L.i.T.e. Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Op dit moment ben ik wat kabels aan het testen voor mijn nieuwe hifi-set. Het gaat het om twee types van MIT: AVt1 en TMax Super Modules (in combinatie met One-wire silver RG6 Coax kabel). Kan iemand mij vertellen wat het nut is van de terminators in de kabels van MIT? En van een one-wire systeem? Het lijkt me allemaal beetje een omweg om een signaal naar een luidspreker te sturen. Tasten deze tussenstappen niet het signaal aan? En heeft iemand ervaring met deze kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Zoals vaak is gezecht ga luisteren, ik heb zelf wat bedenkingen bij MIT kables ivm die rare kastjes er in. Maar ik zou niet weten of dat ook ergens op gebaseerd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 De Tmax heb ik een half jaar gehadin mijn oude set. Klinkt tamelijk helder. Het systeem interesseert me niet zoveel als het resultaat goed is. Daarna de Terminator two gehad. prefecte combi toen. Na luidsprekerverandering werd het geluid wel erg donker van klank. De AVT is een wat frisser klinkende uitvoering van de Terminator two. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Ooit eens een MIT l.s. kabel geleend van een vriend. Ongelovelijk veel doet zo'n kabel, in mijn geval niet al te veel goeds, maar ik heb dezelfde kabel ook gehoord in een peperdure set en daar was het fantastisch. Bij mij leek het of de stemmen qua volume harder doorkomen dan de "rest". Heel apart. Navraag bij mijn lokale hifi boertje leerde dat dat idd de bedoeling was, zou komen door die kastjes. Zij zeiden dat de zanger/zangeres immers altijd voor de band staat en dat is wat ik zou horen. Ze zeiden ook -veel te lang technisch verhaal wat ik niet kon volgen, hifi boertje is een electrotechneut en ik niet- dat door "dat kastje" de kabel lengte niet zoveel meer uit zou maken. Proberen is zeker aan te raden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.i.T.e. Posted 20 mei 2006 Author Report Share Posted 20 mei 2006 Bedankt voor de reacties zover. Ik heb nog geen idee wat die kastjes nu precies doen, maar het zal in ieder geval invloed hebben op het geluid. Ik ben het er overigens wel mee eens dat het uiteindelijk om je eigen luisterervaring gaat en dat het er eigenlijk niet toe doet hoe dat bewerkstelligd wordt. Misschien dat ik eerst eens het een en ander met 'normale' luidsprekerkabels moet vergelijken om het verschil te beoordelen. Nog enige suggesties welke kabels interessant zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ooit eens een MIT l.s. kabel geleend van een vriend. Ongelovelijk veel doet zo'n kabel, in mijn geval niet al te veel goeds, maar ik heb dezelfde kabel ook gehoord in een peperdure set en daar was het fantastisch. Bij mij leek het of de stemmen qua volume harder doorkomen dan de "rest". Heel apart. Navraag bij mijn lokale hifi boertje leerde dat dat idd de bedoeling was, zou komen door die kastjes. Zij zeiden dat de zanger/zangeres immers altijd voor de band staat en dat is wat ik zou horen. Ze zeiden ook -veel te lang technisch verhaal wat ik niet kon volgen, hifi boertje is een electrotechneut en ik niet- dat door "dat kastje" de kabel lengte niet zoveel meer uit zou maken. Een kabel weet niet 'wat' de zanger / zangeres is in het audiosignaal. Een kabel kan dus niet de stem naar voren trekken. Dat lange technische verhaal wat je niet kon volgen was ook een hele grote hoop lariekoek. Ik geloof dat MIT een spoeltje van 20 cent in haar kabeltjes stopt wat de hoge tonen ietwat op de rem zet. Kabellengte maakt heel weinig uit, met of zonder 'kastje'. Je moet wel een extreem groot verschil in meters hebben wil je het kunnen horen. Ik wil eigenlijk maar 1 ding zeggen, vertrouw nooit iemand die het spul verkoopt! Eigenlijk 2 dingen.. Vertrouw nooit op wat je denkt te horen, de mens is erg gevoelig voor een hoop subjectiviteit die ons doet denken dingen te horen die er feitelijk niet zijn. Omdat het bij kabels al snel om grote bedragen gaat (vergeleken met normaal prima koper bij de electrozaak) zou ik toch echt de subjectiviteit eruit willen halen d.m.v. een geblindoekte test o.i.d. voordat de dollars argeloos over de toonbank vliegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ooit eens een MIT l.s. kabel geleend van een vriend. Ongelovelijk veel doet zo'n kabel, in mijn geval niet al te veel goeds, maar ik heb dezelfde kabel ook gehoord in een peperdure set en daar was het fantastisch. Bij mij leek het of de stemmen qua volume harder doorkomen dan de "rest". Heel apart. Navraag bij mijn lokale hifi boertje leerde dat dat idd de bedoeling was, zou komen door die kastjes. Zij zeiden dat de zanger/zangeres immers altijd voor de band staat en dat is wat ik zou horen. Ze zeiden ook -veel te lang technisch verhaal wat ik niet kon volgen, hifi boertje is een electrotechneut en ik niet- dat door "dat kastje" de kabel lengte niet zoveel meer uit zou maken. Een kabel weet niet 'wat' de zanger / zangeres is in het audiosignaal. Een kabel kan dus niet de stem naar voren trekken. Dat lange technische verhaal wat je niet kon volgen was ook een hele grote hoop lariekoek. Ik geloof dat MIT een spoeltje van 20 cent in haar kabeltjes stopt wat de hoge tonen ietwat op de rem zet. Kabellengte maakt heel weinig uit, met of zonder 'kastje'. Je moet wel een extreem groot verschil in meters hebben wil je het kunnen horen. Ik wil eigenlijk maar 1 ding zeggen, vertrouw nooit iemand die het spul verkoopt! Eigenlijk 2 dingen.. Vertrouw nooit op wat je denkt te horen, de mens is erg gevoelig voor een hoop subjectiviteit die ons doet denken dingen te horen die er feitelijk niet zijn. Omdat het bij kabels al snel om grote bedragen gaat (vergeleken met normaal prima koper bij de electrozaak) zou ik toch echt de subjectiviteit eruit willen halen d.m.v. een geblindoekte test o.i.d. voordat de dollars argeloos over de toonbank vliegen. Zoals altijd wordt autosuggestie weer aangehaald. Echter, in dit geval gaat die vlieger niet op. Ik had nog nooit gelezen over MIT kabels en had ook geen idee wat dat kastje zou doen. Dan ervaar ik zelf dat de "stemmen" luider gaan klinken en pas later verneem ik dat dat nou juist een van de doelen van dat kastje is Zoals ik al schreef bij mij deed de kabel niet veel goed, dus heb ik hem dan ook niet aangeschaft. Ik zal eens een draadje beginnen over autosuggestie want dat argument wordt imho veel te vaak en te makkelijk gebruikt voor zaken die meettechnisch niet verklaard kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Zoals vaak is gezecht ga luisteren, ik heb zelf wat bedenkingen bij MIT kables ivm die rare kastjes er in. Maar ik zou niet weten of dat ook ergens op gebaseerd is. Zit een spoeltje in en een paar weerstandjes ikzelf draai met mit terminator 2 bi-wire speakerkabels en mi330 s2 tubeterminators interlinks. Ik had ze voor een letterlijke drol gekocht ziet er leuk uit klankmatig tja gewoon goed niets aparts maarja zo denk ik over elk duur merk kabel tegenswoordig. Volgens mij hadden ze dat gedaan om het hoog iets wat af tevlakken. zeker weten doe ik het niet, en vind het ook geen-eens intressant. Als het klinkt maakt mij het merk niet veel uit ik heb ook nog een paar conrad interlinks op mijn dvd speler zitten. Kost nog geen tientje ziet er degelijk uit en klinkt gewoon net als de mit. Dat soort dingen is puur de velgen van je set in mijn beleving. Ik had eerst ook dat geloof kabels maakt of breekt je set. Ik kreeg voor mijn siltech ftm4 gold interlinkje een denon dp900m met grado wood element derbij had ik veel meer plezier van toen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kom liever eens met voorbeelden van zaken die niet meettechnisch verklaard kunnen worden want daar is een schreeuwend gebrek aan. topic bijv. "Er is meer tussen hemel en aarde" Je zou ook het forum eens kunnen lezen. Volgens mij zijn er hear mensen die menen cd's te moeten demagnetiseren en ZWEREN verbetering te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kom liever eens met voorbeelden van zaken die niet meettechnisch verklaard kunnen worden want daar is een schreeuwend gebrek aan. topic bijv. "Er is meer tussen hemel en aarde" Je zou ook het forum eens kunnen lezen. Volgens mij zijn er hear mensen die menen cd's te moeten demagnetiseren en ZWEREN verbetering te horen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets veranderd is aan het signaal toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kabels zijn moeilijke begrippen. De kabel kan op de een installatie goed klinken terwijl op een andere installatie geheel niet uitkomt. Volgens mij gaat het om maching. Een goede tip denk ik is om een aantal luidspreker kabels mee te nemen en om daar eens naar te luisteren. Neem ik in ieder geval diverse merken en beluister het eens. Bezink dat even voor een paar korte dagen en luister het nog eens. Zo heb ik dat gedaan met mijn eigen interlinks. Greatings Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kom liever eens met voorbeelden van zaken die niet meettechnisch verklaard kunnen worden want daar is een schreeuwend gebrek aan. topic bijv. "Er is meer tussen hemel en aarde" Je zou ook het forum eens kunnen lezen. Volgens mij zijn er hear mensen die menen cd's te moeten demagnetiseren en ZWEREN verbetering te horen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets veranderd is aan het signaal toch? Wat ik bedoel is dat het demagnetiseren van ceedees (geen idee waarom, maar ik blijf in de lach schieten als ik er over hoor ) mij zo'n geval lijkt dat meettechnisch niet te verklaren is en volgens sommigen toch te horen is. Dit zou in het topic "Er is meer tussen hemel en aarde" moeten horen imho Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kom liever eens met voorbeelden van zaken die niet meettechnisch verklaard kunnen worden want daar is een schreeuwend gebrek aan. topic bijv. "Er is meer tussen hemel en aarde" Je zou ook het forum eens kunnen lezen. Volgens mij zijn er hear mensen die menen cd's te moeten demagnetiseren en ZWEREN verbetering te horen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets veranderd is aan het signaal toch? Wat ik bedoel is dat het demagnetiseren van ceedees (geen idee waarom, maar ik blijf in de lach schieten als ik er over hoor ) mij zo'n geval lijkt dat meettechnisch niet te verklaren is en volgens sommigen toch te horen is. Dit zou in het topic "Er is meer tussen hemel en aarde" moeten horen imho Het blijft altijd vreemd. Ik ben altijd zeer skeptisch over dat soort dingen, maar soms wordt ik wel eens terug gevloten en merk ik terdege veranderingen. Hoe het kan?? Raadsels, maar het is wel een verandering. Goed luisteren folks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Kom liever eens met voorbeelden van zaken die niet meettechnisch verklaard kunnen worden want daar is een schreeuwend gebrek aan. topic bijv. "Er is meer tussen hemel en aarde" Je zou ook het forum eens kunnen lezen. Volgens mij zijn er hear mensen die menen cd's te moeten demagnetiseren en ZWEREN verbetering te horen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets veranderd is aan het signaal toch? Wat ik bedoel is dat het demagnetiseren van ceedees (geen idee waarom, maar ik blijf in de lach schieten als ik er over hoor ) mij zo'n geval lijkt dat meettechnisch niet te verklaren is en volgens sommigen toch te horen is. Dit zou in het topic "Er is meer tussen hemel en aarde" moeten horen imho Het blijft altijd vreemd. Ik ben altijd zeer skeptisch over dat soort dingen, maar soms wordt ik wel eens terug gevloten en merk ik terdege veranderingen. Hoe het kan?? Raadsels, maar het is wel een verandering. Goed luisteren folks. "call me stupid", maar ik ben er van overtuigd dat ik verschillen hoor tussen luidsprekerkabels, daarbij komt dat ik ook nog eens last heb van omgedraaide autosuggestie (nonautosuggestie?). Leuk voorbeeld, van wat vrienden een aantal proef kabeltjes geleend, waarvan ik er eigenlijk geen een kende. Er zat een uiterst dubieuze bij, deze was namelijk helemaal groen geworden, geoxideerd koper wel te verstaan. Ik was er van overtuigd dat dit een van de beste was Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Misschien is er meer tussen Hemel en Aarde, al denk ik dat de kans dat er een Hemel bestaat vrij gering is.. Zo ver hoeven we niet te kijken hoor! Onze zintuigen, verbonden met de hersenen vormen gewoon niet echt een betrouwbaar geheel. Misschien dat de zintuigen wel redelijk constant zijn, al kan een verkoudheid toch z'n invloed hebben, maar vooral wat de hersenen met de signalen doen dat is Zooooooooo complex en variabel. Ik durf daar niet puur op te vertrouwen omdat het simpelweg zo kan zijn dat je jezelf voor de gek houdt door een gedachte die de zintuigwaarneming rustig een hele andere wending laat nemen. Het gaat ook niet om een paar euro bij kabels.. Er zijn wel wat kabeltests geweest en volgens mij zijn tot dusver verschillen nooit of vrijwel nooit groot genoeg geweest dat 9 van de 10 mensen een kabel er 'zo' uit pikken. Plus dat je het over kleine verschillen hebt.. Wat is beter / mooier? Als dit de conclusie is over kabels tussen de 10 en 1000 euro dan weet ik genoeg, vooral een standaardkabeltje van 10 euro gebruiken en de 990 euro aan albums of speakers uitgeven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik denk dat een MIT of Transparant (zelfde principe) wel degelijk wat doet. Ik vond de Transparant wat in het mid laag aanzetten (niet mooi). Later las ik op TNT iets vergelijkbaars. Het is kennelijk in op het moment om de eigen waarneming te relativeren. Toch voorzichtig mee zijn. Blind testen in de thuissituatie kan ook met behulp van vriend of vriendin. http://www.tnt-audio.com/accessories/mlinks_e.html Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.i.T.e. Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb ondertussen wat beluisterd en kom in ieder geval tot de conclusie dat er verschillen hoorbaar zijn. Wat mij vooral opviel is dat de goedkopere luidsprekerkabel die ik al had liggen (Cobra of zoiets) veel vlakker klonken als de MIT kabels. Er zat geen diepte in het geluid. De MIT TMax klonk voor het formaat (Coax-kabel) ongelovelijk helder, maar misten toch een zeker balans. Iets teveel nadruk op het hoog en wat onrustig. MIT AVt1 klonk wat gebalanceerder en wat voller in de middentonen, maar echt groot waren die verschillen ook niet. Uiteindelijk is er nog een testkabel bijgekomen en die verraste me wel. Het ging om Straight Wire Maestro II. Het geluid was een stuk rustiger en rijker. Overigens kwam dit niet alle muzieksoorten ten goede, maar bij de meeste wel. Met name de wat hardere rockmuziek leek zijn felheid te verliezen. De prijs van de Maestro II weet ik niet precies, maar volgens mij wel een stapje hoger dan de AVt1. Echt overtuigd ben ik nog niet, dus ik zoek nog even verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Dat is heel verschillend, ik heb ook MITS gehoord die gewoon referentie kabels zijn en toch niet uitkomen op diverse sets. En dan hoor je dezelfde kabel op duurdere of goedkopere sets en dan klinken diezelfde MITS weer geweldig en volledig dragend. Hoe het kan??? Matching misschien??? Greatings Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Dat is heel verschillend, ik heb ook MITS gehoord die gewoon referentie kabels zijn en toch niet uitkomen op diverse sets. En dan hoor je dezelfde kabel op duurdere of goedkopere sets en dan klinken diezelfde MITS weer geweldig en volledig dragend. Hoe het kan??? Matching misschien??? Greatings Hank A priori kennis en gemoedstoestand. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Dat is heel verschillend, ik heb ook MITS gehoord die gewoon referentie kabels zijn en toch niet uitkomen op diverse sets. En dan hoor je dezelfde kabel op duurdere of goedkopere sets en dan klinken diezelfde MITS weer geweldig en volledig dragend. Hoe het kan??? Matching misschien??? Greatings Hank A priori kennis en gemoedstoestand. Groet, Jacco ach ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.i.T.e. Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Dat is heel verschillend, ik heb ook MITS gehoord die gewoon referentie kabels zijn en toch niet uitkomen op diverse sets. En dan hoor je dezelfde kabel op duurdere of goedkopere sets en dan klinken diezelfde MITS weer geweldig en volledig dragend. Hoe het kan??? Matching misschien??? Greatings Hank A priori kennis en gemoedstoestand. Groet, Jacco Jacco, Wat wil je daar nu precies mee zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ik heb MIT luidsprekerkabels gehoord op een heel slecht klinkende set (traag en donker klinkend) en op een vrijwel perfect klinkende set (natuurlijk, krachtig en beheerst). In de gebruikte MIT kabels zat wel een groot verschil in de rest van de sets trouwens ook.... Om dus zomaar te zeggen dat MIT niks is, gaart mij te ver. Wel heb ik de goedkopere luidsprekerkabels meerder keren als traag en donker ervaren. Dat is heel verschillend, ik heb ook MITS gehoord die gewoon referentie kabels zijn en toch niet uitkomen op diverse sets. En dan hoor je dezelfde kabel op duurdere of goedkopere sets en dan klinken diezelfde MITS weer geweldig en volledig dragend. Hoe het kan??? Matching misschien??? Greatings Hank A priori kennis en gemoedstoestand. Groet, Jacco Jacco, Wat wil je daar nu precies mee zeggen? Dat je gehoor niet constant is, het is geen machine. Dezelfde stukken muziek met een maand tussentijd kunnen heel anders klinken, terwijl dit niet anders is. En ook als je kennis hebt wat er speelt, je een onbewuste keuze kunt maken. Of je wordt onbewust een richting opgeduwd. Of wat een verkoper erbij vertelt kan ook onbewust keuzes en/of vooroordelen genereren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.i.T.e. Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Daar geef ik je voor een groot deel gelijk in. Toch enige nuance: het gehoor is redelijk constant, net als de rest van onze zintuigen. Als ze goed werken, en daar ga ik even maar van uit, zijn het zeer verfijnde instrumenten die zeer precies kunnen waarnemen. Het zijn alleen onze hersenen en met name ons geheugen die de boel behoorlijk kunnen vertroebelen. Zeker als factoren mee gaan spelen die in eerste instantie niet direct met het gehoor te maken hebben. Overigens sluit dit alles niet uit dat er verschillen te horen zijn tussen de diverse kabels. Wat dus niets zegt over de kwaliteit, lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dat het allemaal tussen onze oren zit weten we onderhand wel... Mogen we nou asjeblief weer over klankverschillen in kabels praten. Ik wordt n.l. schijtziek van dat gedoe. Er is geen kabeltopic of het wordt verziekt door die tussen de oren jongens. . . . . We hebben gisteravond nog 'ns een paar heel dure Siltechs vergeleken met ons eigen brouwseltje... daar was echt wel verschil in te ontdekken. Merkwaardig dat alle drie dezelfde verschillen hoorden.... We vonden n.l. alle drie de Siltech dunner in het laag, minder open in het hoog en midden en een onnauwkeurigere plaatsing hebben.... Dergelijke verschillen zijn er ook bij de MIT's. Ik heb echter nog nooit MIT's gehoord die scherp klonken... Ik zou dat dan toch eens serieus in de rest van je set gaan zoeken.... Een rotte schakel in de keten kan dat n.l. veroorzaken. Wanneer de rest de zaak lekker verdoezeld, klinkt het aangenamer, maar theoretisch dus slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts