twan.s Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 Beste Speakerliefhebbers! Zelf kon ik niet veel van mijn huidige merk speakers vinden. Het zijn 3A Speakers uit de Audiophile Serie, ik heb zelf de Allegro. Het zijn franse speakers. Deze komen van 'Stassen Hifi' af. (Lokatie Venlo) Een vriend van mij heeft de Adagio. Ik heb ook een mooie folder om te versturen of om online te zetten Vandaar dat ik hier even post! Ik zoek mensen die deze (serie) speakers kennen, hebben of er in geintresseerd zijn. Binnekort maak ik mooie foto's van beide speaker-setten! Folder: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 23 juni 2006 Report Share Posted 23 juni 2006 Leuk. Ben in het algemeen een liefhebber van Franse speakers, maar dit merk kende ik nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 juni 2006 Members Report Share Posted 24 juni 2006 Ik zou zo op het eerste oog en gevoel de link leggen met Reference 3A. Daar heb ik vroeger de Royal Master Controle van gehad. Alleen, dat was een Zwitsers merk. Misschien overgenomen ? Ze klonken indrukwekkend in het laag en midden (ongefilterde woofer), maar iets te terughoudend in het hoog. Maar dan hebben we het natuurlijk over smaak. Ze deden het wel heel goed op mijn toenmalige buizen mono's de VAL GL 211 SE. Als ik de foto's zo bekijk zijn de units in ieder geval wel veranderd. Er zaten toen van die kevlar-achtige woofers in met zo uit mijn hoofd een Dynaudio Esostar tweeter... ...kon zo snel geen andere foto vinden, die van mij waren in een donkere kersenhouten uitvoering, met een ingefreesde uitsparing voor het op stalen frame gespannen speakerdoek, wat met magneten op zijn plek werd gehouden. Later schijnen ze ook nog een tijdje in Spanje gemaakt te zijn, maar die waren een stuk minder in kwaliteit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juni 2006 Report Share Posted 24 juni 2006 Die reference 3a is overgenomen door een Canadees bedrijf. Wordt hier ook nog verkocht in NL. http://www.reference3a.com/ http://www.audiolijn.nl/index.htm Ik ben overigens benieuwd of we deze topic opener nog vaker te horen krijgen Hear. Lijkt wel reclame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Ten gunste van de topicstarter wil ik opmerken dat 3A als luidsprekermerk al lang niet meer bestaat. Van reclame met winstoogmerk kan dus geen sprake zijn. Ik heb het dan over het Zuidfranse 3A en niet over Reference 3A. Volgens mij hebben die twee merken niets met elkaar te maken. Het 3A waarover de topicstarter het heeft was tamelijk bekend in Frankrijk in de jaren tachtig en negentig. Een kleine Franse bouwer met audiofiele aspiraties. Op het audiofreaks forum vroeg ene Technics eerder deze week naar info over de 3A Adagio. Is er een verband? Men lijkt er daar van overtuigd dat 3a en Reference 3a hetzelfde zijn, maar dat is dus niet zo. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
twan.s Posted 9 augustus 2007 Author Report Share Posted 9 augustus 2007 Ik maak dus egt geen reclame. Ik wil gewoon wat er over weten. De poster op het audiofreaks forum is een vriend van mij ja. Toch is er duidelijk een overeenkomst in de speakers van 3A en Reference 3A. Als je kijkt naar de Reference 3A's die eerder hier gepost zijn en naar de speakers van die vriend van mij (de 3a adagio's) zie je dat de woofer vrijwel hetzelfde is (!) ik zit tog te denken aan een of andere overname. De bouw van de Master Control's en mijn speakers lijken dan ook zeer veel op elkaar. Sorry dat ik nog zo laat reageer. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stkr Posted 11 augustus 2007 Report Share Posted 11 augustus 2007 Zeg, ik kan me vergissen. Maar die tweeter ken ik van een ander merk speaker. Heb geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
twan.s Posted 12 augustus 2007 Author Report Share Posted 12 augustus 2007 Zeg, ik kan me vergissen. Maar die tweeter ken ik van een ander merk speaker. Heb geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts