Jump to content

Revel luidspreketrs

jazzman
 Share

Recommended Posts

jazzman said:
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend de Primare i21 met de Revel m12 luidsprekers gehoord. Wie heeft er ervaringen met Revel? en waarmee zijn ze te vergelijken?

Hallo,

Wat ik van de primare I21 heb gehoord moet dit een van de betere versterkers zijn. Dus daar kan je elk type luidspreker op aan sluiten. Hoe de revel klinkt weet ik niet . Dat kun je het zelf het beste beoordelen. :rolleyes:

Mischien kun je ook eens Elac FS 207.2 / B&W 705 N beluisteren. In combinatie met de primare I21. :D

PS. Wat vind je van de primare i21

jazzman said:
Wie heeft er ervaringen met Revel? en waarmee zijn ze te vergelijken?

Mijn ervaring is van een audioshow. Daar viel het me op dat het geluidsbeeld aanzienlijk veranderde met de luisterhoogte. Een hoogteverschil van 30 cm maakte al bovengemiddeld veel uit.

Het kan aan de omstandigheden van de show liggen, maar de weergave vond ik verder niet veel bijzonders; ze waren niet in staat een gevoel van echtheid te geven, ondanks het kapitaal aan versterking en bronmateriaal van Mark dat er voor stond.

• 3 weeks later...

http://hometheaterhifi.com/volume_11_2/fea...cks-4-2004.html

Revel is gewoon heel erg goed.

De mannen erachter zijn :

Kevin Voecks , Sean Olive en Dr. Floyd Toole .

Zoek maar eens op deze mannen met google en zoek ook eens wat ze met het Canadian National Research Council te maken hebben.

Baanbrekend werk is er verzet met blind tests door deze mannen.

Welke speakers heb je dan gehoord van Revel.

De laatste jaren komen er steeds lovende kritieken uit.

Terug naar de vraag:

Wie heeft er ervaringen met Revel? en waarmee zijn ze te vergelijken?

Lees eens andere ervaringen daar kun je wat aan af lezen.

Conclusion

The Concerta M12

Dag Hans ,

Zelf heb ik de Studio en beleef er heel veel plezier aan.

Nadeel was de zeer lange inspeel tijd , het losse laag was pas heel goed na 4 a 5 maanden intensief spelen al lijkt alles steeds mooier te gaan klinken inclusief het hoog. In hoeverre dit gewenning is weet ik niet maar tegenstaan doen ze me nooit.

Een kennis van mij heeft de Revel M20 en is er ook heel tevreden mee.

Wel moet je een goede versterker hebben maar je keten moet mijn inziens toch op elkaar zijn afgestemd , met wat eigen voorkeur ......denk ik.

Ik heb laatst een minuut of 15 naar de Revel M22 op een Primare (weet type niet) mogen luisteren.

Nu is 15 minuten veel te kort om een volledige indruk te krijgen natuurlijk maar ik zal beschrijven hoe het op me over kwam.

De speakers gaven een rustig 3D-plaatje met weinig bundeling (mooi egaal verdeeld geluidsbeeld, ook bij rondlopen of opstaan). Erg mooi met vrouwenstemmen en een rustig en vervormingsvrij midden/laag. Wat me wel opviel was een licht "metalen randje" in het hoog.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  jazzman said:
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend de Primare i21 met de Revel m12 luidsprekers gehoord. Wie heeft er ervaringen met Revel? en waarmee zijn ze te vergelijken?

Volgens mij zeg je net dat je ze zelf gehoord hebt! :D

Dan snap ik de vraag nog niet zo....

Loes ('t moet de warmte zijn)