Jump to content

No comment

dekkersj
 Share

Recommended Posts

Ja ken dat verhaal Robert, het is ook al oud. Deze uitspraak is toch wel opmerkelijk:

"De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden."

Denk niet dat v.d.H. daar nu nog achter zou kunnen staan. Of toch ... ???

:rolleyes:

Ja ken dat verhaal Robert, het is ook al oud. Deze uitspraak is toch wel opmerkelijk:

"De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden."

Dat meen je toch niet zeker? :blink: Alhoewel, er zijn altijd wel weer mensen te vinden die dit aannemelijk vinden..

Maar Prefer deed toch ook iets met koolstof in zijn kabels?

Die MGK6 van hun is in feite een microfoonkabel. Kan niet slecht zijn.

De MGK-6 van Prefer heeft en carbon shield en die wordt niet aangesloten. De MGK-6 heeft als primair doel als instumentkabel te dienen. Een microfoonkabel heeft doorgaans 2 geleiders en een mantel. De MGK-6 heeft (net al de MGK-18) maar 1 geleider. ;)

Koolstof wordt al aanbeden zolang er religie bestaat. Het is het basiselement van deze aarde en wie zei er ook alweer: "uit stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij wederkeren"

Sorry, maar ik betrap me nu zelf op het gebruik van religieuze teksten en dat als praktizerend athe

Die afscherming is een koolstofgevulde kunststof meen ik (zgn geleidend plastic) en dat wordt al heel lang toegepast voor microfoonkabels omdat het erg ruisarm is.

;)

idd

Ok.

Da's duidelijk. :D

Er gaat dus g

Doet mij een beetje denken aan Jan Sloot met zijn Broncode.

Triest.

Groet,

Jacco

EDIT: Loots veranderd in Sloot (ik heb kennelijk een anagrafisch geheugen)

Edited by dekkersj

Koolstof wordt al aanbeden zolang er religie bestaat. Het is het basiselement van deze aarde en wie zei er ook alweer: "uit stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij wederkeren"

Sorry, maar ik betrap me nu zelf op het gebruik van religieuze teksten en dat als praktizerend athe

Vraag gewoon of er iemand ooit de vdH The First (ultimate) heeft gehad :rolleyes:  ;)

Hierop kan ik bevestigend reageren, heb er ooit - te kort - mee gespeeld, was er beslist van onder de indruk, wil over het gebruik van koolstof en ook de achterliggende filosofie van H.J. vd Heide graag meer weten.

Mogelijk zijn langs deze weg ook verklaringen te vinden voor het verschil in klank tussen - meetbaar - gelijkwaardige componenten, waarbij de gebruikte grondstoffen verschillen.

:unsure:

Ik heb een D102 III Hybrid. Ook opgebouwd rond koolstof.

Prima kabel, niet opvallend anders dan mijn interlinks van Ixos, Monster en Oehlbach.

Lijkt mij dat je beter je tweeters kunt vervangen als het hoog je niet aanstaat i.p.v. te gaan wisselen met kabels. Fouten introduceren om fouten elders op te lossen ("min" en "min" is "plus") is m.i. niet de juiste methode.

ik heb de second gehad dit is een puur koolstof kabel

mwa <_< ging wel nou ja als het in je set past denk ik dat het wel wat is

bij mij paste het niet zo goed

het word wel allemaal erg "rond" met deze kabel

koolstof afscherming kan ik niet zoveel over zeggen

gr Robert

Koolstof geleid ook gewoon goed...niets mis mee toch? Wie een goede lasser kent (erkend) toch maar-eens mee gaan praten mbt de geleiding van koolstof. Je kunt er namelijk STAAL/METAAL mee GUTSEN grof geweld hoor :D

Ik snap dit topic niet echt....elk merk doet dat van den hull vind ik nog nette redelijke betaalbare kabels leveren. In tegenstelling tot bv siltech die zemelt over gouden adertjes van weet ik hoeveel micrommdik oid.

MIT gaat prat op zijn kassies waar een spoeltje inzit met een paar weerstandjes om het hoog iets aftevlakken oid.

M.a.w. OUWE koek..en vooral niet onbelangrijk in mijn ogen...dagelijkse kost die alles behalve apart is. Denk maar niet dat een dropveter 6euri waard is...ik bedoel maar ;)

Koolstof geleid ook gewoon goed[...]

Koolstof heeft een soortelijke weerstand dat 822 keer groter is dan koper. Eerlijk gezegd weet ik niet 1 reden om koolstof uberhaupt te gebruiken. Ja in weerstanden ;)

De reden van dit topic, en je bent er al doof voor kennelijk, is de manier van communicatie die gebezigd wordt in die productfolders. Ongelooflijk suggestief en als er technische claims gedaan worden, is er geen referentie te bekennen. Of iedereen dat doet, interesseert me geen biet. Het verbaast me dat dit zomaar kan.

Doe dan geen technische claims, dat is veel eerlijker.

Groet,

Jacco

Zo lang als er mensen voor vatbaar zijn zal het toch een verkoopargument blijven. Ik heb me werkelijk rotgelachen om het verhaaltje van VdH, maar ik moet hem serieus meegeven dat hij het wel goed weet te brengen. B)

Treffend ook vond ik de stand van Siltech op de Doelen HiFi Show laatst. De beste man had een werkelijk indrukwekkend arsenaal aan apparatuur staan waar je volgens mij best een leuk kabeltje van kan kopen. Het was alleen wel heel erg spijtig om te zien dat de hele meetopstelling uiteindelijk met ducktape aan elkaar hing. Er werd van alles gemeten, maar resultaten waren er echt niet.

Maar dat maakte allemaal niet uit: Het was DRUK bij Siltech. Werkelijk iedereen stond geboeid te luisteren naar hoe de man uitlegde hoe de lineaire koperstructuren van Siltech minder capacitieve modulaties veroorzaakte en wat er verder nog aan krachttermen voorbij kwam. Conclusie: Goed verhaal werkt altijd! Topwerk van Siltech! :)

Ik geloof al die verhalen niet meer. Ga gewoon luisteren en koop die kabel als JIJ hem beter vindt klinken. In de audiowereld worden de termen beter vinden en beter ZIJN veel te vaak verwisseld. Zeker door verkopers. (maar dat is dan ook hun vak)

Zo lang als er mensen voor vatbaar zijn zal het toch een verkoopargument blijven. Ik heb me werkelijk rotgelachen om het verhaaltje van VdH, maar ik moet hem serieus meegeven dat hij het wel goed weet te brengen.  B)

Treffend ook vond ik de stand van Siltech op de Doelen HiFi Show laatst. De beste man had een werkelijk indrukwekkend arsenaal aan apparatuur staan waar je volgens mij best een leuk kabeltje van kan kopen. Het was alleen wel heel erg spijtig om te zien dat de hele meetopstelling uiteindelijk met ducktape aan elkaar hing. Er werd van alles gemeten, maar resultaten waren er echt niet.

Maar dat maakte allemaal niet uit: Het was DRUK bij Siltech. Werkelijk iedereen stond geboeid te luisteren naar hoe de man uitlegde hoe de lineaire koperstructuren van Siltech minder capacitieve modulaties veroorzaakte en wat er verder nog aan krachttermen voorbij kwam. Conclusie: Goed verhaal werkt altijd! Topwerk van Siltech! :)

Ik geloof al die verhalen niet meer. Ga gewoon luisteren en koop die kabel als JIJ hem beter vindt klinken. In de audiowereld worden de termen beter vinden en beter ZIJN veel te vaak verwisseld. Zeker door verkopers. (maar dat is dan ook hun vak)

Het is een SCHANDE dat de techniek door zulke onzin altijd met wantrouwen bejegend zal worden. Stel je voor dat hetzelfde ongestraft mogelijk zou zijn met dubieuze artsenpraktijken en alternatieve geneeswijzen.

Het is een SCHANDE dat de techniek door zulke onzin altijd met wantrouwen bejegend zal worden. Stel je voor dat hetzelfde ongestraft mogelijk zou zijn met dubieuze artsenpraktijken en alternatieve geneeswijzen.

Ja technische hoogstandjes zoals versterkers, luidsprekers, CD-spelers en draaitafels enz. zouden eigenlijk niet meer aan audiofielen verkocht mogen worden.

Die technicie zitten niet op die apparaten te ploeteren om er iets moois van te maken om door een stelletje onwetende audiofielen (die toch nooit tevreden zijn) afgezeken te worden.

:lol::ph34r: