Jump to content

iedere cdspeler klinkt eender

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Wanneer s00... mee zou doen heeft hij recht van spreken. Nu zit hij alleen vanaf de zijlijn te drammen en "ons, audiofielen" te vernederen.

Aan mij ga je niets hebben bij zo'n test. Ik hoor ten ene male geen verschil tussen CD spelers, hoe mooi of lelijk ze ook zijn. Als Erik de test goed opzet (goed blind, statistisch significant), vertrouw ik de resultaten echter wel, ongeacht de uitslag.

Ik vind dit uitermate zwak, bij het laffe af, om nu niet bij die test aanwezig te willen zijn, terwijl je niet anders doet dan de audiofilen onderuit halen. :confused:

Laat dan tenminste je gezicht zien, zodat anderen kennis met je kunnen maken en voortaan weten wie er bij je alias hoort. ;) Dat maakt discusieren met jou in de toekomst dan misschien ook wat minder stresvol. ;)

beste CJ,

S00000 hoeft toch niks te bewijzen?

ik wil dat een aantal audiofielen bewijzen aan mij dat er verschillen zijn tussen spelers,

ik heb dat met kabels ook een keer gedaan en ik was daarna echt overtuigd!

als S000 meedoet en hij zegt elke keer : ik hoor geen verschil , dan heb ik nog niks aan de test. ;)

Ik krijg steeds meer het idee dat jullie iets meer delen dan een audio hobby,kan het verkeerd hebben natuurlijk :D !!

MVG

Voor mij is het alleen belangrijk dat ik zelf verschil hoor tussen cd spelers.

Of er nu anderen voor mijn part 98% van de hele wereldbevolking geen verschil hoort dat maakt mij niets uit .

ik hoef ook geen test of geen bevestiging dat interesseert mij totaal niets

maar ben blij dat ik het hoor.

Wat er verder zo spannend aan is om er een dikke 500 reakties op los te laten en een test vraag ik me af?

als je het verschil hoort maak er dan gebruik van geniet ervan en die het niet horen heb er gewoon vrede mee.

Het is toch geen ramp en het is geen handicap.

Dan weet je in ieder geval wie er steeds die stress op de site veroorzaakt. :);)B)

Bezorg ik jou stress :blink: door slechts wat posts over audio? :confused:

Niet alleen mij, maar veel van de forummers, door de manier waarop jij op zaken reageert. ;)

Ik heb het al eens vaker gezegd, jij verstaat uitstekend de kunst om je mede forummers te ergeren. ;)B)

Dan weet je in ieder geval wie er steeds die stress op de site veroorzaakt. :);)B)

Niet alleen mij, maar veel van de forummers, door de manier waarop jij op zaken reageert. ;)

Ik heb het al eens vaker gezegd, jij verstaat uitstekend de kunst om bepaalde mede forummers te ergeren. ;)B)

Kleine nuance... Niet iedereen ergert zich aan s0000000000... :rolleyes:

Ik heb het al eens vaker gezegd, jij verstaat uitstekend de kunst om bepaalde mede forummers te ergeren. ;)B)

Kleine nuance... Niet iedereen ergert zich aan s0000000000... :rolleyes:

Ik zei ook heel duidelijk: veel! ;) En dat vind ik persoonlijk veel te veel. :blink:B)

Trouwens ik heb momenteel een "OPERA" thuis staan. :blink::D

Een opera is een allesvreter van 49 euro van bij de Aldi, er zijn zelfs sleuven in het front voor flashcards en andere PC opslagmedia (

Beste Eric, misschien ligt het probleem bij jouw oren. Er zijn mensen met 10 keer meer smaakpapillen dan anderen, en mensen die 10 keer(overdreven) beter horen als andere, en dat kan aan ouderdom liggen, aanleg, of gewoon oren vol met oorsmeer. Misschien helpt het ze te laten spuiten. Heb in een tijdschrift dat advies een keer gelezen. Heb zelf ook wel eens oren laten spuiten (medische redenen) en je hoort echt veel meer daarna. Niet dat ik toen al zo met muziek bezig was maar het was me wel opgevallen dat toen ik weer op straat kwam, het algemene geraas van de stad veel meer subtiele verschillen had. Misschien proberen dus.

:D

mijn gehoor is prima!

17khz hoor ik nog (en dat op mijn 32e jaar)

en tijdens het bouwen en beoordelen van mijn luidsprekers heb ik ook nooit het idee gehad dat mijn gehoor niet toereikend was om bepaalde dingen te constateren.

misschien heb ik te weinig fantasie,

misschien moet ik mezelf ook eens lekker voor de gek gaan houden,

of lekker goedgelovig worden

zo goedgelovig dat ik niet alleen de verkoper in de audiozaak geloof maar ook allerlei forumleden die de gekste dingen beweren . ;)

Het was maar een suggestie, ik hoop niet dat je je beledigd hebt gevoeld, dat was zeker niet de bedoeling, ik dacht gewoon dat het misschien iets hulpzaams was, want al is je gehoor prima, zo een behandeling kan het nog beter maken. Ik hoor ook tot 17 kHz heb ik laatst via een testcd kunnen constateren (ben 28). dat schijnt wel ok te zijn he? Maar dat bepaalt geloof ik nog niet in hoeverre kleine subtieliteiten hoorbaar zijn...

(niet dat mijn oren zo goed zijn hoor) :rolleyes:

Hoi, ik loop gewoon even langs want ik ben momenteel nogal druk bezig...

Die Opera allesvreter is gekocht door een collega van mij van de culturele werkgroep "Doe mee". De bedoeling is om DVD's, foto CD's en toestanden te kunnen bekijken in ons atelier... als DVD speler is ie onlangs gebruikt geweest in het plaatstelijk dienstencentrum voor het vertonen van de DVD "White Christmas" :D No problems wift dat!

Ik denk wel dat er een aparte sub-uitgang aan is: er is: Lfront, Rfront, Lback, Rback, mixL, mixR, en waarschijnlijk vermits ie vier uitgangen voor multichannel heeft ook een SubOut...maar ik heb daar niet zo op gelet, ik ben nogal een gewoontedier... ik denk nog post quadrofonisch :lol:

Er is ook digital out via coax aan...

Ik heb hier nu de afstandsbediening op zak, maar als het display op het toestel de menuwaarden niet weergeeft, en het alleen on-screen menu is, weet ik nog niks want ik heb geen enkele soort van beeldscherm in huis :P

Dan moet ik morgen dat ding terug meenemen naar het atelier, daar de instellingen veranderen dmv een TV, en terug meenemen naar de luisterruimte...

Geef mij dan maar ne Thorens: olie erin, cel erop, 't een en 't ander afmeten, inpluggen en spelen maar! ;)

:) Rasta"sorry voor mijn voorbarige reactie"Phil :rolleyes:

Ik neem aan dat je dan de boel aangeloten hebt op front l/r ipv mix l/r

De mix uitgangen zouden het volledige x.1 signaal moeten uitgeven.