Jump to content

Subwoofer vraag!

Mertens
 Share

Recommended Posts

Als iemand trouwens een aanrader heeft voor een sub van +/- 450 euro aarzel dan niet te reageren!

Edit: maar je kent de Mission niet? Deze werd mij aangeraden door een medewerker in de speciaalzaak "AUDIOHOME HIFI STUDIO'S EINDHOVEN?" Deze persoon leek veel verstand te hebben van audio. Nu weet ik echter niet of dat mij die bepaalde sub werd aangeboden omdat hij "echt" goed is of dat ik zo'n enorme leek ben op dit gebied!?!

Een rel in de door mij opgegeven prijsklasse verkochten ze daar niet.

Beste,

Ik heb toch al heel wat subs gehoord (gevoeld) in ,mijn leven en vind het merendeel toch erg slecht.

Verrweg de mooiste en strakste sub die ik heb gehoord is de Mackie HRS -120.

Deze sub is servo gestuurd, recht tot 19 Hz. en heeft een 10 cm. spreekspoel en een klasse RCF driver. Dit was nou eens echt strak laag, en ontzettend diep!

http://www.mackie.com/products/hrs120/index.html

Daarnaast heb ik goede sub's gehoord van Mirage.

Mo offence verder, maar de Rel's hebben mij nooit kunnen boeien. In een van de studio's staat een Rel studio. Dit zou dan de state of the art moeten zijn. Ik vond het laag niet strak genoeg.

Groeten,

Bas

Beste Bob,

Mackie is utieraard gewoon in 230 volt leverbaar. Er wordt veel mackie gebruikt in de nederlandse studio industrie.

Het heeft even gerommeld met de importeurs van Mackie. Maar nu neem Mackie duitsland de distributie voor nederland over.

Wel is er een infomatie nummer voor nederland.

Produktinformationen und technischer Support f

Geplaatst door robert:

Is zo'n Mackie sub niet een andere prijsklasse, heb iets gevonden op internet van de hrs-150, deze is bijna 2800 euro.

de hrs-120 kost rond de 1300 euro in duitsland, dus ja. idd een hele andere prijsklasse.

waarvoor wordt de sub gebruikt, stereo of voor ht? 450 euro is niet veel geld, denk dat je beter af bent met zelfbouw. Yamaha maakt ook goede subs voor het geld (ht).

Geplaatst door Mertens:

[moment van pure euforie]

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

[/moment van pure euforie]

Ik heb wat dieper in de buidel getast en een rel quake aangeschaft!!!! (wordt om 5 uur thuisbezorgt..., arme buren    :D )

Leuk man!

Veel plezier.

p.s.: schijt an de buren, dat hebben ze meestal ook aan jou. :D441.gif

Geplaatst door Geerdie:

Leuk man!

Veel plezier.

p.s.: schijt an de buren, dat hebben  ze meestal ook aan jou.    :D  441.gif

Zodra mijn buren lastig gaan doen ga ik een 18 inch Beyma kopen van 100db 1w/1m met een max vermogen van 1400w op >130dB... afgelopen is het dan.

Mvgr

even een correctie.

ik ben zelf in het bezit de mission m5as

en hier wil ik 2 dingen over kwijt.

1)mission behoort tot de top als het om luidsprekers gaat en de recenties liegen er niet om nb heeft mission de zoveelste prijs

binnen gesleept en is dit keer de volare

m63 bekroond met een eisa award.

2) de mission m5as actieve sub is op dit moment een van de of misschien wel de beste

sub in zijn prijsklasse die er op dit moment te krijgen is zoek het maar op internet.

nogmaals smaken verschillenen een mening hebben is ok maar onderbouw dit eerst

voordat iemand loopt te roepen dat het niks is.

beste mertens.

niemand kan jou een sub van een merk x aanraden zonder dat je eerst hebt geluisterd

ook zul je je zelf moeten afvragen met welk

doel je hem gaat gebruiken dus meer voor film of meer voor muziek of van beide het zelfde.

ik weet niet of je inmiddels al een sub hebt

maar mocht je deze nog niet in huis hebben

ga dan met hierboven beschreven wetenschap

naar een winkel en laat je niks wijs maken

vertrouw op je oren dat heb ik ook gedaan

en ben ik daar door in 1 keer geslaagt.

groet johanus.