erik klijnsmit Posted 1 juni 2010 Author Report Share Posted 1 juni 2010 kheb mijn Harman Kardon nu een jaar of 9, maar hij begint heel soms wat kuren te krijgen de laatste 2 weken. soms wil het cd laatje niet open, soms hapert hij 2 seconden. hij zal me toch niet in de steek gaan laten.....? en, wat moet ik dan kopen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 en, wat moet ik dan kopen??? 'n Aldi DVD speler..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 kheb mijn Harman Kardon nu een jaar of 9, maar hij begint heel soms wat kuren te krijgen de laatste 2 weken. soms wil het cd laatje niet open, soms hapert hij 2 seconden. hij zal me toch niet in de steek gaan laten.....? en, wat moet ik dan kopen??? De goedkoopste? Volgens jou klinken ze toch allemaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 Ruud verveelt zich ook al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 He gezellig, Volgens de proefjes van slagen we er niet om 5% vervorming in muziek te herkennen (of was t nu 10%?). Dus laat staan die 0.001% of zoiets van een cd speler van 50 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 kheb mijn Harman Kardon nu een jaar of 9, maar hij begint heel soms wat kuren te krijgen de laatste 2 weken. soms wil het cd laatje niet open, soms hapert hij 2 seconden. hij zal me toch niet in de steek gaan laten.....? en, wat moet ik dan kopen??? Strieming Erik. en een nsb dak Link to comment Share on other sites More sharing options...
wizzy Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 De klank verschillen bij cd spelers zijn minimaal,men mag een cd speler van 3000 euro hebben,als de cd opname slecht is zal ze op zo'n speler ook slecht klinken en wat betreft ruimtelijkheid dat telt alleen bij een zeer goed opname en hierbij zijn de luidsprekers ook van groot belang. Voor zin en onzin over hifi www. breem.nl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 De klank verschillen bij cd spelers zijn minimaal,men mag een cd speler van 3000 euro hebben,als de cd opname slecht is zal ze op zo'n speler ook slecht klinken en wat betreft ruimtelijkheid dat telt alleen bij een zeer goed opname en hierbij zijn de luidsprekers ook van groot belang. Voor zin en onzin over hifi www. breem.nl. Het klopt m.i. dat de KLANKKLEUR van elke CD speler aardig hetzelfde is. Maar daar houden de overeenkomsten ook bij op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 Ja ,dat klopt vooral bij die marketing hy-end cd spelers, kastje ziet mooi uit en propvol met electronia gooi maar vol die kast :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 mijn cd speler klinkt niet eens eender, laat staan de rest. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 mijn cd speler klinkt dan weer wel eender alleen de rest allemaal anders.............. breem? its alive!....alive!! snel een molen injagen en verbranden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 De klank verschillen bij cd spelers zijn minimaal,men mag een cd speler van 3000 euro hebben,als de cd opname slecht is zal ze op zo'n speler ook slecht klinken en wat betreft ruimtelijkheid dat telt alleen bij een zeer goed opname en hierbij zijn de luidsprekers ook van groot belang. Voor zin en onzin over hifi www. breem.nl. He leuk, dat dit draadje toch iets nieuws oplevert. Bovenstaande komt niet overeen met wat ik een tijdje terug hoorde. Dat betrof toen niet een vergelijk tussen CD spelers op zich maar een vergelijk tussen externe DAC's. Juist tussen de wat mindere opnames was een groot verschil te horen. De ene DAC beeldde de registratie ruimtelijker af dan de andere. Was goed te horen bij de live CD van Anouk. De ene DAC gaf een veel vlakker beeld (in de diepte) en minder goede plaatsing dan de andere. Bij opnamen die wel fraai ruimtelijk waren opgenomen (zonder studio trucage) was verschil nauwelijks tot niet waarneembaar. Nu betrof dit externe DAC's maar in CD spelers zitten natuurlijk ook DAC's die verschillend van opbouw zijn. Volgens mij redeneert/kletst die Breem ook maar wat zonder er zelf goed naar geluisterd te hebben. Of hij hoort het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 Vrienden, onderschat Jan Breemer svp niet. De man heeft een aardige kijk op de techniek en heeft ook een hele leuke audioset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 Vrienden, onderschat Jan Breemer svp niet. De man heeft een aardige kijk op de techniek en heeft ook een hele leuke audioset. Dan is het helemaal erg om dat soort onzin te ventileren. Wat ie dan kennelijk doet is aardig technisch redeneren en kijken naar zijn leuke set. Heeft weinig met luisteren te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 Jan Breemer zal wel verstand van elektronica hebben maar niet van audio als ik lees wat die daar heeft staan En ik vindt de cd speler markt een beetje veel overdreven ik wil het nog sterker maken of je nou walkman cd speler koopt of of een duur apparaat wat tegenwoordig in china in elkaar gebakken wordt is gewoon heel veel onzin, je hoort allen de da convertor op pcm gebied ,mensen willen kastje met uitstraling terwijl ze niet weten wat er in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 breem is nu echt iemand die naar cijfertjes luistert. alleen maar techneut, geen ziel, geen beleving. dogmatisch op zijn minst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 De klank verschillen bij cd spelers zijn minimaal,men mag een cd speler van 3000 euro hebben,als de cd opname slecht is zal ze op zo'n speler ook slecht klinken en wat betreft ruimtelijkheid dat telt alleen bij een zeer goed opname en hierbij zijn de luidsprekers ook van groot belang. Voor zin en onzin over hifi www. breem.nl. Welkom op dit forum Wizzy. Zoals je vermoedelijk al begrepen hebt is de heer Breem niet geheel onbekend en niet iedereen vind m even charmant. Ben benieuwd wat voor cd spelers je beluisterd hebt (waar je je ervaring op baseert)? PS natuurlijk zijn LS 100 keer belangrijker (+ akoestiek en opname) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 En ik vindt de cd speler markt een beetje veel overdreven ik wil het nog sterker maken of je nou walkman cd speler koopt of of een duur apparaat wat tegenwoordig in china in elkaar gebakken wordt is gewoon heel veel onzin, je hoort allen de da convertor op pcm gebied ,mensen willen kastje met uitstraling terwijl ze niet weten wat er in zit. Dat ben ik met je eens. In ons DAC vergelijk kwam een DAC'je van Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 [...]je hoort alleen de da convertor op pcm gebied ,mensen willen kastje met uitstraling terwijl ze niet weten wat er in zit. Ik hoorde laatst een Consonance Droplet 5.0 cd-speler, en die heeft wel een hele fraaie uitstraling. Nu ben ik behept met een soort vooroordeel t.a.v cd-spelers, maar ik vond deze toch niet onaangenaam scherp klinken. Wel bracht hij niet veel terecht van een 3d-beeld, wat de platenspeler iets beter lukte; die klonk ook direct 'lekkerder'. Dat cd-spelers allemaal eender klinken is m.i. onzin; wel verloochenen ze bijna geen van alle hun afkomst. En daar zit mijn vooroordeel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 [...]je hoort alleen de da convertor op pcm gebied ,mensen willen kastje met uitstraling terwijl ze niet weten wat er in zit. Ik hoorde laatst een Consonance Droplet 5.0 cd-speler, en die heeft wel een hele fraaie uitstraling. Nu ben ik behept met een soort vooroordeel t.a.v cd-spelers, maar ik vond deze toch niet onaangenaam scherp klinken. Wel bracht hij niet veel terecht van een 3d-beeld, wat de platenspeler iets beter lukte; die klonk ook direct 'lekkerder'. Dat cd-spelers allemaal eender klinken is m.i. onzin; wel verloochenen ze bijna geen van alle hun afkomst. En daar zit mijn vooroordeel. M rc das wel heel mooi gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 KLinkt een Sony 日本語 en een Burmester Gotisch?? En een Linn Albannach, Aye lassie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 KLinkt een Sony 日本語 en een Burmester Gotisch?? En een Linn Albannach, Aye lassie? Welnee, dan zou het meeste Chinees moeten klinken want reken maar dat er heel wat Chinees afgebabbeld wordt bij het in elkaar zetten van dat spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 (...) reken maar dat er heel wat Chinees afgebabbeld wordt bij het in elkaar zetten van dat spul Beste Pjotr, Nee, hoor. Stofjas aan, kapje op het hoofd, kapje voor mond en neus, en aan 't werk! G Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2021 Author Report Share Posted 2 oktober 2021 De Harman Kardon is intussen de deur uit, de kliko in. Speel nu m'n cdtjes af via de Imac, maar moet eerlijk bekennen dat het steeds meer Spotify geworden is. Lekker lui vanaf de bank via mn smartphone muziek opzoeken. en natuurlijk in het weekend plaatjes draaien op mijn platenspeler, de kans dat het beter klinkt dan CD is klein, maar ALS het dan beter klnikt is het wel genieten hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts