Guest Kraus vonBentinck Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Met de Furutech was geen strenge test en je hebt toen niet aan alle trials mee gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Is binnenkort toch allemaal verleden tijd. Einde cd spelers nadert nu toch wel snel. Met de cd-single wordt al gestopt. De cd zal snel volgen. Het is gewoon over en uit. De meerderheid zit al aan de ipod of sqeezebox. Dit vind ik een heel pessimistische voorstelling van zaken. Dit werd in de jaren 80 ook geroepen over vinyl en de werkelijkheid is een stuk genuanceerder. Heb je enig idee hoeveel CD's er op de wereld in gebruik zijn? De CD gaat alleen al om die reden nooit meer weg. De CD houdt wel op een groeimarkt te zijn en zal om deze reden geen investering meer kunnen rechtvaardigen van de multinationals van deze wereld. Groet, Tirillo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Ik zou het wel eens interessant vinden wanneer, op het moment dat er in een gehele groep niemand te vinden is die verschillen hoort, een persoon twee van die spelers mee naar huis neemt en dan eens precies de verschillen beschrijft die er volgens hem wel degelijk te horen zijn en wel zodanig dat anderen het daarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 (...) Anders schaffen we wel een Yoko setje aan. Beste Ivan10, Maar... zoiets h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ik heb eens de moeite genomen deze hele 'draad' door te lezen. En ik begrijp er niets van. Een geluidsinstallatie is er volgens mij om naar muziek te LUISTEREN. En niet om, al dan niet in feminien gezelschap, luistertests te doen. Al is het alleen maar omdat de trias oren-hersenen en emotionalteit zo goed als ongeveer iedere seconde van samenstelling wijzigt. Als muziek 'goed' is, bewerkstelligt die emotie. Ongeacht de installatie die als intermediair optreedt. Wat dat betreft spreekt mij de opvatting van wijlen Jan Kool (die in zijn recentenbestaan toch de nodige ambitieuze apparatuur aan zich voorbij heeft zien gaan) dat de mooiste Mozart die hij ooit hoorde, afkomstig was van een draagbaar radiootje naast zijn kussen, wel aan Ik verzamel sinds mijn veertiende jaar grammofoonplaten. En in zevenveertig jaar leidt dat tot vele kubieke meters verzameling. Waaronder vierennegentig verschillende uitvoeringen van het vioolconcert van van Beethoven. Waarvan ik er overigens hooguit vijf draai want de rest vind ik, grote namen ten spijt, niet interessant. Tot overmaat van ramp zijn mijn meest favoriete uitvoeringen opgenomen in 1944 (Erich R Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 25 januari 2008 Report Share Posted 25 januari 2008 Ik heb eens de moeite genomen deze hele 'draad' door te lezen. En ik begrijp er niets van. Een geluidsinstallatie is er volgens mij om naar muziek te LUISTEREN. En niet om, al dan niet in feminien gezelschap, luistertests te doen. Al is het alleen maar omdat de trias oren-hersenen en emotionalteit zo goed als ongeveer iedere seconde van samenstelling wijzigt. Als muziek 'goed' is, bewerkstelligt die emotie. Ongeacht de installatie die als intermediair optreedt. Wat dat betreft spreekt mij de opvatting van wijlen Jan Kool (die in zijn recentenbestaan toch de nodige ambitieuze apparatuur aan zich voorbij heeft zien gaan) dat de mooiste Mozart die hij ooit hoorde, afkomstig was van een draagbaar radiootje naast zijn kussen, wel aan Ik verzamel sinds mijn veertiende jaar grammofoonplaten. En in zevenveertig jaar leidt dat tot vele kubieke meters verzameling. Waaronder vierennegentig verschillende uitvoeringen van het vioolconcert van van Beethoven. Waarvan ik er overigens hooguit vijf draai want de rest vind ik, grote namen ten spijt, niet interessant. Tot overmaat van ramp zijn mijn meest favoriete uitvoeringen opgenomen in 1944 (Erich R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 26 januari 2008 Report Share Posted 26 januari 2008 Ik heb eens de moeite genomen deze hele 'draad' door te lezen. En ik begrijp er niets van. dat de mooiste Mozart die hij ooit hoorde, afkomstig was van een draagbaar radiootje naast zijn kussen, wel aan Weerstand Oei en dat nog wel met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 26 januari 2008 Report Share Posted 26 januari 2008 Ik heb eens de moeite genomen deze hele 'draad' door te lezen. En ik begrijp er niets van. Een geluidsinstallatie is er volgens mij om naar muziek te LUISTEREN. En niet om, al dan niet in feminien gezelschap, luistertests te doen. Al is het alleen maar omdat de trias oren-hersenen en emotionalteit zo goed als ongeveer iedere seconde van samenstelling wijzigt. Als muziek 'goed' is, bewerkstelligt die emotie. Ongeacht de installatie die als intermediair optreedt. Wat dat betreft spreekt mij de opvatting van wijlen Jan Kool (die in zijn recentenbestaan toch de nodige ambitieuze apparatuur aan zich voorbij heeft zien gaan) dat de mooiste Mozart die hij ooit hoorde, afkomstig was van een draagbaar radiootje naast zijn kussen, wel aan Ik verzamel sinds mijn veertiende jaar grammofoonplaten. En in zevenveertig jaar leidt dat tot vele kubieke meters verzameling. Waaronder vierennegentig verschillende uitvoeringen van het vioolconcert van van Beethoven. Waarvan ik er overigens hooguit vijf draai want de rest vind ik, grote namen ten spijt, niet interessant. Tot overmaat van ramp zijn mijn meest favoriete uitvoeringen opgenomen in 1944 (Erich R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 dat de mooiste Mozart die hij ooit hoorde, afkomstig was van een draagbaar radiootje naast zijn kussen, wel aan Weerstand Oei en dat nog wel met Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 januari 2008 Author Report Share Posted 29 januari 2008 er is geen zwakker volk dan audiofielen. Beste Erik, Wellicht vergis jij je hierin. De ware audiofiel is namelijk... een gelovige. En wat een gelovige is, dat weet jij wel. Nietwaar? "Waarheid" is voor hem niet noodzakelijkerwijs wat wetenschappelijk aantoonbaar of bewijsbaar is: "Waarheid" is wat hij ten diepste in zijn ziel erv Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Hetzelfde geld voor een meet-mannetje, die vanaf papier alles bijelkaar soldeert,alles doormeet, maar nog nooit!!!! muziek heeft gehoord,ach als hij maar tevreden is, toch?? Dus jou verhaal lijkt ook verdomd veel op een meet-mannetjes theorie mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Ik wil meneer (of mevrouw?) Weerstand de complimenten geven voor de meest zinnige posting die ik hier (en op andere fora) in een hele lange tijd heb gelezen. Hulde! En ik kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Dennis, want dat doe ik namelijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Wat zal erik goedkope auto's verkopen, zijn toch allemaal eender,ze brengen je allemaal van A naar B als het goed is, anders ff doormeten en solderen hier en daar, en de Panda rijdt als een Mercedes vooral op zijn huismerk banden, is ook allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 er is geen zwakker volk dan audiofielen. Beste Erik, Wellicht vergis jij je hierin. De ware audiofiel is namelijk... een gelovige. En wat een gelovige is, dat weet jij wel. Nietwaar? "Waarheid" is voor hem niet noodzakelijkerwijs wat wetenschappelijk aantoonbaar of bewijsbaar is: "Waarheid" is wat hij ten diepste in zijn ziel erv Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 hallo ik zal me even voor stellen ik heet henk en ben nieuw op deze forum. ik heb een vraag of er een luister verschil zal zitten tussen een dvd/cd 514 speler van nad of een cd speler 542 van nad .ik durf niet te vragen of er een verschil zit tussen 2 cd spelers ,na alles wat ik hier heb gelezen op deze topic als iemand ervaring heeft met over gaan van dvd naar cd hoor ik het graag groetjes henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 januari 2008 Author Report Share Posted 29 januari 2008 er is geen zwakker volk dan audiofielen. Beste Erik, Wellicht vergis jij je hierin. De ware audiofiel is namelijk... een gelovige. En wat een gelovige is, dat weet jij wel. Nietwaar? "Waarheid" is voor hem niet noodzakelijkerwijs wat wetenschappelijk aantoonbaar of bewijsbaar is: "Waarheid" is wat hij ten diepste in zijn ziel erv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Hetzelfde geld voor een meet-mannetje, die vanaf papier alles bijelkaar soldeert,alles doormeet, maar nog nooit!!!! muziek heeft gehoord,ach als hij maar tevreden is, toch??Dus jou verhaal lijkt ook verdomd veel op een meet-mannetjes theorie mvg. soundlover Het vreemde is dat al die meetmannetjes gewoon muziekliefhebbers zijn die heel veel van techniek weten. Zozeer muziekliefhebber, dat ze de techniek eigenlijk niet zo belangrijk vinden en uitsluitend zien als middel om naar muziek te luisteren. Audiofielen weten in het algemeen niets van techniek, maar hebben er wel het hoogste woord over. En dan denken ze ook nog dat technische mensen niet naar muziek luisteren. Domheid in het kwadraat Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Ten eerste , ik reageer gewoon op erik z'n verhaal, en ten tweede ik ben geen!!! audiofiel , had je ook uit mijn eerdere postings kunnen opmaken,lezen dus. Ik heb steeds gezegd dat een set de boodschapper van de muziek is, niet meer en niet minder, en dat ik niet hoef te meten hoe goed/slecht een set is , daar heb ik mijn oren voor, en nu ga jij opeens verkondigen dat de meet-mannetjes dat ook doen??? zitten we toch op dezelfde lijn dus Heb ook al ooit eens vaker gezegd , dat als je een vrouw wilt bekoren , daar ook geen gynacoloog voor hoeft te zijn, dus ben ervan overtuigd dat ik heel goed muziek kan luisteren zonder iets van techniek te ( willen) weten, misschien wel beter zelfs, omdat ik namelijk wel open minded luister, zonder waarden en getallen enz. enz. te hoeven weten. Dus ik snap niet dat je iets van techniek moet weten om te kunnen luisteren, raar verhaal hoor, omdat in mijn geval het luisteren het enige is wat telt in een set. En over het hoogste woord gesproken, mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 auto's zijn toch allemaal hetzelfde? het rijdt en kost brandstof. dat er verschillen zijn is autosuggestie, dom gelul van verblinde gelovigen. statusgedoe. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Wat zegt Van Dale er van? fiel = houdend van het door het grondwoord genoemde. Wat is er nu mooier, dan ergens van houden? Ok terug naar de stelling: Iedere cdspeler klinkt eender, die stelling klopt m.i. niet. Als dat echt zo was, kocht niemand toch een duurder of een ander model Simpel, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Wat zegt Van Dale er van? fiel = houdend van het door het grondwoord genoemde. Wat is er nu mooier, dan ergens van houden? Ok terug naar de stelling: Iedere cdspeler klinkt eender, die stelling klopt m.i. niet. Als dat echt zo was, kocht niemand toch een duurder of een ander model Simpel, Jack Beste Tubejack, Houd je niet rekening met de mogelijkheid dat iemand een duurder model koopt, juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Het aanhalen van de auto(mobiel) analogie klopt van geen kant overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Wat zegt Van Dale er van? fiel = houdend van het door het grondwoord genoemde. Wat is er nu mooier, dan ergens van houden? Ok terug naar de stelling: Iedere cdspeler klinkt eender, die stelling klopt m.i. niet. Als dat echt zo was, kocht niemand toch een duurder of een ander model Simpel, Jack Beste Tubejack, Houd je niet rekening met de mogelijkheid dat iemand een duurder model koopt, juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Houd je niet rekening met de mogelijkheid dat iemand een duurder model koopt, juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 januari 2008 Author Report Share Posted 30 januari 2008 ......Dus ik snap niet dat je iets van techniek moet weten om te kunnen luisteren, raar verhaal hoor, omdat in mijn geval het luisteren het enige is wat telt in een set........ mvg. soundlover Beste soundlover, (ik vind je nickname trouwens heel goed gekozen) iemand die een opname maakt van een muziekstuk moet heel veel verstand van muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts