Jump to content

Meesterlijk

hansko
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Echt meesterlijk:

een klein item vanavond uitgezonden op WDR 3: Jochem Rake bouwt op bestelling gedurende 6 weken een Transrotor Gravita. Deze is bestemd voor een goed in de slappe was zittende en drukke zakenman die het apparaat opstelt in een gymzaal waar hij tijdens & na het trimmen zich aan de muziek overgeeft.

Mooie beelden van Rake aan het werk, de montage van een TMD lager en een arm en JR ontspannen luisterend in een Charles Eames naar zijn eigen draaitafel.

Zijn voortdurende vernieuwingsdrang verklaart hij uit de weerzin tegen telkens hetzelfde te moeten maken en het gevoel dat bij elk nieuw model "er nog wat extra" uit te halen valt.

Voor de verbaasde kijker wordt er nog aan toe gevoegd dat men zich niet over die draaitafels hoeft te verbazen, Rake heeft er al 20.000 gebouwd.

Ik ben me zeer bewust van de man zijn kunnen, begrijp me niet verkeerd als ik dan dit nu zeg.

Maar is het niet beter om (puur een suggestie hoor) gewoon lid teworden van een stereoblad en lekker de reviews van diverse hoog in naam gehouden mannen op het gebied van audio telezen. En alles doen wat hun je zeggen want dat is per definitie waar natuurlijk. Ze doen het voor een ding geld verdienen aan jou...echt niet omdat je zo'n prachtige set hebt staan en er mee "begaan mee zijn" ;)

Niettemin hardstikke tof natuurlijk dat het bevalt gefeliciteerd en geniet ze! Meen ik oprecht ;)

Niet te cynisch Muziekfreak, natuurlijk moet er geld op de plank komen net zoals bij jou of mij. Dat wil niet zeggen dat er alleen uit commerciele motiven wordt gehandeld.