s0000884 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 ik weet nu al welke app. de voorkeur krijgen. die goedkope dingetjes kunnen meteen bij het grofvuil.robin Absoluut. Rubriek 2e hands zal tevergeefs overlopen van ' hoogwaardige' dvd loopwerken. Onder blinde omstandigheden is een alleseter van 20 euro (jawel bij de blokker) misschien ook wel erg analytisch en muzikaal. Als er van het weekend nog 1 ligt bij de blokker, ga ik het proberen. Laat ik m'n buurman (toevallig voormalig hifi verkoper) me blind de test afnemen. Mijn zusje had er zo eentje gisteren gekocht. DVD speler die vanalles eet, RGB scart, YUV, Y/C, CVBS, audio, coax en optisch uit en universele voeding 90-240 V. Betaalde ik vroeger veel te veel voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Mijn zusje had er zo eentje gisteren gekocht. DVD speler die vanalles eet, RGB scart, YUV, Y/C, CVBS, audio, coax en optisch uit en universele voeding 90-240 V. Betaalde ik vroeger veel te veel voor. Ik heb een Sony dvd speler van EUR 100 maar heb deze nooit als cd-speler gebruikt. Zal de proef's op de som nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 ik weet nu al welke app. de voorkeur krijgen. die goedkope dingetjes kunnen meteen bij het grofvuil.robin Absoluut. Rubriek 2e hands zal tevergeefs overlopen van ' hoogwaardige' dvd loopwerken. Onder blinde omstandigheden is een alleseter van 20 euro (jawel bij de blokker) misschien ook wel erg analytisch en muzikaal. Als er van het weekend nog 1 ligt bij de blokker, ga ik het proberen. Laat ik m'n buurman (toevallig voormalig hifi verkoper) me blind de test afnemen. Mijn zusje had er zo eentje gisteren gekocht. DVD speler die vanalles eet, RGB scart, YUV, Y/C, CVBS, audio, coax en optisch uit en universele voeding 90-240 V. Betaalde ik vroeger veel te veel voor. Ik heb nog steeds te veel betaald, als je het zo bekijkt... Ik heb wel juist een dvd-speler gekocht, zodat ik met 1 apparaat alles kan afspelen. Dvd-v, dvd-a, sacd, cd... Hij is regiovrij en heeft de wereld aan uitgangen: hdmi, dvi, scart, s-video, 2-kanaals audio, 5.1-audio, digitaal coax en optisch, Y Cr Cb (heet dat Component?)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Ik heb nog steeds te veel betaald, als je het zo bekijkt... Ik heb wel juist een dvd-speler gekocht, zodat ik met 1 apparaat alles kan afspelen. Dvd-v, dvd-a, sacd, cd... Hij is regiovrij en heeft de wereld aan uitgangen: hdmi, dvi, scart, s-video, 2-kanaals audio, 5.1-audio, digitaal coax en optisch, Y Cr Cb (heet dat Component?)... Nou....te veel betaald... als je een goede tv hebt dan moet Y Cr Cb (ja, dat is Component) een beter beeld geven dan RGB-scart. Maar mijn Flips DVD speler laat geen verschil zien, terwijl een dure Denon bij een kennis dat wel liet zien (of is zijn RGB-scart gewoon minderwaardig? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Hehe... Nou, dan zou het op mijn tv (die overigs alleen maar Scart heeft) al helemaal niks uitmaken. Heb een heel oud Akai'tje. Beeld van 37cm, aan de randen valt het een en ander weg, maar goed... Er komt nog wel een keer een grotere (LCD denk ik). Maar nu nog ff niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 ik weet nu al welke app. de voorkeur krijgen. die goedkope dingetjes kunnen meteen bij het grofvuil. robinAbsoluut. Rubriek 2e hands zal tevergeefs overlopen van ' hoogwaardige' dvd loopwerken. Dream on, honey! Als deze storm in het bekende glas water over is, vinden ze vast wel een andere boosdoener in de audiowereld. De fabrikanten van "dure" onderdelen, zoals condensatoren, weerstanden en trafo's. Maar op 't moment dat er door die jankers geld verdiend gaat worden en zich de behoefte gaat ontwikkelen om zich te onderscheiden van hun medemens, stompt dat geklaag af en wordt het strijdbijl door de nieuwe lichting over genomen. 't Blijft wel vermakelijk zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neilwan Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 voor iedereen HEAR elkaar weer in de haren vliegt: we gaan een cd-speler vergelijk organiseren!!!! mijn HK hd 760 tegen de Droplet van Hans als er dan geen verschil gehoort word nemen we ipv de HK een alles-eter van 99 euro . vanavond open ik een nieuw topic Jo Erik, hou ons op de hoogte aub. Ik heb in augustus mijn Rega Planet 2000 verkocht omdat ik geen verschil hoorde tussen die en mijn ( volgens hifi winkeliers minderwaardige) denon dvd2800mk2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Maar op 't moment dat er door die jankers geld verdiend gaat worden en zich de behoefte gaat ontwikkelen om zich te onderscheiden van hun medemens, stompt dat geklaag af en wordt het strijdbijl door de nieuwe lichting over genomen. Het kan niet zieliger. Ik zou zeker de behoefte ontwikkelen om mij van de medemens te onderscheiden "als ik een krell in mijn woonkamer heb", als ik geld ga verdienen (uuh dat doe ik al ). Ik dacht zo toen ik een jaar of 12 4 was. "ik wil beter zijn dan de buurman" Is het audiofielen hierom te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 wie gelukkig is met een cd speler van 200 euro is alleen maar te bewonderen. kan zich een hoop andere dingen permitteren groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 wie gelukkig is met een cd speler van 200 euro is alleen maar te bewonderen. kan zich een hoop andere dingen permitteren groet Absoluut. Maar muziek zal het niet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Wat een stomme opmerking! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 hangt ervan af: of je de verschillen kan horen of niet, en of je dat dan waardeert of er onverschillig tegenover staat. c'est si simple Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Wat Erik doet is natuurlijk wel goed, gewoon dingen naast elkaar zetten en luisteren. Toch zou ik dan altijd voorstellen om dat in je eigen luisterkamer te doen met jouw bekende apparatuur. Die massatests geloof ik niet in. Voor de rest moet ik zeggen dat mijn ervaring is dat CD spelers wel verschillend klinken. Die ervaring is wel pakweg 6 jaar oud toen ik een Meridian 506. 20 met de 508 vergeleek. Ik heb de goedkoopste gekocht want er was weinig verschil maar er was onmiskenbaar verschil. Tot slot denk ik dat de discussie beter zou kunnen gaan over de vraag wat bepalend is voor klankverschillen tussen CD spelers. Zo'n verhaal van een deskundige dat je het verschil tussen in loopwerken hoort wil ik best geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 [...]Zo'n verhaal van een deskundige dat je het verschil tussen in loopwerken hoort wil ik best geloven. Het is maar een verhaal. Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Vanavond al vast even bezig geweest om m'n philips en Consonance te vergelijken. Dat lukt me zelfs blind.... Om eerlijk te zijn... Met A-B vergelijken op de manier zoals ik bezig was zat ik 3 van de 4 keer goed. Maar het bleek verschrikkelijk moeilijk om zo verschillen te horen. Er moet dus betere muziek en een betere methode verzonnen worden. Het lijkt n.l. wel dat m;n oren dichtklappen op het moment dat ik op deze manier A-B ga vergelijken. Plaatsing, diepte en pulsgedrag... Ik hoor dan helemaal niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 ag ja mijn cd speler klint via de luxman beduidend anders ( warmer) dan via de denon versterker die ik ooit effe kon teste of zou dat kunne komen omdat de luxman geen cd ingang heeft maat alleen een aux ingang want in 1978 hadde ze nog geen cd natuurlijk of toch de speler ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 wie gelukkig is met een cd speler van 200 euro is alleen maar te bewonderen. kan zich een hoop andere dingen permitteren groet Absoluut. Maar muziek zal het niet zijn. Deze opmerking is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 hans, zie de methode die ik eerder voorstelde: luister een aantal maal naar dezelfde hele track in dezelfde speler, en dan naar die track in de andere speler. iedere tien seconden wisselen leidt tot non-uitkomsten omdat je (je hersens) het niet bijhoudt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
lighting strikes Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Kocht vorige week een DVD-speler, merk Lifetec, bij de ALDI! Klinkt zeer muzikaal, en speelt daarnaast ook nog DVD, CD RW, MP3 enz. Kosten 70 euro! Alle goeie dingen in het leven zijn (bijna) gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 weer iemand die tevreden is, top! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Dus de echte test zou zijn, twee uiterlijk identieke spelers waarvan 1 van binnen superdeluxe is en 1 goedkoop. Dan 6 maanden de ene aansluiten, 6 maanden de ander... Kan je dan oudjaarsavond een detailrapport schrijven waarin je *en* de verschillen duidelijk noemt *en* de dure eruit pikt? Om dat een beetje statistisch te doen wordt het een lange test omdat hier met 50% kans natuurlijk teveel gokkans is Ik denk juist niet dat die methode werkt. De enige manier waarop ik soms verschillen tussen (digitaal bewerkte) stukjes audio kon horen was een stukje van 0.5 seconden steeds 'loopen'. Absoluut direct wisselen.. Draaide ik de nummers volledig dan klonk er in mijn oren twee keer hetzelfde. Ik durf te beweren dat er op z'n minst enig gevaar schuilt in het 'over een lange periode beoordelen van een component'. Hoe zou je iets in eerste instantie niet of echt nauwelijks kunnen horen maar na een maand of wat het ineens 'duidelijk slechter / beter' vinden? Wat is er na een maand wat er na 10 seconden niet is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Maar op 't moment dat er door die jankers geld verdiend gaat worden en zich de behoefte gaat ontwikkelen om zich te onderscheiden van hun medemens, stompt dat geklaag af en wordt het strijdbijl door de nieuwe lichting over genomen. Het kan niet zieliger. Ik zou zeker de behoefte ontwikkelen om mij van de medemens te onderscheiden "als ik een krell in mijn woonkamer heb", als ik geld ga verdienen (uuh dat doe ik al ). Ik dacht zo toen ik een jaar of 12 4 was. "ik wil beter zijn dan de buurman" Is het audiofielen hierom te doen? Zodra je ouder wordt zou je misschien gaan begrijpen waarom de ene consument liever een A3 koopt ipv een Golf. Of waarom de ene consument liever een Golf koopt ipv een Leon. Of waarom de ene consument liever een Arosa koopt ipv een Lupo. enz.enz.enz. Maar deze kwestie is voor jou waarschijnlijk nog te moeilijk om te doorgronden. <edit> Wacht; ik maak 't je nog makkelijker. Waarom koopt iemand liever een dure Rolex of Breitling als ie dezelfde tijd ook met een klokje van de HEMA van 10 euro kan meten? </edit> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Wat een stomme opmerking! Kan je dit al toelichten of moeten we wachten we totdat je een grote jongen bent geworden. wie gelukkig is met een cd speler van 200 euro is alleen maar te bewonderen. kan zich een hoop andere dingen permitteren groet Absoluut. Maar muziek zal het niet zijn. Deze opmerking is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Dus de echte test zou zijn, twee uiterlijk identieke spelers waarvan 1 van binnen superdeluxe is en 1 goedkoop. Dan 6 maanden de ene aansluiten, 6 maanden de ander... Kan je dan oudjaarsavond een detailrapport schrijven waarin je *en* de verschillen duidelijk noemt *en* de dure eruit pikt? Om dat een beetje statistisch te doen wordt het een lange test omdat hier met 50% kans natuurlijk teveel gokkans is Ik denk juist niet dat die methode werkt. De enige manier waarop ik soms verschillen tussen (digitaal bewerkte) stukjes audio kon horen was een stukje van 0.5 seconden steeds 'loopen'. Absoluut direct wisselen.. Draaide ik de nummers volledig dan klonk er in mijn oren twee keer hetzelfde. Ik durf te beweren dat er op z'n minst enig gevaar schuilt in het 'over een lange periode beoordelen van een component'. Hoe zou je iets in eerste instantie niet of echt nauwelijks kunnen horen maar na een maand of wat het ineens 'duidelijk slechter / beter' vinden? Wat is er na een maand wat er na 10 seconden niet is? Ik ben het met je eens, je hoort iets direct, of je hoort het niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Iedereen heeft ook een eigen IDEE omtrent hoe muziek zou moeten klinken in zijn/haar hoofd, of voorkeuren voor een bepaalde niet neutrale weergave........ Ga maar eens op een straathoek naar een bandje luisteren dat live speelt en doe je ogen dicht....zou je willen dat je audioset zo zou klinken? Dus misschien is een cursus muziekluisteren wel een eerste vereiste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts