Bedrock Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 (jazz)(drum) vindt ik momenteel geweldig, zo heb ik de cd "Fusion 2 Drum Jazz '91 Amsterdam" met meerdere artiesten vandaag een aantal keren gedraaid. Te weinig drums te bekennen, wel een fraaie cd op de cd "the best of Miles Davis & Gil Evans" wordt wel behoorlijk wat gedrummed en goed ook op de doelen hifi show die niet de moeite waard was, hoorde ik een nummer van Sint Germain (soort lounge house) . Later bleek dit nummer dus niet van Sint Germain te zijn, maar dit was het origineel. Stom, niet gevraagd om de titel, dus thuis, na een zoektocht bleek het te gaan om de ceedee "The Hot Spot" met o.a. John Lee Hooker en Miles Davis, deze ceedee staat dus nu in bestelling Bij "vrije geluiden" van de vpro wordt er ook regelmatig aandacht aan jazz besteed, leuk programma op zondag. Hierin was laatst een soort van "battle" tussen meerdere jazz drummers te zien, fantastisch. Die Art Blakey komt van een andere planeet als je het mij vraagt Afijn die maakt dus ook muziek. Metallica staat ook op je favorieten lijstje. Als je melodieuze gitaar riedels wilt dan kan meneer Satriani er ook wel wat van. meneer Steve Vai trouwens ook wel , maar dat is toch wat ontoegankelijker. Wist je trouwens, zo leer ik ook wel eens nieuwe muziek kennen, dat je op hifi.nl bij "Uw sets" kunt zoeken op artiest, zo heb ik ook wel eens wat inspiratie op gedaan. Ook http://www.last.fm/ is ZEER de moeite waard. Gebruikers van o.a. Amarok geven hier automagisch door naar welke muziek geluisterd wordt, Amarok kan dan suggesties doen, op basis van de muziek keuze van andere gebruikers. Ook zonder Amarok kan je zoeken, kijk maar eens. Hou je van drums, dan moet je zeker deze meneer hear eens beluisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts