Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 I hate people.... Why? because they different..... just like (some) CD-players I love people because there unique Bart zit je niet zo te ergeren en ruim...... ' Elke discussie over verschillen tussen cd spelers klinkt eender' . Hangt er vanaf me wie je de discussie voert, we hebben jou nog niet gehoord .... klopt dat? Lastig blind te testen, maar met de ogen open na 45 pagina's toch wel bewezen(?) Alleen blinden, testen blind Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 Iedere CD speler klinkt eender ? KOOP DAN EEN PLATENSPELER, PROBLEEM OPGELOST!!!! GR HJ Komt 'ie nou mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 jack, ik kan het altijd proberen. denk ook wel dat het gaat lukken, wel even rustig wennen aan jouw set, huis en speler. heeft er iemand een ongemodificeerde SA11 in de omgeving? die test wil ik bij mij in mijn set ook wel doen. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 jack,ik kan het altijd proberen. denk ook wel dat het gaat lukken, wel even rustig wennen aan jouw set, huis en speler. Ok we nemen rustig de tijd en kunnen daarna A/B schakelen heeft er iemand een ongemodificeerde SA11 in de omgeving? die test wil ik bij mij in mijn set ook wel doen. Buiten mijn budget..... maar voor wie iets moois zoekt http://link.marktplaats.nl/128774010 Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 met mijn eerlijke kanttekening (ik heb er eentje ....) dat ie ongemodificeerd knap irritant klinkt .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 het gaat er niet om dat ie laag gaat, maar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 het gaat er niet om dat ie laag gaat, maar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2008 Report Share Posted 1 februari 2008 We zijn hier al weer 40 pagina's space aan het verzieken. Hoeveel pagina's met poep moeten nog gevuld worden eer ook dit topic een treurige dood zal sterven? Sterkte allemaal, hear, and have a nice life. Ik hou het hier voor gezien. dit topic of helemaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Beste Spido, Tja, audiofreak is ook maar een mens en die ook fouten maakt. Met een groet, Dat valt me nou van je tegen. Ik minstens gedacht dat net zo zou zijn dan ik... perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 maar volgens de stelling is het dus onmogelijk om van al die duizenden cd spelers er niet 2 te vinden die verschillen in klank, geluid danwel muzikaliteit. dat geloof je toch gewoon niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 maar volgens de stelling is het dus onmogelijk om van al die duizenden cd spelers er niet 2 te vinden die verschillen in klank, geluid danwel muzikaliteit.dat geloof je toch gewoon niet. Open het topic" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Hoi CJ, Gelukkig val ik nog tegen. Dat valt mij dan weer mee. Perfect is niemand en ik ook (gelukkig) niet. Perfectie is een grote valkuil en waar elke perfectionist dan ook regelmatig invalt. Hoewel de perfectionisten onder ons dat nooit zo zullen zien of ervaren, maar dan zijn het ook perfectionisten voor. En om dan maar weer eens on-topic te gaan komen na allerlei off-topic postings van mij (sorry ) is het dan ook zo dat de perfecte cd speler ook niet bestaat en zal bestaan. Net zo als voor mij klip en klaar is dat er wel degelijk een luisterverschil is tussen cd spelers, maar ook met andere apparatuur, zoals DAC's, versterkers, draaitafels, toonarmen, elementen, tuners, speakers, kabels. Zelfs met autoradio/cd/cassete spelers heb ik dat. Mensen die geen verschillen horen zijn geprezen mensen (vind ik echt) en houden waarschijnlijk veel geld in de knip en dat is leuk voor die geprezen mensen. Ikzelf ben niet een geprezen mens en daar ben ik ook blij om (hoe gek dat ook klinkt), want zo kan ik tenminste lekker doorgaan met deze prachtige hobby en er nog veel plezier erbij beleven. Zou ik namelijk een geprezen mens zijn, dan had ik het Zonie setje van mijn lieftallige vriendin en wat hier beneden in de woonkamer staat, al tevreden mee zijn geweest. En ik vind het juist ook zo leuk aan deze hobby Audio dat je lekker kan freaken met allerlei apparatuur. Daarom wil ik ook nog weleens wat lenen bij mijn audiodealer om gewoon uit te proberen, maar ook om te weten wat zo'n apparaat doet in MIJN set en ruimte en wat het niet doet. En het belangrijkste dat ik er iets uit leer of mij meer bewust maakt en van daaruit weer verder kan gaan met nog meer gaan ontdekken. Dat je hier allerlei kanten kan opgaan spreekt voor zich en soms ga je dan ook weleens de verkeerde kant uit, maar dan is weer de uitdaging om weer de goede kant uit te komen of te gaan. En dit is wat ik noem freaken en heb dan ook daar mijn nikenaam aan te danken.