erik klijnsmit Posted 10 februari 2003 Author Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Erik, luister lekker naar je muziek, en maak je niet zo druk. Als jij tevreden bent is het toch goed?? Waar bemoeien anderen zich toch mee?? 5 inzendingen eerder !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 februari 2003 Author Report Share Posted 10 februari 2003 je zou toch bijna weer gaan roken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Luisteren, niet roken !!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zo is het. Van roken raken je oorvliezen besmeurd met teer. En je apparatuur wordt aangetast door die zooi. Vooral vliezen moeten er behoorlijk last van hebben....... Maar dat geldt ook voor de lasers in cd-spelers. Misschien een leuke nieuwe test: Wat is het klankmatige verschil tussen een cd-speler die 5 jaar bij niet-rokers heeft gespeeld en eenzelfde speler die 5 jaar bij rokers heeft gespeeld? Zou het hoorbaar zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door kyra: Dus Jitze, een VRDS loopwerk is het ultieme loopwerk voor een cd-speler of hoe moet ik dit plaatsen.... maak deze speler dan weiniger fouten ??? groetjes [/QB] Omdat in dit loopwerk de schijf wordt vastgeklemd, hoeft de foutcorrectie beduidend minder in actie te komen, dit vertaald zich in een rustiger weergave, meer detaillering en rust............... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Weet je waar ik bij Transtec nou echt enthousiast over ben? De service en nazorg. En daar verdienen ze echt geen geld mee... Als ze zo veel nazorg moeten leveren dat de kwaliteit d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: daar zijn komma's voor Jitze Neen Henk, komma's breken af en daarna begint het opnieuw..........,de rust gaat ongehinderd door. Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Misschien een leuke nieuwe test: Wat is het klankmatige verschil tussen een cd-speler die 5 jaar bij niet-rokers heeft gespeeld en eenzelfde speler die 5 jaar bij rokers heeft gespeeld? Zou het hoorbaar zijn? Dat is sterk afhankelijk van de testpersonen. Doorgewinterde rokers zullen ongetwijfeld de ingerookte cd-speler prefereren en andersom. Mijn Rotel viert binnenkort zijn eerste inrooklustrum, zelf heb ik mijn achtste rooklustrum al achter de longen en ik ben nog steeds tevreden. Maar ja, een tevreden (pijp)roker is geen onruststoker zegt de volkswijsheid. Wellicht is het daaom te hopen dat veel forumleden stoppen met roken, de daaruit voortvloeiende geagiteerdheid leidt tot heerlijke discussies als bovenstaand. Blijf ik nog met de vraag zitten, waarom testen en bijeenkomsten immer plaatsvinden in het westen des lands. Met doorrookte groet , Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Ik zie dat mijn "quote" is mislukt. Kan iemand deze digibeet uitleggen hoe het wel moet Met dank en groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Beste Erik, Als volgens jouw iedere cd speler eender is lees dan eens het review van R.Jonker(Home studio pag 21 tot 23) over de Jadis JD1/JS1-24,misschien wordt het je dan duidelijk wat je eigenlijk niet zegt. Mr.Dynaco Tube lovers like it hot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door dick jansen:Ik zie dat mijn "quote" is mislukt. Kan iemand deze digibeet uitleggen hoe het wel moet Met dank en groet, Hallo Dick, long time no see. Je bent mijn vroegere uitleg al weer vergeten bemerk ik. Zet v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door dick jansen:Ik zie dat mijn "quote" is mislukt. Kan iemand deze digibeet uitleggen hoe het wel moet Met dank en groet, Of druk op QUOTE, helemaal rechts bij de regel geplaatst Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een loozer ben jij andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Beste Andre Ik heb NOOIT beweerd dat A-B vergelijkingen een bruikbaar instrument zijn om te bepalen of het ene beter is dan het andere. Integendeel. Lees bijvoorbeeld mijn postings nog eens na over bekabeling, daar komt dat herhaaldelijk terug. A-B vergelijkingen zijn wel uitstekend geschikt om vast te stellen of er een verschil is, en dan uitsluitend op nominaal niveau. Zo van a klinkt anders dan B. Ik ben net zo verbaasd over de uitkomst als jij en heel veel anderen, dus ik ga het een keertje overdoen met Erik. Ron wil daar ook graag bij zijn. Een CD met een aria uit Die Zauberfl Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Beste Andre Ik heb NOOIT beweerd dat A-B vergelijkingen een bruikbaar instrument zijn om te bepalen of het ene beter is dan het andere. Integendeel. Lees bijvoorbeeld mijn postings nog eens na over bekabeling, daar komt dat herhaaldelijk terug. A-B vergelijkingen zijn wel uitstekend geschikt om vast te stellen of er een verschil is, en dan uitsluitend op nominaal niveau. Zo van a klinkt anders dan B. Ik ben net zo verbaasd over de uitkomst als jij en heel veel anderen, dus ik ga het een keertje overdoen met Erik. Ron wil daar ook graag bij zijn. Een CD met een aria uit Die Zauberfl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Uhmmm ... Henk, jij vond CD toch zowiezo nix. Zo bezien zouden CD-spelers toch allemaal hetzelfde moeten klinken in jouw optiek: Ze klinken allemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 De test niet serieus opgezet? Ook dat begrijp ik niet. Die vergelijking was toch een van de redenen van het bezoek? Een beetje lullig als Erik met zijn speler gaat slepen om te vergelijken om dan achteraf te zeggen dat de opzet niet gedeugd heeft en het als een 'geintje' af te doen. Nogmaals: waarom heb je ter plekke niet een CD-tje gebrand? PS wat nu als blijkt dat bij mij wel verschillen te horen zijn in dezelfde testopzet met dezelfde muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Kermit: Nogmaals: waarom heb je ter plekke niet een CD-tje gebrand? Vloeken in de kerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 februari 2003 Author Report Share Posted 11 februari 2003 ok ok ,, we gaan het dus nog een keer over doen. we nemen dan ook geen enkel risico mbt de test ,en do0en het dan ook uiterst zorgvuldig. dus we nemen hele goede interlinks een hele goede voorversterker een hele goede eindversterker en hele goede weergevers. plus twee dezelfde cd,s laten we dan de audiofile test cd nemen van fritz de wit. het liefst twee originelen,anders kopieren we er gewoon twee. we kunnen de test doen volgens de mijn methode dmv schakelen ,of gewoon apart maar dan wel blind!! en reken maar dat jullie er vijf van de 10 keer naast zitten. IK DURF TE BEWEREN DAT NIEMAND VAN JULLIE EEN CDSPELER HEEFT DIE EEN (ANDERE) BETERE KLANK HEEFT DAN DIE VAN MIJ !!! en dit durf ik omdat ik nu 5 verschillende cdspelers heb getest en 5 keer geen enkel verschil hoorde . en mocht ik toch geen gelijk hebben ,dan weet ik wat mijn volgende investering moet zijn ,nl een nieuwe cdspeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door Kermit: PS wat nu als blijkt dat bij mij wel verschillen te horen zijn in dezelfde testopzet met dezelfde muziek? In het voordeel van de HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Ok, dus we gaan nog een keer testen met de HK vs weet ik welke cdspelers allemaal, nu nog de apparatuur uitzoeken Liefst een set die Erik en ik beide niet kennen Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Hai Erik, Ik ben het absoluut niet met je testopzet eens. Direkt overschakelen is een slechte methode. je gaat veel te veel naar het al of niet horen van verschillen luisteren. Je moet de eerste CD speler op de CD ingang zetten met een bepaalde kabel en vervolgens deze CD speler wisselen met een tweede CD speler na pakweg 20/25 minuten naar muziek geluisterd te hebben. Ook moet je niet naar gebrande CD's luisteren, dat hoor je. Kortom zelfde CD speler, zelfde kabel en zelfde CD.Ik zou dat ook nog eens "blind" doen, de luisteraars hoeven niet te weten waar ze naar luisteren. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 februari 2003 Author Report Share Posted 11 februari 2003 en laten we het dan wat vriendelijker aan doen (vooral ik ) . ik stel het zo voor . overtuigen jullie mij maar van de vetrschillen van cdspelers door bij een blinde test 9 van de tien keer andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai Erik, Ik ben het absoluut niet met je testopzet eens. Direkt overschakelen is een slechte methode. je gaat veel te veel naar het al of niet horen van verschillen luisteren. Je moet de eerste CD speler op de CD ingang zetten met een bepaalde kabel en vervolgens deze CD speler wisselen met een tweede CD speler na pakweg 20/25 minuten naar muziek geluisterd te hebben. Ook moet je niet naar gebrande CD's luisteren, dat hoor je. Kortom zelfde CD speler, zelfde kabel en zelfde CD.Ik zou dat ook nog eens "blind" doen, de luisteraars hoeven niet te weten waar ze naar luisteren. Groet, Nou Carl Je zegt dat A-B vergelijking niet kan omdat je dan teveel gefocused bent op de verschillen. Daar ging het juist om, om die verschillen en niet om te bepalen wat beter is. Dat is drie stappen verder en dan heb je met je opzet een betere methode te pakken. Maar pas op: de keuze van de muziek kan allesbepalend zijn voor de resultaten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts