Jump to content

iedere cdspeler klinkt eender

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Ik denk dat Ezo doelt op de eeuwige herhaling van zetten, Jack.

Ik dacht, dat ik redelijk origineel was, door het eens van een andere kant te belichten.

Een "Fiel" wordt m.i. onterecht gezien als een "dommerik"

Laten we daar eens mee stoppen. i.p.v. alleen maar zuchten en roepen om OLH.

Maar misschien dat Ezo een beter idee heeft?

Jack

Beste Erikatn,

Moet je wel ergens weten waar een wilg staat, anders kan je je set er ook niet in hangen, he. :lol:

Maar waar jij woont staan er wel een paar in de omgeving. Ik heb ze zelf daar in het verleden geplant toen ik nog bij de plantsoenendienst werkte in die mooie vestingstad. ;)

Da's alvast goed nieuws. :) Hopelijk is het evangelie volgens Klijnsmit er nog niet volledig doorgedrongen en is er nog een tak over. ;)

......Dus ik snap niet dat je iets van techniek moet weten om te kunnen luisteren, raar verhaal hoor, omdat in mijn geval het luisteren het enige is wat telt in een set.......

.

mvg. soundlover

Beste soundlover, (ik vind je nickname trouwens heel goed gekozen)

iemand die een opname maakt van een muziekstuk moet heel veel verstand van muziek

wat dacht van je even een condensatortje wisselen en daarmee een volkomen ander geluid uit je CD speler halen. gezien de handen vol onderdelen die erin zitten: no way in hell dat ze allemaal hetzelfde klinken.

dan klinken alle schoonmoeders ook hetzelfde.

groet

wat dacht van je even een condensatortje wisselen en daarmee een volkomen ander geluid uit je CD speler halen. gezien de handen vol onderdelen die erin zitten: no way in hell dat ze allemaal hetzelfde klinken.

dan klinken alle schoonmoeders ook hetzelfde.

groet

Beste Rob,

welk condensatortje bedoel je?

:)

Beste Erik,

zie het draadje 'weer een audiofiele dag' in de categorie recensies over mijn gepruts in de Marantz SA11.

inmiddels door enkelen beluisterd, die allemaal letterlijk bij het eerste stukje muziek aangeven dat het verschil enorm is (eindelijk muziek uit een Cd-speler zelfs).

regel maar een standaard SA11, kom langs en hoor het verschil tussen CD-spelers. Kan je echt volhouden dat je het niet hoort, krijg je een fles champagne mee naar huis :D

groet

Beste Erik,

zie het draadje 'weer een audiofiele dag' in de categorie recensies over mijn gepruts in de Marantz SA11.

inmiddels door enkelen beluisterd, die allemaal letterlijk bij het eerste stukje muziek aangeven dat het verschil enorm is (eindelijk muziek uit een Cd-speler zelfs).

regel maar een standaard SA11, kom langs en hoor het verschil tussen CD-spelers. Kan je echt volhouden dat je het niet hoort, krijg je een fles champagne mee naar huis :D

groet

Beste Robx,

Een fles champagne?

Begin nou niet weer over die belachelijk AB-testen, dat is juist iets voor de technische luisterraars, een cd-speler of versterker beluister je op langere termijn zoals het een muziekliefhebber beaamt.

Dat domme AB gedoe is niet voor iedereen weggelegd, luisteren doe je thuis , in je eigen ontspannen omgeving op je eigen set, met je eigen muziek, dan pas komen de verschillen naar voren, bij emotioneel luisteren.

Denk je nou echt dat bij zo'n test de kippenvel-factor hoog is??muziekaal gezien?? , nee dus, vandaar dat dit voor de techneuten onder ons is, want die kunnen klaarblijkelijk niet emotioneel/muziekaal luisteren, want dan pas komen de verschillen aan de orde die deze lui niet kunnen/willen horen

Als je bij een test wel verschillen hoort maar je kan niet kiezen(wat ik zoiezo al vreemd vind) is dat een hele grote onzekerheid van je zelf , en ben je rijp voor de psychiater of een YOKO-set.

A-B testen hebben mi. niks met muziek te maken , zoals muziek bedoeld is.

Ben blij dat ik gewoon kan genieten van muziek , zonder al dat domme geauwehoer,en ben ook blij dat ik wel!!! verschillen hoor, misschien is dat wel de beste tweak, je oren( en jezelf) goed onderhouden ;)

Begin nou niet weer over die belachelijk AB-testen, dat is juist iets voor de technische luisterraars, een cd-speler of versterker beluister je op langere termijn zoals het een muziekliefhebber beaamt.

Dat domme AB gedoe is niet voor iedereen weggelegd, luisteren doe je thuis , in je eigen ontspannen omgeving op je eigen set, met je eigen muziek, dan pas komen de verschillen naar voren, bij emotioneel luisteren.

Denk je nou echt dat bij zo'n test de kippenvel-factor hoog is??muziekaal gezien?? , nee dus, vandaar dat dit voor de techneuten onder ons is, want die kunnen klaarblijkelijk niet emotioneel/muziekaal luisteren, want dan pas komen de verschillen aan de orde die deze lui niet kunnen/willen horen

Als je bij een test wel verschillen hoort maar je kan niet kiezen(wat ik zoiezo al vreemd vind) is dat een hele grote onzekerheid van je zelf , en ben je rijp voor de psychiater of een YOKO-set.

Ben blij dat ik gewoon kan genieten van muziek , zonder al dat domme geauwehoer,en ben ook blij dat ik wel!!! verschillen hoor, misschien is dat wel de beste tweak, je oren( en jezelf) goed onderhouden ;)

Beste Soundlover.

Jij denkt dat je verschillen hoort.

maar je hoort ze niet.

jou hersenen maken er zelf wat moois van,

je fantasie laat jou de verschillen horen.

ik weet zeker dat wanneer ik stiekum een YOKO speler in jou cd-speler zou stoppen, je het nooit in de gaten zou hebben. :lol:

je zou er nog jaren naar geluisterd hebben zonder dat je er erg in had.

want jou hersenen denken nog steeds aan die hele dure speler

ook snap ik niet waarom jij op langere termijn pas aan aan geven of er verschillen zijn.

een beetje getrainde audiofiel hoort dat direkt!!

trouwens, hoe langer je luistert hoe meer je de vorige situatie vergeet.

als je wilt weten of er verschillen zijn moet je A-B schakelen.

als je dan verschil hoort, ga dan pas langer luisteren om erachter te komen wat beter of slechter is.

Beste Soundlover.

Jij denkt dat je verschillen hoort.

maar je hoort ze niet.

jou hersenen maken er zelf wat moois van,

je fantasie laat jou de verschillen horen.

ik weet zeker dat wanneer ik stiekum een YOKO speler in jou cd-speler zou stoppen, je het nooit in de gaten zou hebben. :lol:

je zou er nog jaren naar geluisterd hebben zonder dat je er erg in had.

want jou hersenen denken nog steeds aan die hele dure speler

ook snap ik niet waarom jij op langere termijn pas aan aan geven of er verschillen zijn.

een beetje getrainde audiofiel hoort dat direkt!!

trouwens, hoe langer je luistert hoe meer je de vorige situatie vergeet.

als je wilt weten of er verschillen zijn moet je A-B schakelen.

als je dan verschil hoort, ga dan pas langer luisteren om erachter te komen wat beter of slechter is.

je word met de dag onnozeler erik ;) snap niet dat er mensen zijn die jou nu nog serieus nemen, maar dat worden er al steeds minder,gelukkig, en terecht.

Ja kan lullen wat je wilt , maar jou invulling van muziekbeleving zal er bij mij nooit ingaan, dom gelul van de bovenste plank, beetje zielig zelfs, dan nog liever fantasie(alhoewel ik zeer reeel ben in dit geval) dan zoals jou, een oer-bekrompenheid,saai hoor

Ik hoor verschillen op langere termijn omdat ook mijn stemmingen wel eens verschillen,het moet mij blijven!!!!! pakken,en het is mooi als een set goed blijft klinken ongeacht mijn stemming,wat nu wel het geval is , dat lukt niet in 1 middagje luisteren.( behalve een techneut dan)

Als ik naar een 300euro cd-speler luister is de kans groot dat ik kriebelig word of de muziek uitzet ( vergeleken met mijn huidige speler) en als ik dan na een week mijn speler weer hoor zijn de verschillen enorm, en echt, ik vergeet nooit!! hoe het ook goed!! kan klinken , dus zou niet met minder kunnen/willen leven,vooral niet op termijn!!!!!!!.

Ik vind AB-testen meer voor onzekere technische luisteraars,wat ik dus duidelijk niet ben, en als ik iets anders zou willen aanschaffen ga ik dat eerst een paar dagen of langer thuis beluisteren , je koopt toch geen apparaat na een uurtje luisteren bij een winkel? hoe dom kun je zijn Erik

Mijn verhaal niet gelezen dat ik 2 weken terug een cd-speler heb beluisterd van 1250euro?? , niet echt een goedkope ,zag er ook nog eens mooi uit, maar wat was ik blij dat hij niet van mij was, en weer kon inpakken, en ik werd nog vrolijker toen mijn eigen weer speelde , er was weer MUZIEK , en dat bedoel ik niet technisch gezien ;) maar puur muziekaal , de bekende kippenvel-factor, het pakt je of het pakt je niet, zo groot zijn de verschillen, dus ik ga voor een cd-speler die me pakt , en dat is nooit technisch uit te leggen

En als jij geen speler van bv. 3000 euro kunt/wilt betalen is het heel gemakkelijk om ze allemaal over

Als ik naar een 300euro cd-speler luister is de kans groot dat ik kriebelig word of de muziek uitzet ( vergeleken met mijn huidige speler) en als ik dan na een week mijn speler weer hoor zijn de verschillen enorm, en echt, ik vergeet nooit!! hoe het ook goed!! kan klinken , dus zou niet met minder kunnen/willen leven,vooral op termijn!!!!!!!

mvg. soundlover

Beste,

Hetgeen jouw CD-speler reproduceert is niet zozeer beter dan andere CD-spelers, doch anders. En toevallig bevalt die sound je heel erg. Dat wil niet zeggen dat diezelfde "timbre", geluidskleur zeg maar, niet door een goedkopere CD-speler kan worden gereproduceerd. Het verschil in vervorming (als die er al is) zal je niet horen, maar het verschil in "kleur" wel. En op grond daarvan herken je je CD-speler. En die had ook 50 of 100 euro kunnen kosten.

vg Dennis.

Als ik naar een 300euro cd-speler luister is de kans groot dat ik kriebelig word of de muziek uitzet ( vergeleken met mijn huidige speler) en als ik dan na een week mijn speler weer hoor zijn de verschillen enorm, en echt, ik vergeet nooit!! hoe het ook goed!! kan klinken , dus zou niet met minder kunnen/willen leven,vooral op termijn!!!!!!!

mvg. soundlover

Beste,

Hetgeen jouw CD-speler reproduceert is niet zozeer beter dan andere CD-spelers, doch anders. En toevallig bevalt die sound je heel erg. Dat wil niet zeggen dat diezelfde "timbre", geluidskleur zeg maar, niet door een goedkopere CD-speler kan worden gereproduceerd. Het verschil in vervorming (als die er al is) zal je niet horen, maar het verschil in "kleur" wel. En op grond daarvan herken je je CD-speler. En die had ook 50 of 100 euro kunnen kosten.

vg Dennis.

Tja, misschien heb je wel gelijk, al kan ik me toch moeilijk iets voorstellen bij je laatste opmerking. :huh:

Maar als ik mijn door Bas de Vries gerestylde ARCAM hoor ten opzichte van daarvoor en ten opzichte van veel andere die ik gehoord heb, is dat nu echt van een heel andere orde. Het gemak en de autorteit, sinds het bezoek bij Bas, waarmee nu de muziek wordt weer gegeven, is niet meer te vergelijken met daarvoor en met andere, standaard spelers. :rolleyes:;)

Ook robX kan daar naar alle tevredenheid over mee praten. :)

beste spido,

ik weet wat ik zeg, los van het feit dat ik dat snel heen en weer schakelen flauwekul vind. kom zelf maar proberen, zal ik schijfjes wisselen en zo, mag jij luisteren.

groet

ps: waarop eigenlijk onbekend materiaal? lijkt me onzin. mag ik aub muziek die ik ken gebruiken voor mijn beoordelingen? dan mag jij dat ook als je komt :D

.... puur muziekaal , de bekende kippenvel-factor, het pakt je of het pakt je niet, zo groot zijn de verschillen, dus ik ga voor een cd-speler die me pakt , en dat is nooit technisch uit te leggen

Beste Soundlover,

Jouw kwaliteitscriterium is de "kippenvelfactor". De ene speler veroorzaakt dat niet, de ander weer wel. Je stelt dat deze verschillen technisch niet te verklaren zijn.

Daarmee onderschrijf je de, wat uitdagend geformuleerde, stelling van Erik dat de muziekbeleving niet be

Erik zijn stelling is dat alle cd-spelers gelijk klinken.

mijn stelling is dat muziek-beleving,voor mij, niks te maken heeft met meet-waarden, maar alleen en alleen maar met luisteren , mijn gevoel is het enige wat telt, logisch lijkt mij wat betreft muzikaliteit .

Op deze manier van luisteren zijn er grote verschillen tussen cd-spelers , misschien groter dan de meet-waarden zouden kunnen doen vermoeden, wat mij dus niet bezig houdt ;)

Ik hou van een goed analoog -klinkende cd-speler , en daar zal ongetwijfeld een betere techniek op toegepast zijn,vandaar dat het klankmatig ook de meerdere is op een mindere/goedkopere speler,en waar ook de grotere verschillen zijn te vinden.

En ik heb een broertje dood aan die opmerkingen , "je geest denkt... , en je hersenen denken.... , herhaaldelijk te zeggen, getuigd in mijn ogen van een hele grote onzekerheid en dat je eigenlijk niks te melden hebt, over het algemeen denken mijn hersenen 24/7 aan heel andere dingen,zoals de meeste jongens/mannen , maar wat hifi-set's betreft ben ik de nuchterheid zelfe , het is een medium om mijn collectie muziek op een voor mij zo goed mogelijke manier over te brengen, that's it , niks meer en niks minder.