maximonster Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Ik heb hier een lp liggen met de eigenschappen van een spannende achtbaan. Is het mogelijk om deze onder druk terug platter te maken of is deze gedoemd voortaan als achtbaan door het leven te gaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 ken je iemand die vloerverwarming heeft ? leg hem daar een tijdje op de vloer met een dik boek erop. gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Record friend opent binnenkort een nieuwe winkel in amsterdam en heeft dan een nieuwe service tegen betaling: Het recht maken van een lp in een soort "tosti ijzer" Kijk maar op zijn site. www.recordfriend.nl Geen idee of dit werkt en de lp goed houdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 mei 2006 Members Report Share Posted 26 mei 2006 Klopt, ze gebruiken de Vinyl Doctor van Clearaudio... ...deze wondermachine is te koop voor het bedrag van 2000 euro. Misschien is het vervangen van die kromme platen goedkoper, maar er zal vast een markt voor zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Wie mishandelt zijn platen nou zo dat ze krom gaan staan Is mij zelf iig nog nooit gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 27 mei 2006 Author Report Share Posted 27 mei 2006 Ok bedankt voor de tips... ga binnenkort eens een kijkje nemen bij recordfriend ( heb plaat zo gekocht omdat ie enerzijds vrij zeldzaam is en anderzijds net bespeelbaar is met een iets hogere naaldruk ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Ok bedankt voor de tips... ga binnenkort eens een kijkje nemen bij recordfriend ( heb plaat zo gekocht omdat ie enerzijds vrij zeldzaam is en anderzijds net bespeelbaar is met een iets hogere naaldruk ) En dat is nou het leuke van Hear. Tips waar je wat aan hebt. En als Pjotr en concorten nu eens ophouden met dat betweterige geouweh... dan zou het forum aan kwaliteit winnen. Wie mishandelt zijn platen nou zo dat ze krom gaan staan rolleyes.gif Is mij zelf iig nog nooit gelukt. Dat bedoel ik nu. Geen antwoord op de vraag en wie geen kromme lp's in de collectie heeft, die heeft geen lp's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Stel; je legt in de winter een elpee op/bij de verwarming en door je drukke bezigheden i.v.m. een weekje wintersport kom je daar pas na dat leuke weekje achter. Dat k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Klopt, ze gebruiken de Vinyl Doctor van Clearaudio... ...deze wondermachine is te koop voor het bedrag van 2000 euro. Misschien is het vervangen van die kromme platen goedkoper, maar er zal vast een markt voor zijn. Ik vind het een prima service van Recordfriend. Dat zouden meer platenzaken mogen doen. Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Ik weet zeker dat LP liefhebbers zo'n zaak zeer snel zullen waarderen. Bovendien zal de verkoop van nieuwe en 2de hands LP's alleen maar groeien in zo'n zaak. Als ze de kromme nieuwe en 2e hands platen eerst recht persen en dan in de bakken zetten? Die Clearaudio zal best een goed ding kunnen zijn, heeft iemand daar al resultaat van gezien/gehoord? Experimenten en resultaten in het verleden om platen via warmte weer vlak te krijgen liepen op niets uit maar wie weet doet die Clearaudio het wel redelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Ik vind het toch maar een eng idee maar als het werkt is het fantastisch! Ik heb helaas ook wat kromme platen in mijn collectie en dat zijn dan vooral platen die ik nieuw krom gekocht heb Ik heb ze nu gewoon vertikaal in mijn kast staan, in de hoop dat de druk van de naburige platen ze een beetje vlakker maakt, maar zogauw ze vrij zijn zal de kromming wel weer terugkomen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Wie mishandelt zijn platen nou zo dat ze krom gaan staan Is mij zelf iig nog nooit gelukt. Da's heel eenvoudig. Zeker met de import persingen. Die zijn vaak lichter en worden voor verzending gesealed in krimpfolie (heat shrink tubing). Die komen echt al krom uit de winkel. En als je pech hebt zijn ze ook nog excentrisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Ik heb van SOTA Jerry een paar Denon meetplaten gekregen. Ze zijn helaas zo'n 5 cm krom... Nu zit in ons huis een ingebouwde houtkachel waarboven een marmeren plateau. Hier heb ik eens geprobeerd om Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Ik heb van SOTA Jerry een paar Denon meetplatengekregen. Heb je eindelijk het licht gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Ik heb van SOTA Jerry een paar Denon meetplatengekregen. Heb je eindelijk het licht gezien? Dacht je werkelijk dat ik nooit iets meet en alleen luister...??? Met die platen is helaas niks te meten. dat houdt zelfs m'n Ittock niet vol.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts