Kermit Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Ruud: In het voordeel van de HK Bij vaststellen of er verschillen bestaan gaat het op nominaal niveau: ik hoor wel of geen verschillen. Op ordinaal niveau zeg je welke je beter vindt, maar dat is hier nog niet aan de orde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Kermit: Nou Carl Je zegt dat A-B vergelijking niet kan omdat je dan teveel gefocused bent op de verschillen. Daar ging het juist om, om die verschillen en niet om te bepalen wat beter is. Dat is drie stappen verder en dan heb je met je opzet een betere methode te pakken. Maar pas op: de keuze van de muziek kan allesbepalend zijn voor de resultaten! Justem, ik heb ook eerder al aangegeven dat bijv. klassieke muziek (hoe mooi ook) mij niet zo boeit en dat ik er weinig mee kan, andere muziek zoals jazz of blues kan ik beter beoordelen en het klinkt in mijn oren meer naar muziek Ik spreek mij niet uit over live vs studiowerk, want beide kan ik waarderen Laten we eerst het muziekmenu eens samenstellen Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Wat heel belangrijk is met een vergelijk dat alle spelers met exact hetzelfde geluidsniveau spelen. Harder klinkt al gauw beter. De preamp van Array (komt ie weer aan) is hiervoor heel geschikt omdat deze een volume aanpassing per kanaal als mogelijkheid heeft. Maw je kunt elke ingang plus of min 9 dB corrigeren. Als je dan omschakelt (met afstandsbediening) spelen de CD-spelers tenminste met gelijke sterkte. Als je deze met de hand moet corrigeren wordt het toch niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Wat heel belangrijk is met een vergelijk dat alle spelers met exact hetzelfde geluidsniveau spelen. Harder klinkt al gauw beter. De preamp van Array (komt ie weer aan) is hiervoor heel geschikt omdat deze een volume aanpassing per kanaal als mogelijkheid heeft. Maw je kunt elke ingang plus of min 9 dB corrigeren. Als je dan omschakelt (met afstandsbediening) spelen de CD-spelers tenminste met gelijke sterkte. Als je deze met de hand moet corrigeren wordt het toch niks. Toevallig waren er geen grote niveauverschillen hoorbaar, maar een andere pre werpt wellicht een ander licht op het geheel. Wat mij het meest stoorde waren de dropveters (kwam ik zelf mee aan, om 2 dezelfde interlinks te hebben). Liefst heb ik 2 top-interlinks, zodat je het meeste uit de cdspelers haalt Een pre met remote voor de ingangen zou wel luxe zijn iig Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Ik kan ook wel voor dezelfde interlinks zorgen. Dit zijn zelf gevlochten exemplaren waar je waarschijnlijk verstelt van staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik kan ook wel voor dezelfde interlinks zorgen. Dit zijn zelf gevlochten exemplaren waar je waarschijnlijk verstelt van staat. Ik sta niet zo snel versteld meer, maar try me Dit draait trouwens wel uit op erg veel nieuwe dingen tegelijk, ik ken straks mijn eigen "sound" niet meer terug en dat is niet de opzet van de test..... Kunnen we dat allemaal niet gescheiden doen Dus eerst eens kijken wat de pre en de interlinks met zich meebrengen en vervolgens aan de hand van de resultaten de test met de cdspelers uitvoeren ..... Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 februari 2003 Author Report Share Posted 11 februari 2003 hoe doen we het nou ? bij jou thuis andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:hoe doen we het nou ? bij jou thuis andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hallo Erik en Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Volgens mij zal de ware audioboer het graag doen, want ik denk dat je reputatie op dit punt je al vooruit is gesneld. Nee, dat zie je verkeerd Hans volgens mij. Een audioboer trilt met angst en beven wanneer ze de naam Erik Klijnsmit horen. Die komt namelijk even naar de topspelers luisteren en vervolgens wordt heel Nederland op de hoogte gesteld van het feit dat hij geen verschillen hoort tussen de toppers en zijn HK. Op die manier raken ze hun dure spelers aan de straatstenen niet meer kwijt, tenminste, niet aan mensen die het forum lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Op die manier raken ze hun dure spelers aan de straatstenen niet meer kwijt, tenminste, niet aan mensen die het forum lezen. Inderdaad, want dat zijn allemaal keien, en die laten minder snel over zich lopen dan straatstenen Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hallo Henno, Ik denk eerlijk gezegd niet dat de dealers zich zorgen maken over welk oordeel Erik op Hear geeft over bv. een Wadia Cd-speler. Er wordt er heus niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 ik ben benieuwd of die luistersessie wat wordt. ik hoop dat er niet te veel mensen daar aanwezig zullen zijn want sommige mensen zijn zo afgeleid. --------------------------------------- ik noem het de zoektocht naar bevrediging die je nooit vindt. gelukkig ben ik niet zo goed in kritisch luisteren. ik kan me niet zo goed op het geluid concentreren ,en ga al ne een paar seconden weer naar de muziek zitten luisteren. dus koop ik maar muziek ipv tweaks --------------------------- dit zijn toch echt jouw woorden erik. ik hoop dan ook dat je je wel kan concentreren anders val je door de mand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2003 Author Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 ik ga investeren in een paar mooie luidsprekers en in een berg mooie muziek. Heb je wel eens aan een mooie draaitafel gedacht? ik kap met die cdspeler onzin . Ik ook sinds ik m'n Nottingham Spacedeck heb (nu 5 dagen, er is echt geen weg meer terug, draai alleen maar platen. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: eehh,,, jij wilde toch bewijzen dat jou speler beter was ? ik was nl doof ,weet je nog? laat maar ook . ik kap met die cdspeler onzin . ik weet er het mijne van . ik ga investeren in een paar mooie luidsprekers en in een berg mooie muziek. ps : ik ben wel een beetje teleurgesteld in jou . en in je recencies geloof ik ook niet meer de groeten . Tja, nu begrijp ik het niet meer hoor.... klinkt alsof hier iemand in een depressie is geraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hai Henno en Erik, Eerst het halve forum op stelten zetten en dan de "ultieme" test niet laten doorgaan - gewoon even doorbijten. Overigens,Erik, levert een investering in luidsprekers altijd meer op dan in een CD speler - daar is iedereen het wel over eens. Kiezen jullie de testopzet en wij discussieren verder over de muziek. Wat vinden jullie van "Louis Armstrong meets Oscar Peterson" en wel het eerste nummer "That old feeling" . Het is wel uit 1957 maar ik gebruik het altijd als een van mijn test CD's - net alsof het gisteren opgenomen is, zelfs de ruis is mooi. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hai Henno en Erik,Eerst het halve forum op stelten zetten... Ho ho, ik heb niets op stelten gezet. Ik vermeldde alleen maar even m'n draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Hai Henno, ik bedoelde natuurlijk Speedy. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Tja, nu begrijp ik het niet meer hoor.... klinkt alsof hier iemand in een depressie is geraakt. Erik was zijn 'Nicorette-kauwgum' vergeten in te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Overigens,Erik, levert een investering in luidsprekers altijd meer op dan in een CD speler - daar is iedereen het wel over eens. Yeah sure Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2003 Author Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Henno Appel: Erik was zijn 'Nicorette-kauwgum' vergeten in te nemen. nee hoor maar weet je wat het is van die andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai Henno, ik bedoelde natuurlijk Speedy. Groet, Nou uhhhh, laat ook maar Dus Henno is veliefd op zijn spacedeck Wat voor voortrap/elpee-pre heb je gebruikt? Over de cdtest: Ik snap er nu ook niets meer van, eerst moet de hele wereld bewijzen dat de HK niet de beste is....en nu niet meer Laat ook maar, voor mij zijn er duidelijke verschillen tussen deze 2 cdspelers, behalve bij 2 opnames, punt uit Een keertje naar Groningen lijkt me ook best leuk (na werktijd in die regio), dan maar geen vergelijkende test, of het moet de Northstar zijn met Picoso's cspeler, ook goed. Hopelijk kan hij wat beter tegen kritiek Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts