Alva Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kason Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Ik kan jullie nog iets mooiers vertellen, zoals de meeste wel weten bestaat een CD-speler uit een voeding, een transport en de D/A (digitaal/analoog) omzetting (grof gezegd). Er zit zelfs hoorbaar geluidsverschil tussen de verschillende cd-transport en natuurlijk ook de verschillende DAC's. Ik heb zelf nl wat combinaties geprobeerd in mijn setup. Dan heb ik het nog niet eens over de voeding. Onkyo DX 705 cd-speler met digitale uitgang, NAD C 541i cd-speler met digitale uitgang, NAD T 550 (dvd-speler) Sony MDS-JA20es (md-speler) Rotel RSP-976 (A/V processor) Ik ben tot de conlusie gekomen dat het mooiste geluid een combinatie is van een NAD transport met de Sony D/A van de md speler. De D/A die in mijn md-speler zit klinkt stukken beter dan die van de NAD en zelfs van de Rotel (1500 euro). En dan heb ik het over een prijs klasse van 500 tot 1500 euro, kan je nagaan wat het verschil is als je dit met de referentie klasse gaat vergelijken. Eent tip: iedereen die een cd/dvd speler heeft met een digitale uitgang en de beschikking heeft tot verschillende DAC's (MD-speler, AV-processor/versterker), probeer wat combinaties. Wie weet is er een verschil, is dit niet zo helaas. Mocht dit wel het geval zijn dan heb je gewoon een upgrade met je bestaande setup. Ik ben er per toeval ook zo achter gekomen! Veel luisterplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 MAAR je moet je CD-speler pas vervangen als je 100% zeker bent dat je helemaal tevreden bent met je combinatie luidsprekers/versterker. In dat opzicht ben ik het met Erik eens. De verschillen in CD-spelers zijn er wel, maar niet zo denderend groot. Zolang het geluid van de speler open klinkt, haal je veel betere resultaten door naar je luidsprekers beluisteren in plaats van aandacht te schenken aan je speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 maar voorlopig heeft niemand mij nog kunnen overtuigen van mijn (on)gelijk. en er is ook nog niemand die de vergelijking aandurft met mijn hk760,op de manier die ik hierboven heb beschreven ,nl twee de zelfde nummers tegelijk starten op de twee spelers en dan met de vv schakelen. wie durft ?? wie bewijst mij mijn ongelijk?? wie denkt dat zijn speler "het" beter doet dan die van mij?? ik hoor het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:maar voorlopig heeft niemand mij nog kunnen overtuigen van mijn (on)gelijk. en er is ook nog niemand die de vergelijking aandurft met mijn hk760,op de manier die ik hierboven heb beschreven ,nl twee de zelfde nummers tegelijk starten op de twee spelers en dan met de vv schakelen. wie durft ?? wie bewijst mij mijn ongelijk?? wie denkt dat zijn speler "het" beter doet dan die van mij?? ik hoor het wel Ik ga binnenkort hetzelfde doen met een mp3/cd-speler en een midiset. Kijken of ik wel verschil kan horen. En dat zo'n midiset geen kwaliteit levert dat gaat hier niet op, want dat doet die mp3/cd-speler ook niet. Is namelijk een portable... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:maar voorlopig heeft niemand mij nog kunnen overtuigen van mijn (on)gelijk. en er is ook nog niemand die de vergelijking aandurft met mijn hk760,op de manier die ik hierboven heb beschreven ,nl twee de zelfde nummers tegelijk starten op de twee spelers en dan met de vv schakelen. wie durft ?? wie bewijst mij mijn ongelijk?? wie denkt dat zijn speler "het" beter doet dan die van mij?? ik hoor het wel Wat heeft dit nou met durven te maken Het is best mogelijk dat je in jouw set zelfs geen verschil hoort met een Wadia. Zegt dat dan iets over de Wadia? Nee, je luistert naar de Wadia in jouw set en met jouw akoustiek Jouw HK in een andere set zegt volgens mij meer over de HK, dus neem dat ding zelf maar mee Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:wie durft ?? wie bewijst mij mijn ongelijk?? wie denkt dat zijn speler "het" beter doet dan die van mij?? Hallo Erik, ik durf !! Ik durf te beweren dat mijn cd speler veeeeeeeell beter klinkt dan jouw Harman Kardon ! Gelul natuurlijk, want ik heb werkelijk geen idee wat zo'n HK presteert, nooit gezien en nooit gehoord Maar ik durf de uitdaging wel aan, vooral omdat het mij een rotzorg zal als mijn speler er in de vergelijking bekaaid vanaf mocht komen Ik stel voor bij jou thuis ? Hoe zit het trouwens met mij Koda's ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 ik wil die van mij er ook wel tussen zetten,er moet dan wel tussen de luisterplaats(de bank of stoel)en de cd spelers een gordijn worden opgehangen zodat je niet kan zien welke er staat te spelen. Verder wil ik ook adviseren dat er voldoende drank aanwezig is.. omdat het natuurlijk zwaar buffelen/werk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Inderdaad, goed te eten en te drinken, onkostenvergoeding, representatiekosten, logeeradres enzovoort. Tis wel werken he ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 verschrikkuluk hard,echt waar..kei en kei hard werken,ga er maar eens aan beginnen pffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:vinden jullie niet? ik heb nl een aantal cdspelers uitgeprobeerd ,en kwam elke keer tot de conclusie dat er geen enkel verschil was . eerst de nad c541i . hier heb ik al een keer een posting over gedaan en daarna heb ik nog eens een test gedaan met de denon cdspeler van mijn broer ook geen enkel verschil maar nu!!! heb ik de musical fidelity A 3.2cd 24 bit upsampling, hier opgesteld staan. en daar verwacht je wel wat meer van,toch? maar weer geen enkel verschil!!!! niet het minste dus wederom de conclusie: invsteer liever in goede speakers ipv onnodig dure cdspelers en interlinks ps : ik durf de hk hd760 van mij bij ieder van jullie te meten met jullie cdspelers . ik heb wel eens wat gezegd maar nooit over een h.k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Hallo Erik, ik durf !! Ik durf te beweren dat mijn cd speler veeeeeeeell beter klinkt dan jouw Harman Kardon ! Gelul natuurlijk, want ik heb werkelijk geen idee wat zo'n HK presteert, nooit gezien en nooit gehoord Maar ik durf de uitdaging wel aan, vooral omdat het mij een rotzorg zal als mijn speler er in de vergelijking bekaaid vanaf mocht komen Ik stel voor bij jou thuis ? Hoe zit het trouwens met mij Koda's ? Paul. de koda,s komen eraan paul ! zaterdag neem ik die ene alvast voor jou mee. de andere moet ik as vrijdag nog effe bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2003 Author Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door joopie: ik heb wel eens wat gezegd maar nooit over een h.k. fijn dat je er weer bent joopie (jij bent toch wel de echte joopie ) (volgens mij was die met Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ok andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: fijn dat je er weer bent joopie (jij bent toch wel de echte joopie ) (volgens mij was die met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Jopie is altijd met twee o's geweest: Jopie O. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2003 Author Report Share Posted 8 februari 2003 zo, gisterenavond weer een vergelijking gedaan tussen mijn harman kardon hd760 en een cdspeler . dit keer heb ik hem vergeleken met een northstar design 192 dac en loopwerk. en weer dezelfde rituelen ,dus schakelen met de voorversterker. en weer GEEN enkel verschil! jullie mogen het zeggen ,maar ik denk dat ik met mijn stelling er toch niet ver naast zit. alle cdspelers klinken gewoon hetzelfde , of ze nou op masterbase staan of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:zo, gisterenavond weer een vergelijking gedaan tussen mijn harman kardon hd760 en een cdspeler . dit keer heb ik hem vergeleken met een northstar design 192 dac en loopwerk. en weer dezelfde rituelen ,dus schakelen met de voorversterker. en weer GEEN enkel verschil! jullie mogen het zeggen ,maar ik denk dat ik met mijn stelling er toch niet ver naast zit. alle cdspelers klinken gewoon hetzelfde , of ze nou op masterbase staan of niet Wat ik "teveel" hoor, hoor jij te weinig Er zijn inderdaad opnames waarbij je helemaal geen enkel verschil kunt horen, kennelijk heb jij veel van zulke opnames Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Was de gebruikte set dan wel goed genoeg om de verschillen te laten horen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Was de gebruikte set dan wel goed genoeg om de verschillen te laten horen? Waren de gebruikte oren(of wat er tussen zit)wel goed genoeg om de verschillen te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Inmiddels weet ik meer... Maar ik zeg nog even niets. Laat de betrokkenen het zelf maar vertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2003 Author Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Was de gebruikte set dan wel goed genoeg om de verschillen te laten horen? aan de set kan het niet liggen denk ik . audio research ,krell ,infinity, en een heleboel polsdikke kabels . aan de opnames van de nummers kan het ook niet liggen, we hebben een stukje klassiek gedraaid nl fuge in g van bach van het telarc label. die had ik nl dubbel bij me. ook nog een paar opnames van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2003 Author Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Ruud: Waren de gebruikte oren(of wat er tussen zit)wel goed genoeg om de verschillen te horen nou die van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 De vergelijking heeft dus bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts