appie2 Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Wie heeft ervaring met Aircom plus gebruikt als luidsprekersnoer en hoe is die ervaring? Groeten appie2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie2 Posted 1 juni 2006 Author Report Share Posted 1 juni 2006 Niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 1) Je gelooft dat er grote verschillen zijn tussen kabels, in welk geval je moet gaan 'luisteren' en eventueel kopen. 2) Je beredeneert dat audio geen speciale eisen stelt aan kabels, vanwege de lage frequenties en niet zo hoge voltages, amperes, watts en wat nog maar. Gezien je vraag hoor je bij kamp 1, dus.. tja.. echte verschillen maakt het niet maar ga luisteren en loop het risico jezelf een oor aan te naaien.. Mijn advies is om eens soepele 2.5 of 4mm^2 koper te halen bij van mijn part de Gamma, en die in de test mee te nemen. Doe een blindoek om en laat je vriendin of een kennis kabels wisselen (of niet, moet hij weten, zolang hij je maar 'verschillende scenario's voorhoudt) en ga luisteren. Dan hoor je waarschijnlijk geen verschil, i.i.g. niet consequent... Het hangt er vanaf hoe diep de persoon in niveau 1 zit of hij zich open zal stellen voor zo'n test.. Ik zeg maak je niet druk om kabels; in de akoestiek en bij de speakers gaat VEEL meer fout (factor 1000x erger).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 hoi ik heb nu al een stuk of 6 verschillende luidsprekerkabels gebouwd ook de Aircom plus en andere coaxen ook verschillende fabrieks kabels geprobeerd ik hoor geen verschillen bij interlinks hoor ik de verschillen overigens wel gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 1) Je gelooft dat er grote verschillen zijn tussen kabels, in welk geval je moet gaan 'luisteren' en eventueel kopen. 2) Je beredeneert dat audio geen speciale eisen stelt aan kabels, vanwege de lage frequenties en niet zo hoge voltages, amperes, watts en wat nog maar. Gezien je vraag hoor je bij kamp 1, dus.. tja.. echte verschillen maakt het niet maar ga luisteren en loop het risico jezelf een oor aan te naaien.. Mijn advies is om eens soepele 2.5 of 4mm^2 koper te halen bij van mijn part de Gamma, en die in de test mee te nemen. Doe een blindoek om en laat je vriendin of een kennis kabels wisselen (of niet, moet hij weten, zolang hij je maar 'verschillende scenario's voorhoudt) en ga luisteren. Dan hoor je waarschijnlijk geen verschil, i.i.g. niet consequent... Het hangt er vanaf hoe diep de persoon in niveau 1 zit of hij zich open zal stellen voor zo'n test.. Ik zeg maak je niet druk om kabels; in de akoestiek en bij de speakers gaat VEEL meer fout (factor 1000x erger).. Hij vroeg om gebruikerservaring van deze kabel, niet om deze pavlov-preek die echt bij niemand meer enige indruk maakt. Die Aircom is een mooie kabel, maar nooit gezien/gehoord als ls-kabel eerlijk gezegd. Mijn ervaringen met coax als ls-kabels zijn over het algemeen erg slecht, ik neem niet eens meer de moeite om dat nog te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 2 juni 2006 Report Share Posted 2 juni 2006 Indruk hoeft het niet te maken. Hopelijk helpt het per jaar 1 of 2 mensen met iets meer realiteitsbesef naar de relativiteit van veel audio producten te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 2 juni 2006 Report Share Posted 2 juni 2006 Appie, Ik ben zelf een paar jaar geleden deze site al tegengekomen: Aircom op Audiofriends Wellicht ook hoe je bij je vraag komt. Mocht dit niet zo zijn dan heb je er in ieder geval een aardige info bron bij. Musfed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 ja ik heb de aircom geprobeerd. Vind het niet echt een handige kabel om te gebruiken. Veel te stug en het resultaat was ook niet echt super Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts