Erikatn Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Vandaar ik voor langer luisteren ga muziekgenieten valt bij mij niet uit testen, maar uit beleving, en momentopname's heb ik niks aan. Erik probeert dit niet eens te begrijpen. Dat voorbeeld van die twee kleuren rood... Schattig, maar mist totaal het punt waar het hier al weken om draait. Het punt dat je lang met dat apparaat naar muziek wilt luisteren wat in jouw oren het prettigst klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik heb dit forum een tijd lang weinig bezocht omdat ik me te veel ergerde. De afgelopen maanden forumde ik hear weer met plezier, maar de irritatie neemt nu weer exponentieel toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik had het niet zozeer over het forum, maar over het jezelf rekenschap geven van je audiofiele dwalingen. Kun je jezelf je eigen mislukkingen (verkeerde filosofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Vandaar ik voor langer luisteren ga muziekgenieten valt bij mij niet uit testen, maar uit beleving, en momentopname's heb ik niks aan. Erik probeert dit niet eens te begrijpen. Dat voorbeeld van die twee kleuren rood... Schattig, maar mist totaal het punt waar het hier al weken om draait. Het punt dat je lang met dat apparaat naar muziek wilt luisteren wat in jouw oren het prettigst klinkt. Nou ik snappum wel: nadat je uit die twee kleuren van Erik een keuze gemaakt hebt, moet je er een aantal jaren op zitten kijken want, haha, het was een kleurenstaal voor de VERF die je op de muren van je living/luisterruimte laat zetten (of zet)! En als die kleur dan toch verkeerd gekozen blijkt, nou dan zit je er mee! (Of je laat het nog eens over doen) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Wel het duurde wel even maar de "wel-verschil-(denken te)-hoorders" wanen zich alweer superieur aan de rest! Sjappoo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 En als die kleur dan toch verkeerd gekozen blijkt, nou dan zit je er mee! (Of je laat het nog eens over doen) mvg RastaPhil Dat bedoel ik nou! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik heb dit forum een tijd lang weinig bezocht omdat ik me te veel ergerde. De afgelopen maanden forumde ik hear weer met plezier, maar de irritatie neemt nu weer exponentieel toe Verzuchting is weer's groter dan het genoegen ja. Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik had het niet zozeer over het forum, maar over het jezelf rekenschap geven van je audiofiele dwalingen. Kun je jezelf je eigen mislukkingen (verkeerde filosofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik heb dit forum een tijd lang weinig bezocht omdat ik me te veel ergerde. De afgelopen maanden forumde ik hear weer met plezier, maar de irritatie neemt nu weer exponentieel toe Verzuchting is weer's groter dan het genoegen ja. Ligt het aan mij of begint dit forum steeds sterker op een parodie van een forum te lijken? Ik had het niet zozeer over het forum, maar over het jezelf rekenschap geven van je audiofiele dwalingen. Kun je jezelf je eigen mislukkingen (verkeerde filosofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Jouw bespottelijkheid tov een ander is mij ongewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 jack, je krijgt komende dagen een pb'tje, maken we een afspraak, sleep ik de SA11 mee groet Je moet zeker, eerst een "verhuiswagen" regelen. Maar ik ben blij, dat jij het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Er zijn drie soorten hearders... 1. Die verschil horen. 2. Die verschil horen, maar niet in een A-B vergelijking 3. Die geen verschil horen. Na verschillende pogingen heb ik mezelf in cat. 2 gestopt. Beste Hans, Heb jij jezelf hiervoor A-B vergeleken met andere hearders? Wie beweert verschillen te horen tussen twee apparaten, maar zichzelf daarvoor - eerst een periode van ontwennen & vergeten van het vorige (of nog originele) apparaat gunt, - gevolgd door een periode van gewennen & aanpassen aan het nieuwe (of verbeterde/veranderde) apparaat, bedriegt zichzelf. Want de enige betrouwbare vergelijking is de directe A-B test. Er zijn dus maar tw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Als hooguit meelezend rookie Hear mag ik wat concluderen ? Er bestaan dus 2 groepen : - verschil hoorders - geen verschil hoorders . Wie gelijk heeft boeit mij totaal niet . Weet alleen dat ik tot de catagorie van de verschil hoorders behoor . Gelukkig maar anders zouden CD speler fabrikanten niks verdienen . Ja de eerder genoemde goedkope Hiteker die bij elke geen verschil hoorder thuis staat . Of hebben ze toch een duurdere gekocht voor de WAF? In mijn benevelde en bekrompen belevingswereld is meten niet altijd weten .. maar wie ben ik Leven en laten leven dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Beste spido , en anderen Ik reageer in een forum zo als ik ook in het dagelijks leven zou doen, en ook daadwerkelijk doe. Vreemd dan dat iedereen in mijn omgeving mij een vreselijke aardige/vrolijke vent vind , ik neem geen blad voor de mond , misschien dat men mij daarom aardig vind , omdat ik in alle gevallen altijd eerlijk ben en men precies weet wat ze aan mij hebben, en dat zeg ik ook in het gezicht en niet via omwegen, hou niet van schijnheiligheid Lijkt mij beter dan lullen/schrijven terwijl je anders denkt , dat is juist erg oneerlijk. Ik ik vind het behoorlijk overdreven om zo te reageren , altijd in een kooi geleefd ofzo?? Is logisch dat een discussie wel eens wat feller kan gaan , en als dat 1 persoon betreft is het al snel "op de man af" zoals jullie dat vinden , is soms geen ontkomen aan , en ik denk dat erik dat ook wel kan verdragen, ik wel in ieder geval , tegen mij mag je alles!!! zeggen , heb wel een redelijk inccaso-vermogen,en heb wel voor veel hetere vuren gestaan. Ik ben met bepaalde personen in discussie , het is de discussie die soms heftig is ( in jullie optiek) maar niet de persoon , zou met iedereen hier rustig een biertje kunnen drinken Dus niet zo aanstellen , en anders lees je het toch niet , of hou je van zelf-marteling?? en er is vast nog wel ergens een forum over punniken , misschien dat het daar wat milder aan toe gaat , kunnen jullie ook weer lekker slapen Voor de rest heb ik helemaal niks met erik ,of wie dan ook ,alleen met zijn uitspraken, en niet alle uitspraken(van mij althans) moeten jullie zo serieus nemen , behalve dan mijn gedachten over muziekbeleving en het feit dat er wel degelijk verschillen zijn tussen cd-spelers mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Tijd voor een Poll dus Ik ben het met deze stelling oneens! Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Heb jij jezelf hiervoor A-B vergeleken met andere hearders? Ik ben het met Hans eens, De A/B test gebruik ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Er zijn drie soorten hearders... 1. Die verschil horen. 2. Die verschil horen, maar niet in een A-B vergelijking 3. Die geen verschil horen. Na verschillende pogingen heb ik mezelf in cat. 2 gestopt. Ik zit ook in de cat.2 na een tijdje geluisterd te hebben naar mijn twee cd spelers De Marantz SA-11S1. DVD SPELER: DENON 2910 DVD Video/Audio en Super Audio-CD speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Er zijn drie soorten hearders... 1. Die verschil horen. 2. Die verschil horen, maar niet in een A-B vergelijking 3. Die geen verschil horen. Na verschillende pogingen heb ik mezelf in cat. 2 gestopt. Beste Hans, Heb jij jezelf hiervoor A-B vergeleken met andere hearders? Wie beweert verschillen te horen tussen twee apparaten, maar zichzelf daarvoor - eerst een periode van ontwennen & vergeten van het vorige (of nog originele) apparaat gunt, - gevolgd door een periode van gewennen & aanpassen aan het nieuwe (of verbeterde/veranderde) apparaat, bedriegt zichzelf. Want de enige betrouwbare vergelijking is de directe A-B test. Er zijn dus maar tw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Is zeggen dat iedere cd-speler hetzelfde klinkt ook niet indirect zeggen dat iedere (voor)versterker hetzelfde klinkt? In iedere cd-speler zit toch een signaalversterking na de DAC, of vergis ik me hierin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Iedere CD speler klinkt eender ? KOOP DAN EEN PLATENSPELER, PROBLEEM OPGELOST!!!! GR HJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 We zijn hier al weer 40 pagina's space aan het verzieken. Hoeveel pagina's met poep moeten nog gevuld worden eer ook dit topic een treurige dood zal sterven? Sterkte allemaal, hear, and have a nice life. Ik hou het hier voor gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Hey, k weet zeker dat wanneer ik stiekum een YOKO speler in jou cd-speler zou stoppen Als je volgens jou Erik geen verschillen hoort tussen CD-spelers, waarom plak je er dan een naam op zoals hierboven? Waarom een merk of type aanhalen? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 ...ik heb een nieuwe stelling... ' Elke discussie over verschillen tussen cd spelers klinkt eender' . Lastig blind te testen, maar met de ogen open na 45 pagina's toch wel bewezen(?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 ...ik heb een nieuwe stelling... ' Elke discussie over verschillen tussen cd spelers klinkt eender' . Lastig blind te testen, maar met de ogen open na 45 pagina's toch wel bewezen(?) Yesssssss!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 I hate people.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts