Midcall Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Rij op de terugweg dan even langs Purmerend, stoeien met positionering van (jou misschien wel bekende) speakers waar ikzelf ondertussen gestoort van geworden ben..... heb ook te weinig geduld voor die dingen :-) Er zijn in ieder geval dus nog genoeg mensen over die jouw 'eigenwijze' mening wel kunnen waarderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2003 Author Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: hij is niet gestopt met roken . en dan ben je minder scherp ,en laat je alles over je heen komen Haha, ok, die factor weegt zwaar natuurlijk, ik heb (gelukkig) geen idee hoe het is om te beginnen of te stoppen met roken Begin jij nu ook al met excuses Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Rij op de terugweg dan even langs Purmerend, stoeien met positionering van (jou misschien wel bekende) speakers waar ikzelf ondertussen gestoort van geworden ben..... heb ook te weinig geduld voor die dingen :-) Er zijn in ieder geval dus nog genoeg mensen over die jouw 'eigenwijze' mening wel kunnen waarderen! Haha, ik heb er 2 maanden over gedaan, mijn geduld is wat minder snel voorbij Ik kan beter binnenkort eens naar Purmerend gaan geloof ik, anders verkoop je ze straks nog Is het ergens dit weekend mogelijk? Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Hans: De HELE WERELD nog wel. 't Is niet je eerste overdrijving Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Dus Henno is veliefd op zijn spacedeck Wat voor voortrap/elpee-pre heb je gebruikt? Een Forte Audio voortrap (made by Treshold), die stond reeds een jaartje ongebruikt in de kast, en een Lehmann Black Cube pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 rare dubbel post Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirk-Maarten Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinze Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Wat een gezeur!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Geplaatst door Vinze:Wat een gezeur!! Ja he? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Wanneer je vindt dat alle CD-spelers eender klinken, wordt het hoog tijd om betere luidsprekers te kopen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Weer zo'n fantastische bijdrage van Bobje 'Spiekerboer' James... Met vriendelijke groet Kermie Le Frogue Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 zie je dat kermit ? hij gaat het al leren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Alle CD-spelers klinken eender, maar sommige CD-spelers klinken m Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 totaal fout geconcludeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Gisteravond (o.a.) Cd spelers vergeleken. Een Marantz cd 94 en een Sony CDP x55ES Nou wie dit verschil niet hoort is echt doof. Beide spelers zijn uit de topklasse van 12 jaar geleden. Er was wel degelijk een groot verschil in het voordeel van de Sony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 februari 2003 Author Report Share Posted 20 februari 2003 hoe heb je de vergelijking gedaan? met psygologisch effect of zonder kan heel verschillend uitpakken nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Ik heb mijn set compleet mee naar Henk gesjouwd. Hij had n.l. een probleem met het laag op z'n Kappa 9ns. Eerder heeft Henk bij mij geluisterd, en vond het laag veel beter dan bij hem. We hebben dus eerst even naar zijn set geluisterd. Marantz met Sphinxs. Het viel inderdaad op dat het allemaal erg rommelig klonk. Vooral het laag resoneerde enorm. Nu is zijn kamer niet erg gedempt, dus ik denk dat een deel van dit gestommel daar vandaan komt. Hierna hebben we de hele set vervangen door mijn set. Die bestaat uit Sony met Array en gevlochten kabels. Wat gelijk opviel was dat het geluid veel frisser en dynamischer werd. ook de natuurgetrouwheid van instrumenten werd veel beter. Het laag werd echt veel beter basloopje en zo waren veel beter te volgen. Wat ons echter ook opviel was dat het hoog erg scherp werd. Hiervoor heb ik nog geen oplossing, maar ik dank dat dit door de soort muziek (80iger jaren cd's) en de ruimte komt. Ik heb n.l. dezelfde luidsprekers, en bij mij klinkt het eerder tam. Als laatse zijn we toen de installatie stukje bij beetje terug gaan bouwen. Het eerst werd de CD speler omgewisseld, omdat Henk al een tijdje met de gedachten rondloopt deze te vervangen. Het verschil was ongeloofelijk groot. Het rommelige geluid was voor minstens 50% terug. Hierna de Sony weer aangesloten, en hopla het was weer fris. Hierna zijn Henk zijn versterkers en daarna de kabels weer aangesloten. De andere 50% kwam nu in twee ongeveer gelijken stappen weer terug. Het was duidelijk dat de CD-speler hier de (slechte) kwaliteit bepaalde. Later is n.l. de Sony nog eens op zijn set aangesloten. Hierna fristte e.e.a. toch weer behoorlijk op. Helaas was de avond weer tekort om nog verder uit te zoeken wat er kon worden verbeterd. De volgende keer eens 'n paar slaapzakken meenemen (voor de demping dan wel he). Ik denk dat dit enorm veel zal schelen. Niks psychologisch,gewoon luisteren. Met deze spelers hoor je echt een ENORM verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Dit verhaal geeft weer een beetje hoop Erik doelde denk ik op de intentie waarmee je gaat luisteren, een uitspraak van mij Ik heb dat idee uit een aantal boeken, bijv. "How to win friends and influence people". Stel je je in op "ze klinken hetzelfde", zoals Erik doet, dan is de kans groot dat je weinig verschil hoort, of je weet niet waar je het verschil moet zoeken. Wil je hoe dan ook verschil horen, dan ga je letten op kleine details en zou je wel eens het overzicht (totaalbeeld) kunnen verliezen. Zonder intentie luisteren, dus gewoon relaxt mooie muziek draaien, geeft veel duidelijker resultaten, omdat je onbewust toch een indruk opdoet van de eigenschappen van bijv. een cdspeler. Met bovenstaande voorbeelden bedoel ik dat je aandacht gaat naar waar je belangrijk vindt, oftewel je intentie. Ik denk dat bijv. Picoso heel goed relaxt kan luisteren, als ik zijn verslag van de dag bij Kermit terug lees. Hij had ook het voordeel dat "zijn" spullen niet stonden te spelen, dus er was geen vooroordeel over de apparatuur en er speelden geen belangen. Kermit vond bijv. dat op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Usher is alles Yek, ik vind Usher maar nix! ....maarm dan hebben we 't over die R&B 'zanger' Usher Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Usher is alles De rest is nix Peter Hammill - The Fall of Usher Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Mag het ook Edgar Allan Poe zijn Voor de volledigheid de onbewerkte tekst Peter Hammill - The Fall of the House of Usher 1991 The Fall of the House of Usher - An Opera by Peter Hammill (1991) Libretto by Chris Judge Smith from the tale by Edgar Allen Poe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Ik ben heel verdrietig, ik hooor verschillen tussen mijn Cd speler en een geleend exemplaar, is er een steunfonds voor verdrietige audiodebielen ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts