Jump to content

Bemoediging

Jitze
 Share

Recommended Posts

Tja, dan benijd ik Furutech gebruikers ergens toch wel. Die zijn op de lange duur een stuk voordeliger uit! wink.gif

Hoezo, Als Furutech bezitter houd ik ook van een goede whisky :D

Ik denk dat alcohol je luistergevoeligheid al gauw niet veel goed doet. Na een glas of wat goede zware aromatische wijn (een waaraan alleen de lucht je al in vervoering kan brengen) of een heftige cask strength malt klinkt echt alles mooi.

Wel een lekker gevoel overigens.

Kan ik bevestigen.

Na een glas Glenkinchie of Glenmorangie,

Van harte aanbevolen!

Erjee.

Giet je dat in je oren... :blink::confused:

Whisky gaat niet om veel drinken.

Inderdaad, net als het wijndrinken en luisteren naar muziek gaat het vooral om de nuance te ontdekken, in smaak en klank.

Hiervoor zijn zintuigen benodigd, meetapparatuur en de hieruit voortvloeiende data leveren geen beleving.

:rolleyes:

Whisky gaat niet om veel drinken.

Inderdaad, net als het wijndrinken en luisteren naar muziek gaat het vooral om de nuance te ontdekken, in smaak en klank.

Hiervoor zijn zintuigen benodigd, meetapparatuur en de hieruit voortvloeiende data leveren geen beleving.

:rolleyes:

Lastig als je de zintuigen verdooft om ze te gebruiken.. :D

Nu drink ik het zelf niet, maar de "kenners" in mijn omgeving weten de nuance meestal pas te ontdekken als ze de bodem van de fles zien.

Denk dat het een goede zaak is dat je het begrip kenners tussen haakjes hebt geplaatst, zou van dezen echt niets aannemen.

;)

Denk dat het een goede zaak is dat je het begrip kenners tussen haakjes hebt geplaatst, zou van dezen echt niets aannemen.

;)

Ik weet het niet, de verhalen komen wel overeen.. :D

... en laat ze nou in de brouwerijen verassend vaak spectroscopie gebruiken om de 'neuzen' in dezelfde richting te krijgen.

De wijnen die ik prefereer komen in het algemeen van domeinen waar men de wetenschap en de daarbij te gebruiken apparatuur uitsluitend als een controle middel gebruikt.

Beslissingen tot het nemen van stappen in het wordingsproces worden heel ouderwets op zintuigelijke waarneming genomen.

Brouwerijen en ook de fabrieken waar men jaar in jaar uit een wijn van eenzelfde kwaliteit weet te maken leveren een product dat misschien net goed genoeg is om te worden weggespoeld tijdens een bbq.

;)

En zo gaat het precies zo in audio. Een ontwerp wordt kapotgetest en daarna gaat een luisterpanel het tunen.

Wat was je punt nu weer?

Dit ontgaat me in elk geval volledig :blink:

De wijnen die ik prefereer komen in het algemeen van domeinen waar men de wetenschap en de daarbij te gebruiken apparatuur uitsluitend als een controle middel gebruikt.

Beslissingen tot het nemen van stappen in het wordingsproces worden heel ouderwets op zintuigelijke waarneming genomen.

Brouwerijen en ook de fabrieken waar men jaar in jaar uit een wijn van eenzelfde kwaliteit weet te maken leveren een product dat misschien net goed genoeg is om te worden weggespoeld tijdens een bbq.

;)

Ik las vandaag dat "kurk" in wijn niet per se iets met kurk te maken heeft.

Daar is men achter gekomen nadat wijn uit roestvaststalen vaten "kurk" had. Die wijn had n

Denk dat een ervaren keldermeester je alles kan vertellen over hetgeen er zoal mis kan gaan aleer een wijn onder de kurk verdwijnt, ook is het reeds lang bekend dat hetgeen men als " kurk in de wijn " niet echt met de kurk te maken heeft.

;)

Denk dat een ervaren keldermeester je alles kan vertellen over .....

Ik krijg visioenen van hifi-verkopers.

Op een aantal domeinen is dat ook ongeveer gelijkaardig, zelfs een aantal Grand Cru's in de Haut Medoc houden tegenwoordig ontvangsten waarbij een vlot babbelende en in designerkleding gestoken figuur de bezoeker overlaadt met allerlei vrij onzinnig geleuter.

:(

Nou ja...

't Heeft op zich best lang geduurt eer de meters en de niet-meters weer tegenover elkaar zijn komen te staan, hear...

:(

.

Ik ga de komende zomer maar eens uitgebreid " subjectief " proeven in de Rhonevallei.... :)