Guest tubejack Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Mijn ega was een gelukkigen die een prijs van Sky Radio had gewonnen. Dus afgelopen vrijdagmiddag waren wij in de Wisseloord studio in Hilversum voor een demo van Blof. We werden hartelijk ontvangen, in een zeer gezellige ruimte, met bar die wel wat weg had van een grote woonkamer met banken en een grote TV, spelcomputers etc. Echt zo'n ruimte, om menig artiest op zijn of haar gemak te stellen. Er hingen in de hal ook veel foto's van artiesten die hier opnames gemaakt hebben. Na gezellig op een bank gezeten hebben een en heerlijk koud biertje te hebben gedronken gingen we rond 16:30 de studio in, vlak voor de ingang stonden dikke bandrecorders met heel veel metertjes. In de studio zelf was een supermooi en groot digtaal? mengpaneel wat alleen voor het geluid in de studio zelf was. De opname ruimte zelf zat links achter een glazen wand, daar zijn we verder niet geweest. Blof speelde een aantal nummers van hun nieuwste CD Umoja. Het geluid in de studio was fenominaal goed, niet te hard niet te zacht Drums, piano, bas, gitaar en zang.... De muziek, het gemak en plezier dat Blof liet zien en horen spatte van deze mensen af. Geweldig om dit met een kleine groep mensen (hooguit 80) mee te mogen maken. Na afloop weer gezellig de "huiskamer" in en naast de nodige versnaperingen kregen we een tas met o.a. hun laatste CD en DVD etc. In de hal was ruimschoots de gelegenheid om relaxed te praten met de band. Een topmiddag dus. Thuis de CD gedraaid en hoewel wij gezegend zijn met een bovengemiddelde installatie hoor je toch, dat het daar minder klinkt. Vooral het geluid van de bas en de aanslagen van de drummer, klinken in het echt veel mooier. Stemmen daar aantegen zijn wel weer duidelijker dus....ach... Vandaag mijn omgebouwde DV-656a weer eens opgesteld, die wegens ruimtegebrek in de kast stond en de SACD omarm van Blof in de speler gestopt. En dan hoor het verschil tussen een CD en deze SACDopname, daar was hij weer de fenominale bas en drums.... wat een sound! Natuurlijk niet zo goed als in de studio, zo goed is de akoestiek hier niet, maar "behelpen" zoals met het geluid van de CD Umoja is het niet. Jammer, dat kennelijk tegenwoordig alles maar audiovisueel moet zijn, hoe mooi ook, ik had liever het fenominale geluid dat uit een SACD kan komen. Hoe dan ook, het was in iedergeval heerlijk om je oren te kunnen calibreren en te horen en ervaren hoe het echt is. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Leuk dat je deze ervaring met ons deelt! Ik zou ook "een moord doen" om dat eens mee te mogen maken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Leuk om te lezen. Ook omdat het om Blof gaat. Als Vlissinger zijn die in mijn hart opgesloten (de zanger Pascal zat op school een klas hoger dan ik en ik stijldanste met zijn vriendin...). Die jongens spelen live erg goed. Jammer dat ik er niet bij was. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Mijn ega was een gelukkigen die een prijs van Sky Radiohad gewonnen. Dus afgelopen vrijdagmiddag waren wij in de Wisseloord studio in Hilversum voor een demo van Blof. We werden hartelijk ontvangen, in een zeer gezellige ruimte, met bar die wel wat weg had van een grote woonkamer met banken en een grote TV, spelcomputers Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 goh hoe lang moeten we nou wachten voordat dit topic ontaardt in een discussie dat een sacd helemaal niet beter kan klinken dan een cd omdat ze beide prima meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 goh hoe lang moeten we nou wachten voordat dit topic ontaardt in een discussie dat een sacd helemaal niet beter kan klinken dan een cd omdat ze beide prima meten? Multikanaals sacd op cd? Alleen jammer van de barstjes: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 lekkere kwaliteit zeg. als je LP's dat deden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Multikanaals En dan zeg ik weer 448 kbit/s dolby digital. Is er al sinds 1993. Geen SACD voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Multikanaals En dan zeg ik weer 448 kbit/s dolby digital. Is er al sinds 1993. Geen SACD voor nodig. Waarmee je aangeeft dat je er totaal geen verstand van hebt...Maar dan ook echt nul komma nul. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 ...nul komma nul. Meettechnisch staat dat toch gelijk als onmeetbaar Dat is een pittige. Ik denk dat ik daar geen uitspraken over ga doen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Waarmee je aangeeft dat je er totaal geen verstand van hebt...Maar dan ook echt nul komma nul. Hoezo? Dolby digital heeft ook 6 kanalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 k denk dat je wel wat foto's gemaakt zult hebben, of filmopnames? We hebben een paar analoge foto's gemaakt van het optreden zelf. Of ze gelukt zijn weet ik nog niet. Met de zanger Pascal, kon je zo op de foto maar dat hebben we niet gedaan, zelfs geen handtekening gevraagd. Om e.e.a. reden vonden we het "not done" en veel gezelliger om gewoon gezellig met hem te praten. Mijn sacd heeft ook scheurtjes gelukkig maar 2 of zo. Robx discussie over verschil tussen cd en sacd is m.i. overbodig Affijn dat hoor je, binnenkort zelf wel. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Waarmee je aangeeft dat je er totaal geen verstand van hebt...Maar dan ook echt nul komma nul. Hoezo? Dolby digital heeft ook 6 kanalen. Ja, lach maar. Dat zijn geen fase coherente kanalen en ze zijn bovendien gecomprimeerd. Daarbij komt dat er meters aan effectbakken en andere studio zooi aan hangt. Brr, alleen de gedachte al. Dolby Digital. No way! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ja, lach maar. Dat zijn geen fase coherente kanalen en ze zijn bovendien gecomprimeerd. Daarbij komt dat er meters aan effectbakken en andere studio zooi aan hangt. Even vanuit de andere kant beredeneerd. Ik weet zeker dat als ik een audiofiel overtuigd zeg dat ie luistert naar een SACD-speler die onder dat doek ligt, met daarin bijv. een multi-kanaals opname van Siente-Di-Amor van Salma Hayek, dat ie dat gelooft, totdat ik de TV aanzet om te laten zien dat het de aftiteling is van de film Once Upon A Time In Mexico, en het doek haal van het plastic 40 euro dvd-spelertje met een digitale uitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ja, lach maar. Dat zijn geen fase coherente kanalen en ze zijn bovendien gecomprimeerd. Daarbij komt dat er meters aan effectbakken en andere studio zooi aan hangt. Even vanuit de andere kant beredeneerd. Ik weet zeker dat als ik een audiofiel overtuigd zeg dat ie luistert naar een SACD-speler die onder dat doek ligt, met daarin bijv. een multi-kanaals opname van Siente-Di-Amor van Salma Hayek, dat ie dat gelooft, totdat ik de TV aanzet om te laten zien dat het de aftiteling is van de film Once Upon A Time In Mexico, en het doek haal van het plastic 40 euro dvd-spelertje met een digitale uitgang. Dan moet je opstaan en uit de luistercirkel gaan staan. Dan hoor je vrij snel of het een sacd of Dolby Digital meuk is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dan moet je opstaan en uit de luistercirkel gaan staan. Dan hoor je vrij snel of het een sacd of Dolby Digital meuk is. Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar in hoeverre is dit relevant voor de luisteraar en voor de multikanaalsbeleving? Ik heb zowiezo een opstelling waarbij er maar 1 ideale luisterplek is (ik heb maar 2 achterluidsprekers); de luisteraar zit, net als bij stereo, op de voor hem/haar ideale plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dan moet je opstaan en uit de luistercirkel gaan staan. Dan hoor je vrij snel of het een sacd of Dolby Digital meuk is. Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar in hoeverre is dit relevant voor de luisteraar en voor de multikanaalsbeleving? Ik heb zowiezo een opstelling waarbij er maar 1 ideale luisterplek is (ik heb maar 2 achterluidsprekers); de luisteraar zit, net als bij stereo, op de voor hem/haar ideale plek. Dat is bij sacd dus fundamenteel anders. Althans dat is het idee en in een akoestisch dode ruimte is dat ook zo. Zelf proefondervindelijk mogen ervaren. (ik had ook 7 uit 7 score uit het vergelijk stereo cd en stereo sacd aldaar) Het geluid wordt veel echter. Bij stereo niet natuurlijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Maar het ging dus over Blof, dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Maar het ging dus over Blof, dacht ik. GING ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Vind het niet erg dat het over blof GING, want om eerlijk te zijn vind ik blof puur geneuzel in de marge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 (edited) om eerlijk te zijn vind ik blof puur geneuzel in de marge. Dat is ook het mooie van muziek, de een vind het geneuzel en de andere een van de beste, zoniet de beste Nederlandse band. Geef me de geest. Jack P.s. maar mensen die echt hebben opgelet, weten dat het niet speciaal om Blof ging. Edited 24 mei 2006 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 goh hoe lang moeten we nou wachten voordat dit topic ontaardt in een discussie dat een sacd helemaal niet beter kan klinken dan een cd omdat ze beide prima meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 om eerlijk te zijn vind ik blof puur geneuzel in de marge. Dat is ook het mooie van muziek, de een vind het geneuzel en de andere een van de beste, zoniet de beste Nederlandse band. Geef me de geest. Jack P.s. maar mensen die echt hebben opgelet, weten dat het niet speciaal om Blof ging. Je wordt bedankt, speciaal voor je heldere manier van formuleren in je eerste post! Dan hou ik mijn mond wel dicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts