Guest C J Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Alle cd spelers klinken hetzelfde, voor Erik althans. Fijn voor Erik. Laten we ophouden met deze onzinnige oeverloze discussie. Nee, vooral niet ophouden, ik vind het nog steeds interessant hoe de tegenpartijen elkaars waarheid bestijden en die van zichzelf verdedigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Ik heb vandaag de CD-speler van Guido Tent gehoord, beslist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Zijn jullie er nou nog niet uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Klik Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Ik heb vandaag de CD-speler van Guido Tent gehoord, beslist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Hoi Jack het is inderdaad een speler die anders is en niet op een positieve manier vind ik wat klinkt die saai en plat zeg. Ik heb zelf ook geen alledaagse loopwerk dac combinatie ,mischien wel myfi zoals erik het noemt maar het weet wel muziek over te brengen Die Tentlabs het is absoluut mijn ding niet . Ik vond hem niet saai/plat klinken, sterker nog... Het geluid "spatte" Menno' s demo/lesruimte in. Los, echt! en detailrijk De komende maanden zal ik hem nog een aantal keren horen via andere buizenversterkers. Mijn 1e indruk: mag blijven, mooi ding, respect voor de ontwerper en beslist g Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Iedere cdspeler klinkt eender behalve die van mij die klinkt anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Iedere cdspeler klinkt eender behalve die van mij die klinkt anders. Leuk! Laten we die CD speler dan binnenkort eens in een vergelijkende luistertest meenemen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 de Tentlabs wil ik inderdaad ook een horen, erg benieuwd naar. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2008 Author Report Share Posted 12 februari 2008 Grappig dat niemand behalve jijzelf ongestraft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 ... want problemen in het mid/hoog zijn helemaal niet zo erg in de gemiddelde huiskamer. het grootste probleem zit hem in het laag, en daar doe jij nou net niets aan met jouw difussers. de Ultra Curve bied daar echter wel een grote uitkomst. Hartstikke fout, Erik. Een Ultra Curve doet niets aan de nagalmtijd van een ruimte. Toine's diffusers hebben wel degelijk effect op "het laag". Met diffusers achter de speakers was de nagalmtijd in het laag aanzienlijk verbeterd. Gehoormatig was dit ook overduidelijk. Zie mijn topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 ik vind die afgezaagde sjoelbakken die jij verkoopt eigenlijk meer MYFI. Blij dat je eens open kaart speelt en vertelt wat je nu werkelijk dwarszit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Grappig dat niemand behalve jijzelf ongestraft Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 De UC is een niet zo heel neutrale exponent van het laatstgenoemde principe.De Lyngdorf room-perfect module is er een wat nettere exponent van. Het gaat hier in feite om twee fundamenteel verschillende keuzes. De eerste grijpt immers in op fysiek niveau en de tweede grijpt in op signaalniveau. Ze kunnen beide iets wat de ander niet kan en soms is de tweede optie te verkiezen boven de eerste. En dus mag je dan ook concluderen dat het bij het aan passen van het signaalniveau je mag spreken van myfi. Is niet erg hoor Erik ieder zijn meug Wat ik ook nog even wil aandragen in de discussie is dat er verschillende cd-spelers zijn met verschil in het uitgang niveau. Dat zou je toch direct moeten opvallen met een ABX test. Als deze wordt aangepast ben je niet meer twee cd-spelers aan het vergelijken maar slechts een aangepaste versie. Conclusie veel cd-spelers klinken anders al is het alleen maar om dat ze een ander uigang niveau hebben . Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 stop de discussie nou maar, Erik is overtuigd van zijn gelijk, is evident volstrekt ongevoelig voor de verschillen die wij wel horen, is alleen niet consequent genoeg om dan ook te weigeren verschillen tussen versterkers te horen. en vervalt regelmatig in drammerig aanmatigend taalgebruik. 'ongelofelijk eigenwijs en naief'. wat een akelig gedrag. afijn. snel weer luisteren naar mijn volkomen identiek klinkende cd-speler. jippie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 stop de discussie nou maar, Erik is overtuigd van zijn gelijk, is evident volstrekt ongevoelig voor de verschillen die wij wel horen, is alleen niet consequent genoeg om dan ook te weigeren verschillen tussen versterkers te horen. en vervalt regelmatig in drammerig aanmatigend taalgebruik. 'ongelofelijk eigenwijs en naief'. wat een akelig gedrag. afijn. snel weer luisteren naar mijn volkomen identiek klinkende cd-speler. jippie. groet Let nou maar op... direct worden de audiofielen weer uitgemaakt voor eigenwijs en naief... dan is het cirkeltje waarin we al weer een paar jaar draaien voor de zoveelste keer rond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Aan wiens kant staat iedereen eigenlijk ? Laten we een poll beginnen zodat we het CD speler forum in 2en kunnen delen Mijn haagse stelling luidt : alles wat fikt dat rot niet . Elke andere stelling is onjuist p.s. Ik ben van mening dat ik het verschil wel hoor . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 ook zullen onze hersenen de eventueel aanwezige reflecties er gewoon uitfilteren. Nou snap ik waar het door komt!! Dat filter in jouw hersenen!!! En dat filtert niet alleen de muziek voor je, maar heeft ook invloed op jouw forumgedrag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Grappig dat niemand behalve jijzelf ongestraft Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack50 Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Ik heb tot mijn grote verbazing alle posts gelezen over het geen verschil horen tussen cd spelers. Ik heb zelf een AH TJOEB met upsampler zeer dure siemens buizen ,alleen nog niet de super tube clock. Ik heb ook een exposure cd speler en inderdaad ik heb nooit echt het verschil gemerkt tussen die 2 spelers. En als je zoals ik op het forum lees je moet afvragen of je wel verschil hoort,dan is het al twijfelachtig vind ik ,omdat bv de grote prijsverschillen toch wel echt hoorbaar zouden moeten zijn. Is de stelling van erik bv ook van toepassing bij cd spelers met tubes of alleen zeg maar de gewone cd spelers,bv nu de primaluna prologue eight cd speler. Verder vraag ik mij af of alle recensenten zo zijn voorgeprogammeerd zijn dat er ,terwijl er geen verschil zou zijn zij die duidelijk waarnemen en er enorme beschouwingen over schrijven. I s alles dan zo gehyped,ik zelf heb allang mijn twijfels over kabels,over interlinks over matten en stiften enz enz maar waarom is er nooit een echte betrouwbare test gedaan op wereldniveau over hoorbare verschillen tussen cd spelers,al is het uiteraard voor de hifi industrie een enorme toestand als bewezen zou worden dat er geen hoorbaar verschil is. Dus alleen daarom zal het nooit worden gedaan zo'n test vanwege de economie! Na 5 jaar post van dit onderwerp is er dan nu een definitieve conclusie die door de posters gedragen wordt, of niet??????? Ik ben me nu aan het orienteren over de supertubeclock en geld uitgeven alleen om mijn ego te strelen dat hoeft voor mij niet. Iets denken te horen,of vinden dat ik het moet horen omdat ik er veel geld voor betaald heb nee daar zit ik niet op te wachten Ben ik dan ook al zo beinvloed!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Beste jack50, Er is m.i. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Leuk zulk een soort perpetuum mobile, in de werkelijkheid blijkt het niet mogelijk zulk een verschijnsel op te wekken, hier lijkt het een fluitje van een cent. Ondanks alle vreemde uitspraken die hier worden gedaan, zijn er een aantal die meer aandacht zouden verdienen, bijvoorbeeld : erg veel luidsprekers zijn inderdaad niet in staat verschillen weer te geven en ingrijpen in het signaal leidt tot gelijkmatigheid................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack50 Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 ja zo is nu de Primaluna cd speler het weer helemaal met de super tubeclock erin. Als je de recentie mag geloven in de Music Emotion is die cd speler je van het!!!! Test van Es. Als ik zie wat ik extra heb uitgegeven aan de tjoeb 4000 met alle upgrades behalve de supertube clock nou dat is dat een hele uitgave. En dan zit ik nu te denken of ik die upgrade wel moet doen. de upgrade van de supertubeclock. Ik heb weleens met mijn zoon een test gedaan tussen een cd en de mp3 van die cd op 192 kbs. Mijn zoon is 27 ,ik 58 maar wij hoorden geen of nauwelijks verschil met de cd johnny cash de laatste american series! het was een ab vergelijking. Of begin ik nu een nieuwe discussie?? Mijn apparatuur is verder unison research s6 ayon butterfly speakers Het feit dat er zolang wordt gepraat over wel of geen verschil cd spelers zegt eigenlijk al genoeg dat de verschillen niet dramatisch zijn lijkt mij. Ik bedoel het verschil in bv auto rijden in een oude toyota of een bmw is enorm ,maar als er zo ingewikkeld moet worden getest om een verschil wel of niet te horen dat zegt toch genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Beste Jack50, Het beste is natuurlijk om het gewoon te gaan horen. Je zou eigenlijk een tjoeb zonder die superclock en een tjoeb met superclock naast elkaar moeten gaan horen. Volgens mij doen ze dat wel, ook als je je eigen tjoeb meeneemt. Neem eens contact op met 1 van de Hifiwinkels of kijk op hifi-notes (aanklikbaar) voor de winkeladressen. Ikzelf heb ook een Tjoeb gehad zonder tjo-upsampler en Amperex buisjes erin. Een goede maat heeft nog steeds een Tjoeb met upsampler en ook Amperex buisjes erin en hij heeft laatst ook de superclock upgrade erin laten zetten en dat hebben we beluisterd in mijn eigen luisterruimte. Volgens mij maat hoorde hij met de superclock erin geen verschil in zijn woonkamer en daarom hebben we hier in mijn aparte en akoestisch aangepaste luisterruimte het nogeens beluisterd. Mijn maat hoorde toen wel verschillen, maar nou niet van dat hij ervan uit zijn stoel viel. Ik heb zelf ook verschillen gehoord en was er duidelijk meer te spreken over dan mijn maat. ik vond het wel een zinvolle upgrade, want de dynamiek en ruimtelijkheid , maar ook de levendigheid is enorm verbeterd t.o.v. geen superclock. Ook vond ik het hoog en tophoog een stuk verbeterd en meer open geworden. Bassen zijn strakker geworden. Dus zelf luisteren is het beste advies en zoals ik al zei, vergelijk het met je eigen Tjoeb er eerst naast in 1 van hun winkels of bij je eigen thuis. Bij je thuis zal je dan een tjoeb met superclock moeten gaan lenen van hun en of men dat doet weet ik eerlijk gezegd niet, maar je zou het kunnen vragen wat men daarvan vindt. Met groet, P/S Als ik nu nog mijn Tjoeb had gehad had ik wel een superclock erin laten zetten, dit terzijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Laten we bij het aanleggen van maatstaven wel bewust zijn van het gegeven dat de meeste upgrades waar dan ook in apparatuur geen wereldschokkende effecten teweeg brengen, dat het zelfs zo is dat enorme veranderingen na een ingreep zelfs gewantrouwd dienen te worden, effecten zijn in het algemeen beslist subtiel te noemen. Hetwelk dan ook weer niet moet worden opgevat als " niet belangrijk " . Juichende uitlatingen in recensies over enorme verbeteringen dienen dan ook met een korreltje zout genomen te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts