reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Je bedoelt dus eigenlijk dat je set zo'n krukken impedantie aanpassing heeft dat een paar pF van de kabel een overdrachtsverschil geeft. Ik ben geen technicus dus zou het niet weten. Maar wat nou als DIE set toch mooier klinkt dan de sets met een perfecte impedantieaanpassing? Wat is dan de mismatch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ALS het al zo is (eerst aantonen)... De mismatch zit'm in het feit dat je een gat met het andere aan het vullen bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 ALS het al zo is (eerst aantonen)... De mismatch zit'm in het feit dat je een gat met het andere aan het vullen bent. Ik hoef natuurlijk niet aan te tonen dat ik mijn set mooier vind dan de andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 het gehoor met goede kabels heeft toch denk ik iets meer te maken met de resolutie van je set. Resolutie van een set? Moet ik me daarbij voorstellen hoe weinig vervorming en ruis de set toevoegt? Kan ik je alvast verzekeren dat zelfs de slechtste kabel bijna oneindig keer minder vervormt dan de beste luidspreker. Voor ruis kan hetzelfde gezegd worden. Dat nog afgezien van het feit dat je zeker met je gehoor niet kunt vaststellen welke set een hogere 'resolutie' heeft En daarnaast: vergeleken met een kabel vervormt de slechtste draagbare boomblaster slechts een klein beetje meer dan de best denkbare set. Waarom is dat kleine beetje ineens hetgeen verschillen tussen kabels hoorbaar maakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Je bedoelt dus eigenlijk dat je set zo'n krukken impedantie aanpassing heeft dat een paar pF van de kabel een overdrachtsverschil geeft. Is dit trouwens al het excuus als iemand een blinde test positief doorkomt? Of wordt voor die test eerst de hele set nagekeken op eventuele 'slechte' impedantieaanpassingen en andere technische minpunten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Je loopt wederom op de zaak vooruit. Hou maar op te vissen. Ik verdom het te speculeren over de oorzaak van iets waarvan het bestaan niet aangetoond is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Je loopt wederom op de zaak vooruit. Hou maar op te vissen. Ik verdom het te speculeren over de oorzaak van iets waarvan het bestaan niet aangetoond is. Wat heeft dit te maken met mijn vragen? Ik vraag aan je wat een slechte impedantieaanpassing van een set nog uitmaakt als deze fantastisch (en beter dan de andere set) klinkt. En een antwoord op mijn laatste twee vragen in mijn laatste post lijkt me ook wel op z'n plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Nee, want je blijft maar over beter praten zonder dat aan te tonen. Dat beter kan allemaal in je hoofd zitten. Toon het aan, dan praten we verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Nee, want je blijft maar over beter praten zonder dat aan te tonen. Dat beter kan allemaal in je hoofd zitten. Ik bedoel ook beter in de zin van wat ik uit mijn luidspreker te horen krijg. Ook al vind jij het niet mooi, waarom zou ik van mijn mooie set wisselen naar een set waar geen interlinks gewisseld hoeven te worden maar die ik minder mooi vind? En alsnog staat de vraag: Is een slechte impedantieaanpassing in zijn eentje de oorzaak van het verschil in kabels als iemand een blind test goed doorkomt? Je komt natuurlijk niet weg met de opmerking dat dat op de zaken vooruit lopen is Er zullen wel meer mensen zijn die willen weten of zo'n test voor dit forum uberhaubt wel zin heeft, of dat de impedantieaanpassing bij voorbaat al de oorzaak is als de test slaagt en interlinks dus alsnog geen verschil maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Je moet lekker luisteren naar wat je zelf wilt. Alleen claimen dat iets beter is dan iets anders kun je pas doen als je het aangetoond hebt. De oorzaak van een verschil in blindtest, of het nou impedantie is of de stand van Jupiter, is pas aan de orde als er een verschil in een blindtest is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Jammer dat ik geen antwoorden en reacties krijg op mijn vragen en opmerkingen, in mijn laatste post staat ze allemaal mooi in 1 hokje. En je begrijpt toch wel dat ik geen blindtest ga doen als de kans bestaat dat de verschillen na het beluisteren van diverse interlinks alsnog kunnen worden toegeschreven aan iets anders dan de interlinks zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Ik begrijp al een hele tijd dat jij geen blindtest gaat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 de match tussen app. en kabels. Mag ik vragen wat ik mij precies hierbij moet voorstellen? Jij kunt je daar niets bij voorstellen want jij gelooft hier toch niet in. Maakt niet uit ieder zijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Jij kunt je daar niets bij voorstellen want jij gelooft hier toch niet in. Kijk, dat is het goede woord. Ik persoonlijk geloof echter niet in zaken die technisch onzinnig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 (...)de stand van Jupiter, (...) Een wat ongelukkig gekozen voorbeeld in dit verband Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 Jammer dat ik geen antwoorden en reacties krijg op mijn vragen en opmerkingen, in mijn laatste post staat ze allemaal mooi in 1 hokje. En je begrijpt toch wel dat ik geen blindtest ga doen als de kans bestaat dat de verschillen na het beluisteren van diverse interlinks alsnog kunnen worden toegeschreven aan iets anders dan de interlinks zelf? Meestal komen ze met een hele zooi off topic onzin als men uit het veld geslagen is en dan is iedereen vergeten wat er 5 pagina's terug gezegd was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Jammer dat ik geen antwoorden en reacties krijg op mijn vragen en opmerkingen, in mijn laatste post staat ze allemaal mooi in 1 hokje. En je begrijpt toch wel dat ik geen blindtest ga doen als de kans bestaat dat de verschillen na het beluisteren van diverse interlinks alsnog kunnen worden toegeschreven aan iets anders dan de interlinks zelf? Meestal komen ze met een hele zooi off topic onzin als men uit het veld geslagen is en dan is iedereen vergeten wat er 5 pagina's terug gezegd was. Misschien eens op een ander ( beter?) forum proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Een waar ze minder nuchter nadenken, massahysterie schijnt tenslotte je doel te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Een waar ze minder nuchter nadenken, massahysterie schijnt tenslotte je doel te zijn... Of waar ze helemaal niet nadenken. www.luchtfietsforum.nl Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Een waar ze minder nuchter nadenken, massahysterie schijnt tenslotte je doel te zijn... Of waar ze helemaal niet nadenken. www.luchtfietsforum.nl Groet, Jacco Nou, daar is tie nog wel even zoet mee. Wereldwijd Nederland Wat: Wie: Waar: Wie: Waar: www.luchtfietsforum.nl Helaas, de zoekmachine heeft geen resultaten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht. Om tot een goed zoekresultaat komen doet u het volgende: 1) Controleer de spelling 2) Gebruik andere termen die voldoen aan uw zoekopdracht 3) Verruim uw zoekopdracht door meerdere termen te gebruiken 4) Of selecteer uit de lijst hieronder -------------------------------------------------------------------------------- Computers Internet, Software, Hardware Financieel Lenen, Hypotheek, Verzekeren Gezondheid Alternatief, Ziekten Huis en Tuin Koken, Tuin, Familie Kinderen en Tieners Maatschappij, Kunst, Amusement Kunst Muziek, Film, Literatuur Maatschappij Mensen, Religie, Vraagstukken Naslag Musea, Bibliotheken, Archieven Nieuws en Media Radio, Televisie, Kranten Onderwijs Middelbaar Onderwijs, Studenten Recreatie Reizen, Eten, Openlucht Spellen Computerspellen, Kaartspellen Sport Voetbal, Atletiek, Schaatsen Vakantie & Reizen Accommodatie, Kamperen Wetenschap Natuurkunde, Taal, Biologie Winkelen Boeken en Cd's, Auto's, Sport Zakelijk Banen, Financieel, Industrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 www.scatmanikdenkdatheteengrapjewas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 www.watbenjedan.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 www.watbenjedan.com Ach,moet houden, alle begin is moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts