Jump to content

Krassen van CD's verwijderen

qwert
 Share

Recommended Posts

Omdat mijn schermpje van de mobiele telefoon wat krasjes had, heb ik eens dit gekocht. Maar tot mijn verbazing werkt dit spul nog veel beter om krasjes van CD's en DVD's te verwijderen, zelfs hopeloze gevallen die overslaan en vast blijven hangen knappen zichtbaar en vooral hoorbaar op! :)

Als ik de behandelde (voorheen beschadigde) CD's ga afspelen lijkt het net alsof ze iets voller en opener klinken, en het loopwerk van de CD speler is minder hoorbaar (fout correctie hoeft minder in aktie te komen) :cool2:

Zijn er onder jullie ook enkele bekend met het ''opknappen'' van beschadigde CD's? Zoja dan had ik dat graag vernomen, vooral de gebruikte middelen en methodes (geen Dreft of Dubro ) :D

displaypolisch6eh.jpg

Ik gebruik wel eens goedkope tandpasta om scherpe krassen af te ronden zodat overslaan niet meer voorkomt. Echter niet met Parodontax oid, maar Colgate of ander snoep-achtig tandpasta met een fijne korrel.

Ja dat speciale spul voor displays werkt goed en is niet duur. Zelf heb ik voor diepe krassen wel eens de polijstmachine op mijn werk ingezet, is wel oppassen dat het niet heet wordt en de CD krom gaat staan :o

Maar ook Commandant is effectief en werkt goed, wel goed afspoelen onder de kraan daarna.

Over zilverpoets (Brasso) lees je ook wel goede ervaringen maar dat bevat een zuur en of dat nu goed is voor het kunststof ... vooral op langere termijn?

;)

Beste,

Dat was nou precies wat ik zocht voor mijn beschadigde gsm display.

Waar is dit te verkrijgen?

In wat voor zaak?

Met groet, :cool2:

Kijk hier maar eens:

Mobileplaza

Alle fijne polijstmiddelen werken. Displex is in feite tamelijk aand e prijs. Een goede autocleaner is minstens net zo effectief en veel goedkoper. Tot nog toe heb ik geen enkele nadelige gevolgen gehad met zilverpoets (Silvo en nog een ander op poeder gebaseerd spul). Belangrijk is wel dat je wel dwars op de looprichting polijst.

Over zilverpoets (Brasso) lees je ook wel goede ervaringen maar dat bevat een zuur en of dat nu goed is voor het kunststof ... vooral op langere termijn?

;)

Polycarbonaat kan er vast wel tegen, maar als er wat op de opgedampte aluminium laag komt?

Eerst proberen he Henrie :rolleyes: Wie weet werkt zwarte schoenpoets juist uitstekend en knapt je geluid er enorm van op. Het zal ongetwijfeld de reflecties verminderen dus je merkt waarschijnlijk een dramatische verbetering.

Krijgen we hier weer ellenlange discussies of de schoenpoets van Sorbo net zo goed is als die van Tana :ph34r: Zie het blind testen al weer voorbij komen.

En wie weet werkt het ook gunstig op de conussen van speakers.

;)

Eerst proberen he Henrie :rolleyes: Wie weet werkt zwarte schoenpoets juist uitstekent en knapt je geluid er enorm van op. Het zal ongetwijfeld de reflecties verminderen dus je merkt waarschijnlijk een dramatische verbetering.

Krijgen we hier weer ellenlange discussies of de schoenpoets van Sorbo net zo goed is als die van Tana :ph34r: Zie het blind testen al weer voorbij komen.

;)

Wat denk jij nou Pjotr?

Een enorme toename van "zwart" in het geluid! :lol:

Eerst proberen he Henrie :rolleyes: Wie weet werkt zwarte schoenpoets juist uitstekent en knapt je geluid er enorm van op. Het zal ongetwijfeld de reflecties verminderen dus je merkt waarschijnlijk een dramatische verbetering.

;)

Ik heb poets van het merk Kiwi. Maar dat is al wel vrij oud (ik gok een jaar of 5) en een beetje uitgedroogd (aan de oppervlakte tenminste). Of zou poets beter worden naarmate het ouder wordt, net als wijn? ;)

Ik heb poets van het merk Kiwi. Maar dat is al wel vrij oud (ik gok een jaar of 5) en een beetje uitgedroogd (aan de oppervlakte tenminste). Of zou poets beter worden naarmate het ouder wordt, net als wijn? ;)

Geen idee, maar wijn die uitgedroogd is en begint te scheuren is absoluut niet meer te drinken.

;)

Het is trouwens flauwekul dat wijn beter wordt naarmate ze ouder wordt. Maar dat terzijde.

Groet,

Jacco

Uhhh....

Kun je dat bewijzen en ons daar wat metingen van laten zien?

B)

Dat zal wel gaan. Zuurtegraad metingen bijvoorbeeld. ;)

Het nadeel is dat je de fles moet ontkurken voordat je er achter kunt komen. Ik wil wel testpersoon zijn...

Groet,

Jacco

Dus kunnen we tot besluit samenvatten en evalueren: "zelfs de meest gortig beschadigde CD's worden nieuwer dan nieuw met: een mengeling van goedkope tandpasta, uitgedroogde schoenpoets aanlengen met wijn waarvan eesrt de zuurstegraad gemeten wordt, en in dwarsrichting schuren, oppassen dat je alleen de onderkant en niet de bovenkant van de Cd doet. Mengsel eerst eens proeven!!!

:lol: mvg RastaPhil

PS: ik heb me ook een flesje "Silvo" gevonden; voor de pluggen van mijn zilveren Wire World interlink (doenbaar? of af te raden?), En kan ik daar de plexi kap vanm'n Thorens mee doen, of gebruik ik daar beter Cif voor??? :unsure:

PS 2: mijn CD's hebben allemaal een gat in het midden; Vlgs mij is dat een productiefout en/of besparing op materiaal. Nu is mijn vraag: Is er een product dat die gaten er ook uit krijgt? (Maar het moet wel iets zijn dat vlug resultaat geeft want ik moet straks nog vlug even langs de kapper om mijn haar wat langer te laten knippen ;):lol: )

:lol:

PS 2: mijn CD's hebben allemaal een gat in het midden; Vlgs mij is dat een productiefout en/of besparing op materiaal. Nu is mijn vraag: Is er een product dat die gaten er ook uit krijgt?

Als je dat middel gevonden hebt ben ik wel benieuwd hoe dan klinkt. Dat gat is volgens mij juist met opzet gedaan en zou een "Black Hole" moeten zijn. Daarin verdwijnen dan alle vedrwaalde bitjes die het geluid verstoren. Maar misschien verdwijnen er wel teveel bitjes in en zou het idd beter klinken als je het dichtmaakt.

;)

PS 2: mijn CD's hebben allemaal een gat in het midden; Vlgs mij is dat een productiefout en/of besparing op materiaal. Nu is mijn vraag: Is er een product dat die gaten er ook uit krijgt?

Als je dat middel gevonden hebt ben ik wel benieuwd hoe dan klinkt. Dat gat is volgens mij juist met opzet gedaan en zou een "Black Hole" moeten zijn. Daarin verdwijnen dan alle vedrwaalde bitjes die het geluid verstoren. Maar misschien verdwijnen er wel teveel bitjes in en zou het idd beter klinken als je het dichtmaakt.

;)

:lol::lol::lol: