Hier precies dezelfde ervaring. In het tweede nummer kun je horen dat ze eigenlijk een boosaardige heks is Heb jij die lp ook? Groet, Jacco Ja, DMM uitvoering. Heb jij af en toe ook van die haardvuur-aanvallen? Vooral op plaat 2? Ik wel. Groet, Jacco Haardvuur aanvallen?? Je bedoelt geknetter of bedoel je dat vrouwlief romantische gevoelens van deze muziek krijgt? Beide. Ik heb plaat 1 een keer laten vallen , hij viel precies op de draaiende poelie van de motor. Die poelie is bij mij een soort van gekarteld en dat geeft prachtige vonkenregens bij het afspelen. Gelukkig is alleen nummer 2 van kant A beschadigd. Kant C heeft een tikje in nummer 3 maar is verder ongeschonden. Kant D heeft ook een kraakje. Dat schijnt erbij te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Ik bedoel een aanval van geknetter van tikjes (die eigenlijk van tijd tot tijd wel te horen zijn), het open haard effect. Heeft niets met mijn vriendin te maken. Ze vond het maar zo-zo. Alleen op plaat 2 gehoord in die heftigheid. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 [...]Gelukkig is alleen nummer 2 van kant A beschadigd. [...] Precies op 1 van de mooiste nummers...Water Falls. Jammer. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik bedoel een aanval van geknetter van tikjes (die eigenlijk van tijd tot tijd wel te horen zijn), het open haard effect. Heeft niets met mijn vriendin te maken. Ze vond het maar zo-zo. Alleen op plaat 2 gehoord in die heftigheid. Groet, Jacco Eigenlijk is het belachelijk, je betaalt een rib voor die zware persingen en dan krijg je er een audiofiel haardvuur bij. Ik heb platen uit mijn jeugd die nog steeds brandschoon klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 [...]Gelukkig is alleen nummer 2 van kant A beschadigd. [...] Precies op 1 van de mooiste nummers...Water Falls. Jammer. Groet, Jacco Ik telde chattanooga choo choo niet mee omdat dat direct overloopt in het volgende nummer. Dus eigenlijk is het het derde nummer wat beschadigd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Tja, ik snap het ook niet...Ik heb ook Jazz at the Pawnshop (jazz bij de lommerd) aangeschaft: knetterdeknetter. Ook een bergje Velvet Underground 180 grams nieuw uitgebrachte albums(in vrolijke kleuren: bananengeel, white heat wit en ga zo maar verder). Ik heb ze nog niet gedraaid, ik durf niet. Ze zijn me teveel waard...Ze zitten nog in plastic. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 lommerd: kredietbank waar men voorschotten verstrekt op onderpand van roerende goederen Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 [...]Gelukkig is alleen nummer 2 van kant A beschadigd. [...] Precies op 1 van de mooiste nummers...Water Falls. Jammer. Groet, Jacco Ik telde chattanooga choo choo niet mee omdat dat direct overloopt in het volgende nummer. Dus eigenlijk is het het derde nummer wat beschadigd is. O sorry, ik heb je verkeerd begrepen. Dat derde nummer is hetgeen ik bedoel. "Turned My Upside Down" Dat is dus het moeilijkste nummer van de dubbel-lp. Die heb ik downloadbaar gemaakt in een van mijn eerdere posts. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Tja, ik snap het ook niet...Ik heb ook Jazz at the Pawnshop (jazz bij de lommerd) aangeschaft: knetterdeknetter. Ook een bergje Velvet Underground 180 grams nieuw uitgebrachte albums(in vrolijke kleuren: bananengeel, white heat wit en ga zo maar verder). Ik heb ze nog niet gedraaid, ik durf niet. Ze zijn me teveel waard...Ze zitten nog in plastic. Groet, Jacco Zo'n bewaarneiging heb ik dus helemaal niet, dan zou ik van iedere LP twee exemplaren moeten kopen. Platen zijn voor mij als wijn. Eens moet die fles open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 lommerd: kredietbank waar men voorschotten verstrekt op onderpand van roerende goederen Groet, Jacco En als je niet terugbetaalt wordt het onderpand verkocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Tja, ik snap het ook niet...Ik heb ook Jazz at the Pawnshop (jazz bij de lommerd) aangeschaft: knetterdeknetter. Ook een bergje Velvet Underground 180 grams nieuw uitgebrachte albums(in vrolijke kleuren: bananengeel, white heat wit en ga zo maar verder). Ik heb ze nog niet gedraaid, ik durf niet. Ze zijn me teveel waard...Ze zitten nog in plastic. Groet, Jacco Zo'n bewaarneiging heb ik dus helemaal niet, dan zou ik van iedee LP twee exemplaren moeten kopen. Platen zijn voor mij als wijn. Eens moet die fles open. Maar Velvet Underground is voor mij echt heilig. Geen naald die daar aan tornt. Basta. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 [...]Gelukkig is alleen nummer 2 van kant A beschadigd. [...] Precies op 1 van de mooiste nummers...Water Falls. Jammer. Groet, Jacco Ik telde chattanooga choo choo niet mee omdat dat direct overloopt in het volgende nummer. Dus eigenlijk is het het derde nummer wat beschadigd is. O sorry, ik heb je verkeerd begrepen. Dat derde nummer is hetgeen ik bedoel. "Turned My Upside Down" Dat is dus het moeilijkste nummer van de dubbel-lp. Die heb ik downloadbaar gemaakt in een van mijn eerdere posts. Groet, Jacco Dat stuk van jou heb ik gehoord. Bij mij gaat dat ongeveer hetzelfde. Qua vervorming dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Tja, ik snap het ook niet...Ik heb ook Jazz at the Pawnshop (jazz bij de lommerd) aangeschaft: knetterdeknetter. Ook een bergje Velvet Underground 180 grams nieuw uitgebrachte albums(in vrolijke kleuren: bananengeel, white heat wit en ga zo maar verder). Ik heb ze nog niet gedraaid, ik durf niet. Ze zijn me teveel waard...Ze zitten nog in plastic. Groet, Jacco Zo'n bewaarneiging heb ik dus helemaal niet, dan zou ik van iedee LP twee exemplaren moeten kopen. Platen zijn voor mij als wijn. Eens moet die fles open. Maar Velvet Underground is voor mij echt heilig. Geen naald die daar aan tornt. Basta. Groet, Jacco Dan hoor je ze nooit meer. Je kunt het natuurlijk ook als een belegging zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 ravon: Dat stuk van jou heb ik gehoord. Bij mij gaat dat ongeveer hetzelfde. Ongeveer? Wat zijn de verschillen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ongeveer? Wat zijn de verschillen? Groet, Jacco Oei, da's moeilijk. Ik heb jouw stuk op mijn notebook afgespeeld met de oortelefoontjes van mijn zoon en mijn LP heb ik erbij gepakt op mijn luidsprekers. Dat vergelijkt niet best. En ik kan nu moeilijk opnieuw goed luisteren op de luidsprekers, Communique van Dire Straits draait op fluisternivo. Wat ik wel herken is dat haar stem af en toe klinkt alsof ze "kwaakt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 Tja, ik snap het ook niet...Ik heb ook Jazz at the Pawnshop (jazz bij de lommerd) aangeschaft: knetterdeknetter. Ook een bergje Velvet Underground 180 grams nieuw uitgebrachte albums(in vrolijke kleuren: bananengeel, white heat wit en ga zo maar verder). Ik heb ze nog niet gedraaid, ik durf niet. Ze zijn me teveel waard...Ze zitten nog in plastic. Groet, Jacco Zo'n bewaarneiging heb ik dus helemaal niet, dan zou ik van iedee LP twee exemplaren moeten kopen. Platen zijn voor mij als wijn. Eens moet die fles open. Maar Velvet Underground is voor mij echt heilig. Geen naald die daar aan tornt. Basta. Groet, Jacco Dan hoor je ze nooit meer. Je kunt het natuurlijk ook als een belegging zien. Ik heb 1 keer een stukje van die versie die ik ook heb, gehoord: Nico in "Sunday morning". Dit was verpletterend! Zo oneindig veel mooier dan dat ik op cd heb. Komt vrij dicht bij de MC opname die ik van de originele lp versie uit 1967 heb. Die lp had even geleend van de vader van mijn toenmalige vriendin. Die vent is nu nog steeds stoned, geloof ik. Maar hij was er toen bij. Tuig dus. Maar die gozer had muziek man! Wauw. Enfin, die VU platen koester ik. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts