Jump to content

iedere cdspeler klinkt eender

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Nee hoor, de kabels zitten in de Lmix en Rmix cinch-busjes, net als jullie (logisch denkende audiofielen onder elkaar :D ) ging ik er van uit dat L/Rmix een volledige stereo weergave van de hele reutemeteut betekent! :blink::lol:

Moet ik er

Nee hoor, de kabels zitten in de Lmix en Rmix cinch-busjes, net als jullie (logisch denkende audiofielen onder elkaar :D ) ging ik er van uit dat L/Rmix een volledige stereo weergave van de hele reutemeteut betekent! :blink::lol:

Moet ik er

Ach als er geen manual bijzit moet je die misschien eerst uploaden van het net via memorystick, dan kun je die via de USB aansluiting op het toestel on-screen bekijken! :lol:

Back toe ze future!

:lol: RastaPhil

• 11 months later...

Ik hoor wel degelijk verschil tussen CD spelers

Ik dacht eerst ook dat de verschillen tussen CD spelers erg klein zouden zijn, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de verschillen enorm kunnen zijn!

Wat is er gebeurd? ik had een Rotel 840 BX4 (wie kent hem nog:-) versterker (classe A) met daarop een

Technics SL202A (Mash CD speler) dit klonk van geen meter.

De Rotel is heel analytisch, lift in het hoog, en de Technics is wat ligt voetig (weinig bass) deze combinatie werkt dus echt niet

Later heb ik mijn Rotel op zolder gezet, en me zelf getrakteerd op een Single ended classe A buizen versterker (Meixing Mingda mono block 40 watt)

Wat een verschil! een enorme rust komt uit deze versterker, bijna holografisch geluid, de instrumenten komen echt helemaal los van speakers en de bass weergave is stukken beter als met de Rotel versterker

veel dieper.

Ik dacht laat ik maar eens een andere CD speler kopen (ik wilde ook SACD en DVD-A discs kunnen afspelen)

Maar sjonge wat een achteruit gang, de Marantz DV6001 die ik gekocht heb klink zo plat als een dubbeltje

zeer weinig body, de muziek instrumenten komen niet los van de speakers weinig bass weergave tov de Technics SL202A (Mash 1bit) CD speler.

Ik hoor nu (op een buizen versterker) heel goed het verschil tussen een CD speler of een nadere.

Dit kon ik voorheen niet zo goed horen, maar nu wel

Gelukkig krijg ik volgende week een externe DAC binnen zodat de Marantz gedegradeerd word als losse

transport en gaat de DAC conversie over een ORITEK ZAHLOU none over sampling DAC met zero feedback classe A discrete uitgangen

Ik ben benieuwd hoe het geluid dan gaat klinken!

• 4 weeks later...

Het is wel zo dat er veel slechte cd opnamen zijn dus een slechte cd opname zal slecht blijven klinken ook op een cdspeler van 3000 euro waardoor de weergave nog afgrijselijker zal klinken,dus koop een goede opname en je zal er wel mee varen,ook met een cdspeler van 500 euro.

Guest Kraus vonBentinck

Zeg wizzy, wat dacht je? Ik zal mijn eerste posting Hear eens doen op pagina 35 van een al morsdood topic?

Er wordt vol verwachting uitgekeken naar meer van die spannende bijdragen, dus van harte welkom <_<

vinden jullie niet?

ik heb nl een aantal cdspelers uitgeprobeerd ,en kwam elke keer tot de conclusie dat er geen enkel verschil was .

eerst de nad c541i .

hier heb ik al een keer een posting over gedaan

beste ,

afgelopen weekend heb ik de c541i van nad mogen proberen.

omdat ik dacht dat de hk hd 760 de zwakste schakel was in mijn set was ik dus opzoek naar een andere bron

ik kreeg de nad dus mee inclusief een setje interlinks die handgemaakt waren (ongeveer dezelfde als andr

er is geen zwakker volk dan audiofielen. ;)

Beste Erik,

Wellicht vergis jij je hierin.

De ware audiofiel is namelijk... een gelovige.

En wat een gelovige is, dat weet jij wel. Nietwaar?

"Waarheid" is voor hem niet noodzakelijkerwijs

wat wetenschappelijk aantoonbaar of bewijsbaar is:

"Waarheid" is wat hij ten diepste in zijn ziel erv

er is geen zwakker volk dan audiofielen. ;)

Beste Erik,

Wellicht vergis jij je hierin.

De ware audiofiel is namelijk... een gelovige.

En wat een gelovige is, dat weet jij wel. Nietwaar?

En dan heb je nog licht gelovigen of lichtgelovigen.

Ze komen in vele soorten en maten en worden altijd gekenmerkt gekenmerkt door intolerantie jegens medelichtgelovigen van een andere couleur locale.

Bereid om zelfs de wereld in vuur en vlam te zetten voor het doordrukken van hun eigenste lichtgeloof... ;)

Er zijn wat oorlogen gevoerd en mensen vermoord om het eigen geloof. :o:confused:

En nog steeds kijken mensen die geloven in Dezelfde elkaar met de nek zelfs niet aan. ;)

De testmethode bepaald de uitslag, lees ook eens dit artikel:

http://www.stereophile.com/features/113/index.html

Klein stukje uit dit artikel: "Some amplifiers which cannot be distinguished reliably under formal blind conditions do not sound similar over lengthy listening in more familiar and relaxed circumstances".

Het gehoor zit vreemd in elkaar, bij een A/B vergelijk in een groep is het haast onmogelijk verschillen waar te nemen.

Mijn methode: nieuwe apparaat aansluiten en een week (of langer) luisteren. Oude apparaat weer aansluiten en weer een week (of langer) luisteren. Daarna terug naar het nieuwe apparaat en je kunt de verschillen gaan benoemen.

Guest Kraus vonBentinck

Er hoeft maar het woord geloof te vallen en ja hoor: iemand meldt zijn wereldschokkend inzicht dat het geloof al voor veel ellende in de wereld heeft gezorgd :(

En om wiens geloof gaat het hier nu eigenlijk: het geloof dat alle CD-spelers hetzelfde klinken of het geloof dat er (grote) verschillen zijn?

Het valt me vooral op dat degenen die beweren dat het allemaal hetzelfde klinkt hun geloof nogal eens getoetst hebben aan de werkelijkheid en dat degenen die beweren dat er grote verschillen zijn graag geloofd worden op gezag.

Het valt me vooral op dat degenen die beweren dat het allemaal hetzelfde klinkt hun geloof nogal eens getoetst hebben aan de werkelijkheid en dat degenen die beweren dat er grote verschillen zijn graag geloofd worden op gezag.

Dat was inderdaad nog geen 100 keer gezegd.

of is er nog niemand die de moeite heeft genomen om eens serieus te gaan luisteren ZONDER zich te laten beinvloeden door hun fantasie?

Ja Erik, die moeite neem ik regelmatig. Weet je wat ik dan hoor? ..... Muziek!!!

:D precies!

maar het gekke is, als je naar muziek luistert moet je je fantasie juist gebruiken.

als je naar apparatuur luistert moet je dat zonder fantasie doen. ;)

ja ik hoor verschil tussen een gemodde philips en een gewone rotel.

dat hoor jij ook (wie dit ook leest)

weet je hoe dat komt ........... door vervorming. simpel als dat

is te meten en te horen.

herhaling is de kracht van het woord (dat moet Erik wel verstaan ....). en zo kan je jezelf ook aanpraten dat je geen verschil hoort.

groet

aan de andere kant hen ik lang en vaak genoeg met zwakzinnigen gewerkt om te weten dat niet alle herhalingen even zinvol zijn :P

Guest tubejack
zijn er intussen al meer audioliefhebbers die ontdekt hebben dat er geen klankverschillen zijn tussen cd-spelers?

Nee Erik, dat heb ik helaas niet kunnen ondekken :o

of is er nog niemand die de moeite heeft genomen om eens serieus te gaan luisteren ZONDER zich te laten beinvloeden door hun fantasie?

Moeite zeker. H

Guest Kraus vonBentinck

Ik zou het wel eens interessant vinden wanneer, op het moment dat er in een gehele groep niemand te vinden is die verschillen hoort, een persoon twee van die spelers mee naar huis neemt en dan eens precies de verschillen beschrijft die er volgens hem wel degelijk te horen zijn en wel zodanig dat anderen het daarna