Jump to content

iedere cdspeler klinkt eender

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

vinden jullie niet?

ik heb nl een aantal cdspelers uitgeprobeerd ,en kwam elke keer tot de conclusie dat er geen enkel verschil was .

eerst de nad c541i .

hier heb ik al een keer een posting over gedaan

beste ,

afgelopen weekend heb ik de c541i van nad mogen proberen.

omdat ik dacht dat de hk hd 760 de zwakste schakel was in mijn set was ik dus opzoek naar een andere bron

ik kreeg de nad dus mee inclusief een setje interlinks die handgemaakt waren (ongeveer dezelfde als andr

Haha, Erik blijft het proberen he :P:D

Misschien zit er wel een kwaliteits-spons in je voorversterker, of nog steeds in de 606, of in je speakers ;)

Als je op 1 van de cdspelers toevallig een volumeregeling hebt, dan kun je de avm voortrap (toch?) eens overslaan.

Misschien dat dan eindelijk het verschil tussen 16 en 24 bits hoorbaar is?

Zet al die cdspelers op mijn set en ik vertel je de verschillen.

Ik begin intussen te begrijpen waarom Sade zo "kil" en niet-muzikaal klonk bij jou, misschien doen alle cdspelers dat wel met alle cd's in jouw set.

Greetinx

Andr

Dat is gewoon niet zo Eric. CD spelers zijn net zo verschillend als..... wijn, bier, vrouwen en noem nog maar wat op. Mijn oude Micromega Leader klinkt anders dan mijn Meridian 506. 20 en die klonk weer anders (niet beter) als de 506.24.

Dat je het verschil niet de moeite waard vindt kan ik me voorstellen, maar behoorlijke verschillen zijn hoorbaar.

Geplaatst door Wijx:

[offtopic] heb je die HD760 ook aangepast? [/offtopic]

Ik kan echt niet zeggen dat alle cd-spelers hetzelfde klinken (zelfs niet als je ze van 12 hoog naar beneden kiepert eek.gif;) ). En aan de AVM-vv kan het ook niet liggen, want ik heb er ook een en de verschillen zijn vaak enorm, zelfs binnen dezelfde prijsklasse.

[OFFTOPIC]De extensie waar Wijx het over heeft is: .SCR (van SCReensaver) ;)[/OFFTOPIC]

Ik heb 1 keer een Meridian cd-speler gehoord (ik geloof de 506.24, maar goed, dat maakt ook niet zoveel uit). Die klonk toch echt een heeeeel stuk beter dan mijn Akai-unit die geintegreerd zit in mijn midiset ;):P

Overigens ga ik binnenkort eens kijken of ik nog verschil kan horen tussen die Akai en een Philips Expanium portable mp3-cd-speler. Beide uiteraard aangesloten op mijn versterker...

nou ik heb een tjoeb met tjo upsampler en ook een rega planet de eerste editie.

Het verschil is heel groot.De tjoeb is veel dynamischer klinkt nog analoger dan de rega,ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.Heeft een veel betere scheiding tussen links en rechts.Klinkt opener en ook warmer.

Tot nu toe waren alle vliesridders redelijk eensgezind in hun oordeel: alle kabels klinken eender... :)

Maar nu las ik dat Kermit onlangs een nieuwe QUAD CD-speler heeft gekocht en daar zeer enthousiast over is, een grote verbetering t.o.v. zijn oude speler. Dit in tegensteling tot Erik, die verschillen ontkent. Bemerk ik nu een scheiding tussen jullie vlies-'o-fielen? :D

Trouwens, Erik, als jij alle cd-spelers hetzelfde vindt klinken, mag ik de jouwe dan, dan mag jij de mijne. Verschil is er toch niet (volgens jou) en je krijgt er dan gratis een tuner, dubbel cassettedeck en een 'interlink' bij (en natuurlijk de dan nutteloos geworden versterker). Alles in 1 (ja, het is een midisetje).

Hi there!

Ik heb destijds ook een uitgebreide luistertest gedaan, toen ik op zoek was naar een "goede" CD-player. Ik ben ooit begonnen met een Technics SL-PG490, dus de lat lag al vrij hoog. ;)

De verschillen waren in de prijsklasse tot f 1000,- niet dramatisch, maar toch wel hoorbaar. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat duurder beter is, maar om een "betere" CD-player te kopen die "mooier" was dan de Marantz CD63KI zou mij het dubbele gaan kosten. En ik had ook nog wat geld voor een Ixos interlink gereserveerd. Had ik dat maar niet gedaan... :(

Maar waarom eigenlijk jouw quest naar een betere CD-player, Erik? Is het zo dat als je een betere hoort, je deze ook misschien wilt kopen? Ik vind het geen probleem om mijn Marantz een keer mee te nemen.

Mvg, Chendy.

p.s: hier staat een leuke mod-page voor de CD63KI

"Tot nu toe waren alle vliesridders redelijk eensgezind in hun oordeel: alle kabels klinken eender...

Maar nu las ik dat Kermit onlangs een nieuwe QUAD CD-speler heeft gekocht en daar zeer enthousiast over is, een grote verbetering t.o.v. zijn oude speler. Dit in tegensteling tot Erik, die verschillen ontkent. Bemerk ik nu een scheiding tussen jullie vlies-'o-fielen?"

Misschien kun je daar uit concluderen dat wij ons baseren op wat we horen... ;) Lijkt me weer een leuke voor een DBT'tje. En deze zal er wel komen, want wij ridderen van het gulden vlieze vrezen die niet. Wij zien het meer als een nuttig instrument om iets vast te stellen.

Hai allen,

De Quad 67 heb ik wel eens een weekend van een vriend "op bezoek" gehad. Zeer goed vond ik (ik zou hem nog eigenlijk wel willen hebben bij mijn oude 34/306, maar ze zijn moeilijk te krijgen) Klonk overigens zeer anders dan de Micromega.

Beste Erik,

De oplossing voor het probleem is eenvoudig: het ligt aan je oren.

De verschillen tussen CD-spelers kunnen heel groot zijn, al zullen er ook wel zijn die dicht bij elkaar zitten (misschien toch nog hoop t.a.v. je oren?). De NAD en de HK die je noemt heb ik nooit vergeleken.

Wel kan ik je vertellen hoe ik zelf tot de high-end liefhebbers ben gaan behoren. Dat was nl. doordat ik onverhoeds een Philips CD-speler van nog geen 2 jaar oud in mijn set die verder onveranderd bleef kon wisselen met een Arcam CD-23. Het verschil was HEEL GROOT, al gebruikte ik - toen nog - gewoon standaardsnoertjes. Pas daarna is er bij mij een licht op gegaan over de rest van mijn set!

Je testopstelling laat trouwens te wensen over. Een kopie van een CD met een origineel vergelijken is al riskant en een AUX-ingang en een CD-ingang zijn vaak verschillend. En toch geen enkel verschil. Inderdaad ongelofelijk!

:rolleyes:

groet,

Wat testopstelling betreft moet je volgens mij niet (te veel) direkt vergelijken. Zegt niets over lange termijn plezier van een aparaat. Een half uur tot drie kwartier spelen met diverse CD's en dan pas overgaan op een een andere speler geeft meer inzicht over het karakter van een speler.

Verschillen tussen cd spelers moeten gewoon direct hoorbaar zijn, op voorwaarde dat de opname kwaliteiten in zich heeft, de afluistering van enig niveau is en de akoustiek./opstelling tenminste acceptabel is.

Ik zie dat Ome H. al reeds inh tranen is uitgebarsten :)

Hebbie d'r al eens een goeie opname in gestopt Erik ? Dan even vergelijken met allebei de originele disk graag. Let met name eens op de verschillen in ruimtelijkheid zou ik zeggen. Let ook op hoe de meeste cd spelers absoluut vastlopen in drukke passages.

Wij horen graag nader.

Paul.

Ik begrijp Erik wel. Hij is aan het experimenteren met luidsprekers en daarbij vergeleken vallen de verschillen tussen CD spelers (laat staan kabels) gewoon in het niet.

Je moet je gehoor eerst weer bijstellen van niveauverschillen op het macroniveau (luidsprekers) naar het microniveau (cd spelers).

Geplaatst door Hans:

Beste Erik,

De oplossing voor het probleem is eenvoudig: het ligt aan je oren.

De verschillen tussen CD-spelers kunnen heel groot zijn, al zullen er ook wel zijn die dicht bij elkaar zitten (misschien toch nog hoop t.a.v. je oren?). De NAD en de HK die je noemt heb ik nooit vergeleken.

Wel kan ik je vertellen hoe ik zelf tot de high-end liefhebbers ben gaan behoren. Dat was nl. doordat ik onverhoeds een Philips CD-speler van nog geen 2 jaar oud in mijn set die verder onveranderd bleef kon wisselen met een Arcam CD-23. Het verschil was HEEL GROOT, al gebruikte ik - toen nog - gewoon standaardsnoertjes. Pas daarna is er bij mij een licht op gegaan over de rest van mijn set!

Je testopstelling laat trouwens te wensen over. Een kopie van een CD met een origineel vergelijken is al riskant en een AUX-ingang en een CD-ingang zijn vaak verschillend. En toch geen enkel verschil. Inderdaad ongelofelijk!

:rolleyes:

groet,

ik snap natuurlijk best dat sommige van jullie in tranen uitbarsten.

dat zou ik ook doen als ik een cdspeler had staan van 1500euro.

wat betreft de testopstelling ,

deze is perfect!!

ons kortetermijn geheugen mbt het phonografische is nl zo kort ,dat je een wissel van een component direkt moet doen zoals ik dat doet met de aux en de cd ingang op mijn vv.

dan hoor je nl direkt verschil .

en als jullie zeggen dat dit niet goed is dan zou je juist een hele hoop verschil moeten horen ,,,toch?

kom gerust eens naar mij toe met jhe cd speler voor een vergelijking ,dan krijg ik misschien toch nog eens een cdp te horen die

Er zijn wel degelijk grote (klankmatige) verschillen tussen CD-spelers. Net zozeer als in versterkers en luidsprekers.

Wel heb ik 't idee dat onder de circa 600,- euro grens de verschillen gering(er) zijn.

Ik ging in een paar jaar tijd van een Marantz CD63KI,via Naim CD3.5, toen 3.5 + losse voeding, en uiteindelijk naar een Naim CDX.

De verschillen waren duidelijk, na enkele seconden duidelijk merkbaar, en bij elke stap verbaasde ik me weer.

Ik ben nog steeds erg goed te spreken over de kwaliteiten van de Marantz CD63KI (minder over z'n uiterlijk en degelijkheid, maar ok)

Ik kon me toen amper voorstellen dat 't nog veel beter kon, maar 't is dag en nacht verschil. (ok, ook qua prijs, maar de stelling was dat iedere CD-speler eender klonk. ...no way dus.

Groeten,

Alco :)

Hoe was dat ook alweer met dat absolute gehoor, je kunt goed tonen benoemen, meer niet volgens mij ;)

Stel nu dat je bij mij een enorm groot verschil hoort tussen de HK en de Northstar, dan ga je toch zeker wel twijfelen aan je set, de akoustiek bij jou of misschien wel jezelf? :D

Niet dat ik zo'n crisis op m'n geweten wil hebben, maar het zou kunnen natuurlijk :D

Toch is er hoop, want Kermit hoorde w