velothrux Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Veel onderbouwing lees je verder niet. De Meridian 506 heeft bijvoorbeeld een evolutie doorgemaakt van 16 naar 18, naar 20 en tenslotte naar 24 bits. Dat is niet voor niets. Die spelers klinken ook in die volgorde steeds beter. Dat kan je gewoon technisch verklaren, meten en gelukkig ook horen. Overigens vind ik dat best interessante materie. beste, verklaar het bovenstaande dan maar eens met een goed onderbouwde reactie!! Prima. Om het Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 erik luistert geen muziek , slechts sinus tonen. dus ieder test cd'tje werkt prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 zonde van de tijd lijkt het, zijn mening staat vast. overtuigingen zijn sterker dan waarnemingen. laat hem verschillende versterkers horen, dat hoort wel tot de belevingswereld. oei gut .... er zitten versterkers in CD-spelers ... wat zeg ik nou weer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Beste ... eh... Uitnodiger, Ja, Iemand heeft Spido uitgenodigd om naar zijn CD-speler te komen luisteren. Om te kunnen horen dat die veel beter klinkt dan eerst. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Beste ... eh... Uitnodiger, Ja, Iemand heeft Spido uitgenodigd om naar zijn CD-speler te komen luisteren. Om te kunnen horen dat die veel beter klinkt dan eerst. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 februari 2008 Author Report Share Posted 4 februari 2008 Hallo allen op deze nog levendige discussiegroep, Zojuist heb ik alle ruim 40 pagina's doorgelezen (net nieuw op dit forum). Hoewel er kennelijk al jaren over wordt gediscussieerd, staan de neuzen (gelukkig misschien) nog steeds niet in dezelfde richting. Toch kan ik het niet helemaal begrijpen dat sommigen nog steeds beweren dat elke cd-speler hetzelfde klinkt. Soms beweert dezelfde persoon dan opeens dat niet alle cd-spelers hetzelfde klinken, maar alleen anders; niet beter dus. Even het volgende dan. Voor enige tijd geleden had ik een Rega Planet (mk1) cd-speler en een Denon DVD-1920. Een wereld van verschil. De Rega klonk t.o.v. de Denon vloeiend, gedetailleerder met een veel grotere en diepere soundstage. Deze verschillen waren gewoon overduidelijk te horen door mij en door anderen. Dan kan je toch niet beweren dat de Rega alleen maar anders en niet beter klinkt. Vorig jaar echter heeft de Rega plaatsgemaakt voor een Meridian 506.24. Wauw, wat een enorme verbetering t.o.v. de Rega. Veel meer doorzichtigheid en detail, diepte en gelaagdheid. De soudstage was veel breder en hoger geworden. Stonden de zangers van het Huelgas Ensemble (superopnames bij Sony) bij de Rega nog net binnen de muren van de huiskamer; bij de Meridian stonden de sopranen gedeeltelijk in mijn achtertuin en sommige van de bassen stonden opeens in de gangkast (dat heb je h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 wat mij betreft: de uitnodiging was vergelijken van een originele en een gemodificeerde SA11. daarbij zijn set en akoestiek niet relevant. dat is nou AB-testen volgens jullie eigen recept. lekker uit je eigen omgeving want iets leuk vinden klinken zal wel gewenning zijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Persoonlijk hoorde ik aanwijsbaar verschil tussen een Consonance 16 bit en 24 bit cd speler! Erik, je hebt nog niet gereageerd op de Yoko benaming. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 februari 2008 Author Report Share Posted 4 februari 2008 Persoonlijk hoorde ik aanwijsbaar verschil tussen een Consonance 16 bit en 24 bit cd speler! Erik, je hebt nog niet gereageerd op de Yoko benaming. Gr Stef Beste Stef, Ik had ook Media Markt speler kunnen zeggen. Het maakt niet uit , ze klinken allemaal even goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 lastig iemand serieus te nemen die dat zo blijft herhalen en wel verschil tussen versterkers meent te horen. eerlijk gezegd denk ik dat Erik die verschillen ook niet hoort, en om een of andere reden zich aangepraat heeft dat wel te kunnen waarnemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 lastig iemand serieus te nemen die dat zo blijft herhalen en wel verschil tussen versterkers meent te horen. eerlijk gezegd denk ik dat Erik die verschillen ook niet hoort, en om een of andere reden zich aangepraat heeft dat wel te kunnen waarnemen. groet Rob maak je niet druk, stel je nu eens voor, dat niemand hear verschillen hoorde. Ik denk dat Erik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 4 februari 2008 Report Share Posted 4 februari 2008 Is zeggen dat iedere cd-speler hetzelfde klinkt ook niet indirect zeggen dat iedere (voor)versterker hetzelfde klinkt? In iedere cd-speler zit toch een signaalversterking na de DAC, of vergis ik me hierin? precies ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 lastig iemand serieus te nemen die dat zo blijft herhalen en wel verschil tussen versterkers meent te horen. eerlijk gezegd denk ik dat Erik die verschillen ook niet hoort, en om een of andere reden zich aangepraat heeft dat wel te kunnen waarnemen. groet Rob maak je niet druk, stel je nu eens voor, dat niemand hear verschillen hoorde. Ik denk dat Erik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 februari 2008 Author Report Share Posted 5 februari 2008 cijfertjes zijn alleen weggelegd voor Erik ( en nog een enkeling) Je bedoeld de Euro cijfertjes? Ja, ik let op de prijs, toen ik een aantal jaren mijn Harman Kardon Hd 760 kocht ben ik op het uiterlijk, bedieningsgemak, en de prijs afgegaan. hij kostte officieel toen ongeveer 700 euro. Correct had hem in de aanbieding voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 februari 2008 Report Share Posted 5 februari 2008 Beste ... eh... Uitnodiger, Ja, Iemand heeft Spido uitgenodigd om naar zijn CD-speler te komen luisteren. Om te kunnen horen dat die veel beter klinkt dan eerst. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willempie Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 Erik is een gelukkig mens, hardstikke doof en gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 Het maakt niet uit , ze klinken allemaal even goed. Of............................Is het niet de software die het em doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 Het maakt niet uit , ze klinken allemaal even goed. Of............................Is het niet de software die het em doet? Euhhh, welke software bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 Het maakt niet uit , ze klinken allemaal even goed. Of............................Is het niet de software die het em doet? Euhhh, welke software bedoel je? Die waar je naar zit te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 (...) ze klinken allemaal even goed. Beste Erik, "Even goed" hoeft niet te betekenen: "allemaal hetzelfde" of "allemaal gelijk", nietwaar? Bedoel je nu dat ze allemaal goed klinken, maar niet allemaal identiek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 snap het dan .... identiek natuurlijk. het zijn alleen nullen en enen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 februari 2008 Report Share Posted 7 februari 2008 (...) ze klinken allemaal even goed. Beste Erik, "Even goed" hoeft niet te betekenen: "allemaal hetzelfde" of "allemaal gelijk", nietwaar? Bedoel je nu dat ze allemaal goed klinken, maar niet allemaal identiek? Beste Erik Tja als je eerst de Behringer Ultra Curve eens uitzet zou je misschien ook eens verschillen horen in cd-spelers. Door dat ding wordt alles vlak getrokken en klinkt alles het zelfde. Je bent dan natuurlijk ook de klankmatige eigenschapen van de bron kwijt. Natuurlijk is zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2008 Author Report Share Posted 8 februari 2008 (...) ze klinken allemaal even goed. Beste Erik, "Even goed" hoeft niet te betekenen: "allemaal hetzelfde" of "allemaal gelijk", nietwaar? Bedoel je nu dat ze allemaal goed klinken, maar niet allemaal identiek? Beste Erik Tja als je eerst de Behringer Ultra Curve eens uitzet zou je misschien ook eens verschillen horen in cd-spelers. Door dat ding wordt alles vlak getrokken en klinkt alles het zelfde. Je bent dan natuurlijk ook de klankmatige eigenschapen van de bron kwijt. Natuurlijk is zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 februari 2008 Report Share Posted 8 februari 2008 Ik wil hier in deze post alleen maar aangeven dat de Ultra Curve weel eens de reden zou kunnen zijn waardoor jij ervaart dat alle spelers het zelfde klinken.Groetjes George. Une v Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Alle cd spelers klinken hetzelfde, voor Erik althans. Fijn voor Erik. Waar maken we ons druk om? Als hij het niet hoort, of wil horen, of misschien niet kan horen, dan is dat zijn waarheid. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Dat we het niet met elkaar eens zijn is na 48 pagina's wel duidelijk. Laten we ophouden met deze onzinnige oeverloze discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts