Hans Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Niet om het een of ander Erik, maar het gaat hier niet om absoluut gehoor. Dat geeft alleen maar aan dat je zonder hulpmiddelen een toonhoogte kunt horen, maar voor het onderscheiden van detaillering, klankkleur enz. enz. zegt het niks. Dat je het verschil tussen een doorsnee NAD en een doorsnee HK niet hoort is nog denkbaar, maar wanneer je bij een goede vergelijkingssituatie ook het verschil met een kwalitatief beter apparaat niet hoort, is volgens mij BEWEZEN dat het aan je gehoor ligt. Dit is niet onaardig bedoeld hoor, maar ik meen het wel. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Met die testopstelling ben ik het niet eens. Als je alleen maar verschillen hoort als je direkt overschakelt kan je je inderdaad afvragen of er wel verschillen zijn. Daarbij zeggen die verschillen niets over het luisterplezier op langere termijn en daar is het toch allemaal om te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 januari 2003 Author Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Hans: Dat je het verschil tussen een doorsnee NAD en een doorsnee HK niet hoort is nog denkbaar, maar wanneer je bij een goede vergelijkingssituatie ook het verschil met een kwalitatief beter apparaat niet hoort, is volgens mij BEWEZEN dat het aan je gehoor ligt. Dit is niet onaardig bedoeld hoor, maar ik meen het wel. groet, zou het echt aan mijn gehoor liggen? dan moeten jullie maar eens komen luisteren bij mij . dan zal ik wel met de voorversterker schakelen. weddwn dat jullie de mist in gaan ,als het blind moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: zou het echt aan mijn gehoor liggen? dan moeten jullie maar eens komen luisteren bij mij . dan zal ik wel met de voorversterker schakelen. weddwn dat jullie de mist in gaan ,als het blind moet Ik zou t jammer vinden voor jou als er inderdaad geen verschil is te horen ; Of moet je toch blij zijn, omdat je geen geld aan een dure cdspeler hoeft uit te geven ? Nee, test de HK toch maar bij een ander, dan weet je tenminste zeker dat ergens in je set nog iets valt te verbeteren Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door Zee:Ik begrijp Erik wel. Hij is aan het experimenteren met luidsprekers en daarbij vergeleken vallen de verschillen tussen CD spelers (laat staan kabels) gewoon in het niet. Je moet je gehoor eerst weer bijstellen van niveauverschillen op het macroniveau (luidsprekers) naar het microniveau (cd spelers). Ik begrijp Erik en Zee ook heel goed. Ze hebben volkomen gelijk dat wijzigingen in de bron of bekabeling marginaal zijn ten opzichte van de luidsprekers en akoestiek. Pas als je de perfecte combinatie van luidsprekers en luisterruimte hebt gevonden, hoor je je te bekommeren over de finesses in de vorm van cd-spelers en interlinks. En vanaf dat moment gaat high-end in de papieren lopen. En ga me nou niet vertellen dat jullie allemaal "klaar zijn" met de keuze van de speakers en de huizenmarkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door Henrie: Sorry maar kun je het ff voor mij vertalen Mijn Pools is niet meer wat het geweest is... Nope... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Hehe... Dan laat ik die site voor wat ie is Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:vinden jullie niet? ik heb nl een aantal cdspelers uitgeprobeerd ,en kwam elke keer tot de conclusie dat er geen enkel verschil was . eerst de nad c541i . hier heb ik al een keer een posting over gedaan invsteer liever in goede speakers ipv onnodig dure cdspelers en interlinks ps : ik durf de hk hd760 van mij bij ieder van jullie te meten met jullie cdspelers. Beste Erik, Het is helemaal niet vreemd dat je geen verschillen hoort. Er zijn gewoon mensen die het niet horen. Die mensen horen anders. Het lijkt mij zo uit jouw verhaal te lezen dat je die spelers objectief hebt vergeleken, daar ligt het dus niet aan. Heb je overigens je vrouw gevraagd of zij wel verschil hoort?. Gemiddeld horen vrouwen n.l. anders dan mannen, wat overigen niet betekent dat vrouwen anders hoeven te luisteren. Dat enige forummers heel stellig roepen dat het aan jouw oren of gehoor ligt slaat werkelijk nergens op. Het moge duidelijk zijn dat er ook mensen zijn die om cosmetische(ziet er mooier uit), financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door gert: Beste Erik, Het is helemaal niet vreemd dat je geen verschillen hoort. Er zijn gewoon mensen die het niet horen. Die mensen horen anders. Het lijkt mij zo uit jouw verhaal te lezen dat je die spelers objectief hebt vergeleken, daar ligt het dus niet aan. Heb je overigens je vrouw gevraagd of zij wel verschil hoort?. Gemiddeld horen vrouwen n.l. anders dan mannen, wat overigen niet betekent dat vrouwen anders hoeven te luisteren. Dat enige forummers heel stellig roepen dat het aan jouw oren of gehoor ligt slaat werkelijk nergens op. Het moge duidelijk zijn dat er ook mensen zijn die om cosmetische(ziet er mooier uit), financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door kathode:Wat zal jij op je plaat gaan Beste Kathode, Wat betekent "op je plaat gaan" inshemelsnaam nou weer? mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 null[web pageIk denk dat er voor een hoop mensen een en ander duidelijk word als ze deze link volgen,zeker gezien de ervaring tussen verschil cd spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 op webpage klikken dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Ik krijg veel mensen op bezoek die ik het verschil laat horen tussen een goede speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door kathode: Wat zal jij op je plaat gaan Een 1000-3000 euro cd speler te vergelijken en dan bij voorbaat zeggen ze klinken het zelfden Arme WADIA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door tover: null[web pageIk denk dat er voor een hoop mensen een en ander duidelijk word als ze deze link volgen,zeker gezien de ervaring tussen verschil cd spelers. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Hai Tover, Ik ben jurist en van nature sceptisch. Feit is dat ik op basis van gehoormatige ervaringen van elektronica/CD overgegaan ben op buizen/(en met name) LP. Die site van jou zet ik grote vraagtekens bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Hoi Carl ik ben geen jurist,en deze site is niet van mij,ik ben hem tegen gekomen en hem simpel doorgelinkt,het verhaal wat aan deze site hangt daar kan je zelf een oordeel over maken,dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben,alleen aangeven dat het zin en onzin van high end een oneindige discussie is vergelijkbaar met de relatie van man en vrouw,kinderen kunnen krijgen en geen kinderen kunnen krijgen. Als je goed in de forum leest,lees je tussen de zinnen door dat er ook een hoop onzin tussen staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 En Sodujuu het is geen troep,alleen een uitzetting van electronica techniek waarbij je zelf wel of geen voordeel kan bij doen,of een antwoord op je vraag kan krijgen. Vrijheid van mening heet dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
donderju Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door kathode: Dit vind ik pas een vreemde redenering Erik ik heb nl een aantal cdspelers uitgeprobeerd ,en kwam elke keer tot de conclusie dat er geen enkel verschil was . eerst de nad c541i . misschien mankeert er wel wat aan je oren???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Heb ik het toch de hele tijd verkeerd gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door tover:En Sodujuu het is geen troep,alleen een uitzetting van electronica techniek waarbij je zelf wel of geen voordeel kan bij doen,of een antwoord op je vraag kan krijgen. Vrijheid van mening heet dat. Nou, die Jan van die site heeft m.i. niet meer dan theorie LTS gehad en dat in de avonduren bij een zelfstudie op A-niveau. OK hij raakt theoretisch af en toe nog eens een kant, maar verder doordenkend zit ie er telkens kompleet naast. Ik maak aan deze Pipo als het kan geen woorden meer vuil, wat een sukkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door donderju: misschien mankeert er wel wat aan je oren???? Als je die van mij bedoeld ja ze zijn --goed vandaar staat hier een mooie --Cd Speler --Als je het verschil tussen NAD en JADI --niet hoort dan is er wat aan de hand --of met je oren of met de rest van het set --dat je gebruikt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door richard 1:Heb je hem dan niet in Nederland gekocht? Ik meen dat het verplicht is een elektrisch component met bijpassend netsnoer af te leveren. Volgens mij is het verplicht het materiaal Kema e.d. te keuren, maar verplicht leveren is niet wettelijk vastgelegd En als ze dan zo'n dropveter erbij leveren, dan gaat deze direct de grote dropveterdoos in Je mag wel stellen dat het handig is, wanneer een netsnoer wordt meegeleverd, zodat je het apparaat op z'n minst kunt aansluiten en testen, maar omdat er een (voor mij) goede reden wordt genoemd, ga ik niet zeuren om een extra netsnoertje Overigens nam de leverancier mmeteen een paar "goede" netsnoeren mee (NBS) en kreeg hij deze een week later weer terug wegens to less value for the money Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts