ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Ik was weer eens generaliserend. Er zou moeten staan "Veel audiofielen...." Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Gelukkig ben ik muziekliefhebber Haha, je was me voor Ik wil absoluut geen audiofiel genoemd worden, heb daar zelf niet zulke beste associaties bij. Wat er zich daadwerkelijk in kabeltjes afspeelt kan me niet zo heel veel schelen (hoogstens een leuk weetje, maar absoluut niet van invloed op mijn keuzes) maar ik vraag me wel wat af. Ik VERMOED dat er meer aspecten een rol spelen in een kabel dan alleen LCR. Ik zou niet weten waardoor kabeltjes anders zo verschillend kunnen klinken, als ze wel dezelfde LCR waarden hebben. Als ik zo'n uitspraak doe, word ik vaak uitgedaagd om te bewijzen dat er inderdaad meer factoren dan LCR een rol spelen, maar dat is niet aan mij besteed. Maar zijn er dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Ik was weer eens generaliserend. Er zou moeten staan "Veel audiofielen...." Veel, zou kunnen. Al mijn audiofielen vrienden die ik ken hebben allemaal interesse in de techniek. En we zijn heel blij dat zo'n dag in Groningen wordt georganiseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Gelukkig ben ik muziekliefhebber Haha, je was me voor Ik wil absoluut geen audiofiel genoemd worden, heb daar zelf niet zulke beste associaties bij. Wat er zich daadwerkelijk in kabeltjes afspeelt kan me niet zo heel veel schelen (hoogstens een leuk weetje, maar absoluut niet van invloed op mijn keuzes) maar ik vraag me wel wat af. Ik VERMOED dat er meer aspecten een rol spelen in een kabel dan alleen LCR. Ik zou niet weten waardoor kabeltjes anders zo verschillend kunnen klinken, als ze wel dezelfde LCR waarden hebben. Als ik zo'n uitspraak doe, word ik vaak uitgedaagd om te bewijzen dat er inderdaad meer factoren dan LCR een rol spelen, maar dat is niet aan mij besteed. Maar zijn er dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Ik was weer eens generaliserend. Er zou moeten staan "Veel audiofielen...." Veel, zou kunnen. Al mijn audiofielen vrienden die ik ken hebben allemaal interesse in de techniek. En we zijn heel blij dat zo'n dag in Groningen wordt georganiseerd. Techniek? Welke techniek of heb ik ergens overheen gelezen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Ik was weer eens generaliserend. Er zou moeten staan "Veel audiofielen...." Veel, zou kunnen. Al mijn audiofielen vrienden die ik ken hebben allemaal interesse in de techniek. En we zijn heel blij dat zo'n dag in Groningen wordt georganiseerd. Techniek? Welke techniek of heb ik ergens overheen gelezen? Groet, Jacco geen reactie Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Over ongeveer een maand woon ik trouwens in Groningen. Ik weet niet wanneer jullie de bijeenkomst precies organiseren maar iedereen die niet gelooft dat kabeltjes verschil maken, maar wel willen weten wat ik dan bedoel met verschil, zijn welkom om langs te komen. Dan gaan we niet zitten analyseren, maar gewoon muziek luisteren met verschillende interlinks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Over ongeveer een maand woon ik trouwens in Groningen. Ik weet niet wanneer jullie de bijeenkomst precies organiseren maar iedereen die niet gelooft dat kabeltjes verschil maken, maar wel willen weten wat ik dan bedoel met verschil, zijn welkom om langs te komen. Dan gaan we niet zitten analyseren, maar gewoon muziek luisteren met verschillende interlinks. ik ben met je eens. Alle kabels hebben enig kleuring en die kleuring hoor je ook. Natuurlijk kun je kabels meten maar ik vraag mij af "Wat kun je meten". Daarom is het en kan het heel leerzaam zijn om eens zo'n onderzoek bij te wonen. Helaas wordt je dan direct uitgescholde zowat en hebben menig mensen hier ineens kritiek. Waarom? Geen idee. Greatings, Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Gewoon muziek luisteren is zinloos. Wel gezellig! Je kunt na het gewoon luisteren immers nooit een oorzaak vinden van wat er precies aan de hand is. Reproduceerbaarheid is nul komma nul, waardoor je nooit ente nimmer technische claims kunt doen. Ongewoon luisteren is trouwens ook zinloos. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Maar ik zoek ook absoluut geen wetenschappelijke verklaring, jij wel volgens mij. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hier het verschil tussen mijn interlinks en die van de Gamma/Kijkshop/Megapool niet hoort. Daarom wil ik gezellig luisteren en bekijken of jij (of iemand anders) hier ECHT het verschil niet hoort. Ik denk namelijk niet dat dat zo zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 @Hans:Een klap in het gezicht over dingen waar je niks van weet kan natuurlijk nooit.Bedoel je dat ik er geen verstand van heb? Als jij er zelf geen verstand van hebt, moet je ook geen technische claims doen. Groet, Jacco Je wilt me pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 De mystieke factor in audio dus. Er wordt veel meer van gemaakt dan het is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Wat je geleerd hebt zul je ongetwijfeld heel goed hebben onthouden. Wat je niet geleerd of ervaren hebt weet je dus gewoon niet... Met kabels is dat dus ook zo. Daar hoef je je niet voor te schamen, de elektronici die ik ken doen dat n.l. ook niet. Voorschreidend inzicht zal ons op een dag vertellen hoe het allemaal w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 @Hans: Een klap in het gezicht over dingen waar je niks van weet kan natuurlijk nooit.Bedoel je dat ik er geen verstand van heb? Als jij er zelf geen verstand van hebt, moet je ook geen technische claims doen. Groet, Jacco Je wilt me pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zelfkennis is soms onbedoeld ontroerend. En dat op zo'n mooie dag Ik kom inderdaad niet naar Groningen en een oplettende lezer zou dat hebben gezien. Ik wens jou daar veel luisterplezier met je mooie kabels. Bemoei je dan ook niet met dit topic met je stemmingkwekerij en ga lekker van deze mooie dag genieten. De vraag is wie er hier nu eigenlijk met stemmingmakerij bezig is. Per slot van rekening kraaide jij enkele berichten geleden triomfantelijk dat je in het kader van jouw spelletje psycholoogje spelen een Pavlov reactie verwachtte. Als je iets verwachtte betekent dat dat je iets probeerde uit te lokken met je patserige geblaat. Wanneer ga jij je nu eens normaal gedragen? Tja, toevallig ben ik hier degene die beroepsmatig iets doet met Psychologie en weet ik op dit gebied wel waar ik over praat (althans, dat gevoel krijg ik van mijn studenten op de UvA). Dat dit dan toevallig pijn aan je gevoelige teentjes doet is derhalve wel vermakelijk om te zien, daar jij je uiterste best doet om in ieder topic wat je niet aanstaat ook op alle teentjes te trappen van degene die het toevallig niet met je eens zijn. Als daar iemand tegen ageert is het plots allemaal de schuld van die persoon en moet je op de meest arrogante wijze duidelijk gemaakt dat hij zich moet gedragen. Samengevat -> Wie de bal kaatst...... Dus stop met kaatsen, dan krijg je ook niet dit soort racties en blijft de sfeer ook een stuk gezelliger en wie weet komt dit dode forum dan weer tot leven. Zo niet dan moet je niet verongelijt gaan huilen als die bal wat te hard op je neus stuitert zoals nu klaarblijkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 dit dode forum Wat fijn dat 'het minder gezellig wordt', 'sjors&sjimmie eens moeten ophouden', dat de 'sfeer steeds grimmiger wordt', dat 'het forum tot een dieptepunt zakt' en nu weer dat "dit forum dood" is. En hoeperdepoep staat op de stoep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Ik was weer eens generaliserend. Er zou moeten staan "Veel audiofielen...." Veel, zou kunnen. Al mijn audiofielen vrienden die ik ken hebben allemaal interesse in de techniek. En we zijn heel blij dat zo'n dag in Groningen wordt georganiseerd. Audiofiele beleving van techniek is cosmetisch en niet mijn ding, ik hou van de harde techniek die niet zichtbaar is. Ik begrijp heel goed dat veel mensen zich tot de cosmetische kant van de techniek aangetrokken voelen. Het luisteren naar kabeltjes in Groningen kan best leuk zijn maar het heeft weinig met harde techniek te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zelfkennis is soms onbedoeld ontroerend. En dat op zo'n mooie dag Ik kom inderdaad niet naar Groningen en een oplettende lezer zou dat hebben gezien. Ik wens jou daar veel luisterplezier met je mooie kabels. Bemoei je dan ook niet met dit topic met je stemmingkwekerij en ga lekker van deze mooie dag genieten. De vraag is wie er hier nu eigenlijk met stemmingmakerij bezig is. Per slot van rekening kraaide jij enkele berichten geleden triomfantelijk dat je in het kader van jouw spelletje psycholoogje spelen een Pavlov reactie verwachtte. Als je iets verwachtte betekent dat dat je iets probeerde uit te lokken met je patserige geblaat. Wanneer ga jij je nu eens normaal gedragen? Tja, toevallig ben ik hier degene die beroepsmatig iets doet met Psychologie en weet ik op dit gebied wel waar ik over praat (althans, dat gevoel krijg ik van mijn studenten op de UvA). Dat dit dan toevallig pijn aan je gevoelige teentjes doet is derhalve wel vermakelijk om te zien, daar jij je uiterste best doet om in ieder topic wat je niet aanstaat ook op alle teentjes te trappen van degene die het toevallig niet met je eens zijn. Als daar iemand tegen ageert is het plots allemaal de schuld van die persoon en moet je op de meest arrogante wijze duidelijk gemaakt dat hij zich moet gedragen. Samengevat -> Wie de bal kaatst...... Dus stop met kaatsen, dan krijg je ook niet dit soort racties en blijft de sfeer ook een stuk gezelliger en wie weet komt dit dode forum dan weer tot leven. Zo niet dan moet je niet verongelijt gaan huilen als die bal wat te hard op je neus stuitert zoals nu klaarblijkelijk. Op de UvA werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (althans, dat gevoel krijg ik van mijn studenten op de UvA) Beetje meelullen met mensen die over je cijfers gaan heeft nooit iemand windeieren gelegd Ravon: priceless Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Ik stel mij zo voor dat ik die monteur ben. Nu ben ik toevallig een monteur die dat wel allemaal weet: hoe een stroom door een geleider zich voortplant. Ik zal het wat zwart-witter stellen. Jij ontkent bij deze dat er meer dan alleen elektrische grootheden/eigenschappen bestaan die op de grootte van de elektrische stroom van invloed zijn. Kras hoor. Trouwens, jij weet helemaal niet wat ik wel en niet weet. Dat is andersom ook niet. Maar op basis van hetgeen ik weet, ervaar ik het als een klap in mijn gezicht als er buitenaardse beweringen gedaan worden waarbij techniek niet geschuwd wordt. Ik zal niet zeggen dat ik ALLES weet, dat heb ik trouwens ook nooit beweerd, maar wat er te weten valt over ladingtransport in goede geleiders, dat weet ik. Dat staat trouwens ook beschreven in talloze vaste stof fysica boeken. Met of zonder quantumeffecten. Groet, Jacco Dus alles wat in boekjes staat weet je.... knappe jongen... Alles wat nog in boekjes gaat komen kun je niet weten... Probeer nou eens uit te leggen waarom er verschillen in kabels bestaan. Ik hoor je alleen vertellen dat er alleen in verschil in Impedantie is. Bovendien vertel je dat die verschillen te klein zijn om te kunnen horen. Toch hoor ik verschil. mag ik dan aannemen dat je verhaal niet klopt??? Maar ik hou er over op... telkens ontaarden we in deze janee discussie. Zo komen we geen streep verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Je hebt iets uit te leggen, Arjen. A. de Goeij z'n zoon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Ik stel mij zo voor dat ik die monteur ben. Nu ben ik toevallig een monteur die dat wel allemaal weet: hoe een stroom door een geleider zich voortplant. Ik zal het wat zwart-witter stellen. Jij ontkent bij deze dat er meer dan alleen elektrische grootheden/eigenschappen bestaan die op de grootte van de elektrische stroom van invloed zijn. Kras hoor. Trouwens, jij weet helemaal niet wat ik wel en niet weet. Dat is andersom ook niet. Maar op basis van hetgeen ik weet, ervaar ik het als een klap in mijn gezicht als er buitenaardse beweringen gedaan worden waarbij techniek niet geschuwd wordt. Ik zal niet zeggen dat ik ALLES weet, dat heb ik trouwens ook nooit beweerd, maar wat er te weten valt over ladingtransport in goede geleiders, dat weet ik. Dat staat trouwens ook beschreven in talloze vaste stof fysica boeken. Met of zonder quantumeffecten. Groet, Jacco Dus alles wat in boekjes staat weet je.... knappe jongen... Alles wat nog in boekjes gaat komen kun je niet weten... Probeer nou eens uit te leggen waarom er verschillen in kabels bestaan. Ik hoor je alleen vertellen dat er alleen in verschil in Impedantie is. Bovendien vertel je dat die verschillen te klein zijn om te kunnen horen. Toch hoor ik verschil. mag ik dan aannemen dat je verhaal niet klopt??? Maar ik hou er over op... telkens ontaarden we in deze janee discussie. Zo komen we geen streep verder. Je mag aannemen wat je wilt. Ik heb in het verleden alleen metingen aan interlinks gedaan en daar bleek uit dat er interessante verschillen zijn tussen die dingen. Luidsprekerkabels heb ik mijn vingers nog niet aan gebrand. Het grootste verschil was de hoeveelheid capaciteit. Impedantie zo je wilt. Dat kan een aanknopingspunt zijn voor verdere metingen. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat er een ongewenst effect optreedt bij relatief grote capacitieve loading. Maar dat kan ik niet uit een interlink meting halen, daar zal ik die uitgangstrap bij nodig hebben en de complexe (= ook capacitief) belasting die de basis van een transistor vormt. Het gaat bij elkaar optellen en de rapen zijn gaar. Toch kan dit een positief effect hebben op het geluid. Het is maar een hypothese, maar het is beter dan niks. Voor wat betreft de theorie zoals die in de boeken staat, die staat er en is niet gebaseerd op luchtfietserij. Zomaar stellen dat het niet waar is, is erg kort door de bocht. Je kunt hooguit zeggen dat we nog niet alles weten. Maar de principes zijn wel zeker. Verfijningen zijn wel te verwachten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 uit de oude doos http://www.passlabs.com/downloads/articles/spkrcabl.pdf http://www.audioxpress.com/reviews/media/504hansen1203.pdf http://www.audioxpress.com/reviews/media/704hansen.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Je hebt iets uit te leggen, Arjen. A. de Goeij z'n zoon? Denk het niet. Het lijkt er overigens op dat Arjen ook bezig is met het opzetten van een hifiwinkeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Probeer nou eens uit te leggen waarom er verschillen in kabels bestaan. Probeer jij nou eerst maar eens aan te tonen* dat die verschillen bestaan. * dat is dus iets anders dan het gewoon heel vaak roepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts