dekkersj Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Iets met geleiders en koolstof... No comment, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Grensvlaktransmissievervorming is anders wel een mooi woord voor galgje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Grensvlaktransmissievervorming Dat is toch wat je krijgt als je op de autoweg over wilt schakelen van zijn 5 naar de "R" van racen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Mijn bek viel open van verbazing. Ook de manier van schrijven. Stuitend. Om over de inhoud maar te zwijgen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Grensvlaktransmissievervorming Dat is toch wat je krijgt als je op de autoweg over wilt schakelen van zijn 5 naar de "R" van racen ? Da's idd transmissievervorming Grensvlak kan ik dan niet plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Grensvlak kan ik dan niet plaatsen Bekijk de schakelnokken/tandwielen na afloop van zo'n escapade dan maar eens E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Als u intussen toch gewend bent aan geluidmet een accentuering in de hoogweergave en dit als natuurlijk bent gaan ervaren, dan wordt het tijd om uw hele installatie eens kritisch onder de loep te nemen. U zult weer de weg terug moeten afleggen opdat u wederom ontspannen kunt luisteren naar een echte Hi-Fi kwaliteit zonder kunstmatig opgewekte stoor-signalen. In sommige delen van deze wereld is de weergave van geluid met een extra onnatuurlijk accent op het hoog echter het ideaalbeeld, de lokale Hi- Fi standaard. Elk produkt dat dit duidelijk vlakke en in het hoog geaccentueerde geluid niet ondersteunt (zeg maar versterkt), wordt daar gezien als een lagere productkwaliteit. Wat is hier mis mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Wat is hier mis mee? Het "zullen" en "moeten" en de veronderstelling dat mijn set te veel hoog produceert. Wat weten zij daar nou van, laat staan dat ik daaraan gewend ben .... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Als u intussen toch gewend bent aan geluidmet een accentuering in de hoogweergave en dit als natuurlijk bent gaan ervaren, dan wordt het tijd om uw hele installatie eens kritisch onder de loep te nemen. U zult weer de weg terug moeten afleggen opdat u wederom ontspannen kunt luisteren naar een echte Hi-Fi kwaliteit zonder kunstmatig opgewekte stoor-signalen. In sommige delen van deze wereld is de weergave van geluid met een extra onnatuurlijk accent op het hoog echter het ideaalbeeld, de lokale Hi- Fi standaard. Elk produkt dat dit duidelijk vlakke en in het hoog geaccentueerde geluid niet ondersteunt (zeg maar versterkt), wordt daar gezien als een lagere productkwaliteit. Wat is hier mis mee? De suggestie dat er een accentuering in het hoog zou plaatsvinden. Net of die kabel actief is. Of dat het een hoogdoorlaatfilter zou zijn. Wapper-de-flapper, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Bij reclame is het strafbaar om te liegen. Je mag je producten geen verzonnen eigenschappen toekennen en daarmee adverteren. Hup cel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 Bij reclame is het strafbaar om te liegen. Je mag je producten geen verzonnen eigenschappen toekennen en daarmee adverteren. Hup cel. Zou "iemand" een bodemprocedure kunnen starten? Ik voel er wel wat voor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Wat is hier mis mee? Het "zullen" en "moeten" en de veronderstelling dat mijn set te veel hoog produceert. Wat weten zij daar nou van, laat staan dat ik daaraan gewend ben .... ??? Je vat het te persoonlijk op. Over het algemeen ben ik het eens met de strekking van dit citaat. Begrijp me goed, ik ben niet meneer VdH aan het verheerlijken hoor. Of jullie aan het opruien . Mag dat niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Als u intussen toch gewend bent aan geluidmet een accentuering in de hoogweergave en dit als natuurlijk bent gaan ervaren, dan wordt het tijd om uw hele installatie eens kritisch onder de loep te nemen. U zult weer de weg terug moeten afleggen opdat u wederom ontspannen kunt luisteren naar een echte Hi-Fi kwaliteit zonder kunstmatig opgewekte stoor-signalen. In sommige delen van deze wereld is de weergave van geluid met een extra onnatuurlijk accent op het hoog echter het ideaalbeeld, de lokale Hi- Fi standaard. Elk produkt dat dit duidelijk vlakke en in het hoog geaccentueerde geluid niet ondersteunt (zeg maar versterkt), wordt daar gezien als een lagere productkwaliteit. Wat is hier mis mee? De suggestie dat er een accentuering in het hoog zou plaatsvinden. Net of die kabel actief is. Of dat het een hoogdoorlaatfilter zou zijn. Wapper-de-flapper, Jacco Hallooo... hoe lang loop jij al mee in dit wereldje ? Niet bekend met de eigenschappen van de verschillende kabels? Waarom start je dit topic? Om de boel weer flink op te stoken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Hallooo... hoe lang loop jij al mee in dit wereldje ?Niet bekend met de eigenschappen van de verschillende kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Om de boel weer flink op te stoken? Waarom worden dit soort constateringen (dat weer eens een kabel-onzin-verhaal wordt verkondigd) toch altijd als stoken beschouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Voel je je aangesproken? Dacht dat ik iemand anders citeerde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dacht dat ik iemand anders citeerde. Nee echt? Wat insinueer je daarmee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dacht dat ik iemand anders citeerde. Nee echt? Wat insinueer je daarmee? Dat jij lange tenen hebt als je aangesproken wordt. Terwijl je het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dat jij lange tenen hebt als je aangesproken wordt. Terwijl je het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 (edited) Het was niet mijn bedoeling te stoken. Ik verbaasde me over hetgeen ik te lezen kreeg. Vooral de toon van het stuk. Ik ben zelf eens in de huid gekropen van reclameman elders hear op het forum, maar ik was stomverbaasd dat het in het echt nog veel erger is. Ik heb helemaal niets tegen vdH of welk merk dan ook. Zij zullen hun onderzoeken altijd met zorg gedaan hebben. Ze geloven er zelf in waarschijnlijk. Dat vind ik prima. Verschillen in kabels? Ik ken de verschillen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze iets met audio in technische zin doen. In de folder die ik aanhaal in mijn eerste post wordt er heel suggestief technisch gedaan over die kabels. Dat stuit mij tegen de borst. Groet, Jacco Edited 23 mei 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Van den Kul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Idd Erik, die grensvlaktransmissievervorming is echt de grootste zelfverzonnen kul. Cross-oververvorming in metalen kabels ??? Daar wil ik dan wel eens een reproduceerbaar bewijs van zien bij een gewoon stukje koperdraad. Maar hoe zou je dat kunnen meten als alle meetinstrumentatie bedraad is met koperdraad? Zouden ze een toongenerator van koolstof en een scoop van koolstof gebruikt hebben? Het is best een aardig marketing verhaaltje wat niet eens zo slecht is in dat genre. Dus waarom zouden ze dit soort onzin er eigenlijk bij moeten slepen? Het voegt niets toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Dus waarom zouden ze dit soort onzin er eigenlijk bij moeten slepen? Daarmee refereren ze aan de cross-over vervorming in versterkers. Dat klinkt 'vertrouwd' bij de audiofiel en dat geeft misschien een aanknopingspunt. Bij vdH hoeven kabels zich blijkbaar niets aan te trekken van de wet van Ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Het was niet mijn bedoeling te stoken. Ik verbaasde me over hetgeen ik te lezen kreeg. Vooral de toon van het stuk. Ik ben zelf eens in de huid gekropen van reclameman elders hear op het forum, maar ik was stomverbaasd dat het in het echt nog veel erger is. Ik heb helemaal niets tegen vdH of welk merk dan ook. Zij zullen hun onderzoeken altijd met zorg gedaan hebben. Ze geloven er zelf in waarschijnlijk. Dat vind ik prima. Verschillen in kabels? Ik ken de verschillen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze iets met audio in technische zin doen. In de folder die ik aanhaal in mijn eerste post wordt er heel suggestief technisch gedaan over die kabels. Dat stuit mij tegen de borst. Groet, Jacco Misschien ging ik wat te hard van stapel, Jacco. Vergeef me. Het hele verhaal op die site is inderdaad een fraai stukje marketing met hier en daar wat mumbo-jumbo om indruk te maken op ongelovigen. Misschien ook om de prijs te rechtvaardigen, hoewel ik daar niet naar gekeken heb. Maar dat stukje over dat geaccentueerde hoog herken je toch wel? Er zijn genoeg audiofielen die van een pittige hoogweergave houden. In het kader van "lekkere detailweergave" zullen we maar zeggen. Dat die pittige hoogweergave niet "weggepoetst" kan worden door de snoertjes van mijnheer Van den Hul ben ik met je eens, Jacco. Persoonlijk ben ik geneigd dit in de andere "hardware" te zoeken. Ik ben zelf ook niet vies van een gedetailleerd hoog, maar waar trek je voor jezelf de grens tussen "pittig" en "geprononceerd"? Wanneer je moe wordt? Of totdat een ander tegen je zegt "of er ook nog een woofer in zit?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 mei 2006 Author Report Share Posted 23 mei 2006 [...] Vergeef me. [...] Maar dat stukje over dat geaccentueerde hoog herken je toch wel? [...] Geen probleem. Het is inderdaad bekend dat er audiofielen zijn die het hoog willen optrekken. Er zijn er ook die het willen wegpoetsen. Dat op zichzelf is niet gek, maar om dan kabels erbij te gaan halen...Je zou eerder in andere hardware kunnen kijken (zoals jij ook zegt) en proberen na te gaan wat er nu werkelijk aan scheelt. Ik kan mij zelfs voorstellen dat er ouderen zijn die doordat hun gehoor achteruit gaat (is niets tegen te doen...), gaan compenseren in meer hoogweergave. Voor hen is het volkomen terecht als de set als geheel vervormt. Maar daar lees ik bij vdH niets over. Niet dat ik die jongens door de modder wil halen of zo. En naar prijzen heb ik nog helemaal niet gekeken. Ik heb thuis op mijn centre speaker 2 meter groene Royal Jade vdH, zie hear. En die kabel voldoet prima. Nog niet ontdekt wat er zo speciaal aan is, behalve de groene kleur. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts