piet van soest Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Beste, Ik ben op zoek naar muziek zonder zang. Het liefst iets van jazz, met een piano, slagwerk en contrabas. Ik weet wat ik mooi vind, maar weet niet waar of wat ik moet zoeken .Nu weet ik inmiddels dat er hear best wel wat mensen zijn die een beetje sjoege van muziek hebben dus kunnen jullie mij misschien op weg helpen? Bvd Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Ha Piet, Ik heb onder de volgende link een aantal voorbeelden geplaatst. Klik Hear! E Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 mei 2006 Author Report Share Posted 27 mei 2006 Ha Piet, Ik heb onder de volgende link een aantal voorbeelden geplaatst. Klik Hear! E Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 ligt voor de hand, piano en jazz, maar wat dacht je van meneer oscar peterson - we get requests bijvoorbeeld is ook op LP te krijgen vlgns mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Lee Ritenour? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 mei 2006 Report Share Posted 28 mei 2006 Beste, Ik ben op zoek naar muziek zonder zang. Het liefst iets van jazz, met een piano, slagwerk en contrabas. Ik weet wat ik mooi vind, maar weet niet waar of wat ik moet zoeken .Nu weet ik inmiddels dat er hear best wel wat mensen zijn die een beetje sjoege van muziek hebben dus kunnen jullie mij misschien op weg helpen? Bvd Piet. er zijn toch zat zaakjes waar ze nog Jazz platen /cd's verkopen bijv de plato's wnt de meeste oude jaz is toch zonder zang althans degene die mijn vader had trouwens grappig : muziek zonder zang !!! dat heet hier ook weleens instrumentaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 28 mei 2006 Report Share Posted 28 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 28 mei 2006 Report Share Posted 28 mei 2006 ligt voor de hand, piano en jazz, maar wat dacht je van meneer oscar peterson - we get requests bijvoorbeeld Bv. Of Thelonious Monk, Horace Silver, Dave Burrell & Paul Bley. En uit Nederland... Pim Jacops, louis van Dijk en Pieter van Vollenhoven als de Gevleugelde vrienden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 mei 2006 Report Share Posted 28 mei 2006 Merkwaardig dat We get rrequests zo ongeveer als eerste voorbij komt. Heeft ongetwijfeld te maken met dat nummer met gestreken bas, dat het vooral in sommige audiofioel kringen erg goed doet. En dat verbaast me enorm. Want als je nou aan het werk bent met exotische bekabeling, Futurechs, voedingsstabilisatoren en wat al niet meer, dan neem je toch heen genoegen met opnames die zwaar overstuurd zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 mei 2006 Report Share Posted 28 mei 2006 Piet, ga eens naar Utrecht. Op de Oudegracht zitten aan de noordkant: Da Capo en De Grammofoonplaatwinkel, een de Zuidkant ( richting Mariaplaats ) De Plaatboef. Kunnen je zonder enige moeite adviseren. Wellicht dat Twist & Shout ( t.o. Rembrandt, naast El toro ) nog iets voor je heeft, maar zij zijn meer into Dance. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 @ Lestat, als je hardrock/metal zonder zang wilt horen zet je dit maar eens op! Vraag maar aan Ome Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Of een van deze: Liquid Tension Experiment I Liquid Tension Experiment II Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. Liquid Tension Experiment is niet echt harde metal of zo hoor... Net iets harder van jazz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. Liquid Tension Experiment is niet echt harde metal of zo hoor... Net iets harder van jazz... Zelfs dat ligt onze tito nog zwaar op de maag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 29 mei 2006 Author Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. tis wel het mooiste wat er is Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 29 mei 2006 Author Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. Liquid Tension Experiment is niet echt harde metal of zo hoor... Net iets harder van jazz... beste henrie, Kunt u dit iets meer omschrijven. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Ga zelf hear ff luisteren. Beetje tamme afgekloven themaatjes uit de riedel-fiedelfusion. Vrij licht verteerbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2006 Report Share Posted 29 mei 2006 Zucht.... weer die metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Merkwaardig dat We get rrequests zo ongeveer als eerste voorbij komt. Heeft ongetwijfeld te maken met dat nummer met gestreken bas, dat het vooral in sommige audiofioel kringen erg goed doet. En dat verbaast me enorm. Want als je nou aan het werk bent met exotische bekabeling, Futurechs, voedingsstabilisatoren en wat al niet meer, dan neem je toch heen genoegen met opnames die zwaar overstuurd zijn? Geloof het of niet, er zijn zelfs mensen die het mooie muziek vinden Er zijn er zelfs die een mindere opname voorlief nemen, sterker nog, er zijn er die hun apparatuur zo uitkiezen dat er zelfs naar mindere opnames prettig te luisteren valt @piet: welke artiesten genieten momenteel je voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 mei 2006 Author Report Share Posted 30 mei 2006 @piet: welke artiesten genieten momenteel je voorkeur? Hoi Jeroehog, Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar: Patricia barber. Donald fagen. Metallica. manowar. Ben Harper. Rian adams. En zo zijn er nog wel heel veel artiesten of bands die ik echt goed vind. Oja niet te vergeten Cris jones. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 @piet: welke artiesten genieten momenteel je voorkeur? Hoi Jeroehog, Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar: Patricia barber. Donald fagen. Metallica. manowar. Ben Harper. Rian adams. En zo zijn er nog wel heel veel artiesten of bands die ik echt goed vind. Oja niet te vergeten Cris jones. Gr Piet. En nu had ik natuurlijk gehoopt dat hier wat meer artiesten bij zouden zitten die ik goed ken, zodat ik je nog wat meer tips kan geven, dat blijlkt dus niet het geval te zijn Bedankt in ieder geval voor je lijstje, ik zal in onze bibliotheek, waar ik vaak vertoef, en waar toch zo'n > 35000 ceedees te vinden zijn eens kijken of ik het eea kan lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 mei 2006 Author Report Share Posted 30 mei 2006 @piet: welke artiesten genieten momenteel je voorkeur? Hoi Jeroehog, Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar: Patricia barber. Donald fagen. Metallica. manowar. Ben Harper. Rian adams. En zo zijn er nog wel heel veel artiesten of bands die ik echt goed vind. Oja niet te vergeten Cris jones. Gr Piet. En nu had ik natuurlijk gehoopt dat hier wat meer artiesten bij zouden zitten die ik goed ken, zodat ik je nog wat meer tips kan geven, dat blijlkt dus niet het geval te zijn Bedankt in ieder geval voor je lijstje, ik zal in onze bibliotheek, waar ik vaak vertoef, en waar toch zo'n > 35000 ceedees te vinden zijn eens kijken of ik het eea kan lenen. Laat maar eens zien wat voor jou wel bekend is mischien ken ik er iets van Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 @piet: welke artiesten genieten momenteel je voorkeur? Hoi Jeroehog, Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar: Patricia barber. Donald fagen. Metallica. manowar. Ben Harper. Rian adams. En zo zijn er nog wel heel veel artiesten of bands die ik echt goed vind. Oja niet te vergeten Cris jones. Gr Piet. En nu had ik natuurlijk gehoopt dat hier wat meer artiesten bij zouden zitten die ik goed ken, zodat ik je nog wat meer tips kan geven, dat blijlkt dus niet het geval te zijn Bedankt in ieder geval voor je lijstje, ik zal in onze bibliotheek, waar ik vaak vertoef, en waar toch zo'n > 35000 ceedees te vinden zijn eens kijken of ik het eea kan lenen. Laat maar eens zien wat voor jou wel bekend is mischien ken ik er iets van Gr Piet. (jazz)(drum) vindt ik momenteel geweldig, zo heb ik de cd "Fusion 2 Drum Jazz '91 Amsterdam" met meerdere artiesten vandaag een aantal keren gedraaid. Te weinig drums te bekennen, wel een fraaie cd op de cd "the best of Miles Davis & Gil Evans" wordt wel behoorlijk wat gedrummed en goed ook op de doelen hifi show die niet de moeite waard was, hoorde ik een nummer van Sint Germain (soort lounge house) . Later bleek dit nummer dus niet van Sint Germain te zijn, maar dit was het origineel. Stom, niet gevraagd om de titel, dus thuis, na een zoektocht bleek het te gaan om de ceedee "The Hot Spot" met o.a. John Lee Hooker en Miles Davis, deze ceedee staat dus nu in bestelling Bij "vrije geluiden" van de vpro wordt er ook regelmatig aandacht aan jazz besteed, leuk programma op zondag. Hierin was laatst een soort van "battle" tussen meerdere jazz drummers te zien, fantastisch. Die Art Blakey komt van een andere planeet als je het mij vraagt Afijn die maakt dus ook muziek. Metallica staat ook op je favorieten lijstje. Als je melodieuze gitaar riedels wilt dan kan meneer Satriani er ook wel wat van. meneer Steve Vai trouwens ook wel , maar dat is toch wat ontoegankelijker. Wist je trouwens, zo leer ik ook wel eens nieuwe muziek kennen, dat je op hifi.nl bij "Uw sets" kunt zoeken op artiest, zo heb ik ook wel eens wat inspiratie op gedaan. Ook http://www.last.fm/ is ZEER de moeite waard. Gebruikers van o.a. Amarok geven hier automagisch door naar welke muziek geluisterd wordt, Amarok kan dan suggesties doen, op basis van de muziek keuze van andere gebruikers. Ook zonder Amarok kan je zoeken, kijk maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts