Hans van Liempd Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Nog maar even de vraag of de belangstellenden ook een voorkeur willen uitspreken voor een datum: 8 of 15 juli.Ik schrijf die datum er dan bij in de eerste posting 8 juli zou ik wel kunnen. De bedoeling is n.l. dat we 11 Juli vertrekken. Wanneer m'n vrouw eerder vrij is, zouden we 8 juli al kunnen gaan, maar wat mij betreft kan dit dan ook 9 juli worden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Dat gezeur over meettechnisch goed = geen garantie voor goed klinken ben ik inmiddels meer dan zat. Het voegt niets toe, het polariseert alleen maar terwijl die 2 dingen an sich geen ###### met elkaar te maken hebben. Groet, Jacco Dat is idd helemaal waar. Meettechnisch goed moet het in feite altijd zijn, maar dat is op zich ook niet zo extreem moeilijk. Dat je het dan toch nog niet vindt klinken heeft met smaak te maken. Daar kan geen enkel meetapaaraat tegenop BTW, omdat iemands oren niet optimaal zijn, kan het wel zo zijn dat een slecht ontworpen versterker/apparaat voor die persoon wel "recht" klinkt. Bovendien kan een kabel niks toevoegen als het goed is, maar hooguit iets weglaten. Als het echter om een actief component gaat, kan er wel iets toegevoegd worden, maar ik vraag me af of dat wenselijk is. Voor mij iig niet. Hier ben ik het niet met je eens Sodeju. Immers, als die persoon een afwijking in zijn gehoor heeft, dan zal hij met deze zelfde afwijking dus naar live muziek luisteren. Een set moet dus niet corrigeren voor deze afwijking in het gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 [...]Ik zou n.l. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Dat gezeur over meettechnisch goed = geen garantie voor goed klinken ben ik inmiddels meer dan zat. Het voegt niets toe, het polariseert alleen maar terwijl die 2 dingen an sich geen ###### met elkaar te maken hebben. Groet, Jacco Dat is idd helemaal waar. Meettechnisch goed moet het in feite altijd zijn, maar dat is op zich ook niet zo extreem moeilijk. Dat je het dan toch nog niet vindt klinken heeft met smaak te maken. Daar kan geen enkel meetapaaraat tegenop BTW, omdat iemands oren niet optimaal zijn, kan het wel zo zijn dat een slecht ontworpen versterker/apparaat voor die persoon wel "recht" klinkt. Bovendien kan een kabel niks toevoegen als het goed is, maar hooguit iets weglaten. Als het echter om een actief component gaat, kan er wel iets toegevoegd worden, maar ik vraag me af of dat wenselijk is. Voor mij iig niet. Hier ben ik het niet met je eens Sodejuu. Immers, als die persoon een afwijking in zijn gehoor heeft, dan zal hij met deze zelfde afwijking dus naar live muziek luisteren. Een set moet dus niet corrigeren voor deze afwijking in het gehoor. Hoi Zee, Natuurlijk is dit niet wenselijk. Dat neemt echter niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat het in zijn oren wel "recht" kan gaan klinken. Die afwijking blijft. Daar heb je helemaal gelijk in. In dit geval moet je "live" en "reproductie" dan ook niet naast elkaar zetten, maar apart zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Alleen denk ik dat alle kabels goed zullen meten terwijl ze toch anders klinken.Je kunt dat wel zat zijn, maar zo zal het er naar mijn mening uitkomen. Heerlijk is dat toch, zo'n open mind. Ik vraag me af waarom je de test dan uberhaupt nog doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Alleen denk ik dat alle kabels goed zullen meten terwijl ze toch anders klinken.Je kunt dat wel zat zijn, maar zo zal het er naar mijn mening uitkomen. Heerlijk is dat toch, zo'n open mind. Ik vraag me af waarom je de test dan uberhaupt nog doet. Die open mind van jouw staat zelfs niet toe dat er verschillen zouden kunnen zijn.... Ik sta al heel lang voor open voor allerlei meettechniek aan kabels. Dit zou het de kabelontwikkelaar alleen maar makkelijker maken en allerlei onzinverhalen uit de wereld helpen. Ik heb helaas nog nergens een meetmethode gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Die open mind van jouw staat zelfs niet toe dat er verschillen zouden kunnen zijn.... Met het mij toekennen van een vooroordeel bevestig je slechts dat jij er een hebt. Mijn open mind staat zowel toe dat er verschillen kunnen zijn als dat die er niet kunnen zijn. Juist daarom wil ik elke verwachting uitschakelen en test ik blind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Die open mind van jouw staat zelfs niet toe dat er verschillen zouden kunnen zijn.... Met het mij toekennen van een vooroordeel bevestig je slechts dat jij er een hebt. Mijn open mind staat zowel toe dat er verschillen kunnen zijn als dat die er niet kunnen zijn. Juist daarom wil ik elke verwachting uitschakelen en test ik blind. Hou er maar over op, van dit gezeur wordt iedereen langzamerhand schijtziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Ben jij iedereen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Een kabelluistersessie? Ja dat lijkt me interssant!!! Ik ben al langer zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 MOCHT HET NIET DUIDELIJK ZIJN ; IK BEDOEL DUS DE 8E JULI 2006........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Moet dat nou? Er is toch wel een ander topic te vinden waar je kunt gaan zuigen? Bedankt voor je zorgen, ik verveel me inderdaad nog lang niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 MOCHT HET NIET DUIDELIJK ZIJN ; IK BEDOEL DUS DE 8E JULI 2006........ Je hoeft echt niet te schreeuwen. We zien het zo ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Moet dat nou? Er is toch wel een ander topic te vinden waar je kunt gaan zuigen? Bedankt voor je zorgen, ik verveel me inderdaad nog lang niet Ik had je wat minder kinderachtig ingeschat, Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 En nu ga je er ook nog van uit dat ik geef om wat jij van mij denkt. Tijd om dat beeld drastisch naar beneden bij te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Een afkeer voor de zelfbenoemde forumpolitie. Count yerself in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Kennen jullie forum.hifi.nl nog? .......... Ik ook niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Tja, Gewoon niet meer op reageren.......... Het pissen van een ander is altijd viezer dan van jezelf..........toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 [...]Ik zou n.l. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Je hoeft echt niet te schreeuwen. We zien het zo ook wel Tja, er zijn mensen die kunnen lezen en die die kunnen lezen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 [...]Ik zou n.l. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 [...]Ik zou n.l. w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 (...) Er is nog niemand geweest die een eenduidige meetmethode voor kabels heeft ontwikkeld. (...) Beste Hans, Bremologisch gezien zijn er deze Drie: R, L en C. En die kunnen heel eenduidig worden gemeten. Hun samenhang bepaalt in welke mate de kabel het signaal over het hele spectrum verzwakt (R = weerstand) door stroom in warmte om te zetten, ofwel de hogere frequenties verzwakt (L = inductie), ofwel de lagere frequenties verzwakt (C = capaciteit) door spanning en stroom uit fase te draaien, en daarbij de fasecoherentie van het signaal aan te tasten. Met andere woorden: met eenvoudige L C R - meting kun je nagaan in hoeverre een kabel een verzwakker en/of een filter is. Ik kan je wel vertellen dat normale kabels zo weinig R, C en L hebben, dat hieruit geen hoorbare verschillen voortkomen. Ik ben al bij diverse audioclubs getuige geweest van goed uitgevoerde blinde vergelijkingstests, en altijd eindigden die in opperste ontreddering bij kabelgelovigen. Kan een kwantitatieve correctie ("rechttrekken", bij voorbeeld met een UltraCurve) de "klank" van verschillende kabels gelijk maken? Dat lijkt me een leuk onderwerp voor jullie bijeenkomst. De verklaring van "goede matching" is heel simpel: - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die gecompenseerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt; en de luisteraars vinden het fasecoherente geluid mooi. - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die verergerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt, maar de luisteraars vinden het faseverdraaid geluid mooi. - Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 [...] Ik kan je wel vertellen dat normale kabels zo weinig R, C en L hebben, dat hieruit geen hoorbare verschillen voortkomen. [...] De verklaring van "goede matching" is heel simpel: - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die gecompenseerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt; [...] - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die verergerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt, [...] - Effe niet zo snel, spido. Refereer je nu aan abnormale kabels? Of wat wil je eigenlijk zeggen, je spreekt jezelf tot op zekere hoogte tegen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Wellicht dat ik ook interesse heb om te komen. Ik kan wat NBS Statement kabels meenemen (gebalanceerd) of NBS Monitor ls-kabels van 1.2m en 1.8m. Hopelijk past dit. Deze kabels vallen in de categorie exotisch/duur met prijzen van een aantal mille per meter, voor wat extremiteiten in het assortiment voor de test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts