Jump to content

Pak de draad weer op!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Kijk, ome Henk heeft interesse. Het is dan ook net naast de deur :P

Ik wil er ook wel bij zijn. Moet alleen ff checken of dat met de datum lukt, maar vooralsnog is ie zover ik weet vrij.

Aan welke kabels wordt er zoal gedacht? Interlinks of LS?

Wordt er ook gemeten en/of tijdsignalen vastgelegd?

Groet,

Jacco

Als verschillen tussen kabels blind hoorbaar zijn is dat binnen een paar minuten duidelijk. Om ze vervolgens met metingen ook aan te tonen kan een tijdrovend proces zijn. Vermoedelijk zullen de heren luistervinken net zoals Hans eerder aangaf liever naar muziek luisteren dan dat ze met techniek aan de slag gaan.

Het vastleggen van tijdsignalen zoals jij het eerder voorstelde is interessant maar dan zul je een manier moeten vinden waar de luistervinken geen last van hebben.

Misschien kan een van de luistervinken een notebook met geluidskaart hanteren om van de meest opvallende kabels signalen vast te leggen. De kans bestaat dat ik op vakantie ben, ik zal voor metingen aan kabeltjes in ieder geval niet naar Groningen reizen.

Hoi allen,

Bedankt Kraus voor het aanmaken van het draadje.

Het oorspronkelijke plan was een aantal luidsprekerkabels te vergelijken. Maar er is meer mogelijk. Tegelijk leert de ervaring op dit soort thema-bijeenkomsten dat er al snel een overdosis aan te testen items wordt opgenomen in een sessie. Dat leidt dan nogal eens tot de frustratie dat de luisteraars nauwelijks toekomen aan muziek luisteren.

Laten we maar beginnen met het oorspronkelijke plan: luidsprekerkabels.

Wat ik in te brengen heb, naast eenvoudig koperdraad:

Van den Hul:

- Revelation

- Inspiration

JK acoustics:

- type III

Deze kabels kan ik laten horen t/m triwire configuratie. Mijn voorstel is in een luister'test' uit te gaan van biwire - zoals de Reference 1 & 2 die mogelijkheid biedt.

Mocht er alleen monowire kunnen worden gedraaid met door anderen in te brengen kabels dan is mijn voorstel alleen te luisteren met de JK Reference 1 - het monitor deel.

Wie wil meten aan kabels - de betrokkene is zeer welkom, maar het boeit mij niet zo heel erg. Karakteristieken van kabels zijn ook wel op het internet terug te vinden.

De context waarin we spelen: Studio Picoso

(ik zie dat ik deze webpagina's ook eens hoognodig moet bijwerken... :( )

Hoi allen,

Het oorspronkelijke plan was een aantal luidsprekerkabels te vergelijken. Maar er is meer mogelijk. Tegelijk leert de ervaring op dit soort thema-bijeenkomsten dat er al snel een overdosis aan te testen items wordt opgenomen in een sessie. Dat leidt dan nogal eens tot de frustratie dat de luisteraars nauwelijks toekomen aan muziek luisteren.

Van den Hul:

- Revelation

- Inspiration

JK acoustics:

- type III

Deze kabels kan ik laten horen t/m triwire configuratie. Mijn voorstel is in een luister'test' uit te gaan van biwire - zoals de Reference 1 & 2 die mogelijkheid biedt.

Mocht er alleen monowire kunnen worden gedraaid met door anderen in te brengen kabels dan is mijn voorstel alleen te luisteren met de JK Reference 1 - het monitor deel.

Wie wil meten aan kabels - de betrokkene is zeer welkom, maar het boeit mij niet zo heel erg. Karakteristieken van kabels zijn ook wel op het internet terug te vinden.

Ik zie het al, dat wordt een bijeenkomst waar ik inderdaad niets te zoeken heb :D

Wat zal mij die - ongetwijfeld fabelachtige - set van John Picoso aan mijn bips oxideren. Het gaat mij om dit zinnetje van de initiatiefnemer :

"Wie wil meten aan kabels - de betrokkene is zeer welkom, maar het boeit mij niet zo heel erg. Karakteristieken van kabels zijn ook wel op het internet terug te vinden."

Het is weer zoooo typerend :rolleyes:

Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt en als ik die interesse zelf w

Wat zal mij die - ongetwijfeld fabelachtige - set van John Picoso aan mijn bips oxideren. Het gaat mij om dit zinnetje van de initiatiefnemer :

"Wie wil meten aan kabels - de betrokkene is zeer welkom, maar het boeit mij niet zo heel erg. Karakteristieken van kabels zijn ook wel op het internet terug te vinden."

Het is weer zoooo typerend :rolleyes:

Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt en als ik die interesse zelf w

Dat audiofielen dan ongeduldig worden, kan ik me helemaal voorstellen.

Ja. Het niet-blind vergelijken van een massa kabeltjes met keer op keer dezelfde muziek en een blocnote op je schoot voor het maken van aantekeningen over de afmetingen van het stereobeeld is inderdaad veel spannender :lol:

Volgens mijn bescheiden mening ga je nu op een vreselijke manier de mist in.

Dat valt wel mee, denk ik. Ik citeer immers zijn eigen woorden. Het meettechnisch aantonen van hoorbare verschillen is iets anders dan het opzoeken van karakteristieken op het net. Dat weet hij zelf ook wel maar het boeit hem niet.

Da's toch geen probleem? Ga luisteren en maak plezier!

Heb zeker interesse om erbij te zijn.

Kan meenemen: Kimber Monocle X, single wire. Met brugjes kan er toch geluisterd worden naar de complete LS. Mijn brugjes kan ik echter niet makkelijk meenemen. Zijn van massief zilver en in vorm gebogen, zodat ze precies passen op mij LS.

Ben ook erg benieuwd naar de JK set.

Hoi allen,

Van den Hul:

- Revelation

- Inspiration

JK acoustics:

- type III

hoi john.

als er ooit een luistersessie komt met alleen maar stroomkabel vergelijk ben ik zeker van de partij. (neem ik mijn zelfbrouwsels ook mee)met de hoop dat er dan van die ongelovige aanwezig zijn (is dat verhaal ook gelijk uit de wereld)

ik word altijd zo moe hear van het lezen over metingen,en types die zeggen dat er geen verschil is.

verder wens ik jullie een prettige luisterdag (met een hoog gehalte luisterplezier)

Ja. Het niet-blind vergelijken van een massa kabeltjes met keer op keer dezelfde muziek en een blocnote op je schoot voor het maken van aantekeningen over de afmetingen van het stereobeeld is inderdaad veel spannender :lol:

nou word het toch tijd om maar weer te reageren ,want meneer ravon al koop je de beste gemeten versterker,luidsprekers,kabels of wat dan ook op audio gebied het wil nog niet zeggen dat dat dan goed moet klinken.

een fijne audioset naar eigen keuze moet je boeien - een bevredeging geven - je laten genieten - uren naar kunnen luisteren.

kijk het lekkerste geluid daar word je door gepakt,daar geniet ik van zonder ook maar gemeten te hebben.

het kan ook nog veel gekker,je audioset is nieuw misshien goed kwa meeting,maar nu na 2 jaar als het apparaat 200x aan en uit is geweest.

ander voorbeeld.

een audiovriend van mij bezit de duurste audio-note installatie die er bestaat op deze aardkloot (staat in hvt 12-2005)

deze set klinkt werkelijk mooi ,maar ik zou nog geen minuut willen ruilen met mijn set. (reden = naar mijn set kan ik uren luisteren zonder moe van te worden)

dus meting zegt niks en voor andere hear types geld zegt ook geen potjandriedubbeltjes.(ik had hier een ander word neer geschreven grappig deze verandering) :D

Beste Allemaal,

Over wijn gesproken, sommige mensen houden van witte wijn , anderen van rode wijn, nog weer anderen van zoet ,sommige moeten niets van zoet hebben etc.

Wijn kun je vast wel meten , maar zegt niets over de smaak van iemand, daarom zijn er zoveel soorten wijn , denk ik :lol:;)

Maar meten is natuurlijk wel heel zin vol , anders zou je geen referentie hebben en ik ben bang ook niet het kwalitatief hoge peil die er nu bestaat.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

nou word het toch tijd om maar weer te reageren ,want meneer ravon al koop je de beste gemeten versterker,luidsprekers,kabels of wat dan ook op audio gebied het wil nog niet zeggen dat dat dan goed moet klinken.

een fijne audioset naar eigen keuze moet je boeien - een bevredeging geven - je laten genieten - uren naar kunnen luisteren.

kijk het lekkerste geluid daar word je door gepakt,daar geniet ik van zonder ook maar gemeten te hebben.

het kan ook nog veel gekker,je audioset is nieuw misshien goed kwa meeting,maar nu na 2 jaar als het apparaat 200x aan en uit is geweest.

ander voorbeeld.

een audiovriend van mij bezit de duurste audio-note installatie die er bestaat op deze aardkloot (staat in hvt 12-2005)

deze set klinkt werkelijk mooi ,maar ik zou nog geen minuut willen ruilen met mijn set. (reden = naar mijn set kan ik uren luisteren zonder moe van te worden)

dus meting zegt niks en voor andere hear types geld zegt ook geen potjandriedubbeltjes.(ik had hier een ander word neer geschreven grappig deze verandering) :D

Pfffffff....

Als je de relevante draadjes gelezen had, dan had je niet zo kortzichtig hoeven reageren.

Het zal weer wel teveel moeite zijn want techniek stinkt. Voor het geval ik mij in jou vergis zou je bij deze draad kunnen beginnen. http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=9250

• Members

Dit soort meetings an sich vind ik altijd wel interresant, alleen een kabelvergelijk doet mij nooit zo veel. Daarbij opgeteld dat wij van 7 tot 22 juli op vakantie gaan, betekend dat ik ook deze keer niet van de partij kan zijn. Ik hou in ieder geval het andere draadje goed in de gaten, van het najaar moet toch zeker weer een keer gaan lukken (zolang dit maar niet plaatsvind in november, dan ben ik namelijk...jawel, op vakantie)...

Ik hoorde van Picoso dat zaterdag 8 juli ook een mogelijkheid is. Zou wat mij betreft ook helemaal niet slecht uitkomen,

Maakt mij niet uit kan 8 of 15 juli. Als de definitieve datum maar niet al te lang op zich laat wachten. Kan ik ook nog andere zaken plannen

Hi Folks,

Natuurlijk wil ik ook een plaatsje krijgen, Red Dawn interlink neem ik wel mee.

Hoor het graag weer.

Greatings,

Hank

Hi Folks,

Natuurlijk wil ik ook een plaatsje krijgen, Red Dawn interlink neem ik wel mee.

Hoor het graag weer.

Greatings,

Hank

datum? 8, 15 of geen voorkeur?

Doe maar op de 8ste juli.

Greatings,

Hank

Dat gezeur over meettechnisch goed = geen garantie voor goed klinken ben ik inmiddels meer dan zat. Het voegt niets toe, het polariseert alleen maar terwijl die 2 dingen an sich geen ###### met elkaar te maken hebben.

Groet,

Jacco

Dat is idd helemaal waar. Meettechnisch goed moet het in feite altijd zijn, maar dat is op zich ook niet zo extreem moeilijk.

Dat je het dan toch nog niet vindt klinken heeft met smaak te maken. Daar kan geen enkel meetapaaraat tegenop :rolleyes:

BTW, omdat iemands oren niet optimaal zijn, kan het wel zo zijn dat een slecht ontworpen versterker/apparaat voor die persoon wel "recht" klinkt.

Bovendien kan een kabel niks toevoegen als het goed is, maar hooguit iets weglaten. Als het echter om een actief component gaat, kan er wel iets toegevoegd worden, maar ik vraag me af of dat wenselijk is. Voor mij iig niet.