(met dank aan mijn grote vriend Noppi) met groet, Hoi audiofreak, Dat er verschillen bestaan in de weergave van verschillende componenten, heb ik in de vele jaren dat ik met audio bezig ben zo vaak kunnen waarnemen, dat ik eigenlijk denk, jullie zoeken het maar uit met je welles nietes. Ja, op een enkele keer na dan en dan vooral als het over cd spelers gaat. Maar ook met versterkers heb ik grote verschillen kunnen waarnemen, steeds aangesloten aan dezelfde apparatuur. Maar omdat ik tot nu toe zeer tevreden ben met de weergave die ik heb, heb ik ook al een hele tijd geen geld meer uitgegeven aan audio. Dus, ik zou ook kunnen zeggen dat ik op dat gebied gelukkig ben. Temeer nog, wanneer ik terug kom van een luistersessie bij iemand, of bij een audioboer en ik zet daarna dan bij mijzelf een cd op en er verschijnt dan bij mij een glimlach van oor tot oor over de weergave van mijn eigen spullen. Met vriendelijke groet, C J Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 maar volgens de stelling is het dus onmogelijk om van al die duizenden cd spelers er niet 2 te vinden die verschillen in klank, geluid danwel muzikaliteit. dat geloof je toch gewoon niet. Open het topic" Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 just gimme a good recordplayer! gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 maar volgens de stelling is het dus onmogelijk om van al die duizenden cd spelers er niet 2 te vinden die verschillen in klank, geluid danwel muzikaliteit. dat geloof je toch gewoon niet. Open het topic" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. Ik dacht zo, dat beide "kampen" hun best hebben gedaan wat mis je nu ? Meten? bij cd-spelers? heeft dat zin? Het verschil tussen 0.06% vervorming en 0,07? Je kan je hooguit afvragen gezien de m.i. kleine verschillen in technische spec's hoe het komt dat ze kennelijk toch anders kunnen klinken .??? De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 Op de 1e pagina van dit draadtje, ruim 5 jaar! terug, kwam deze speler al heel even ter sprake! Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Meten? bij cd-spelers? heeft dat zin? Het verschil tussen 0.06% vervorming en 0,07? Je kan je hooguitafvragen gezien de m.i. kleine verschillen in technische spec's hoe het komt dat ze kennelijk toch anders kunnen klinken .??? Spec's zijn leuk, maar vertellen je echt niet precies hoe een speler gaat klinken en niet zo heel veel over de kwaliteit. Uiteindelijk telt het complete ontwerp van een speler. Arjen de Goeij heeft op dit forum al eens gesteld dat als je beweert dat iedere cd-speler hetzelfde klinkt, je dat dan ook moet zeggen van bv. een voorversterker. Uiteindelijk beoordelen we een cd-speler meestal op het analoge signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 februari 2008 Author Report Share Posted 2 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 bits. Dat is niet voor niets. Die spelers klinken ook in die volgorde steeds beter. Dat kan je gewoon technisch verklaren, meten en gelukkig ook horen.Overigens vind ik dat best interessante materie. beste, verklaar het bovenstaande dan maar eens met een goed onderbouwde reactie!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 bits. Dat is niet voor niets. Die spelers klinken ook in die volgorde steeds beter. Dat kan je gewoon technisch verklaren, meten en gelukkig ook horen. Overigens vind ik dat best interessante materie. beste, verklaar het bovenstaande dan maar eens met een goed onderbouwde reactie!! Erg stil hear Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Ja, vind ik ook , maar ach , ik heb mijn zegje wel gezegd dacht ik mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 Beste Forumleden Deze mega kansloze discussie is op ongeveer ieder forum gevoerd met dezelfde voorspelbare uitkomst. Twee kampen die onwrikbaar tegenover elkaar staan,zelf heb ik altijd geloofd dat er behoorlijk grote verschillen waren tussen cd-spelers maar in een ABX komt dat er nooit uit. Het voorstel om het uigangs niveau van de mindere speler tot op de 0.1db gelijk te regelen met de duurdere speler en de duurdere speler helemaal te laten zoals hij is,is voor de technici onacceptabel en dat is toch ook wel weer jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 februari 2008 Report Share Posted 3 februari 2008 .. Toen heb ik ook heel bewust ervoor gekozen om de set naar een nog hoger plan te gaan tillen... . . De zolder..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 bits. Dat is niet voor niets. Die spelers klinken ook in die volgorde steeds beter. Dat kan je gewoon technisch verklaren, meten en gelukkig ook horen. Overigens vind ik dat best interessante materie. beste, verklaar het bovenstaande dan maar eens met een goed onderbouwde reactie!! Prima. Om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 februari 2008 Author Report Share Posted 4 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 bits. Dat is niet voor niets. Die spelers klinken ook in die volgorde steeds beter. Dat kan je gewoon technisch verklaren, meten en gelukkig ook horen. Overigens vind ik dat best interessante materie. beste, verklaar het bovenstaande dan maar eens met een goed onderbouwde reactie!! Prima. Om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 op de dag dat de baard van sinterklaas zwart is, zijn schimmel groen, en joran niet liegt erik, ook al zul je verschil horen , toegeven doe je dat toch niet , denk dat het komt omdat de ""anderen" wel goed/echt/muziekaal/langere termijn luisteren en hoogstwaarschijnlijk toch betere oortjes hebben. Er zijn veeeel!!! meer luisteraars die wel verschil horen , dan zoals jij die dat niet doen ,maar daar moet je tegenwoordig techneut voor zijn ofzo???? mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts