Jump to content

Sub in een hifi instalatie!?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

ik ga tussen de subamp en de luidsprekeruitgangen het volgende kastje plaatsen

een DBC12 van Omenes Audio, heeft o.a. 12/24/36 db ilters steilheid, kan de crossover 20-400 hz en een hele uitgebreide bassboost funktie met -6 tot + 6 db

per hz regelbaar, dit alles eventueel voor 2 subs onafhankelijk van elkaar regelbaar

uiteraard vooraf een RTA meting doen voor een frequentie karakteristiek van de luisterruimte

Deze oplossing (b.v. VP 300D) biedt het zelfde en is goedkoper. Gewoon een goede woofer in een mooie kast erbij!

Lage tonen schijnen minder richtinggevoelig te zijn dan hoge(re) tonen.

En om nou 2 keer 2500 euro uit te geven voor 2 subwoofers om te proberen of dat wel werkt, dat gaat me iets te ver.

Beste Jacco,

Dat geef ik graag toe!

Maar welke subwoofer is er nu eigenlijk in overtuigende mate vrij van vertraagde resonantie, en heeft eigen versterking met instelbaar kantelpunt (c/o), filterhelling (dB/oct),

Spido

volgens mij gooi je zelf telkens weer die PP speakers in de strijd, zijn ze nog niet vaak genoeg afgezeken, er zitten gewoon goedkope monacor spulletjes in

geen vergelijk met de kwaliteit die vele andere merken gebruiken als vifa , scanspeak seas en noem maar op, en vergeet peerless niet natuurlijk

maar je moet natuurlijk je speakers blijven promoten, is je goed recht

maar wat heeft dit met een actieve subwoofer te maken ?

vindt het ook van een speakerbouwer erg kinderachtig telkens te gaan schelden als hij maar enig commentaar krijgt, beetje zielig eigenlijk

Oi,

Nu zal wel iedereen zeggen, daar hebben we het al 100 X over gehad, maar ik vraag het nog eens voor de laatste keer! Kan een subwoofer in een 'high end' stereo instalatie!

En zo ja, waar moet ik hem bij mijn McIntosh C46 en 402 eindversterker dan op aansluiten?

Tevens heb ik bij 2de hands een sub zien staan, de http://www.backesmueller.de/index.php?CNT=...ID=SUB1&LANG=DE

Wat vinden jullie van deze in combinatie met mijn versterkers en de Vienna Ac. Sch

Spido

volgens mij gooi je zelf telkens weer die PP speakers in de strijd, zijn ze nog niet vaak genoeg afgezeken, er zitten gewoon goedkope monacor spulletjes in

geen vergelijk met de kwaliteit die vele andere merken gebruiken als vifa , scanspeak seas en noem maar op, en vergeet peerless niet natuurlijk

maar je moet natuurlijk je speakers blijven promoten, is je goed recht

maar wat heeft dit met een actieve subwoofer te maken ?

vindt het ook van een speakerbouwer erg kinderachtig telkens te gaan schelden als hij maar enig commentaar krijgt, beetje zielig eigenlijk

En waarom niet? Ik bedoel ik draaide eerst met jawel speakers die oa vifa,esostar,scanspeak,seas hadden...nu met een onbekend chinees vooruit geef je deze kado MEUKmerk genaamd yiden..en bevalt me uitstekend ;)

Kwaliteit hoeft geheel niet duur tezijn...spijt me ralf ik kan me je sjaggie bui wel indenken omtrent spido (laten we wel wezen de man is niet dom jaagt zo nu en dan nog hear members de kast op met zijn oww zo mooie perfect preformer) Laat lekker gaan man! Wat hij gelooft promoot hij overduidelijk op het forum is zijn goed recht toch je blijft ermee lachen :D

Beste Jacco,

Dat geef ik graag toe!

Maar welke subwoofer is er nu eigenlijk in overtuigende mate vrij van vertraagde resonantie, en heeft eigen versterking met instelbaar kantelpunt (c/o), filterhelling (dB/oct),

nee moet je hem uit de kast lokken, komt hij weer met zijn boeken en enorme

lange antwoorden om maar gelijk te krijgen

chinees spul is overigens helemaal niet slecht, vifa komt er tegenwoordig ook vandaan

blijf erbij uit eigen ervaring dat een goed afgeregelde sub wel degelijk iets kan toevoegen onder de 40 hz bij stereo

nee moet je hem uit de kast lokken, komt hij weer met zijn boeken en enorme

lange antwoorden om maar gelijk te krijgen

chinees spul is overigens helemaal niet slecht, vifa komt er tegenwoordig ook vandaan

blijf erbij uit eigen ervaring dat een goed afgeregelde sub wel degelijk iets kan toevoegen onder de 40 hz bij stereo

Maak je niet druk ralf :lol:

Zoals ik voorheen zei boven de laatste postings. Ik ben het met je laatste zin roerend eens het KAN met nadruk daarop sommige mensen lezen erg slecht op fora's zeker iets toevoegen! En dat hoeft geen-eens onder de 40hz tezijn! :)

Maar het is en blijft subjectief..luisteren=zeker weten

Beste Muziekfreak,

O, ik luister juist heel vaak naar muziek. En ik geniet er ook dikwijls van.

Maar hifi is gereedschap.

Gebrekkige rommel, met allerlei tekortkomingen.

Vooral speakers zijn ondingen. Zelfs de beste.

(Die van mij, dus.)

Ik vraag me wel eens af, of ik ondanks hifi zo van muziek geniet, of juist dank zij...

(...) Zou je eens iedereen een plezier willen doen spido en eens echt op de man af vertellen wat nu jou smaak is m.b.t. geluid (...)

Beste Muziekfreak,

High Fidelity is g

dat hoe minder je van een onderwerp afweet hoe meer je er van geniet.

Als je iets van vis afweet weet je waar je op moet letten als je verse vis koopt.

Als je iets weet van de chemie in een pan of oven kun je je vis precies krijgen hoe je hem hebben wilt, ook als je een keer met een veel groter of kleiner exemplaar te maken krijgt.

Als je iets van wijn afweet zit je in een restaurant nooit verdwaasd op een wijnkaart te turen en is lekkere wijn geen toevalstreffer.

Als je iets van muziek weet kun je proberen dat wat je hoort na te spelen.

Als je iets van akoestiek weet kun je het geluid in je kamer mooier maken.

Als je iets van elektronica weet kun je zelf een versterker in elkaar zetten, met het geld wat je bespaart kun je lekkere wijn kopen die je eerder in een restaurant had uitgezocht en die drink je bij de door jouzelf gesauteerde tong die je vers op de markt hebt gekocht.

Kortom, als je iets meer weet dan een fluitketel wordt het alleen maar leuker.

Als je iets van vis afweet weet je waar je op moet letten als je verse vis koopt.

Als je iets weet van de chemie in een pan of oven kun je je vis precies krijgen hoe je hem hebben wilt, ook als je een keer met een veel groter of kleiner exemplaar te maken krijgt.

Als je iets van wijn afweet zit je in een restaurant nooit verdwaasd op een wijnkaart te turen en is lekkere wijn geen toevalstreffer.

Als je iets van elektronica weet kun je zelf een versterker in elkaar zetten, met het geld wat je bespaart kun je lekkere wijn kopen die je eerder in een restaurant had uitgezocht en die drink je bij de door jouzelf gesauteerde tong die je vers op de markt hebt gekocht.

Een hoop mensen die ik ken die ergens iets vanaf weten zitten vaak alleen maar te zeiken dat het anders moet. Omdat ze weten dat het beter kan. Zonder blijte zijn met wat ze wel hebben.

Een hoop mensen die ik ken die ergens iets vanaf weten zitten vaak alleen maar te zeiken dat het anders moet. Omdat ze weten dat het beter kan. Zonder blijte zijn met wat ze wel hebben.

Ja. Bekakte zeurkousen die denken te weten dat het beter kan kiezen er vaak voor te gaan zeuren dat het niet goed is. Vaak gaat zoiets gepaard met brallerige prietpraat. Zulk vervelend en arrogant gedrag is nou typisch iets wat audiofielen Hear n