ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Deze kabels vallen in de categorie exotisch/duur met prijzen van een aantal mille per meter, voor wat extremiteiten in het assortiment voor de test. vergeet vooral niet te benadrukken hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Deze kabels vallen in de categorie exotisch/duur met prijzen van een aantal mille per meter, voor wat extremiteiten in het assortiment voor de test. vergeet vooral niet te benadrukken hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Deze kabels vallen in de categorie exotisch/duur met prijzen van een aantal mille per meter, voor wat extremiteiten in het assortiment voor de test. vergeet vooral niet te benadrukken hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Deze kabels vallen in de categorie exotisch/duur met prijzen van een aantal mille per meter, voor wat extremiteiten in het assortiment voor de test. vergeet vooral niet te benadrukken hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (duur = beter) Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 [...] Ik kan je wel vertellen dat normale kabels zo weinig R, C en L hebben, dat hieruit geen hoorbare verschillen voortkomen. [...] De verklaring van "goede matching" is heel simpel: - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die gecompenseerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt; [...] - er zijn luidsprekers die fasedraaiing veroorzaken, die verergerd wordt door de fasedraaiing die de kabel veroorzaakt, [...] - Effe niet zo snel, spido. Refereer je nu aan abnormale kabels? Of wat wil je eigenlijk zeggen, je spreekt jezelf tot op zekere hoogte tegen... Groet, Jacco Beste Jacco, Zoals ik zei: "normale" kabels maken geen verschil. Als je dus w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 .......Kan een kwantitatieve correctie ("rechttrekken", bij voorbeeld met een UltraCurve) de "klank" van verschillende kabels gelijk maken? Dat lijkt me een leuk onderwerp voor jullie bijeenkomst. ............. Dit zou inderdaad leuk zijn Spido. Als UC eigenaar kan ik uit ervaring melden dat door 'sleutelen' aan de frequentiekarakteristiek een heleboel 'effecte' zoals "stem staat meer naar voren t.o.v. orkest", "analytisch geluid", "warm geluid" etc. zijn te veroorzaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 zal ik ter compensatie van het leed een paar door mijzelf in elkaar gesoldeerde draadjes inzenden? Leuk voor het contrast. Lijkt me een goed idee, dit was precies de reden waarom ik dit zei. Vaak kan je makkelijk gebruik maken van de Pavlov reactie zo blijkt toch maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 zal ik ter compensatie van het leed een paar door mijzelf in elkaar gesoldeerde draadjes inzenden? Leuk voor het contrast. Lijkt me een goed idee, dit was precies de reden waarom ik dit zei. Vaak kan je makkelijk gebruik maken van de Pavlov reactie zo blijkt toch maar weer. Ach gut, het leed is al geschied, zie ik. Pavlov is inderdaad waar slimme kabelmarketeers gebruik van maken als ze hun dure draadjes willen slijten. Bij de Sjonnies onder de audiofielen loopt het kwijl immers in de mond alleen al als ze het prijskaartje van een duur kabeltje in de showroom zien. Fluks gaat de hand richting portemonnee bij de gedachte aan de status die het bezit van een duur kabeltje met zich meebrengt. Met zo'n kabeltje voel je je de VIP Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (duur = beter) Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (...) Met zo'n kabeltje voel je je de VIP Vreselijk In-de-maling-genomen Persoon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 (duur = beter) Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Ach gut, het leed is al geschied, zie ik. Pavlov is inderdaad waar slimme kabelmarketeers gebruik van maken als ze hun dure draadjes willen slijten. Bij de Sjonnies onder de audiofielen loopt het kwijl immers in de mond alleen al als ze het prijskaartje van een duur kabeltje in de showroom zien. Fluks gaat de hand richting portemonnee bij de gedachte aan de status die het bezit van een duur kabeltje met zich meebrengt. Met zo'n kabeltje voel je je de VIP Ach, deze amateur-psychologie die kant nog wal raakt is best vermakelijk. We zullen het wel zien, neem straks gewoon je zelfgesoldeerde kabeltje mee en we merken het vanzelf wel. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt trouwens. Praktijk leert alleen dat de zgn. kritische mensen zelden tot nooit komen opdagen bij dit soort meetings, hopelijk is het deze keer anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Ach, deze amateur-psychologie die kant nog wal raakt is best vermakelijk. We zullen het wel zien, neem straks gewoon je zelfgesoldeerde kabeltje mee en we merken het vanzelf wel. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt trouwens. Praktijk leert alleen dat de zgn. kritische mensen zelden tot nooit komen opdagen bij dit soort meetings, hopelijk is het deze keer anders. Zelfkennis is soms onbedoeld ontroerend. En dat op zo'n mooie dag Ik kom inderdaad niet naar Groningen en een oplettende lezer zou dat hebben gezien. Ik wens jou daar veel luisterplezier met je mooie kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 [...]Dat er verschil in kabels zit is duidelijk. Dat die niet alleen aan impedantie capaciteit en weerstand liggen ondertussen ook wel. [...] Beste Hans, Ik weet niet of je je het bewust bent, maar deze technische claim kun je niet waarmaken. Bovendien is het een klap in het gezicht van mensen die jaren elektrotechniek hebben gestudeerd (of natuurkunde). Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Of je moet een psychische oorzaak bedoelen, maar dat schrijf je er niet bij. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Kristalstructuur, - overgangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Kristalstructuur, - overgangen? Zijn die niet elektrisch dan? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Kristalstructuur, - overgangen? Zijn die niet elektrisch dan? Groet, Jacco Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Zijn die verweven in LCR? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Kristalstructuur, - overgangen? Zijn die niet elektrisch dan? Groet, Jacco Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Zijn die verweven in LCR? In zekere zin. Het heeft in beide gevallen te maken met de overdracht van elektrische lading. Dat proces wordt in zekere mate gehinderd door overgangen en indirect door kristalstructuren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zelfkennis is soms onbedoeld ontroerend. En dat op zo'n mooie dag Ik kom inderdaad niet naar Groningen en een oplettende lezer zou dat hebben gezien. Ik wens jou daar veel luisterplezier met je mooie kabels. Bemoei je dan ook niet met dit topic met je stemmingkwekerij en ga lekker van deze mooie dag genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Commandeer je hond en blaf zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Misschien las ik er overheen.. Waar in de provincie Groningen is het? In de stad? Zoja dan lijkt het me leuk als er nog plek is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zelfkennis is soms onbedoeld ontroerend. En dat op zo'n mooie dag Ik kom inderdaad niet naar Groningen en een oplettende lezer zou dat hebben gezien. Ik wens jou daar veel luisterplezier met je mooie kabels. Bemoei je dan ook niet met dit topic met je stemmingkwekerij en ga lekker van deze mooie dag genieten. De vraag is wie er hier nu eigenlijk met stemmingmakerij bezig is. Per slot van rekening kraaide jij enkele berichten geleden triomfantelijk dat je in het kader van jouw spelletje psycholoogje spelen een Pavlov reactie verwachtte. Als je iets verwachtte betekent dat dat je iets probeerde uit te lokken met je patserige geblaat. Wanneer ga jij je nu eens normaal gedragen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 [...]Dat er verschil in kabels zit is duidelijk. Dat die niet alleen aan impedantie capaciteit en weerstand liggen ondertussen ook wel. [...] Beste Hans, Ik weet niet of je je het bewust bent, maar deze technische claim kun je niet waarmaken. Bovendien is het een klap in het gezicht van mensen die jaren elektrotechniek hebben gestudeerd (of natuurkunde). Dat je verschillen hoort dat is tot daar aan toe, maar stellen dat de elektrische eigenschappen van een interlink/kabel niet de enige technische eigenschappen zijn, is absurd. Of je moet een psychische oorzaak bedoelen, maar dat schrijf je er niet bij. Groet, Jacco Het gaat natuurlijk om electrische eigenschappen, Ik vraag me alleen af in hoeverre die LCR waarden uiteindelijk de klank bepalen. Is het b.v. niet de versterker die de verschillen veroorzaakt. Of het filter van de speaker die ongewenste spanningen terugstuurt en daarmee de terugkoppeling van de versterker op het verkeerde been zet. Een klap in het gezicht over dingen waar je niks van weet kan natuurlijk nooit. Wanneer ze mij als gestudeerde in het jaar 1300 vertelt hadden, dat de aarde rond was had ik dan ook een klap in m'n gezicht gekregen...??? Hooguit was ik verwonderd geweest dat er kennelijk nog iets anders mogelijk was.... Ik ben dus erg benieuwd wat er gemeten gaat worden en vooral hoe deze metingen aan de verschillen in klank gekoppeld gaan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Audiofielen hebben simpelweg geen interesse in wat er zich werkelijk in kabeltjes afspeelt Dag Ravon, Ik ben met deze stelling niet mee eens. Ik ben audiofiel maar heb enorme interesse voor de techniek. En ik kan ook zeggen dat je ALLEEN maar audiofiel bent geworden dankzij de TECHNIEK die er achter zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts