Jump to content

nieuwe versterker

Guest Johanneman
 Share

Recommended Posts

Guest Johanneman

goeidag audiofiel nederland,

mijn versterker doet raar. Het volume blijft niet stabiel en dat is erg irritant. Het is een oude Luxman uit 1987 dus al met al niet verwonderlijk. Omdat ik met een beperkt budget wat nieuws moet zien te vinden zit ik met de volgende vragen.

- Is zoiets nog te repareren of is dat vergeefse moeite omdat dan 2 weken later het volgende componentje in de versterker kapot gaat ?

- Ik ben al wel aan het rondkijken naar een goeie 2e hands maar die types en merken zeggen mij niet zo veel. Is er ergens een lijst te vinden waar van alle merken en types de originele prijs te vinden is zodat ik nog een beetje kan controleren of er re

Guest schri607

hallo johan,

ik denk dat het niet onverstandig is om je versterker ter reparatie aan te bieden.

vraag wel van te voren een prijsopgave zodat

er niet voor enorme hoge bedragen aan gerepareerd word.

een goede dealer laat je dan bij een onverantwoorde reparatie ook geen kosten toekomen bij aanschaf van een nieuwe versterker.

binnen het te besteden bedrag is veel te koop, helaas ook een hoop 'foejanghaj'

zoek je een stabiele muzikale versterker zonder fratsen en ontdaan van overdreven opzichtelijkheid (dus geen robocop uitvoeringen) kies dan bv een nad c340.

zoek je een versterker met veel vermogen en

(vaak onnodige) mogelijkheden die tevens lekker 'populair' klinkt kies dan bv een marantz pm7000.

de beste referenties zijn je eigen oren en beurs, dus zelf luisteren is altijd aan te raden!

in januari zal bij veel zaken 'opruiming' zijn en kan je vaak veel voordeel doen bij de zogeheten demo's en plankmodellen......

met een beetje geluk en mischien door het budget iets te verhogen van jouw kant zou je wel eens kunnen slagen met een gerenomeerde versterker uit de prijsklasse van fl 2500,-

die sterk afgeprijst word !

suc6. ron

Guest johanneman

Dank je Ron.

Reparatie leek me al geen goede oplossing, maar je weet maar nooit. Ik ga in januari in ieder geval de winkels af en zal de door jou genoemde versterkers in het oog houden.

Weet jij toevallig waar ik lijsten kan vinden met winkels, modellen en prijzen ? (liefst op het net natuurlijk)

nogmaals dank,

Johan

bedenk wel dat die Lux lang geen gekke versterker is..ik zou zeggen fixen!.

het is zo te horen gewoon een vuile Potmeter..

het is zelfs nog goedkoper om er een (overigens peper dure) DACT stappen schakelaar in te zetten dan een andere versterker te kopen!.

Ik ben geen liefhebber van NAD, ik vindt het droog en levenloos (maar da's mijn mening).

Ik heb mijn twijfels of deze Marantz beter is dan de Luxman..

het gros van de transistor versterkers klinken nogal hetzelfde IMHO..tenzij je echt veel geld uitgeeft.

Beste Johanneman,

Niet !!!! laten repareren.

Ik kan het uitleggen maar je kunt me ook gewoon geloven.

Maar je kunt hem/haar ook gewoon laten repareren , dan gaat het je geld kosten veel ergenis en nog geen goede versterker.

Veel mensen, veel meningen.

Maar in de praktijk ligt het toch vaak net/ of een heleboel wat anders.

Als je een motorfiets hebt en je tandwielen zijn versleten en je ketting ook.

Je vernieuwd je ketting en je tandwielen niet hoe lang denk je plezier te hebben??

Oude versterkers zijn ook te repareren, alles is te repareren!!

Na het een komt het ander .

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

• 2 weeks later...

Hallo Johanneman.

Je zou ook kunnen overwegen om 2e hands

een versterker te kopen via 'n HiFi-zaak.

Bijv. via www.studio107.nl

Voor 1000,- kun je al 'n heel aardige versterker op de kop tikken hoor.

Bij. Cyrus 1 of 2. Je ziet ze regelmatig te koop en hebben voor dat geld weinig concurentie.

Wil je perse nieuw dan zou ik ook NAD aanraden. (of anders Rotel, oogt net iets fraaier)

Succes,

Alco.

Johanneman,

Mocht je tijdens het luisteren interesse krijgen in de Marantz PM 7000, heb ik nog eentje van een jaar oud, met alle papieren etc. voor een redelijke prijs!

Groet, Elmo