Guest Hubertinus Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Vandaag eens echt naar 2 draaitafels gaan luisteren. De Marantz TT15 en de Clearaudio Emotion. Beiden in hun "package" uitvoering. De Marantz had een relaxt geluid en sprak me erg aan. De Emotion was net in elkaar gezet en dus moest alles nog een beetje "ingespeelt" worden. De Emotion klonk wat dunner dan de Marantz en had wat scherpte in het hoog. Dit zou natuurlijk door het niet ingespeelt zijn kunnen komen, maar wellicht is het Aurum Classic element ook van een andere klasse dan het Virtuoso element. Welk element zou er ook nog in de Emotion kunnen zodat er een wat relaxter geluid ontstaat? Ik ga overigens ook nog een keer naar de ingespeelde Emotion luisteren aan het einde van de week. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ga volgende week nog maar eens luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik heb de clearaudio 2x beluisterd met een 1042 element, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 @Kraus, allebei op dezelfde set beluisterd. Met dezelfde muziek. In dezelfde kamer. Marantz TT15: Dikker draaiplateau 30 mm, groter kwa afmeting, Satisfy direct wired arm, Clearaudio Virtuoso element, dikke aluminium voeten. Clearaudio Emotion: Satisfy arm afgewerkt met cinchbussen, acryl spikes, Clearaudio Aurum Classic element. draaiplateau 20 mm. De motor van beide draaitafels is dezelfde. Hubertinus PS de lift van beide spelers werkte zo mooi en langzaam en vloeiend. Geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dat is het juist Kraus. Er is genoeg. In Aken staat ook nog een Transrotor Insigne. Dat is vlakbij mijn woonplaats. Ook de NA Horizon komt weer om de hoek kijken. Maar ik ben hier even mee begonnen, omdat ik ook even wilde testen of mijn allergie voor knispers aan de beterende hand was. En ik moet zeggen. Ik kon gewoon platen draaien zonder dat het me irriteerde. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 @Kraus, allebei op dezelfde set beluisterd. Met dezelfde muziek. In dezelfde kamer. Marantz TT15: Dikker draaiplateau 30 mm, groter kwa afmeting, Satisfy direct wired arm, Clearaudio Virtuoso element, dikke aluminium voeten. Clearaudio Emotion: Satisfy arm afgewerkt met cinchbussen, acryl spikes, Clearaudio Aurum Classic element. draaiplateau 20 mm. De motor van beide draaitafels is dezelfde. Hubertinus PS de lift van beide spelers werkte zo mooi en langzaam en vloeiend. Geweldig! of je koopt de clearaudio gebruikt, b.v. hier staat er al geruime tijd op dus dan kan er wel wat van de prijs af. Met het geld dat je bespaard koop je een wat beter element... Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 @ kraus: Helemaal waar: Voor mij een afknapper kan voor anderen de kwaliteit zijn. Wel stoorde mij het gebrek aan dynamiek en enigszins detail. @ Hubertinus: Niet verbazend dat je geen knisperallergie had bij de NA: Deze heeft van de door mij beluisterde spelers de meeste en indrukwekkendste "zwartheid" en rust. Groet, Azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 @Azh, De NA Horizon heb ik nu niet beluisterd. Ik heb mijn allergie getest op de Marantz en de Clearaudio. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 of je koopt de clearaudio gebruikt, b.v. hier staat er al geruime tijd op dus dan kan er wel wat van de prijs af. Met het geld dat je bespaard koop je een wat beter element... Nou, ik heb contact opgenomen met dit bedrijf omdat ik ook interesse had in deze draaitafel. Er valt over de prijs niet te prijs niet te praten, die staat vast. Daarnaast hebben deze tafels (er staat ook een demo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 of je koopt de clearaudio gebruikt, b.v. hier staat er al geruime tijd op dus dan kan er wel wat van de prijs af. Met het geld dat je bespaard koop je een wat beter element... Nou, ik heb contact opgenomen met dit bedrijf omdat ik ook interesse had in deze draaitafel. Er valt over de prijs niet te prijs niet te praten, die staat vast. Daarnaast hebben deze tafels (er staat ook een demo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dan is het nog altijd voordeliger dan de emotion nieuw te kopen, toch? En als je na een jaar denkt ik wil wat anders/beters, zet je DT op inet en je hebt een minimale afschrijving. Daar heb je wel gelijk in, ik gaf het alleen even aan voor de duidelijkheid. Overigens, vrijwel alle hifi zaken zeggen dat de prijs vast is, maar in de praktijk valt dat wel mee hoor. Als ze zo'n draaitafel uitgebreid hebben moeten demonstreren dan is de prijs w.s. vast en is het ook niet meer dan logisch dat ze leuk wat verdienen aan de dt. Mijn ervaring: als je ze op belt en zegt ik heb interesse, hoef geen demonstratie, kom hem vanmiddag ophalen en ik geef je zo en zoveel voor, dan draai je 'savonds je plaatjes op een emotion. In het algemeel gaat dit wel op. In dit specifieke geval Emotion/RB250 heb ik gebeld en ben daarna langs geweest. Kom wel vaker bij deze zaak. Goede zaak verder hoor, uitstekend geholpen (zoals altijd) en zeer vriendelijk ontvangen. Dat er hierover niet te onderhandelen viel, kwam doordat de demo al afgeprijsd is (nieuwe Emotion met nieuwe RB250 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik zou je toch eens aanraden naar Rega te luistren zag laatst een P25 te koop 2de hands voor 650euro met een element welk weet ik niet meer. Ik heb de P25 naast een emotion en een champion gehoord maar mijn voorkeur ging toen duidelijk uit naar de P25. Naar mijn mening was de P25 een stuk muziekaler dan bijde andere spelers die ik toen wat dun en schel vond klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik ken de P25, Mordante. Ik vind het ook een goede speler. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik zou je toch eens aanraden naar Rega te luistren zag laatst een P25 te koop 2de hands voor 650euro met een element welk weet ik niet meer. Ik heb de P25 naast een emotion en een champion gehoord maar mijn voorkeur ging toen duidelijk uit naar de P25. Naar mijn mening was de P25 een stuk muziekaler dan bijde andere spelers die ik toen wat dun en schel vond klinken. Hoeveel moeite is er door de verkoper gedaan om elke combo element- arm zo nauwkeurig af te stellen dat het (naar zijn smaak) maximale eruit komt? En is er een beetje goed met de kabelselectie omgegeaan? Vraag ik me weleens af. Anders is het een verraderlijke roulette, lijkt me, heel dat demo- gedoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 In mijn geval wel, Headshell. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 Wat is nog een goed element voor de Clearaudio Emotion? Niet te gek om te beginnen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 toch gek dat je bij cd-weergave haast nooit iemand hoort klagen over dun en schel, irriteert ook niet Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 toch gek dat je bij cd-weergave haast nooit iemand hoort klagen over dun en schel, irriteert ook niet Robin Beste RLI, Daar kun je dan ook helemaal niets aan doen ! Bovendien zitten er geen verschillen in Cdspelers volgens sommige mensen. Dus kun je er niets aan doen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 toch gek dat je bij cd-weergave haast nooit iemand hoort klagen over dun en schel, irriteert ook niet Robin Maar wel vlak en minder muzikaal. Aan een cd speler is niets te wijzigen aan een platenspeler is van alles bij te stellen in positieve en negatieve zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 toch gek dat je bij cd-weergave haast nooit iemand hoort klagen over dun en schel, irriteert ook niet Robin Mijn CD speler klinkt absoluut niet schel. Misschien ietwat dunnetjes, maar ik weet dat dit met een betere interlink te verbeteren is. Kortom, mijn CD speler irriteert mij niet en is fantastisch als ik lekker een muziekje op de achtergrond draai. Ga ik er speciaal voor zitten, dan zet ik een mooie LP op. De beleving die je dan krijgt is niet te evenaren met de CD speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 toch gek dat je bij cd-weergave haast nooit iemand hoort klagen over dun en schel, irriteert ook niet Robin Mijn CD speler klinkt absoluut niet schel. Misschien ietwat dunnetjes, maar ik weet dat dit met een betere interlink te verbeteren is. Kortom, mijn CD speler irriteert mij niet en is fantastisch als ik lekker een muziekje op de achtergrond draai. Ga ik er speciaal voor zitten, dan zet ik een mooie LP op. De beleving die je dan krijgt is niet te evenaren met de CD speler. Mijn CD speler geeft weer wat er op de CD staat, mijn platenspeler geeft weer wat er op de plaat staat. De kwaliteit van de CD of plaat bepaalt hoe dun of dik het geluid is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik zou je toch eens aanraden naar Rega te luistren zag laatst een P25 te koop 2de hands voor 650euro met een element welk weet ik niet meer. Ik heb de P25 naast een emotion en een champion gehoord maar mijn voorkeur ging toen duidelijk uit naar de P25. Naar mijn mening was de P25 een stuk muziekaler dan bijde andere spelers die ik toen wat dun en schel vond klinken. Hoeveel moeite is er door de verkoper gedaan om elke combo element- arm zo nauwkeurig af te stellen dat het (naar zijn smaak) maximale eruit komt? En is er een beetje goed met de kabelselectie omgegeaan? Vraag ik me weleens af. Anders is het een verraderlijke roulette, lijkt me, heel dat demo- gedoe. Ben ik ook met je eens maar dit was wel mijn ervaring toen ik de 2 spelers naast elkaar hoorde. Ik verkondig het ook niet als de waarheid, kan zijn dat de Rega aangdikt klinkt waardoor ik de Clearaudio schel vond klinken. Maar de Rega vond ik fijner klinken dus was dat mijn referentie. Heb nooit gezecht dat de een beter is dan de ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik denk dat Kraus grotendeels gelijk heeft. De grootste klankverschillen bij analoog liggen bij element en phonotrap (gegeven een toptafel). Ik heb de laatste 2 jaar nogal wat phonotrappen gehoord en de klankverschillen zijn heel groot. Dat heeft niet alleen met de ingestelde impedantie te maken (ik probeer altijd zoveel mogelijk te matchen). Waar het precies aan ligt weet ik echter niet. Kennelijk is het niet makkelijk om die kleine stroompjes te versterken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Waar het precies aan ligt weet ik echter niet. kennelijk is het niet makkelijk om die kleine stroompjes te versterken. Misschien zit het in de signaal-ruis verhouding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik hoor dus ook duidelijke verschillen in klankkleur, in de afbeelding en de details. Ik heb niet alle phonotrappen in mijn eigen huis gehoord maar altijd vergeleken met mijn Black Cube. Die tests zijn trouwens ook niet altijd betrouwbaar, je eigen oren zijn toch de enige maatstaf. Mijn definitieve keus maak ik nadat ik een rekje tegen de wand heb (ik zit op internationale overschrijvingskaarten van de giro te wachten) en ik 25 jaar werk wat me toch zo'n 2000 euro moet opleveren. Vind ik een leuke besteding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts